Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR-klep en inlaatkanaal van een diesel schoonmaken : hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Bovenstaande foto is van een 2004 E46 318d met 170k km op de klok.

Ik heb nu een kleine 55k en ja, rustig gereden is die niet echt. Wordt zeeer regelmatig "gekuist" aka "doorgeblazen".

Niet nodig, denk je?

Je moet zo denken: Als je gaspedaalstand meer is dan 70-ofzo %, staat die klep toch dicht.

Die gaat enkel open als de motor op relatief lage deellast draait. Bijv: autosnelweg constant 120.

Je kan altijd eens kijken, maar ik denk echt dat dat bij de jouwe verloren moeite gaat zijn.

Comment

Oké, bij m'n bezoek aan de dealer (volgende week, normaal) ga 'k dat ook 'es laten doen.

Als je met een W210 cdi met 200k op de klok bij een benzdealer gaat, omdat er bijv. problemen zijn met de EGR klep die dichtgeslibt zit of het inlaatspruitstuk dat erg vervuild is, denk maar niet dat ze dat gaan staan uitkuisen.

Gewoon nieuwe EGR-klep en nieuw inlaatspruitstuk erop. Veel gemakkelijker.

Kost dan wel 900 euro.

Comment

• Skandaal!!

Comment

• Als ik ooit eens zin heb dan zal ik de mijne ook eens demonteren en uitkuisen. En als ik er dan aan denk dan maak ik er foto's van en plaats ze in dit topic hier.

Vantweekend nog maar een distributieriem gelegd en dat was geen al te simpel werkje dus het zal nog wel een tijdje duren eer ik terug zin heb om zwaar te sleutelen.

Comment

• piccies

Comment

• Mijn EGR is volledig dicht

Comment

• Idem...was al vanaf 5000km zo bij mij
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Waarom?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    Mijn EGR is volledig dicht

Ik héb niet eens EGR.

Comment

• wyns egr cleaner shit is brol
                      one shot heb je nodig voor dergelijke werkjes

Comment

• Of ne goeien ovenreiniger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          Waarom?
                          Om de troep die ge op de foto hierboven ziet niet in de inlaat te hebben
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            wyns egr cleaner shit is brol
                            one shot heb je nodig voor dergelijke werkjes
                            Of diesel-intake-cleaner.

Bijgevoegde Bestanden
                            A Twist of the Wrist

Comment

• daar heb ik nog geen ervaring mee.
                              Maar ik zou het alleszinds durven gebruiken gezien mijn andere positieve ervaringen met het forté gamma

maar twijfel als het aan one shot kan tippen

Comment

• Is de EGR klep van een X3 3.0d van 2008 makkelijk af te sluiten?
                                Of geeft dit allerhande foutmeldingen?
                                En is dit aan te raden bij deze motor, na 15.000 km?
                                Mijn ouders zijn immers van plan die kar op te rijden op 15 jaar (zoals we al met alle wagens gedaan hebben). Maar nu ik die foto's van EGR kleppen en inlaatcollectoren zie, vrees ik dat dat niet zal lukken.
                                Dus die vuiligheid beter voorkomen dan behandelen?

alvast bedankt voor het antwoord!

Comment

Ik heb nu een kleine 55k en ja, rustig gereden is die niet echt. Wordt zeeer regelmatig "gekuist" aka "doorgeblazen".

Niet nodig, denk je?
                                  lol. Ik denk dat je het verkeerd ziet . als je vollast rijdt is dit kanaal afgesloten en wordt er dus niet in geblazen
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                  ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Ik heb me laten wijsmaken dat het koelwater minder snel zal opwarmen als je de klep zou afsluiten. Klopt dit ?

Comment

• jup lijkt me logisch. indien egr werkt ga je een deel van uitlaatgassen(die warm zijn) terug door je blok jagen. Blok zal dus iets sneller opwarmen. Maar dit weegt imo niet op tegen het nadeel.
                                      Je moet gewoon je blok warm laten worden voor je zotte toeren doet. Dat dit nu 1-2minuutjes langer duurt(bij afgesloten EGR), i don't care...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Dan duurt het wat langer voordat men verwarming warm is in de winter .

F**k de verwarming. afsluiten die rommel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                                          Dan duurt het wat langer voordat men verwarming warm is in de winter .

F**k de verwarming. afsluiten die rommel
                                          je verwarming aanzetten van zodra de peil op 90 graden staat
                                          krijg je direct warme lucht.

Comment

Working...
                                          X