Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
    De vaststelling van de verbalisanten IS bewijsmateriaal.
    Dat weet ik
    Maar dat ze een eed hebben afgelegd, hoeft niet te betekenen dat ze altijd gelijk hebben.
    Fouten maken is menselijk... dus een goede reden om bezwaar te maken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      Nemen ze dan hoogste snelheid of enkel gemiddelde ?
      Indien hoogste dan schakel m'n advocaat in omdat er een daling van 6 % daar was en m'n wagen sneller ging dan de bedoeling was .
      Dan kun je nog een boete extra krijgen omdat uw remmen schijnbaar niet werkten ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
        De FEDPOL heeft idd verschillende anonieme wagens voorzien van een geeikte teller

In Jabbeke moet ook zoeentje staan dacht ik.
        Zolang ze er "staan" mag hun teller zo geijkt zijn als het maar kan, geen gevaar aan verbonden in zo'n geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Zolang ze er "staan" mag hun teller zo geijkt zijn als het maar kan, geen gevaar aan verbonden in zo'n geval.
          Dat is om zéker te zijn of we wel echt stil staan.

- Staan we nu eigenlijk stil?
          - Kweetnie, kijkt eens op de teller.
          - Euh... effkes mijne leesbril opzetten... nulllllllllllllllllllll.
          - Ja, ma is 'tie wel geijkt?
          - Jep.
          - OK, dan staan we stil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
            Niets helaas; niet meer dan normaal.
            ik vind dat niet normaal.

ons rechtssysteem zegt dat iemand onschuldig is tot schuld bewezen.

bij een boete van de flikken is het omgekeerd. Je bent schuldig tot onschuld bewezen.

Dit houdt in: met getuigen of materiële bewijzen aantonen dat je iets niet hebt gedaan.

Als er geen getuigen zijn, hoe kan je dan gelijk krijgen ?

dit werkt corruptie in de hand en staat haaks op onze basisrechten als burger.

ben jij een flik misschien ?

Comment

• Ben jij in het echte leven ook zo'n zagevent?
              Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                Dat is om zéker te zijn of we wel echt stil staan.

- Staan we nu eigenlijk stil?
                - Kweetnie, kijkt eens op de teller.
                - Euh... effkes mijne leesbril opzetten... nulllllllllllllllllllll.
                - Ja, ma is 'tie wel geijkt?
                - Jep.
                - OK, dan staan we stil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten
                  Ben jij in het echte leven ook zo'n zagevent?
                  kom aub met argumenten af, niet met persoonlijke gevoelens tov mijn forumpersoon.

Comment

• Nog altijd niks in de brievenbus .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                      ik vind dat niet normaal.

ons rechtssysteem zegt dat iemand onschuldig is tot schuld bewezen.

bij een boete van de flikken is het omgekeerd. Je bent schuldig tot onschuld bewezen.

Dit houdt in: met getuigen of materiële bewijzen aantonen dat je iets niet hebt gedaan.

Als er geen getuigen zijn, hoe kan je dan gelijk krijgen ?

dit werkt corruptie in de hand en staat haaks op onze basisrechten als burger.

ben jij een flik misschien ?
                      Wat vind jij niet voldoende bewijs aan een vaststelling, al dan niet door foto, video

Wat betreft dat enkel een vaststelling bewijs genoeg is... daarvoor zijn er agenten opgeleid, deze zullen je (op enkele uitzonderingen na) niet ontterrect beboeten hoor.

Bij mij voorlopig ook nog niets in de bus... (vorige week zaterdag geflitst tegen zo'n 60 per uur in zone 50 of heel mischien 30... )

Comment

• ik heb het niet over de foto's van geijkte flitsers,

maar over de arbitraire agenten die volgens hun eigen bevindingen en interpretaties boetes uitschrijven voor roekeloos rijgedrag bv.

heb onlangs zo'n boete gehad, en t was onterecht, mijn pv stond vol me leugens. ben klacht gaan indienen bij comité P voor de agenten hun gedrag toen, maar de boete zelf heb ik wel moeten betalen.
                        Bij comité P zegden ze me toen: je kan bijna onmogelijk gelijk halen want je moet materieel bewijs hebben of bewijs i d vorm van getuigen. En dus kunnen bewijzen dat iets niet gebeurd is. En als je voor de rechtbank je ongelijk haalt, mag je de rechtskosten ook nog eens gaan betalen.

dit is in mijn ogen toch het omgekeerde van onschuldig tot schuldig bewezen, niet?

