Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Door 123 op teller te rijden zal hij niet sneller dan 120 rijden, de toegelaten snelheid. Wat daar hypocriet aan is begrijp ik niet echt.
    1. Dat weet je niet zeker, dat hangt af van de tellerafwijking die je in principe niet kent. Het enige wat je zeker weet is dat je teller nooit minder zal aangeven dan je werkelijk rijdt. Als het dan toch zo belangrijk is om de regels te volgen, dan moet je ook maar onder de 120 op de teller blijven, it's the only way to be sure.

2. Hij zei niet dat hij 123km/h op de teller reed, hij zei dat hij 123km/h reed en zo nog 4km/h marge had, verwijzend naar de 6% flitsmarge. Dan kan je er vanuit gaan dat hij effectieve snelheid bedoelt.

For the record, ik rij ook vaak tussen de 120 en 127 op de snelweg hoor, maar ik pretendeer niet dat ik dat doe omwille van de verkeersveiligheid of omdat ik de regels wil naleven. Nee, ik doe dat enkel en alleen omdat ik geen stomme flitsboetes wil betalen.
    AutoMinded.be

Comment

El Greco is wel al een aantal keer uit de bocht gegaan wat de dt-regels betreft !
      Kweet het zou er eens moeten opletten, misschien daarom dat ik geen politieagent geworden ben.

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
      Jij bent absoluut wel hypocriet en vooral naïef. Jij durft hier te beweren dat jij nooit een verkeersovertreding begaat, maar je rijdt wel 123 km/u op de snelweg waar 120 is toegelaten. Wat voor zever is dat nu...

Ik word echt niet goed van uw neerbuigende houding tov iedereen die het niet eens is met uw punt. Wil je daar aub mee stoppen? Bedankt!
      Iedereen mag hier van mij zijn stelling verkondigen hoor! Gelukkig is niet iedereen het met mijn stelling eens, anders zou de staat niets meer kunnen verdienen aan jullie. Blijf maar lekker "cool" rond rijden.....

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
      Rijdt El Greco niet gechipt rond? Is toch ook illegaal / belastingsontduiking?
      "Reed", de laatste 185000 niet meer.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Door 123 op teller te rijden zal hij niet sneller dan 120 rijden, de toegelaten snelheid. Wat daar hypocriet aan is begrijp ik niet echt.
      Yeah... thx,

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
      Er zijn er die het nooit zullen begrijpen...
      Zo is dat.....
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Waarom rij je 123? Om boetes te vermijden of voor de verkeersveiligheid?
        Last edited by ; 23/07/2010, 00:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          1. Dat weet je niet zeker, dat hangt af van de tellerafwijking die je in principe niet kent. Het enige wat je zeker weet is dat je teller nooit minder zal aangeven dan je werkelijk rijdt. Als het dan toch zo belangrijk is om de regels te volgen, dan moet je ook maar onder de 120 op de teller blijven, it's the only way to be sure.

2. Hij zei niet dat hij 123km/h op de teller reed, hij zei dat hij 123km/h reed en zo nog 4km/h marge had, verwijzend naar de 6% flitsmarge. Dan kan je er vanuit gaan dat hij effectieve snelheid bedoelt.

For the record, ik rij ook vaak tussen de 120 en 127 op de snelweg hoor, maar ik pretendeer niet dat ik dat doe omwille van de verkeersveiligheid of omdat ik de regels wil naleven. Nee, ik doe dat enkel en alleen omdat ik geen stomme flitsboetes wil betalen.
          Inderdaad, door op je teller zulke snelheid + de marge, te handhaven ga je NOOIT tegen de lamp lopen en in combinatie met je CC is dat nogal tijd het meest effectieve. Dit kan zowel bij eender welke max. limiet. Zo hoef je je aan al die toestanden van flitsmeldingen, controles, coyotes en wat weet ik nog allemaal voor zever geen bal van aan te trekken. Rijdt een pak rustiger.

Ik probeer dit niet te pretenderen maar ik doe het voor ALLE 3 de redenen: geen stomme flitsboetes, probeer de verkeersregels zo nauwkeurig te volgen ( zou anders een financiele ramp worden binnen de zaak) en het komt de veiligheid ten goede.

