Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geldige redenen die leiden tot 't vervallen van een verkeersboete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik zal maar best andere pics pakken, waar ni op te zien is dat woef losloopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      bleit-bleit

ik heb ook een verdrijvingsboete

netjes gespecifieerd met : er was niemand aan het laden of lossen

maar...verdrijvingsstrepen zijn zwart overschildert omdat bushalte niet meer in dienst is...probleem is dat het nog steeds gearceerde vlakken blijven

ik stond zoals die galaxy, maar dan niet bij de gele boordsteen

vlakken alsook bus zijn overschildert...verf is er al wel bijna af

ietskes verder in het midden van de parkeerstrook zou je weer niet mogen staan

50 euri
      Bezwaarschrift met foto's indienen.
      Van waar komt dat pv (Welke afdeling van Antwerpen?)?
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

zone noord

agent kan er niet echt aan doen, het is voor discussie vatbaar...zwarte verf is er door de jaren heen afgesleten

Comment

zone noord

agent kan er niet echt aan doen, het is voor discussie vatbaar...zwarte verf is er door de jaren heen afgesleten
          Ene van bij ons. Pm de namen eens aub.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Dit staat in de P

Weiger uw parkeerboete te betalen.

Deze titel is de aanzet van een vier bladzijden lange reportage van een P-journalist die uitzocht hoe de vork aan de steel zit wanneer je een bon krijgt voor een parkeerboete van een parkeerwachter, werkend voor een privé-bedrijf.
            Niet betalen, ze hebben geen enkel recht om 1 cent te eisen!!
            Ze hebben zelf wettelijk verbod om de DIV gegevens te raadplegen, en het gemeente/stadsbestuur dat hieraan meewerkt is eveneens in overtreding.
            (het gaat nu als volgt: de prive firma vraagt nu de gegevens op van de foutparkeerder aan het gemeente/stadsbestuur, en die contacteren DIV)
            DIV geeft die aan het gemeente/stadsbestuur aan de privé-firma.
            Zij mogen deze niet bewaren, of nooit doorgeven.
            Een adres van een wanbetaler doorgeven aan een advocaat is al een inbreuk.
            Gegevens bijhouden van mensen die wel betaalden doen ze ook, tweede inbreuk !! (betalingsuitreksels)

Hoe je te werk gaat kan ik hier helaas allemaal niet zitten uittypen, koop gewoon de P van deze week.
            Het komt er gewoon op aan om je niet te laten bang maken/chanteren door brieven van allerlei diensten en advocaten.
            Vraag bij de eerste aanmaning hoe ze aan je naam en adres komen en eis inzage in hun databank.
            Je zou daar uw naam, adres en nummerplaat aan elkaar gekoppeld moeten vinden.
            Je hebt recht om te vragen hoe ze eraan komen (ze verkregen ze zelf onwettig) en je hebt recht om uw gegevens te laten verwijderen.
            Doe dit aangetekend.
            Ze hebben 45 dagen om op uw vraag in te gaan….
            Het gaat nog veel verder….
            Er zijn reeds verschillende uitspraken gedaan door vrederechters, met verschillende afloop.
            Er is daarin dus geen rechtsgelijkheid…

“P” eindigt met “Gezocht: wanbetalers.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              mag ik vragen wat je er mee van plan bent ?

Comment

Oh boy, nu gaat mcclane ook al hatemails naar z'n collega's sturen (kidding )

Raar geval bobo, bezwaartje indienen!! Oftewel met spuitbus wat zwarter maken

Comment

Dit staat in de P
                  Hoe zit dat met leasebakken?

Comment

mag ik vragen wat je er mee van plan bent ?
                    Gewoon benieuwd wie het is.
                    Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                    Oh boy, nu gaat mcclane ook al hatemails naar z'n collega's sturen (kidding )
                    Ja. Met de interne mail op het werk.
                    Hoe zit dat met leasebakken?
                    Dat sturen ze naar de maatschappij en de maatschappij stuurt deze door naar jouw.

