Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
    Over welke plaats heb je het nu? Waasmunster of Destelbergen/Beervelde?

Heb ze enkel nog maar in de middenberm zien staan, zowel in Waasmunster (quasi elke keer als ik daar passeer) als Destelbergen. Dju, dat wordt weer wat beter opletten vanaf nu!
    M'n ouders zijn 3 weken op reis geweest, de C63 dus altijd braaf laten staan thuis, nooit aangekomen... Vanmorgen moest ik ze gaan halen in Zaventem dus moest ik de C toch eens buitenhalen.

Blijkbaar is één keer ermee rijden al genoeg, ben op de E19 van de weg geplukt door onze goede vrienden *kuch kuch*. Ik zag ze al geparkeerd staan aan een oprit na een tankstation en zag ze toen ik passeerde (toen nog braaf 120) meteen de snelweg oprijden. (Over viseren gesproken)
    Een beetje later leken ze ver genoeg weg, ik zag ze niet achter mij, dus ik geef eventjes wat gas (was al wat te laat voor m'n afspraak), dat hadden ze blijkbaar gehoord dus een minuutje later zie ik ze terug achter mij komen. Ik was toen al opnieuw 120-130 aan't rijden dus ik verwachtte niet dat ze mij gingen doen stoppen, toch wel... Het was een Volvo S60 (geen anonieme) met zo'n camera-systeem. Ik heb geen beelden mogen zien maar toch beweren ze dat ik 160 reed, gecorrigeerd 154. Kan dat zomaar? Mogen zij een momentopname beboeten, dus geen gemiddelde trajectmeting?? Ze hadden geen flitsapparatuur, ze baseren zich dus puur op de snelheid die ze eventjes gemeten hebben toen ze enkele auto's achter mij zaten...

Heb voorlopig niets getekend.

Ik heb het gevoel dat ze mij op alle mogelijke manieren probeerden te pakken, of is het normaal dat ze na wat woordenwisselingen (op een beschaafde manier), om 8.20u, ook een alcoholtest hebben laten afnemen?
    Last edited by Mercedeske; 24/07/2010, 14:43.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
      M'n ouders zijn 3 weken op reis geweest, de C63 dus altijd braaf laten staan thuis, nooit aangekomen... Vanmorgen moest ik ze gaan halen in Zaventem dus moest ik de C toch eens buitenhalen.

Blijkbaar is één keer ermee rijden al genoeg, ben op de E19 van de weg geplukt door onze goede vrienden *kuch kuch*. Ik zag ze al geparkeerd staan aan een oprit na een tankstation en zag ze toen ik passeerde (toen nog braaf 120) meteen de snelweg oprijden. (Over viseren gesproken)
      Een beetje later leken ze ver genoeg weg, ik zag ze niet achter mij, dus ik geef eventjes wat gas (was al wat te laat voor m'n afspraak), dat hadden ze blijkbaar gehoord dus een minuutje later zie ik ze terug achter mij komen. Ik was toen al opnieuw 120-130 aan't rijden dus ik verwachtte niet dat ze mij gingen doen stoppen, toch wel... Het was een Volvo S60 (geen anonieme) met zo'n camera-systeem. Ik heb geen beelden mogen zien maar toch beweren ze dat ik 160 reed, gecorrigeerd 154. Kan dat zomaar? Mogen zij een momentopname beboeten, dus geen gemiddelde trajectmeting?? Ze hadden geen flitsapparatuur, ze baseren zich dus puur op de snelheid die ze eventjes gemeten hebben toen ze enkele auto's achter mij zaten...

Ik heb het gevoel dat ze mij op alle mogelijke manieren probeerden te pakken, of is het normaal dat ze na wat woordenwisselingen (op een beschaafde manier), om 8.20u, ook een alcoholtest hebben laten afnemen?
      zeker niets tekenen,dat kunnen ze nooit bewijzen,stel je eens voor dat ze dit mogen, waar gaan we dan naartoe, leuke job hebben die gasten zeg
      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• 154 waar 120 toegestaan. Resultaat: 181 Euro boete
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Blijven volhouden dat je niet te snel hebt gereden. Die alcoholcontrole zal wel een pesterijtje / routine geweest zijn.
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

160 is toch geen 154 gecorrigeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Ik heb geschreven wat zij me verteld hebben.

