Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    damn gast ... stilaan tijd om de rijstijl te veranderen? of beter op te letten? na 2x rechtbank vind ik toch dat ik genoeg geld heb afgestaan aan de staat
    Wat had je gedaan? Was dat van die grote snelheidsovertreding waarvan je maar geen boete toegestuurd kreeg?

Mijn baas is in Schilde aan 97 geflitst in de zone 50. Bijkomend draaide hij terug met een toeterconcert wat niet écht slim is natuurlijk... Gevolg 2 overtredingen.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Wat had je gedaan? Was dat van die grote snelheidsovertreding waarvan je maar geen boete toegestuurd kreeg?

Mijn baas is in Schilde aan 97 geflitst in de zone 50. Bijkomend draaide hij terug met een toeterconcert wat niet écht slim is natuurlijk... Gevolg 2 overtredingen.
      108 waar ik 50 mocht (bord van bebouwde kom was weggehaald voor wegenwerken, twas de eerste keer dat ik er passeerde en ik was dus rotsvast overtuigd dat ik er 90 mocht ... rechter lachte mij vierkant uit)
      173.50 waar ik 120 mocht, om 6u op een zaterdagochtend op de brusselse ring ... toch wel zeker 2 auto's onderweg; op dat moment flitsen draagt dan inderdaad zeer sterk bij tot de verkeersveiligheid.

enfin ja, 2x mijn schuld (al vind ik die eerste wel erg, maar soit) en wie zijn gat brandt ...
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
        Het is inderdaad die k1 dat ik bestelt heb.Kost 50 euro en zou normaal morgen aan mijn deur staan.Eenmaal niet uit je doppen kijken en je zit al aan 50 euro,zeker snachts endan de ring op enz...

dacht eerst de v4 ofzo te pakken da was dan 100euro.Maar ga 1 dit eens proberen en zien wa dat da geeft.

Dit had ook betere reviews dus ermee.
        ik heb er ook 1tje besteld. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat ik dat constant opzet. Vooral rond Leuven zal dat nogal een piepconcert geven

Comment

• Een Stinger DSI piept ook bijna constant. Echt verschrikkelijk eigenlijk.
          Je moet er al veel mee gereden hebben voor je de verschillende piepjes uit elkaar kan houden.

Comment

108 waar ik 50 mocht (bord van bebouwde kom was weggehaald voor wegenwerken, twas de eerste keer dat ik er passeerde en ik was dus rotsvast overtuigd dat ik er 90 mocht ... rechter lachte mij vierkant uit)
            Staat dat vast?

Comment

173.50 waar ik 120 mocht, om 6u op een zaterdagochtend op de brusselse ring ... toch wel zeker 2 auto's onderweg; op dat moment flitsen draagt dan inderdaad zeer sterk bij tot de verkeersveiligheid.

enfin ja, 2x mijn schuld (al vind ik die eerste wel erg, maar soit) en wie zijn gat brandt ...
              Welke boetes heb je daarvoor gekregen? Als je kan aantonen dat dat ene bord er niet stond, is de boete dan nog geldig?!?

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• In St.Antonius-Zoersel niet. Vorig jaar hebben een aantal overtreders clementie gekregen omdat een zonebord totaal overwoekerd was, en dus niet meer leesbaar. In een recenter verleden was er nog dit : http://www.flitsservice.be/cm_php/ni...cht.php?id=446 .

Het betreft hier telkens situatie's waarbij ontegensprekelijk vastgesteld kon worden dat de bewuste borden op het moment van de overtreding er niet waren ( in het 2°de geval betreft het hier eigenlijk geen bord, maar de foto bewijst duidelijk op welke plek de flitswagen stond). Met een goed onderbouwde verdediging : gaan met die banaan !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                  Welke boetes heb je daarvoor gekregen? Als je kan aantonen dat dat ene bord er niet stond, is de boete dan nog geldig?!?
                  Soms is het vreemd. De bebouwde kom (niet het bord) zal er in alle geval nog wel geweest zijn.

Zo werd ik onlangs tegen 79 geflitst op een plaats waar door werken maar 30 mocht gereden worden. Normaal mag je daar 70 rijden.
                  Ik werd uiteindelijk met 50€ beboet , dus werd er geen rekening gehouden met het tijdelijke 30 bord..
                  Het was wel 6u 's morgens, misschien had dat er wat mee te maken.
                  Ik ga in ieder geval niet klagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    De bebouwde kom (niet het bord) zal er in alle geval nog wel geweest zijn.

De bebouwde kom is maar bebouwde kom omdat een bord aangeeft dat het bebouwde kom is.

De bebouwde kom is geen bebouwde kom omdat de kom bebouwd is.

Comment

• Daar krijg ik geen speld tussen... misschien met het gewestplan?
                      Maar men kan natuurlijk niet verwachten dat jij weet of je daar dan 50 - 70 of 90 mag rijden als er geen plaat staat.
                      Ik heb al bebouwde-kom-borden ( willen impliciet zeggen dat je maar 50 mag doen) gezien met vlak daarachter een bord met 70 erop.

Comment

• Mag men flitsen op een pechstrook?
                        Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                          Mag men flitsen op een pechstrook?
                          nee

Dacht ik toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                            nee

Dacht ik toch
                            Ik denk het wel. In Stabroek werd dat vroeger geregeld gedaan. Of het veilig is, is iets anders

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                              Mag men flitsen op een pechstrook?
                              Men mag overal flitsen

In Luik staan ze regelmatig op de pechstrook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Men mag overal flitsen

Echt niet

Op prive eigendom enzo ook niet.

Pechstrook dacht ik ook niet... is toch enkel voor urgente zaken...

Comment

• In de week stonden ze zelfs op de weg die de luchthaven van Zaventem in loopt te flitsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
                                    't is deze die mij m'n eerste boete bezorgd heeft!
                                    Idem hier in knokke thv mercedes garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Men mag overal flitsen

Met zo een groen Peugeotje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                                        Staat dat vast?
                                        Ja. Ik heb dit bij de politie van desbetreffende gemeente nagevraagd en zij onderschrijven dit. Ik heb dit bij openbare werken nagevraagd en ook zij kunnen mij de precieze data doorgeven van wanneer het bord er niet stond.

De rechter had hier geen oor naar, omdat ik mijn bezwaar te laat had ingediend ... 't is in feite een triestig verhaal.

Ik reed met de wagen van mijn vader voor het eerst op dit plaats. Was zeker dat ik er 90 mocht en ok, ja, ik reed iets te snel en werd geflitst.
                                        Verwittig vader dat er een boete loopt aan te komen en dat hij die maar moet invullen (ik woonde op dat moment in Leuven en kwam niet wekelijks naar huis)

Vader krijgt boete thuis en vult antwoordformulier in. Kijkt niks na op het PV. In februari staat een deurwaarder aan mijn deur, blijkbaar stond op het PV dat ik maar 50 mocht op die plaats (vader had dit gewoon niet gelezen) en niet dat ik er 90 mocht. met de gekende gevolgen .. naar de rechtbank gemoeten waar de rechter mij uitlachte ...
                                        ik had maar eerder bezwaar moeten indienen, en ik had moeten aanvoelen dat een snelheid van 90 kmh op die plaats ronduit belachelijk was.

Boete: 15 dagen rijverbod en 100 euro (*5.5) waarvan de helft voorwaardelijk op een jaar, plus gerechtskosten.
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                                          Echt niet
                                          echt wel

Comment

Working...
                                          X