Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR-klep en inlaatkanaal van een diesel schoonmaken : hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ja.
    Ik dacht dat ook zo te doen. Maar zo blijkt het dus niet te werken.

Die smurrie kan niet 'losweken', omdat het een te dichte vettige smurrie is. Een ontvetter/oplosser kan niet genoeg inwerken of eronder kruipen om het los te maken.

Zoals ik al zei: je moet het ding manueel uitschrobben, wil je enig deftig resultaat hebben.

Tip: doe kleren aan die om weg te smijten zijn, en ga daarna maar een keer of 3 douchen.
    ok, kga het dan volledig handmatig met borstels uitwassen,
    kzal foto's posten bij het werk ervan, normaal ga ik er dit weekend aan beginnen

Khou jullie op de hoogte

Comment

• Bestaat dat eigenlijk ook op benzine motoren?

Comment

• neen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          neen.
          oh jawel hoor.

Comment

• op fsi's ?

Comment

• Mijn alfa 2.0TS heeft het naar't schijnt. Maar volgens mij is't intern in de cilinderkop. heb het nog niet gevonden.

Comment

• Meer en meer benzine motor's zijn er mee uitgerust

Comment

• Gisteren de inlaatcollector gereinigd, kmoet zeggen ni gemakkelijk.
                  Kheb het product erin gespoten (WYNN'S EGR3), laten intrekken en dan met een borstel zoveel mogelijk vetsakerij verwijderd,
                  kben er toch een aantal uren me bezig geweest... pfff
                  en vuil dak zag, jongens toch...

ma uiteindelijk toch goed proper gekregen

Kheb wel ni zoveel foto's want kwas te smerig

Comment

• hoe was de wok?

Comment

• Spielerei.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        oh jawel hoor.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        op fsi's ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk Berichten
                        Meer en meer benzine motor's zijn er mee uitgerust
                        Meestal kan men bij een benzinemotor voldoende uitlaatgasrecirculatie verkrijgen via de variabele kleppentiming. Maar dat is niet altijd het geval, en dan heeft men toch een EGR-klep van doen.
                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten
                          Gisteren de inlaatcollector gereinigd, kmoet zeggen ni gemakkelijk.
                          Kheb het product erin gespoten (WYNN'S EGR3), laten intrekken en dan met een borstel zoveel mogelijk vetsakerij verwijderd,
                          kben er toch een aantal uren me bezig geweest... pfff
                          en vuil dak zag, jongens toch...

ma uiteindelijk toch goed proper gekregen

Kheb wel ni zoveel foto's want kwas te smerig

Heb je dat filtertje tussen de injectoren en het luchtfilter al eens bezien (vervangen?), want als dat dichtgeslibd zit kun je alle soorten problemen krijgen. Van olie die via de oliepeilstok naar buiten spuit tot de olie die via de turbo wegvliegt en de turbo zelf naar de vaantjes helpt. (Tenminste dat kan er gebeuren met de BMW M47 motor die in de Freelander steekt, ik veronderstel dat de motor op zich geen onderscheid maakt in welke wagen hij ligt, dus ..... is het geen M47 motor kan het zijn dat het principe veranderd is maar vermits ik de vorm van die filter meen te herkennen....dekseltje rechthoekig met een rond dekseltje ernaast, alles komt er tegelijk af.). Zie bijgevoegde foto's van de oude en nieuwe filter.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Heb je dat filtertje tussen de injectoren en het luchtfilter al eens bezien (vervangen?), want als dat dichtgeslibd zit kun je alle soorten problemen krijgen. Van olie die via de oliepeilstok naar buiten spuit tot de olie die via de turbo wegvliegt en de turbo zelf naar de vaantjes helpt. (Tenminste dat kan er gebeuren met de BMW M47 motor die in de Freelander steekt, ik veronderstel dat de motor op zich geen onderscheid maakt in welke wagen hij ligt, dus ..... is het geen M47 motor kan het zijn dat het principe veranderd is maar vermits ik de vorm van die filter meen te herkennen....dekseltje rechthoekig met een rond dekseltje ernaast, alles komt er tegelijk af.). Zie bijgevoegde foto's van de oude en nieuwe filter.
                            De carterventilatie heb ik gistere bekeken en da ziet er heel vettig uit, kga het stuk morgen bestellen,
                            voor 320d kwam het op een +- 33€, dus da valt goe mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten
                              De carterventilatie heb ik gistere bekeken en da ziet er heel vettig uit, kga het stuk morgen bestellen,
                              voor 320d kwam het op een +- 33€, dus da valt goe mee
                              Ok dan, want bezie bijgevoegde foto eens om te zien wat er kan gebeuren als die filter niet tijdig vervangen wordt. Deze Freelander werd geboekt als niet meer te willen starten, toen ze in de garage probeerden te starten en terwijl de olievuldop afdraaiden om te zien of er niet te veel druk op de motor stond spoot de olie er uit met als gevolg het beeld dat u op de foto kan zien. Deze druk kan evengoed via de turbo of zo proberen te ontsnappen, dus.... (het is simpel, vervangen van deze filter stond niet in het onderhoudsschema de eerste jaren maar nu staat het er wel bij om elke 30.000 km vervangen te worden).
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik stoot toevallig op deze foto, ergens.

