Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet om 23U30 stonden ze tussen Erpe Mere en Wetteren te flitsen op de e40. Tzal wel weer voor de verkeersveiligheid zijn voor die 100 auto's per uur die passeren :p

Ben er aan 130 op de cruise control gepasseerd, geen flits gezien. 130 op teller = 122 reëel fzo en dan nog de wettelijke marge.
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
      Net weer tegengehouden door een (nieuwe) anonieme wagen in Turnhout

Had deze nog nooit gezien... een peugeot break met nummerplaat YIR-??? (denk een 307 ?).

Nou jongeman, u bent gehaast ?
      Niet echt meneer
      Nou, wij moesten toch behoorlijk gas geven om je bij te houden
      Ik reed toch niet te snel ?(ik wou heel droog antwoorde: nie moeilijk met een peugeot maar swat )
      Nee dat niet maar je ging wel vrij vlot door de bochten en dat vertrekken aan de lichten is ook niet hoe het hoort.
      Zo overdreven was het toch niet
      Als er nu een kind zou oversteken (om half 1 ) zonder te kijken en u komt daar door de bocht gereden (steenweg op ravels, waar geen voetgangers zijn...), denkt u dan de reflex te hebben nog te kunnen stoppen ?
      Wist niet metteen een antwoord en zei dan maar mja je hebt gelijk
      Papieren van de wagen en het rijbewijs aub meneer

Na controle van papieren enzo mocht ik doorrijden en kreeg ik een waarschuwing voor associaal rijgedrag

Ik reed van de ring (vanaf de miko zaten ze achter me) tot aan de brug van ravels, moet je mij eens vertellen waar er een gevaarlijk punt is op die weg, zonder te snel te rijden...

Nuja, boeit me niet echt, vond het opzich nog grappig... een half uur later toen ik nog eve terug moest zag ik ze staan naast 2 gasten met een brommertje op de brug van ravels
      Zeker dat het een break was en geen gewone 307?
      Ze hebben sinds kort de 307 met YGP nummerplaten, en voor 307 breaks rem ik (nog) niet. Oppassen dus .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Zeker dat het een break was en geen gewone 307?
        Ze hebben sinds kort de 307 met YGP nummerplaten, en voor 307 breaks rem ik (nog) niet. Oppassen dus .
        Het was een break

Die gewone 307 ken ik inmiddels al goed genoeg hoor, staat zowat elke dag wel ergens te flitsen op de ring of steenweg of ravels/oosthoven

Die heeft trouwens nummerplaat YGB, niet YGP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
          Heb jij het al meegemaakt dat ze het opsturen ? (aan welk bedrag mag je je dan verwachten ?)
          Begin dit jaar was m'n kameraad ook geflitst aan 'n tunnel. (wel andere kant van duitsland), ook aan 95 waar ie 80 mocht, en hij heeft toen niets gekregen.
          Ik heb het al meegemaakt ja, van ergens in Frankfurt. Geen idee meer wat dat bedrag was, en dat betekent meestal dat het vrij laag was

Ik zou je niet te veel zorgen maken...ik denk dat ik nog geen 25% van de keren dat ik in Duitsland geflitst was de boete heb gekregen.
          En als je ze al krijgt is het bedrag zeer wsl vrij klein tov van wat je in België zou dokken. Gewoon betalen dus

Comment

Het was een break

Die gewone 307 ken ik inmiddels al goed genoeg hoor, staat zowat elke dag wel ergens te flitsen op de ring of steenweg of ravels/oosthoven

Die heeft trouwens nummerplaat YGB, niet YGP
            Ok, ik ga in't vervolg voor eender welke 307 remmen, just to be sure .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Ok, ik ga in't vervolg voor eender welke 307 remmen, just to be sure .
              Haha, aan de brug op de ring is het ook wel altijd lachen...

Staat altijd een peugeot 307 geparkeerd (net dezelfde als die flitswagen), met nummerplaat YGN ofzo, iedereen altijd vol de remmen in

Een week heeft die daar eens niet gestaan en dan stond die echte flitser net op dat zelfde plaatsje... daar heeft hij er veel gehad denk ik

Mja, ik weet wel niet of die break uitgerust is met flitsapparatuur of filmapparatuur... een anonieme wagen die zo rondrijd is volgens mij wel altijd uitgerust met filmapparatuur maar niet met flitscamera's...