Kijk, 9 jaar geleden moest er hier voor de bank een financieelplan opgesteld worden. Hier hadden we 500 Euro op jaarbasis in gecalculleerd om onze boetes te betalen, nu wij hebben hier al veel "GRATIS" geld verdiend.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• tis hier precies 9lives
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
              Wat zou gedaan zijn? De rechts-en politiestaat?
              Flitsen op nutteloze plaatsen. Ik zou er niet willen gaan staan mocht ik weten dat ik beschoten kan worden uit de bosjes.

Comment

• Sommige mensen zijn hier echt niet goed in hun hoofd
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Wel dit is een doorslag van de maatschappij dus dat kan wel kloppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    ik heb dus nog +/- 4 km/u marge over hé.....
                    De marge van 6 km/u onder de 100 km/u en 6% boven de 100 km/u is een marge die overeen gekomen is tussen de parketten.

Er zijn al zaken voor de politierechter gekomen waarbij de politierechter besliste dat die technische marge onnodig was, en je dus wel degelijk beboet kan worden vanaf 121 echte km/u.

Dus ja, 127 km/u rijden op GPS en terwijl zeggen dat hard rijden foei is, is hypocriet. Volgens de letter van de wet rij je namelijk te hard, maar het is enkel het college van procureurs die het door de vingers zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      Sommige mensen zijn hier echt niet goed in hun hoofd
                      ²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        De marge van 6 km/u onder de 100 km/u en 6% boven de 100 km/u is een marge die overeen gekomen is tussen de parketten.

Er zijn al zaken voor de politierechter gekomen waarbij de politierechter besliste dat die technische marge onnodig was, en je dus wel degelijk beboet kan worden vanaf 121 echte km/u.

Dus ja, 127 km/u rijden op GPS en terwijl zeggen dat hard rijden foei is, is hypocriet. Volgens de letter van de wet rij je namelijk te hard, maar het is enkel het college van procureurs die het door de vingers zien.
                        Hij rijdt echter slechts 123 op GPS, dus toch net niet hypocriet..

Comment

• Tuscani kan hier gouden zaken doen.

Comment

• Ik kan el greco bijtreden wat betreft het tegen de lamp lopen, het kan ook zonder. Ik heb sinds m'n rijbewijs ongeveer 140000 km gereden en ben 1 keer geflitst, 71 na correctie waar 70 mocht. Ja, dat is te snel, ik reed 80 op teller, 76 gemeten ofzo.

Waar ik me niet kan in vinden in el greco's mening, is aanvaarding. Ik heb echt weinig respect voor politie. Ze staan te flitsen op plaatsen waar de snelheid in een klap van 90 naar 50 gegaan is en waar misschien gemiddeld 8 autos per uur passeren. En dat omdat daar welgeteld 4 huizen staan.

Mochten ze al hun flitsauto's eens verkopen en het vrijgekomen geld gebruiken om agenten in te zetten om middenvaksrijders en zatte chauffeurs aan te pakken, en na te kijken of mensen verzekerd zijn, de weg zou volgens mij een betere plaats zijn.

Flitsen is in mijn ogen big en easy money. Ik hou me aan de snelheidslimiet, niet omdat ik er mee akkoord ga maar wel omdat elke euro dat ik aan die mannen moet er twee te veel zijn.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Iedereen mag hier van mij zijn stelling verkondigen hoor! Gelukkig is niet iedereen het met mijn stelling eens, anders zou de staat niets meer kunnen verdienen aan jullie. Blijf maar lekker "cool" rond rijden.....
                              Ik zeg toch niet dat je uw stelling niet mag verkondigen. Ik heb het over de manier waarop. En dat bewijs je hier nog maar eens. Waarvoor dank, arrogante zak.

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten

My point exactly.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              ...
                              ²

Comment

• Kom kom, je weet maar al te goed dat hij 123 op teller bedoelt.

Comment

• Aangezien hij erbij vertelt dat ie 4km marge heeft vind ik het wel toevallig dat 3+4 net de marge van de procureurs is...

Comment

Kom kom, je weet maar al te goed dat hij 123 op teller bedoelt.
                                    123 kan je nooit aflezen op de teller, gezien de onderverdelingen maar op 10km/h of 5km/h zijn in de meeste auto's.
                                    AutoMinded.be

Comment

• Digitale tellers zijn nu ook zo zeldzaam niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        123 kan je nooit aflezen op de teller, gezien de onderverdelingen maar op 10km/h of 5km/h zijn in de meeste auto's.
                                        Digitale teller.

Comment

• Tellers zijn digitaal in veel gevallen.

Comment

Working...
                                          X