2012-...
              '07 BMW 118d

Comment

Alcoholtest kan/mag op elk uur van de dag.
                Afwachten wat er in het PV komt te staan ivm uw snelheidsovertreding, voor de Provida moet men min. 16sec. op gelijke tred blijven rijden, maar ik veronderstel dat de agenten een pv zullen schrijven op vaststelling van hun eigen kilometerteller. Je schrijft dat het geen anonieme Volvo was, maar toch een camera-systeem aan boord ? Heb je de camera duidelijk zien hangen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Neen, 160 wordt normaal gecorrigeerd naar 150. .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                    Alcoholtest kan/mag op elk uur van de dag.
                    Afwachten wat er in het PV komt te staan ivm uw snelheidsovertreding, voor de Provida moet men min. 16sec. op gelijke tred blijven rijden, maar ik veronderstel dat de agenten een pv zullen schrijven op vaststelling van hun eigen kilometerteller. Je schrijft dat het geen anonieme Volvo was, maar toch een camera-systeem aan boord ? Heb je de camera duidelijk zien hangen ?
                    Neen, ik ben er vanuit gegaan dat hij een camera aan boord had. Ik heb niets duidelijk zien hangen vooraan de wagen. Hij had ook een scherm zo groot als dat van een laptop aan z'n middenconsole hangen, dacht dat dat voor de beelden zou dienen.

Toen ik vroeg of hij een soort flitscamera aan boord had zei hij dat hij een geijkte camera aan boord had...

2012-...
                    '07 BMW 118d

Comment

• Dat is ook weer een poeltje wat stinkt... Maar goed, de verkeersveiligheid is weer veilig gesteld door een bestuurder van een AMG te treiteren ...

Comment

Neen, ik ben er vanuit gegaan dat hij een camera aan boord had. Ik heb niets duidelijk zien hangen vooraan de wagen. Hij had ook een scherm zo groot als dat van een laptop aan z'n middenconsole hangen, dacht dat dat voor de beelden zou dienen.

Toen ik vroeg of hij een soort flitscamera aan boord had zei hij dat hij een geijkte camera aan boord had...
                        Ge hebt u laten vangen, die volvo's hebben GEEN camera aan boord, zelfs geen ge-ijkte teller.
                        "Ge-ijkte" teller is enkel een kalibratierapport door regelmatig eens naast de eigen multanova te vlammen, om te zien hoeverre de afwijking is van de standaard volvo-teller, dat certificaat wordt dan bij uwe pv gevoegd, tesamen met de verklaring van 2 agenten "wij hebben 160 op de teller gezien", en uw zaak is rond.
                        Het scherm in de wagen is een Astrid-scherm , om data uit te wisselen , vrijwel elke WPR-volvo en bij uitbreiding de rest van de vloot heeft dat aan boord.

Comment

• Ben eigenlijk benieuwd of je een PV gaat zien... Om een duidelijke meting te doen moeten ze effectief een tijdje achter je blijven rijden op een afstand waar ze duidelijk kunnen zien dat ze dezelfde snelheid aanhouden. Een keertje je een kilometer laten uitlopen en dan 180 rijden om je te gaan vangen is niet voldoende. Ik denk dan ook een stevige treitering, en als je PV krijgt vermoedelijk een onmiddellijke inning, want als agent zou ik zo een flinterdun PV niet langs het parket willen sturen want een goeie advocaat maakt daar tegenover een eerlijke rechter stookpapier van.

Het tragische is dat als je jong bent dit indrukwekkend is, maar als je ouder wordt je beseft dat die agenten je dik anaal peeren. En dan maar klagen dat de burger geen respect meer heeft voor de politie...

