Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de politie-agenten op dit forum.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Waarom mogen politieagenten volle witten lijnen overschrijden terwijl ze intussen hun pinkers ook nog eens niet gebruiken?
    ze mogen dat niet als ze niet dringend ergens moeten zijn , maar ze vegen daar hun voeten aan omdat ze daar toch geen boete voor krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
      ik heb ook een vraagje voor de agenten hier dus zet ik het maar hierbij
      ik zag net in wegmisbruikers dat ze bezig waren op iemand die bij het nemen van een oprit over de witte lijnen ging in de bocht. bij de bmw driver training werd er me echter ook verteld om dit te doen, dus de breedte van de op of afrit te benutten. mijn vraag: mag dit nu of niet?
      Zelfde overtreding als op de pechstrook rijden, probeer het eens he

De baan benutten is 1 ding, maar witte lijnen zijn er ook voor iets anders

Ga eens op een circuit he, daar zijn minder witte lijnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        ze mogen dat niet als ze niet dringend ergens moeten zijn , maar ze vegen daar hun voeten aan omdat ze daar toch geen boete voor krijgen
        Kans is klein dat ze een boete krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Als ze niet prioritair zijn mogen die dat ook niet.
          Geloof ik niks van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Geloof ik niks van
            geloof het maar.

Dat iemand ze gaat beboeten is een andere zaak ...

Comment

typisch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Neen, dat klopt niet. Je mag in 1 inhaalbeweging zoveel wagens inhalen als je zelf wilt. Ik wacht op FramF, die ongetwijfeld wat wetteksten en cijfertjes uit z'n klavier zal schudden om het courante misverstand uit de wereld te helpen.
                Echt? Ik dacht ook altijd dat je maar 1 wagen tegelijk mocht inhalen
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  't is te hopen, anders zou iedereen dat gaan doen.

Maar anderzijds, als ge u plaat nu verliest onder de baan, dan kunt ge er zelf niet aan doen he

En wat die wegklapbare plaat betreft, als ge zo slim zijn om zo een systeem te maken, dan moet ge ook maar zo slim zijn om te zien dat ze:
                  1) U niet pakken als de plaat opgeklapt is;
                  2) Niet kunnen vinden dat ge zo een systeem hebt als ze u zouden tegenhouden.
                  Dat is natuurlijk geen excuus. Geen nummerplaat is altijd PV => ga het dan maar voor de rechter uitleggen. Wie wil spelen moet ook tegen zijn verlies kunnen....
                  Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                  Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Echt? Ik dacht ook altijd dat je maar 1 wagen tegelijk mocht inhalen
                    Ik ben precies toch ook vrij zeker dat ik dat geleerd heb bij m'n rijexamen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door www.wegcode.be
                      De bestuurder moet echter zijn plaats rechts niet terug innemen wanneer hij onmiddellijk opnieuw wil inhalen :

1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer, in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer.
                      Dus op een tweevaksweg of een enkelrichtingstraat mag het, anders moet je zo snel mogelijk terug rechts gaan rijden en dus 1 per 1.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                        Waarom mogen politieagenten volle witten lijnen overschrijden terwijl ze intussen hun pinkers ook nog eens niet gebruiken?
                        Vraag eens aan die patrouille. Misschien was daar een reden voor.
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

In sommige gevallen kan je niet anders dan de sirene en blauwe lampen uit te laten.

vb :
                          Melding hold-up bankfilliaal.
                          Patrouille rijdt juist een 200 meter verder en moeten terugkeren om naar die bank te gaan. Als je dan prioritair gaat rijden kan je derden (aanwezigen in de bank) in gevaar brengen, daders vluchten,...
                          In dit geval zou ik dus ook over de volle witte lijn rijden zonder het klank en lichtspel te gebruiken.
                          Last edited by McClane; 02/05/2008, 16:00.
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            derde (aanwezigen in de bank)
                            wat bedoel je nu juist? een derde, en dus een aanwezige in de bank, of derden, en dus aanwezigen in de bank?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              wat bedoel je nu juist? een derde, en dus een aanwezige in de bank, of derden, en dus aanwezigen in de bank?
                              nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Comment