Comment

doen antwerpse flikken eigelijk ook zone noord ?
                      ik dacht dat het plaatselijk volk was

Comment

Dat sturen ze naar de maatschappij en de maatschappij stuurt deze door naar jouw.
                        Ja, da weet ik, ik ontvang er tonnen van dees tijden

Maar zou de zelfde wet op privacy ook gelden voor leasekarren?

Comment

ik zal maar best andere pics pakken, waar ni op te zien is dat woef losloopt
                          Dat is toch niet te zien op die foto ?? Dat beestje zijn nek staat er toch niet op ??

Comment

doen antwerpse flikken eigelijk ook zone noord ?
                            ik dacht dat het plaatselijk volk was
                            "Zone Noord" ? Kapellen en Stabroek dus. Ik was in de veronderstelling Noord van PZ Antwerpen. Laat het dan maar.

Comment

Ja, da weet ik, ik ontvang er tonnen van dees tijden

Maar zou de zelfde wet op privacy ook gelden voor leasekarren?
                              Aangezien op de vraag ingaan onwettig zou zijn.....

Comment

"Zone Noord" ? Kapellen en Stabroek dus.
                                jupjup

Comment

Een goed half jaar geleden moesten we in Gent centum werken, we hebben daar zeker een 7a8 weken gewerkt dus elke dag parking betalen om daar dan nog steeds op 100 meter van te moeten staan is niet te doen. De straat waarin we aan het werk waren is autovrij en er mag alleen gelaad en gelost worden. Iedereen dat er aan het werken was was al eens beboet maar de eerste dagen hebben we het er toch op gewaagd en ook wij hadden dus een boete. Op dat moment waren ze ook in heel die straat in verschillende panden aan het werken, dus er stonden ruw geschat elke dag minstens 10 a 15 vrachtwagens, bestelwagens of noem maar op. Dus elke dag konden er wel veel parkeerboetekes uitgeschreven worden. Maar goed, na die boete zijn we ons dan in de Afrikalaan gaan zetten ( straat aan de Dampoort waar je niks moet betalen om te parkeren ) Smorgens reden we eerst naar het werk en dan reed er ene terug om de bestelwagen te parkeren en reed dan terug met de fiets. Leek perfect, maar na 3 dagen kreeg ik telefoon dat ze naar mij thuis hadden gebeld ( via de reclame op onze bestelwagen ) dat ons zijruit was ingeslaan. Dus ik zo snel ik kon er naartoe. Uiteindelijk bleek er alleen een regenjasje gestolen te zijn radio , gps zaten in het handschoenkastje en zaten er gelukkig nog steeds in.
                                  Dan terug gereden naar het werk zelf want zo konden we die niet laten staan want het was maar net na de middag gebeurd dus ook veel te vroeg om terug naar huis te rijden.
                                  Ik aangifte gaan PROBEREN doen. Ze hebben me daar bijna 3 kwartier laten zitten wachten en toen was ik het beu na 2 keer te vragen wanneer ze eindelijk het gingen opschrijven. Dat politiekantoor was ook nog gee minuutje wandelen van waar we aan het werken waren ( straat schuin oversteken en je liep die straat in ) dus dat zei dan ook nog dat ik daar stond, als ze dan eventueel nog iets wouden komen opschrijven ze het daar konden doen. Kheb nog een groot papier op het dashboard gelegd met daarop : ruit zojuist uitgeslagen...
                                  Enkele uurtjes later werden we geroepe dat we naar beneden moesten gaan omdat de politie ons terug aan het opschrijven was, wij naar beneden en situatie uitgelegd. Die persoon nam dat dus niet aan als geldige reden en we hadden dus weer een boete.
                                  Een "bewaakte" parking was ook om de hoek, maar daar konden meer als 100 auto's op en daar moesten we ons maar zetten tot de dag voorbij was zei die agent. Wij hadden daar ook van te voren aan gedacht en waren dat gaan vragen; antwoord van die bewakers: we kunnen niks garandere aangezien de parking vol staat en we niet alleen jullie wagen in het oog kunnen houden.
                                  Nu voor ons zeer makkelijk, we zouden protest aantekenen. Hebben we ook gedaan, maar volgens mij lezen ze die brieven gewoon nog niet eens. Dan kwam er een 2de brief om die 50 euro te betalen. Hebben we ook niet gedaan. Nu terug enkele maanden later is er weer een gekomen en is het al 60 euro. Indien we nu dit bedrag niet betalen is het voor de rechtbank.
                                  Wat moeten we nu doen? Terug niks betalen en zien wat het word ( naar de rechtbank gaan zijn we alleszins ook niet van plan omdat we daar nog veel meer tijd mee verliezen dan 50 of 60 euro )