Comment

• De laatste keer dat ze mij hebben geplukt zei de agent dat de alcoholcontrole nu altijd verplicht is wanneer je voor overdreven snelheid van de baan onderschept wordt.
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

• Kan je weinig tegen in brengen vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                Inderdaad! En diene mens stelt het ganse politiekorps voor!
                                Echt een bende debielen in België!

kijk, waren ze verstandig, gezond ambitieus, charismatisch en dynamisch, ze opteerden wellicht voor iets anders dan voor flik te worden.
                                bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                  De laatste keer dat ze mij hebben geplukt zei de agent dat de alcoholcontrole nu altijd verplicht is wanneer je voor overdreven snelheid van de baan onderschept wordt.
                                  Ik heb niks tegen een alcoholcontrole. Maar ik vrees dat dat voor het merendeel van de ochtendspitsrijders een zinloze verspilling van tijd en plastieken inblaastuitjes is...

Maar goed, het is nu niet alsof iemand hier in België al eens iets met statistieken gedaan heeft...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                    Ge hebt u laten vangen, die volvo's hebben GEEN camera aan boord, zelfs geen ge-ijkte teller.
                                    "Ge-ijkte" teller is enkel een kalibratierapport door regelmatig eens naast de eigen multanova te vlammen, om te zien hoeverre de afwijking is van de standaard volvo-teller, dat certificaat wordt dan bij uwe pv gevoegd, tesamen met de verklaring van 2 agenten "wij hebben 160 op de teller gezien", en uw zaak is rond.
                                    Het scherm in de wagen is een Astrid-scherm , om data uit te wisselen , vrijwel elke WPR-volvo en bij uitbreiding de rest van de vloot heeft dat aan boord.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Ben eigenlijk benieuwd of je een PV gaat zien... Om een duidelijke meting te doen moeten ze effectief een tijdje achter je blijven rijden op een afstand waar ze duidelijk kunnen zien dat ze dezelfde snelheid aanhouden. Een keertje je een kilometer laten uitlopen en dan 180 rijden om je te gaan vangen is niet voldoende. Ik denk dan ook een stevige treitering, en als je PV krijgt vermoedelijk een onmiddellijke inning, want als agent zou ik zo een flinterdun PV niet langs het parket willen sturen want een goeie advocaat maakt daar tegenover een eerlijke rechter stookpapier van.

Het tragische is dat als je jong bent dit indrukwekkend is, maar als je ouder wordt je beseft dat die agenten je dik anaal peeren. En dan maar klagen dat de burger geen respect meer heeft voor de politie...
                                    Dus jullie raden me aan om zeker niets te betalen? Bedankt voor de reacties mannen! Ben blij dat ik niet heb willen tekenen.

2012-...
                                    '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik heb niks tegen een alcoholcontrole. Maar ik vrees dat dat voor het merendeel van de ochtendspitsrijders een zinloze verspilling van tijd en plastieken inblaastuitjes is...

Maar goed, het is nu niet alsof iemand hier in België al eens iets met statistieken gedaan heeft...
                                      Klopt, maar in de ochtendspits zullen ze niet snel patrouilles inschakelen om iets verder te onderscheppen. Overdag is een ander zaak.

De laatste keer dat ze mij op de autostrade hebben afgehaald mocht ik in Heverlee aan de toenmalige Shell > BXL stoppen. Zaterdag om 8h 's morgens mocht die naast mij met zijn Espace met drie kinderen 3h blijven staan, blijkbaar de dag ervoor er zwaar ingehangen. Ik zat hetzelfde schuitje en heb eerlijk tegen de agent gezet dat we de avond erop zwaar bier hadden gedronken. Hij keek even rond of de andere agenten niks konden zien en zei dat het zo goed was, mocht zo doorrijden, anders stond de parking volgens hem te vol.
                                      Plaats genoeg daar denk ik.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

Comment

Dus jullie raden me aan om zeker niets te betalen? Bedankt voor de reacties mannen! Ben blij dat ik niet heb willen tekenen.
                                        Nu, als jij hebt laten vallen dat je misschien wel ietsje harder dan 140 km/u hebt gereden, dan zetten ze dat ook in hun PV hoor. Dat tekenen is enkel voor je eigen verklaring, niet voor wat die mannen in hun PV zetten.

Comment

• Als je richting Oostende rijdt, hangen er net voorbij de afrit van Loppem zeker 6 camera's aan de brug. Waarvoor zouden die dienen? Nummerplaatherkenning, trajectcontrole... ?

Comment

Working...
                                          X