Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nielz Bekijk Berichten
    dezelfde situatie een paar maand terug bij mij

zelfde Peugeot

bij mij was het op de teller 100; na afronding van een 94.
    = 125 euro.

je bent toch niet flitst op de baan van Kasterlee naar Retie?
    (die auto staat hier regelmatig voor m'n deur )
    Die Peugeot heeft zijn geld al opgebracht, hoe dikwijls ik die kar geen foto zie nemen...

Vind het wel een geslaagde "anonieme" kar... als je het niet zou weten zou je hem niet herkennen, flitscamera valt ook niet zo hard op als bij bijvoorbeeld die golfjes van regio Turnhout met hun zwarte velgen en 36 antennes op het dak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Euhm gasten, hoe lang duurt de verwerking (vanaf de dag dat je geflits bent tot wanneer de brief in je brievenbus ligt) van een flitboete in België?
      Meer bepaalt van Leuven centrum?
      1 week tot 1 maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        1 week tot 1 maand
        Dus je kan dit nooit iets wat precies weten?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Waar in Leuven centrum ben je geflitst spillies? Toch niet op de ring hoop ik ? Dat zou een beetje dom zijn.

Comment

Dus je kan dit nooit iets wat precies weten?

Nope.

Ik heb ook al maanden aan een stuk gezorgd dat ik eerst bij de post was, het is eens wat anders dan uitslapen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
              Trouwens, over de 65000 euro dat al die palen initieel kosten hoor ik de moraalridders nooit zeuren.
              Omdat de "niet-moraalridders" altijd zeuren dat die palen er zijn om geld op te brengen.

Comment

• Net PV in de bus, 24/01 geflitst, nu reeds in de bus :s

59km/u waar 50km/u de maximum toegelaten snelheid was, maw 50€

Maar toch een kleine vraag hierover, Er zit in bijlage een Antwoordformulier, dit dient terug gestuurd te worden. Nu kreeg ik dit bij vorige verkeersinbreuken niet, wetgeving verandert? of naar aanleiding van het aantal overtredingen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                  Net PV in de bus, 24/01 geflitst, nu reeds in de bus :s

59km/u waar 50km/u de maximum toegelaten snelheid was, maw 50€

Maar toch een kleine vraag hierover, Er zit in bijlage een Antwoordformulier, dit dient terug gestuurd te worden. Nu kreeg ik dit bij vorige verkeersinbreuken niet, wetgeving verandert? of naar aanleiding van het aantal overtredingen?
                  Zulk een antwoordformulier is de normale gang van zaken.

Heeft dus niets te maken met veranderde wetgeving of het aantal overtredingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                    Zulk een antwoordformulier is de normale gang van zaken.

Heeft dus niets te maken met veranderde wetgeving of het aantal overtredingen.
                    Bij nazicht van vorige PV staat er bovenaan het antwoordformulier:

"Terug te sturen binnen 15 dagen, ENKEL IN GEVAL VAN BETWISTING"

Nu staat er: "Terug te sturen binnen de 5 dagen"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                      Bij nazicht van vorige PV staat er bovenaan het antwoordformulier:

"Terug te sturen binnen 15 dagen, ENKEL IN GEVAL VAN BETWISTING"

Nu staat er: "Terug te sturen binnen de 5 dagen"
                      Betreft het deze keer misschien een voertuig dat ingeschreven is op naam van een vennootschap?

Worden op de verschillende antwoordformulieren dezelfde vragen gesteld?

Comment

Betreft het deze keer misschien een voertuig dat ingeschreven is op naam van een vennootschap?

Worden op de verschillende antwoordformulieren dezelfde vragen gesteld?
                        Was vorige keer ook met wagen van de vennootschap, andere layout maar quasi zelfde vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Hoe goed werken flitsers in de mist?

Was net redelijk harde mist op snelweg, kon 1,5 lantaarnpaal ver zien ofzo, dus dacht dat het de ideale moment was om topspeedrun te doen omdat ze nu toch niet zouden staan flitsen.
                          Maar helaas, ik heb een flits gezien, dus mocht die foto lukken met dit weer ben ik mijn rijbewijs weer maar eens kwijt vrees ik
                          Ik ben een jaar of 2 geleden eens geflitst geweest tijdens dikke mist in Antwerpen. 100 waar 70 mocht. Nooit iets van gehoord.