Comment

heej mcclane, zou het simpelste niet zijn dat ik jouw in het zwart een paar uur betaal om te komen vaststellen dat dit een erreur is ?

gewoon jouw naam en je poot eronder

Comment

een paar uur betaal
                                      10 min, anders is't sop de kool ni waard

Comment

Wat gebeurt er in feite als je iemand van de verenigde staten laat rijden met je wagen en die geflitst wordt met je wagen. Als je dan op het formulier invult dat de persoon van de verenigde staten is, wordt deze dan opgestuurd naar de VS?

En neen er is geen buitenlander met mijn auto geflitst voor de duidelijkheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          zone noord

Dit is helemaal niet voor discussie vatbaar bobo!

Ten eerste is het volgens mij geen verkeersgeleider of verdrijvingsvlak. 't Is niet omdat er ergens witte evenwijdige schuine strepen staan dat het ook meteen een verkeersgeleider of een verdrijvingsvak is.
                                          Het is (was ) een markering die de zone aanduidt waar het verboden te parkeren is in de buurt van een autobushalte (15 meter).
                                          Deze markering staat ook in de wegcode (dus niet als verkeersgeleider of verdrijvingsvlak):

Op 15 meter van een bushalte mag je niet parkeren, maar wél stilstaan; op die witte evenwijdige schuine strepen mag je dus stilstaan, hetgeen op verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken niet mag. Je mag (moet) er ook over rijden.

Mocht je op een verkeersgeleider hebben gestaan dan was trouwens de opmerking van de verbalisanten (niet zien laden of lossen) nutteloos. Of je nu stilstond of geparkeerd stond maakt immers niet uit.

Ten tweede is (was) de markering overschilderd met zwarte verf. Waarom zou dat zijn gedaan? Omdat het de bedoeling was om de markering te laten verdwijnen uiteraard.
                                          En het is niet omdat de zwarte verf er af gaat dat er plots weer wel rekening dient te worden gehouden met de (overschilderde) markering.

Ten derde heeft de markering "BUS" op zich volgens mij geen betekenis; "Witte opschriften op de rijbaan mogen de door verkeersborden gegeven aanwijzingen herhalen" (art. 77.3 van de wegcode).
                                          En, "Aan de autobus-, trolleybus- en tramhalten mag de zone waar het parkeren verboden is overeenkomstig artikel 25.1.2° aangeduid worden door witte opschriften." (art. 25.1.2° = parkeerverbod op minder dan 15 meter aan weerszijden van een bord dat een autobus-, trolleybus- of tramhalte aanwijst).
                                          Dat bord staat er blijkbaar niet meer (ja toch?).
                                          Welnu, zefs al was de markering niet overschilderd, dan nog mocht je parkeren waar jij stond. (vergelijk het met een op de straat geschilderde "STOP" aan een kruispunt, zonder dat er een stopbord staat, of een op de straat geschilderde "30" zonder dat er een verkeersbord staat).

Dus, niet betalen.

Mvg,
                                          FramF

Comment

Working...
                                          X