Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb ook een vraagje voor de agenten hier dus zet ik het maar hierbij
ik zag net in wegmisbruikers dat ze bezig waren op iemand die bij het nemen van een oprit over de witte lijnen ging in de bocht. bij de bmw driver training werd er me echter ook verteld om dit te doen, dus de breedte van de op of afrit te benutten. mijn vraag: mag dit nu of niet?
Zelfde overtreding als op de pechstrook rijden, probeer het eens he
De baan benutten is 1 ding, maar witte lijnen zijn er ook voor iets anders
Ga eens op een circuit he, daar zijn minder witte lijnen
Neen, dat klopt niet. Je mag in 1 inhaalbeweging zoveel wagens inhalen als je zelf wilt. Ik wacht op FramF, die ongetwijfeld wat wetteksten en cijfertjes uit z'n klavier zal schudden om het courante misverstand uit de wereld te helpen.
Echt? Ik dacht ook altijd dat je maar 1 wagen tegelijk mocht inhalen
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
't is te hopen, anders zou iedereen dat gaan doen.
Maar anderzijds, als ge u plaat nu verliest onder de baan, dan kunt ge er zelf niet aan doen he
En wat die wegklapbare plaat betreft, als ge zo slim zijn om zo een systeem te maken, dan moet ge ook maar zo slim zijn om te zien dat ze:
1) U niet pakken als de plaat opgeklapt is;
2) Niet kunnen vinden dat ge zo een systeem hebt als ze u zouden tegenhouden.
Dat is natuurlijk geen excuus. Geen nummerplaat is altijd PV => ga het dan maar voor de rechter uitleggen. Wie wil spelen moet ook tegen zijn verlies kunnen....
De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :
1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.
Dus op een tweevaksweg of een enkelrichtingstraat mag het, anders moet je zo snel mogelijk terug rechts gaan rijden en dus 1 per 1.
ze mogen dat niet als ze niet dringend ergens moeten zijn , maar ze vegen daar hun voeten aan omdat ze daar toch geen boete voor krijgen
In sommige gevallen kan je niet anders dan de sirene en blauwe lampen uit te laten.
vb :
Melding hold-up bankfilliaal.
Patrouille rijdt juist een 200 meter verder en moeten terugkeren om naar die bank te gaan. Als je dan prioritair gaat rijden kan je derden (aanwezigen in de bank) in gevaar brengen, daders vluchten,...
In dit geval zou ik dus ook over de volle witte lijn rijden zonder het klank en lichtspel te gebruiken.
Nja het mag normaal niet maar kijk als je een dringende interventie hebt waar je uw sirene en blauwe lichten niet kunt gebruiken (wat wel heel uitzonderlijk is maar het kan altijd) en je kan er iemand mee in "nood" helpen of een misdrijf doen ophouden waarom is al dat geleuter van mogen of niet dan zo nodig ... this makes me
In sommige gevallen kan je niet anders dan de sirene en blauwe lampen uit te laten.
vb :
Melding hold-up bankfilliaal.
Patrouille rijdt juist een 200 meter verder en moeten terugkeren om naar die bank te gaan. Als je dan prioritair gaat rijden kan je derden (aanwezigen in de bank) in gevaar brengen, daders vluchten,...
In dit geval zou ik dus ook over de volle witte lijn rijden zonder het klank en lichtspel te gebruiken.
Da je die erbarmelijke discobar uitlaat kan ik vatten, maar die blauwe lampen hoor je niet in een bank he...
Een boete gekregen voor iets wat ik niet gedaan heb ... 'k was redelijk razend.
Situatie zoals ze effectief was:
In de bebouwde kom op de straat lopen 2 politieagenten naast elkaar te paard. Daarachter een auto, daarachter nog eentje, dan ik, gevolgd door nog enkele wagens. De eerste wagen steekt de paarden voorbij. De wagen voor mij draait op een oprit rechts. Ik steek de paarden voorbij.
En dan volgt de boete .... ik "zou" de auto voor mij hebben voorbijgestoken en de paarden in één beweging. Ook zou ik veel gas gegeven hebben zodanig de paarden angst hadden. Ik ben begot niet harder gegaan dan 50km/h ... als ik veel gas geef zit ik wel een pak hoger.
2 vehicules in 1 keer zogezegd voorbijgestoken ... overtreding 1ste graad
paarden angst aangejaagd ... overtreding 2e graad
150 EUR aan m'n been voor piet snot
M'n vader heeft naar zijn advocaat gebeld en heeft me aangeraden gewoon toe te geven in de minnelijke schikking. Ik vind het echt erg dat ze zoiets kunnen maken.
Een boete gekregen voor iets wat ik niet gedaan heb ... 'k was redelijk razend.
Situatie zoals ze effectief was:
In de bebouwde kom op de straat lopen 2 politieagenten naast elkaar te paard. Daarachter een auto, daarachter nog eentje, dan ik, gevolgd door nog enkele wagens. De eerste wagen steekt de paarden voorbij. De wagen voor mij draait op een oprit rechts. Ik steek de paarden voorbij.
En dan volgt de boete .... ik "zou" de auto voor mij hebben voorbijgestoken en de paarden in één beweging. Ook zou ik veel gas gegeven hebben zodanig de paarden angst hadden. Ik ben begot niet harder gegaan dan 50km/h ... als ik veel gas geef zit ik wel een pak hoger.
2 vehicules in 1 keer zogezegd voorbijgestoken ... overtreding 1ste graad
paarden angst aangejaagd ... overtreding 2e graad
150 EUR aan m'n been voor piet snot
M'n vader heeft naar zijn advocaat gebeld en heeft me aangeraden gewoon toe te geven in de minnelijke schikking. Ik vind het echt erg dat ze zoiets kunnen maken.
Paarden angst aanjagen
Zijt blij dat GAIA er geen lucht van krijgt...
Comment