Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geldige redenen die leiden tot 't vervallen van een verkeersboete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    Dit staat in de P
    Citaat:
    Weiger uw parkeerboete te betalen.

Mooie titel. Maar het gaat dus niet over parkeerboetes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
      Maar zou de zelfde wet op privacy ook gelden voor leasekarren?
      Natuurlijk. Zelfs leaskarrenrijders hebben recht op (een beetje ) privacy.

Om te weten of het al dan niet een leasecar is moet de privacy al geschonden worden, dus ...

Comment

Aangezien op de vraag ingaan onwettig zou zijn.....

Je méént het !

R.E.S.P.E.C.T

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
          Wat moeten we nu doen? Terug niks betalen en zien wat het word ( naar de rechtbank gaan zijn we alleszins ook niet van plan omdat we daar nog veel meer tijd mee verliezen dan 50 of 60 euro )
          Betalen.

Lijkt mij de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
            Ten tweede is (was) de markering overschilderd met zwarte verf. Waarom zou dat zijn gedaan? Omdat het de bedoeling was om de markering te laten verdwijnen uiteraard.
            En het is niet omdat de zwarte verf er af gaat dat er plots weer wel rekening dient te worden gehouden met de (overschilderde) markering.
            ben bij de politie geweest, om te vragen of de wijkagent even mee kon gaan om vast te stellen dat het overschildert is maar ving bot...ze raden me gewoon aan bezwaar aan te tekenen

signalisatie is de job van de gemeente, dus ik naar de gemeente met de vraag om die onduidelijkheid weg te nemen en opnieuw te overschilderen

gemeente vertelt me dat overschilderen niet meer wordt gedaan want das een straat zonder einde en arbeidsintensief dus opteert men om het te laten afslijten met de tijd

politie weet in samenspraak met de gemeente welke veranderingen van grondsignalisatie gebeuren en zou normaal gezien niet mogen verbaliseren

op de gemeente wist men me te vertellen dat zoiets niet de eerste keer is...bergrijpelijk

ben benieuwd wat ervan gaat komen

Comment

• Stuur gewoon U verweer met de foto's op. Het zal wel iets uithalen.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ben benieuwd wat ervan gaat komen
                Niets.

Al hoop ik stiekem van wel.
                Niet dat je uiteindelijk zal moeten betalen natuurlijk. Maar als ze nu al opgeven is de fun er meteen af.

Comment

Stuur gewoon U verweer met de foto's op. Het zal wel iets uithalen.
                  ik heb geen foto's bijgevoegd, mijn printer wil ni leveren

hoe noemt men met een geleerde term trouwens die zwart-gele banden op de stoep ?

Comment

• Gele onderbroken streep
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• dankje !

Comment

• Stond deze hier al?

Zeggen dat jij niet reed maar:

1. Een bevriende buitenlander
                        2. Gewoon iemand anders maar de naam niet zeggen

Met die 2 kom je naar het schijnt ook weg!

Comment

ik heb geen foto's bijgevoegd
                          heb gewoon geschreven dat bushalte gesupprimeerd is en dat ik dat ook ben gaan melden op de dienst signalistie

blablabla, allemaal mondeling, dus nix waard

Comment

heb gewoon geschreven dat bushalte gesupprimeerd is en dat ik dat ook ben gaan melden op de dienst signalistie

blablabla, allemaal mondeling, dus nix waard
                            Schrijf jij mondeling bobo?

't Zal wel volstaan.

Comment

• het melden gebeurde mondeling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk Berichten
                                Stond deze hier al?

Zeggen dat jij niet reed maar:

1. Een bevriende buitenlander
                                2. Gewoon iemand anders maar de naam niet zeggen

Met die 2 kom je naar het schijnt ook weg!
                                Waar heb je het juist over Dastof? Parkeerretributie of snelheids- (of andere verkeers-)overtreding?

Parkeerretributie: die is (ook) verschuldigd door de houder van de nummerplaat.

Verkeersovertreding: daar geldt het vermoeden dat de overtreding is begaan door de titularis van de nummerplaat (indien ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon).
                                't Volstaat dus niet gewoon te zeggen dat er iemand anders reed; je moet dat bewijzen.

Comment

Deze markering staat ook in de wegcode (dus niet als verkeersgeleider of verdrijvingsvlak):

Op 15 meter van een bushalte mag je niet parkeren, maar wél stilstaan; op die witte evenwijdige schuine strepen mag je dus stilstaan, hetgeen op verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken niet mag. Je mag (moet) er ook over rijden.
                                  nou heb ik natuurlijk aan verdrijvervlakken uiteraard een fetisch, deze dagen
                                  de verdrijversvlakken mogen wel degelijk niet worden overreden, daarom ook heb ik m'n twijfels aan het plaatje dat je laat zien van wegcode...tenzij de auto's kunnen passeren zonder over het andere baanvak te rijden zul je dat soort haltes dus niet meer tegenkomen, met verdrijversvlakken

de meeste haltes, op de rijbaan hebben alleen nog een vlak geschildert met 'bus' in, zonder vlakken ervoo of erachter

Comment

• Geflitst MR-kamerlid mag rijbewijs houden

Het voertuig van kamerlid Denis Ducarme (MR) werd geflitst in Brussel aan 90 km/h waar slechts 50 km/h toegelaten is.

Ducarme mocht verder rijden, ook al had het parket gevraagd aan de politiediensten om het rijbewijs in te trekken van bestuurders die in het kader van de smogcontroles meer dan 77 km/h reden.

Volgens Ducarme ging het om een controle in het kader van anti-terreurmaatregelen en werd de controle, die 25 minuten duurde, overdreven. Hij gaat klacht indienen.

Ducarme is niet de eerste politicus die het moeilijk vindt zich aan de verkeersregels te houden.
                                    Ook Jean-Marie Dedecker kon zijn voet niet bedwingen, wat resulteerde in geflits tijdens het smogalarm. (belga/edp)
                                    Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...s-houden.dhtml

De Decker zei dat hij de boete met de glimlach zal betalen , Ducarme zal wellicht niks betalen want hij is lid vd almachtige MR
                                    Last edited by ; 27/12/2007, 18:17.

Comment

• Ducarme is van de MR

Comment

• Opschrijven dat je vermoedelijk het verkeersbord niet heb opgemerkt door de zon die in je ogen scheen is geen geldige reden tot het vervallen ven een boete heb ik ondervonden. Tot dusver mijn advies

Comment

Waar heb je het juist over Dastof? Parkeerretributie of snelheids- (of andere verkeers-)overtreding?

Parkeerretributie: die is (ook) verschuldigd door de houder van de nummerplaat.

Verkeersovertreding: daar geldt het vermoeden dat de overtreding is begaan door de titularis van de nummerplaat (indien ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon).
                                          't Volstaat dus niet gewoon te zeggen dat er iemand anders reed; je moet dat bewijzen.
                                          Ik spreek over bv snelheidsovertredingen,

Je moet bewijzen dat jij op de moment van de feiten ergens anders was... maar dat is echt niet moeilijk hoor. Het is niet dat ze Poirot of Derrick op die zaak gaan zetten!

Comment

Working...
                                          X