Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geldige redenen die leiden tot 't vervallen van een verkeersboete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zou het gewoon laten doorlopen hebben, is nog zo indruk- en afschrikwekkend.....

Comment

jaaaaa !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        KB 01/12/75 - Art. 77.4.
        Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken mogen op de grond worden aangebracht door witte evenwijdige schuine strepen.
        De bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.

Een vraagje voor de kommaneukers. Volgens ik het kan zien staan er op bobo's foto geen witte evenwijdige schuine strepen maar gewoon een witte tekening op de grond met een zigzagfiguur?? Zou bijna een grondtekening van de Azteken of zo kunnen zijn ??
        Niet dat ik mij aangesproken voel door 'kommaneukers' hoor.

Maar verkeersgeleiders mogen op de grond worden aangebracht door witte evenwijdige schuine strepen. 't Moet dus niet op die manier.

Artikel 2.43 van de wegcode definieert 'verkeersgeleider' als: een inrichting die op de rijbaan is aangebracht en die bestemd is om het voertuigenverkeer te kanaliseren; de verkeersgeleider bestaat uit een wegmarkering, ofwel uit een verhoging op de rijbaan, ofwel uit beide elementen samen.

Een wegmarkering mag volgens mij ook een aztekenteken zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten

Politiemensen, doe jullie zegje!

Ter info: de politiemensen die gTa verbaliseerden hebben hun zegje gedaan. Zij verbaliseerden omdat hij geparkeerd zou hebben gestaan op de markering.
          Al wat ik zeg is volgens U niet juist.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Ik zou het gewoon laten doorlopen hebben, is nog zo indruk- en afschrikwekkend.....
            de clou is denk ik dat daar gewoonweg, behalve een smart, geen auto kàn staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Al wat ik zeg is volgens U niet juist.
              Nu ook weer niet overdrijven McClane, "zelden juist" heb ik geschreven.

En 't zal wel aan mij liggen, maar uw post McClane begrijp ik zelden. (Volgens mij zijn ze ook zelden juist, maar vermits ik ze niet begrijp kan ik dat niet beoordelen )
              Aan jou om het tegendeel te bewijzen. Doe je zegje.

Je vond het trouwens ook niet nodig om je zegje te doen voordat ik schreef dat jouw posts - volgens mij en voor zover ik ze begrijp - zelden juist zijn.

En voor alle duidelijkheid, 'k doelde enkel op jouw posts in "Verkeer & Wetgeving".

Mvg,
              FramF

Comment

I'm a wuss. Door dat gedoe met de leasingfirma (alles wordt eerst naar hen gestuurd, en pas daarna naar de hoofdzetel, en daarna naar mijn kantoor) kon ik dus nog onmogelijk op tijd m'n opmerkingen overmaken, en heb dan ook gewoon de boetes betaald.

'k Ga wel 'es horen hoe ik dat kan regelen dat ze me herkennen tijdens geldtransporten.

Comment

een bivakmuts over uw oren trekken en luid roepend binnenlopen kan helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    I'm a wuss. Door dat gedoe met de leasingfirma (alles wordt eerst naar hen gestuurd, en pas daarna naar de hoofdzetel, en daarna naar mijn kantoor) kon ik dus nog onmogelijk op tijd m'n opmerkingen overmaken, en heb dan ook gewoon de boetes betaald.

'k Ga wel 'es horen hoe ik dat kan regelen dat ze me herkennen tijdens geldtransporten.
                    Dat het een leasingwagen betreft zou toch geen invloed mogen hebben op de termijn die je hebt om opmerkingen te formuleren?

Of is het de leasingfirma die zelf de documenten doorstuurt naar de hoofdzetel die ze dan zelf doorstuurt naar jouw kantoor?

De leasingmaatschappij moet (binnen de 15 dagen te rekenen vanaf de datum waarop de vraag om inlichtingen gevoegd bij het afschrift van het proces-verbaal werd verstuurd) de identiteit van de bestuurder op het ogenblik van de feiten mee te delen of, indien zij die niet kent, de identiteit van de persoon die het voertuig onder zich heeft.

Zij delen dus mee: "hoofdzetel".

De hoofdzetel zal dan op haar beurt een vraag om inlichtingen ontvangen. De hoofdzetel deelt dan mee "kantoor gTa" (of gewoon "gTa" als ze dat weten natuurlijk ).

Kantoor gTa zal dan een vraag om inlichtingen ontvangen en zal antwoorden "gTa".

gTa zal dan een vraag om inlichtingen ontvangen en (tijdig) zijn opmerkingen kunnen formuleren ...