Damn.

Zou toch 'es de mijne willen schoonmaken, veel werk? Iemand een idee?

Comment

• Niet veel werk. Alles hangt af van de bereikbaarheid van dat ding.

Maar ik betwijfel of die van u al erg vervuild zal zijn.

Hoeveel km heb je nu?

En doorgaans heeft vooral de rustig gereden motor een sterk vervuilde EGR-klep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Bon, zoals ik vermoedde.

Twee dingen :
                                    1. Al ooit 'es iemand z'n kar bij de dealer aangeboden met de melding "kuis dat eens uit, dank u"? Hoe reageren ze? Mijn kar is een leasing, en zo'n zaken worden normaal gezien gefactureerd op BMW Financial Services. Zou dat lukken, of hoe staan de meeste garagisten hier tegenover?
                                    2. Ik zou dat ook wel 'es zelf willen doen, 'k leer snel, ben best handig en eens ik 't gezien heb, kan ik 't later opnieuw, denk ik. Echter : ik wil zoiets niet alleen aanvatten. Dus, ik heb hulp nodig. Iemand die zich geroepen voelt om op een avond of een vrije dag 'es te komen helpen, en zo ja onder welke voorwaarden?
                                    Thanks !
                                    Bij mijn Espace (ook in leasing) heb ik de EGR klep toch ook's laten reinigen.
                                    HEt verschil in power was dan ook wel érg goed voelbaar.
                                    Was trouwens al bij 65K km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Niet veel werk. Alles hangt af van de bereikbaarheid van dat ding.

Maar ik betwijfel of die van u al erg vervuild zal zijn.

Hoeveel km heb je nu?

En doorgaans heeft vooral de rustig gereden motor een sterk vervuilde EGR-klep.
                                      Bovenstaande foto is van een 2004 E46 318d met 170k km op de klok.

Ik heb nu een kleine 55k en ja, rustig gereden is die niet echt. Wordt zeeer regelmatig "gekuist" aka "doorgeblazen".

Niet nodig, denk je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Bij mijn Espace (ook in leasing) heb ik de EGR klep toch ook's laten reinigen.
                                        HEt verschil in power was dan ook wel érg goed voelbaar.
                                        Was trouwens al bij 65K km
                                        Oké, bij m'n bezoek aan de dealer (volgende week, normaal) ga 'k dat ook 'es laten doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Bovenstaande foto is van een 2004 E46 318d met 170k km op de klok.

Ik heb nu een kleine 55k en ja, rustig gereden is die niet echt. Wordt zeeer regelmatig "gekuist" aka "doorgeblazen".

Niet nodig, denk je?
                                          Heb dat bij de E een tijd terug ook eens gedaan rond de 50k, was wel zwart, maar niet erg dik en al zeker niet zoals hierboven.
                                          Foto's staan ergens

Valt vrij makkelijk zelf te doen dus

Heb er wel geen fuck van gemerkt

Comment

Working...
                                          X