Je bent dus afhankelijk van de subjectiviteit van de agenten, die ZOUDEN moeten eerlijk zijn, om een objectief gegeven vast te stellen... ?

zeer vage toestanden als ge t mij vraagt

Comment

ik heb het niet over de foto's van geijkte flitsers,

maar over de arbitraire agenten die volgens hun eigen bevindingen en interpretaties boetes uitschrijven voor roekeloos rijgedrag bv.

heb onlangs zo'n boete gehad, en t was onterecht, mijn pv stond vol me leugens. ben klacht gaan indienen bij comité P voor de agenten hun gedrag toen, maar de boete zelf heb ik wel moeten betalen.
                          Bij comité P zegden ze me toen: je kan bijna onmogelijk gelijk halen want je moet materieel bewijs hebben of bewijs i d vorm van getuigen. En dus kunnen bewijzen dat iets niet gebeurd is. En als je voor de rechtbank je ongelijk haalt, mag je de rechtskosten ook nog eens gaan betalen.

dit is in mijn ogen toch het omgekeerde van onschuldig tot schuldig bewezen, niet?

Je bent dus afhankelijk van de subjectiviteit van de agenten, die ZOUDEN moeten eerlijk zijn, om een objectief gegeven vast te stellen... ?

zeer vage toestanden als ge t mij vraagt

Mijn moeder heeft ooit een boete gekregen, terwijl in het PV "asociaal rijgedrag" vermeld stond Ik ga niet zeggen dat ze nooit fouten maakt in het verkeer, maar asociaal rijgedrag is in hier geval absoluut niet geloofwaardig... Aangezien weg-inrichting op die locatie niet conform is met de wegcode, was de boete denk ik zelfs aanvechtbaar (maar ze is te sociaal om ertegen in te gaan)...

Comment

Neen.

Jij moet bewijzen dat die agenten schuldig zijn, jij dient de klacht in, dus ben jij het slachtoffer. Zij zijn onschuldig tot jij kan bewijzen dat ze schuldig zijn

Comment

• Mag men jou in België flitsen van voor ?

Ik weet in Nederland wel.

Iemand een link van wetgeving ?

EDIT; blijkbaar wel
                              Last edited by ; 12/07/2008, 20:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk Berichten
                                Mag men jou in België flitsen van voor ?

ja.
                                ze hebben mij zo geflitst in een bebouwde kom (blijkbaar).

Ik wist dat op die plek een flitser stond, maar dacht dat het daar 70 was, gecorrigeerd naar 62 ofzoiets.
                                had die bebouwde kom plaat nooit zien staan omdat die juist voor een voorrang van rechts stond, en aangezien ik mooi oplette voor die voorrang...
                                ne mens moet alles gezien hebben

Comment

• Zo 1 flitscontainer kost een 14k lees ik hier .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                    Zo 1 flitscontainer kost een 14k lees ik hier .

Ach, 280 boetes aan min. €50/stuk en 't is terugverdiend. Vanaf dan maken ze winst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Neen.

Jij moet bewijzen dat die agenten schuldig zijn, jij dient de klacht in, dus ben jij het slachtoffer. Zij zijn onschuldig tot jij kan bewijzen dat ze schuldig zijn
                                      neenee lieverd,

zij geven mij een boete, dus moeten zij bewijzen dat ik die feiten effectief heb gepleegd. Maar dat doen ze niet. We zijn goe bezig alleszinds. In Gent is het echt naar hunne kop gestegen bij de flikken. Gisteren is er ne flik volledig doorgeslaan. Op zijne velo heeft hij het aan de stok gekregen met wat jongeren en heeft er een in zijn been geschoten.
                                      die zal wellicht ook niks moeten bewijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk Berichten
                                        Mag men jou in België flitsen van voor ?