Nuja, toch maar oppassen voor die peugeots

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                Vandaag geflitst door 'n vaste'flitspaal aan 'n tunnel hier in Duitsland. Denk dat ik 100 reed waar ik 80 mocht ....
                Zouden ze dit opsturen ?
                Bij mij was het 25 euro voor 64km/u waar ik 50 mocht. Ik had de boete anderhalve week later al in de bus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Ik heb het al meegemaakt ja, van ergens in Frankfurt. Geen idee meer wat dat bedrag was, en dat betekent meestal dat het vrij laag was

Ik zou je niet te veel zorgen maken...ik denk dat ik nog geen 25% van de keren dat ik in Duitsland geflitst was de boete heb gekregen.
                  En als je ze al krijgt is het bedrag zeer wsl vrij klein tov van wat je in België zou dokken. Gewoon betalen dus
                  Wij zijn lang geleden (nog voor de euro) ook eens geflitst in Duitsland en toen was het boetebedrag kleiner dan de kosten om het geld naar Duitsland over te schrijven.

Comment

• Collega op het werk is gepakt aan 126, gecorrigeerd tot 118.
                    In zone 70.

Quanta costa?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                      Collega op het werk is gepakt aan 126, gecorrigeerd tot 118.
                      In zone 70.

Quanta costa?
                      rijbewijs costa...

Hij gaat zoiezo moeten voorkomen en 99.9% zeker dat hij zijn rijbewijs kwijt is voor een tijd.

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 70
                      Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 118.44

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
                      • Onmiddellijke inning
                        In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
                        ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
                      • Minnelijke schikking
                        In principe wordt u gedagvaard
                        zo niet bedraagt de minnelijke schikking 250€
                      • Rechtbank
                        55-2750€
                        Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Comment

• Tip voor de flik in de flitswagen gisteren op de E19: probeer u zodanig achter het daar voor bestemde groene bord te parkeren zodat de helft van wagen niet aan de linkerzijde uitsteekt.
                        Ofwel leert u parkeren ofwel plaats u bredere groene borden.

Comment

rijbewijs costa...

Hij gaat zoiezo moeten voorkomen en 99.9% zeker dat hij zijn rijbewijs kwijt is voor een tijd.

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 70
                          Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 118.44

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
                          • Onmiddellijke inning
                            In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
                          • Minnelijke schikking
                            In principe wordt u gedagvaard
                            zo niet bedraagt de minnelijke schikking 250€
                          • Rechtbank
                            55-2750€
                            Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
                          Thanks, ie zal content zijn.

Comment

Thanks, ie zal content zijn.
                            Vreemde vriend als hij daar content mee is

Comment

Collega op het werk is gepakt aan 126, gecorrigeerd tot 118.
                              In zone 70.

Quanta costa?

Ikke niet graag in collega zijn schoenen staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Ikke niet graag in collega zijn schoenen staan.
                                Ik ook niet, zeker deze morgen niet toen ik hem wakkerbelde en ie megakater had

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                                Vreemde vriend als hij daar content mee is
                                Heb veel rare vrienden denk ik soms.

Comment

• Vandaag, omgeving Hulshout:

89km/h bij zone 70 ==> 80 euro volgens de man met de pet.

Comment

• dubbeltje

Comment

• 50 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
                                        Vandaag, omgeving Hulshout:

89km/h bij zone 70 ==> 80 euro volgens de man met de pet.
                                        Was dat 89km/h gemeten of 89km/h gecorrigeerd? Binnen of buiten de bebouwde kom?

Buiten de BBK:
                                        89km/h gemeten = 83km/h gecorrigeerd = 65€
                                        89km/h gecorrigeerd = 95km/h gemeten = 95€

Binnen de BBK:
                                        89km/h gemeten = 83km/h gecorrigeerd = 80€
                                        89km/h gecorrigeerd = 95km/h gemeten = 140€

Na te rekenen op: http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php
                                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Was dat 89km/h gemeten of 89km/h gecorrigeerd? Binnen of buiten de bebouwde kom?

Buiten de BBK:
                                          89km/h gemeten = 83km/h gecorrigeerd = 65€
                                          89km/h gecorrigeerd = 95km/h gemeten = 95€

Binnen de BBK:
                                          89km/h gemeten = 83km/h gecorrigeerd = 80€
                                          89km/h gecorrigeerd = 95km/h gemeten = 140€

Na te rekenen op: http://www.wegcode.be/snelheidsovertreding.php
                                          Daar ging geen correctie meer af zei hij.

Dat was blijkbaar ook nog binnen de bebouwde kom. Ferm boeregat.

Achteraf had ik spijt dat ik die pummel geen 50 euro in zijn pollen heb geduwd.

Comment

Working...
                                          X