Nja het mag normaal niet maar kijk als je een dringende interventie hebt waar je uw sirene en blauwe lichten niet kunt gebruiken (wat wel heel uitzonderlijk is maar het kan altijd) en je kan er iemand mee in "nood" helpen of een misdrijf doen ophouden waarom is al dat geleuter van mogen of niet dan zo nodig ... this makes me
                                Last edited by Fred; 04/05/2008, 07:28.
                                Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                  In sommige gevallen kan je niet anders dan de sirene en blauwe lampen uit te laten.

vb :
                                  Melding hold-up bankfilliaal.
                                  Patrouille rijdt juist een 200 meter verder en moeten terugkeren om naar die bank te gaan. Als je dan prioritair gaat rijden kan je derden (aanwezigen in de bank) in gevaar brengen, daders vluchten,...
                                  In dit geval zou ik dus ook over de volle witte lijn rijden zonder het klank en lichtspel te gebruiken.
                                  Da je die erbarmelijke discobar uitlaat kan ik vatten, maar die blauwe lampen hoor je niet in een bank he...
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

Een boete gekregen voor iets wat ik niet gedaan heb ... 'k was redelijk razend.

Situatie zoals ze effectief was:

In de bebouwde kom op de straat lopen 2 politieagenten naast elkaar te paard. Daarachter een auto, daarachter nog eentje, dan ik, gevolgd door nog enkele wagens. De eerste wagen steekt de paarden voorbij. De wagen voor mij draait op een oprit rechts. Ik steek de paarden voorbij.

En dan volgt de boete .... ik "zou" de auto voor mij hebben voorbijgestoken en de paarden in één beweging. Ook zou ik veel gas gegeven hebben zodanig de paarden angst hadden. Ik ben begot niet harder gegaan dan 50km/h ... als ik veel gas geef zit ik wel een pak hoger.

2 vehicules in 1 keer zogezegd voorbijgestoken ... overtreding 1ste graad
                                    paarden angst aangejaagd ... overtreding 2e graad

150 EUR aan m'n been voor piet snot

M'n vader heeft naar zijn advocaat gebeld en heeft me aangeraden gewoon toe te geven in de minnelijke schikking. Ik vind het echt erg dat ze zoiets kunnen maken.
                                    Porsche 997 S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                                      Een boete gekregen voor iets wat ik niet gedaan heb ... 'k was redelijk razend.

Situatie zoals ze effectief was:

In de bebouwde kom op de straat lopen 2 politieagenten naast elkaar te paard. Daarachter een auto, daarachter nog eentje, dan ik, gevolgd door nog enkele wagens. De eerste wagen steekt de paarden voorbij. De wagen voor mij draait op een oprit rechts. Ik steek de paarden voorbij.

En dan volgt de boete .... ik "zou" de auto voor mij hebben voorbijgestoken en de paarden in één beweging. Ook zou ik veel gas gegeven hebben zodanig de paarden angst hadden. Ik ben begot niet harder gegaan dan 50km/h ... als ik veel gas geef zit ik wel een pak hoger.

2 vehicules in 1 keer zogezegd voorbijgestoken ... overtreding 1ste graad
                                      paarden angst aangejaagd ... overtreding 2e graad

150 EUR aan m'n been voor piet snot

M'n vader heeft naar zijn advocaat gebeld en heeft me aangeraden gewoon toe te geven in de minnelijke schikking. Ik vind het echt erg dat ze zoiets kunnen maken.
                                      Paarden angst aanjagen
                                      Zijt blij dat GAIA er geen lucht van krijgt...
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

Een vraag die de politieman naast mijn deur niet met zekerheid kon beantwoorden:

Mag je in een zone 30 met een radiocontrolled speelgoedautootje meer dan 30km/h doen?

Comment

• Hoe gaan ze dat flitsen?

Een kat gaan ze ook niet pakken eh...
                                          1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                          X