EDIT; blijkbaar wel
                                        http://flits.bnet.be/vragen.jsp?id=19

In finland mag het ook. Zelf ondervonden zondag. Kwas aant rijden van de Russische grens naar de luchthaven van Helsinki en moest me nogal haasten om onze vlucht te halen wegens immens veel vertraging aan de grensovergang (niet normaal wat je daar meemaakt, net lijk in de films) en we reden dus 140-150 op die regionale weg waar je 80 mag. Tis een mooie brede weg in de bossn en er was quasi geen verkeer. Gelukkig was er die ene voorligger waarvoor ik moest vertragen net op het moment dat de politie in de tegenovergestelde richting reed. Ze passeerden me toen ik ong 120 reed. Direct zwaailichten aan en omkeren.
                                        We worden aan de kant gezet. Papieren moeten afgeven, even mee naar combi. Daar bleek dat ze perfect de snelheid kunnen meten van de tegenliggers, zelfs al zijn ze zelf ook aan het rijden.
                                        Mij hadden ze gespot aan 119km/h, chans, want vanaf 120km/h zou'k m'n rijbewijs kwijt geweest zijn.

flik: wat is u beroep meneer?
                                        ik: student
                                        flik: ok, hoeveel verdien u ong per maand?
                                        ik: euh, niets in feite want ik studeer..
                                        flik: ja maar je moet toch van iets leven??
                                        ik: ja, ik krijg €100 kindergeld/maand van onze overheid
                                        flik: ahja, ok. dan heeft u geluk meneer, dat wordt de minimumboete. Tzal €132 zijn.
                                        ik: oooeeeeef

Tis daar dus blijkbaar ook volgens inkomen. Chans dat er niemand van onze cameramannen ofzo aant rijden was of tzou wel een serieus stukje duurder kunnen uitgevallen zijn.
                                        Moest de boete trouwens toen niet betalen, heb hier in belgie 2 of 3 maand de tijd.
                                        Maar kga ze wel betalen want anders riskeer ik dat ik de volgende keer datk naar daar ga niet binnen of buiten mag voordatk betaald heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                                          In finland mag het ook. Zelf ondervonden zondag. Kwas aant rijden van de Russische grens naar de luchthaven van Helsinki en moest me nogal haasten om onze vlucht te halen wegens immens veel vertraging aan de grensovergang (niet normaal wat je daar meemaakt, net lijk in de films) en we reden dus 140-150 op die regionale weg waar je 80 mag. Tis een mooie brede weg in de bossn en er was quasi geen verkeer. Gelukkig was er die ene voorligger waarvoor ik moest vertragen net op het moment dat de politie in de tegenovergestelde richting reed. Ze passeerden me toen ik ong 120 reed. Direct zwaailichten aan en omkeren.
                                          We worden aan de kant gezet. Papieren moeten afgeven, even mee naar combi. Daar bleek dat ze perfect de snelheid kunnen meten van de tegenliggers, zelfs al zijn ze zelf ook aan het rijden.
                                          Mij hadden ze gespot aan 119km/h, chans, want vanaf 120km/h zou'k m'n rijbewijs kwijt geweest zijn.

flik: wat is u beroep meneer?
                                          ik: student
                                          flik: ok, hoeveel verdien u ong per maand?
                                          ik: euh, niets in feite want ik studeer..
                                          flik: ja maar je moet toch van iets leven??
                                          ik: ja, ik krijg €100 kindergeld/maand van onze overheid
                                          flik: ahja, ok. dan heeft u geluk meneer, dat wordt de minimumboete. Tzal €132 zijn.
                                          ik: oooeeeeef

Tis daar dus blijkbaar ook volgens inkomen. Chans dat er niemand van onze cameramannen ofzo aant rijden was of tzou wel een serieus stukje duurder kunnen uitgevallen zijn.
                                          Moest de boete trouwens toen niet betalen, heb hier in belgie 2 of 3 maand de tijd.
                                          Maar kga ze wel betalen want anders riskeer ik dat ik de volgende keer datk naar daar ga niet binnen of buiten mag voordatk betaald heb.

ah zo grappig.Moet gij da staven of kunt gij daar zeveren? EN kunnen die eig perfect engels :s?

Comment

Working...
                                          X