Betalen ... hoe kom je erbij ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Eerst een vraag waar ik al een tijdje mee zit.
                      Als je met iemand naar de spoed rijdt (en neen, niet voor een splinter in z'n vinger ofzo, maar voor een serieuzer geval), en je wordt geflitst, kan het dan zijn dat ze de boete laten wegvallen of niet?
                      zover ik weet wordt je er enkel van vrijgesteld als je een ziekenwagen moest volgen of als de politie u begeleid. Stel dat je in een auto met een hoogzwangere vrouw aangehouden wordt zullen ze je die begeleiding ook meteen geven... maar ja waar zijn ze als je ze nodig hebt

hey misschien toch beter een ambulance bellen ....
                      but i'm a lady!

just bead it
                      http://www.youtube.com/watch?v=ffgF15YzZgM
                      Wrakdraaien 101
                      http://www.youtube.com/watch?v=TNlZ9...eature=channel

Comment

gta, met alle respect, want ik zie je graag
                        op een forum breng je info aan maar ook een mening

maar ik vind dat de polies je nooit een toelating mag geven, je staat niet voor een brandweeruitgang, punt

ook al zou het geen kwaad kunnen

(en deels ook niet omdat het imago van jouw merk weer erdoor naar beneden gaat, bij heel veel lovers van andere merken)

ik hoop dat je me nix kwalijk neemt

moraalridder ?

Comment

Niet dat ik mij aangesproken voel door 'kommaneukers' hoor.

Maar verkeersgeleiders mogen op de grond worden aangebracht door witte evenwijdige schuine strepen. 't Moet dus niet op die manier.

Artikel 2.43 van de wegcode definieert 'verkeersgeleider' als: een inrichting die op de rijbaan is aangebracht en die bestemd is om het voertuigenverkeer te kanaliseren; de verkeersgeleider bestaat uit een wegmarkering, ofwel uit een verhoging op de rijbaan, ofwel uit beide elementen samen.

Een wegmarkering mag volgens mij ook een aztekenteken zijn.
                          That's the spirit se .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            gta, met alle respect, want ik zie je graag
                            op een forum breng je info aan maar ook een mening

maar ik vind dat de polies je nooit een toelating mag geven, je staat niet voor een brandweeruitgang, punt

ook al zou het geen kwaad kunnen

(en deels ook niet omdat het imago van jouw merk weer erdoor naar beneden gaat, bij heel veel lovers van andere merken)

ik hoop dat je me nix kwalijk neemt

moraalridder ?
                            Ik volg je hoor.

Dan moeten ze maar toelating geven om op het voetpad te parkeren, aan de andere kant van de straat, net voor m'n kantoor.

Trouwens, de mannen van de G4S staan daar ook, op die brandgang. Of op het voetpad.

Comment

Er moet maar geen brand uitbreken. Of het moet maar wachten.

Comment

Als er brand uitbreekt kunnen ze langs daar NIKS doen. Ze rijden in een tuin, that's it. Er zijn daar geen deuren, geen nooddeuren. Ze kunnen van daar ook nergens "rond" rijden.

Er zijn wel 'n heleboel vensters, dus waarschijnlijk is die plaats nodig om bij ''n catastrofe de mensen per bungee-rekker uit hunne kamer te laten jumpen, en dan in die tuin middels een GroeneVingers-tuinschaar die rekker door te knippen om zo de mensen te redden.

'k Heb betaald, dus geen gezeik. Maar 'k ga wel aanvragen wat er mogelijk is voor m'n job...

Comment

Thread met vragen, antwoorden, suggesties en adviezen.
                                  Dienen anderen reed te traag.

Comment

Maar 'k ga wel aanvragen wat er mogelijk is voor m'n job...
                                    ik ben erg benieuwd wat er eventueel uit de bus komt

Comment

bleit-bleit

ik heb ook een verdrijvingsboete

netjes gespecifieerd met : er was niemand aan het laden of lossen

maar...verdrijvingsstrepen zijn zwart overschildert omdat bushalte niet meer in dienst is...probleem is dat het nog steeds gearceerde vlakken blijven

ik stond zoals die galaxy, maar dan niet bij de gele boordsteen

vlakken alsook bus zijn overschildert...verf is er al wel bijna af

ietskes verder in het midden van de parkeerstrook zou je weer niet mogen staan

50 euri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        bleit-bleit

ik heb ook een verdrijvingsboete

50 euri
                                        NIET BETALEN BOBO !!!

Comment

ben bij de polies geweest..op 100 m van de deur en de plaats van het misdrijf n.b. , ze raden me aan de foto's mee op te sturen

Comment

Working...
                                          X