Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de politie-agenten op dit forum.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• If so, had ik al veel boetes kunnen krijgen met de fiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      If so, had ik al veel boetes kunnen krijgen met de fiets.
      Doodrijder!
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        Een vraag die de politieman naast mijn deur niet met zekerheid kon beantwoorden:

Mag je in een zone 30 met een radiocontrolled speelgoedautootje meer dan 30km/h doen?
        Ik denk dat zo'n ding niet op straat mag, zowiezo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Paarden angst aanjagen
          Zijt blij dat GAIA er geen lucht van krijgt...
          Staat in de wet he, als je een paard wil passeren, inhalen, naast wil rijden, ... en het paard lijkt angstig ben je verplicht te stoppen.

Comment

• Comment

• **proest**

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                Worst
                Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                  2 vehicules in 1 keer zogezegd voorbijgestoken ... overtreding 1ste graad
                  maar, mag dat nu of mag dat niet :s nu weet ik het nog niet.

Op 9lives forum was er ne flik -denk ik- die zei dat dat wel mag :s wat is het nu

Je zou de bestuurder van de wagen die voor u afsloeg moeten vinden en dan hopen dat ie wilt getuigen... suckt wel
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Een vraag die de politieman naast mijn deur niet met zekerheid kon beantwoorden:

Mag je in een zone 30 met een radiocontrolled speelgoedautootje meer dan 30km/h doen?
                    Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                    Hoe gaan ze dat flitsen?

Een kat gaan ze ook niet pakken eh...
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• 1991 BMW E30 318is

Comment

If so, had ik al veel boetes kunnen krijgen met de fiets.
                        Moet ge toch mee oppassen, als ge te snel rijd met de fiets kunt ge wel degelijk een boete krijgen!
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Moet ge toch mee oppassen, als ge te snel rijd met de fiets kunt ge wel degelijk een boete krijgen!

dan word je ook geflitst dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            Vraag eens aan die patrouille. Misschien was daar een reden voor.
                            Daar is 100% zeker een reden voor !!!!

En die reden is voor 99% zeker het feit dat maar zeer weinig jonge flikken zich nog bewust zijn van de voorbeeldfunctie die ze hebben, en zich door met dat kepieke rond te lopen plots boven de wet verheven voelen. Het feit dat steeds meer jonge flikken echt te stom zijn om 't te helpen donderen (het verlagen van de drempel om te slagen voor 't ingangsexamen van 50% naar, wat was het, 30%?, zal daar wel deels mee te maken hebben), versterkt dat alleen nog maar. Een zeer groot deel van die jonge gastjes maakt zeer vaak misbruik van hun positie, en probeert véél teveel hun "visie" of "gedacht" op te dringen als "het juiste" of "de wet", vaak (intern) naar willekeur ingegeven en dus niet eens aan de realiteit beantwoordend. Ze dulden ook zo goed als geen tegenspraak en bezondigen zich zo goed als allemaal aan uit wraaklust of jaloezie ingegeven subjectiviteit. 't Is een rot hoopje idioten bij elkaar, en er zijn maar weinig uitzonderingen helaas.

Maar! Ze zijn soms ook nodig, en bijwijlen leveren ze ook 'es goed werk af.

Ik ben keihard voorstander van het serieus optrekken van de lonen van politie-agenten, maar wel onder voorwaarde van een véél strengere toelatingsprocedure, én een volledige scan van het huidige blauwe contingent om die hele hoop debiele rotte appels eruit te bonjouren.

Zoals altijd heb ik hier mijn mening veel harder weergegeven dan ze eigenlijk is. Ik ken een pak tolerante, intelligente, plichtsbewuste, verstandige en een positieve bijdrage aan de maatschappij leverende politie-agenten. 't Is wel toevallig dat dat vaak mensen zijn van bijna 40 en meer. Als ze dan al niet hopeloos aan 't profitariaat zijn geslagen, en tijdens de diensturen op de lappen gaan.

Dus : ge hebt gelijk, der is ne reden voor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten
                              Nja het mag normaal niet maar kijk als je een dringende interventie hebt waar je uw sirene en blauwe lichten niet kunt gebruiken (wat wel heel uitzonderlijk is maar het kan altijd) en je kan er iemand mee in "nood" helpen of een misdrijf doen ophouden waarom is al dat geleuter van mogen of niet dan zo nodig ... this makes me
                              Hé, een tip : probeer je collega's (want van jouw integriteit en realiteitszin ben ik weldegelijk overtuigd) dan 'es diets te maken dat niet élke overtreding pardoes keihard moet gesanctioneerd worden, maar dat dé meest belangrijke functie van jullie nog altijd het ordenen, het in goede banen leiden is. Straffen is slechts het laatste middel, in principe.

Dan zullen jullie ook veel meer getolereerd worden als het overduidelijk 'es niet volgens de regels is. Zoals het drinken tijdens de diensturen. Of het gebruiken van het geluidsignaal om wat sneller een kruispunt over te kunnen terwijl men helemaal niet met 'n interventie bezig is of er zich een noodgeval voordoet (drie zakken vol bestellingen van bij de frituur terugrijden naar 't commissariaat =/= interventie, laat dat duidelijk zijn).

Comment

Dat spul mag toch niet op de openbare weg? Dus zelfs aan 5 per uur ben je al in overtreding.

Comment

Echt? Hoe controleren ze dat?
                                  En als ge nu daar sneller rijdt dan 61, ze kunnen uw rijbewijs toch niet afpakken?

Comment

• Ik ben al geflitst geweest op de fiets in Zwitserland, tot nu toe nog geen boete gekregen

Comment

Echt? Hoe controleren ze dat?
                                      En als ge nu daar sneller rijdt dan 61, ze kunnen uw rijbewijs toch niet afpakken?
                                      Als ge gewoon geflitst word is de kans volgens mij klein dat ze u zullen vinden (tenzij u naam en adres op u koerstenuke staan )
                                      Maar als ge een flik achter u hebt, dan kunt ge prijs hebben!

Das toch enkele jaren terug geweest met enkele wielrenners (weet niet meer van welke ploeg) die ze gepakt hadden in een zone 30 omdat ze te snel reden!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ah, wel goed om weten...
                                        Moesten ze achter me komen te zitten, verlaat ik de gebaande paden.

Comment

Das toch enkele jaren terug geweest met enkele wielrenners (weet niet meer van welke ploeg) die ze gepakt hadden in een zone 30 omdat ze te snel reden!
                                          Ja, en ze hebben er al veel gepakt die gepakt hadden ook.
                                          De meest recente is A. Petacchi, volgens het nieuws van 19u.

Comment

Working...
                                          X