Maybe you'll be lucky too. Fingers crossed...

Comment

Omdat de "niet-moraalridders" altijd zeuren dat die palen er zijn om geld op te brengen.
                            Maar een flitspaal brengt ook helemaal niet op, net zo min als een belastingverhoging geld opbrengt. Als iemand een boete moet betalen is het enige effect dat het boetegeld uit de gewone economie verdwijnt en in de handen van de overheid komt, er wordt nergens een economische meerwaarde gecreëerd. Globaal gezien is het een vestzak/broekzak operatie.

Het netto-effect van het plaatsen van een flitspaal is dus dat we collectief 65000 euro armer worden.
                            AutoMinded.be

Comment

Maar een flitspaal brengt ook helemaal niet op, net zo min als een belastingverhoging geld opbrengt. Als iemand een boete moet betalen is het enige effect dat het boetegeld uit de gewone economie verdwijnt en in de handen van de overheid komt, er wordt nergens een economische meerwaarde gecreëerd. Globaal gezien is het een vestzak/broekzak operatie.

Het netto-effect van het plaatsen van een flitspaal is dus dat we collectief 65000 euro armer worden.

Als het geld van uw broekzak in mijn vestzak tercht komt vind ik het goed.

En die 65.000 euro, die komt toch terug in de "gewone economie".

Comment

Als het geld van uw broekzak in mijn vestzak tercht komt vind ik het goed.
                                Uit mijn broekzak zal het niet komen. Ik heb me nog nooit aan een flitspaal laten vangen, en ik ben dat ook niet van zin. Toch vind ik ze globaal gezien geldverspilling.

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                                En die 65.000 euro, die komt toch terug in de "gewone economie".
                                Slechts heel beperkt, want die 65000 euro gaan natuurlijk ook voor een groot deel naar de tijd en middelen die gebruikt werden om de flitspaal te produceren en te plaatsen, en die zijn onherroepelijk verloren. Enkel de winst die erop gemaakt wordt komt terug in de economie, 't is te zeggen, in de Nederlandse economie want alle flitspalen komen van het Nederlandse bedrijf Gatso.
                                Last edited by janvkn; 29/01/2009, 11:34.
                                AutoMinded.be

Comment

Slechts heel beperkt, want die 65000 euro gaan natuurlijk ook voor een groot deel naar de tijd en middelen die gebruikt werden om de flitspaal te produceren en te plaatsen, en die zijn onherroepelijk verloren.
                                  Dat is toch niet juist. De werkman die de paal plaatst (of een onderdeel ervan produceert) krijgt hiervoor loon; als die met dat loon iets koopt komt het toch terug in de economie.

Comment

Dat is toch niet juist. De werkman die de paal plaatst (of een onderdeel ervan produceert) krijgt hiervoor loon; als die met dat loon iets koopt komt het toch terug in de economie.
                                    Maar die werkman heeft ondertussen niks kunnen doen wat wél een economische meerwaarde oplevert. Een weg herstellen bijvoorbeeld

De logica die jij hanteert is de logica van de jobcreatie door de overheid. Dat heeft heel goed gewerkt voor Wallonië moet ik zeggen
                                    AutoMinded.be

Comment

• Maandag zat er een minder prettige brief in de bus. De rechtzaak van mijn snelheidsovertreding van november 2007 is achter de rug, boete gekregen en nu volgt dus het rijverbod. Vanaf maandag zit ik 15 dagen zonder
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                        Waar in Leuven centrum ben je geflitst spillies? Toch niet op de ring hoop ik ? Dat zou een beetje dom zijn.

Die aan de gevangenis.

Maar aan 65 denk ik en je mag daar 50, dus 't zal nog cava zijn.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Die aan de gevangenis.

Maar aan 65 denk ik en je mag daar 50, dus 't zal nog cava zijn.

Das op een kilometer van mijn deur

Altijd lachen daar, hard optrekken in de remmen gaan en dan terug optrekken maar dan weer moeten remmen voor het rode licht

Wel balen voor je, natuurlijk. Hopelijk valt het mee.

Comment

Working...
                                          X