Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
EGR-klep en inlaatkanaal van een diesel schoonmaken : hoe?
Heb vandaag 'n beetje lenteschoonmaak gedaan en heb de lmm, luchtfilter, motorontluchtingsfilter en egr-klep gereinigd. (Had eerst gedacht van ook de inlaatcollector te reinigen maar vermits de egr-klep slechts lichtelijk vervuild was (geen ingebrande vuiligheid, egr sinds 6-7 jr disabled) vond ik het de moeite niet. Sorry maar vergeten een foto te nemen van de motorontluchtingsfilter, de rest heb ik.
Maar ze gaan wel zien dat mijn lampje van uitlaatgassen (geel lampje) brandt.
Ik ga 'm nog op de dag van de keuring laten uitzetten, denk ik. En hopen dat 'm niet weer aanspringt.
kan iemand mij zeggen hoe ik dit geel lampje dat brandt van de emissienorm bij een opel antara 2.0 afzet?
Ik heb mijn Antara zo'n 3 maand, is al een keertje in de garage geweest en toen zeiden ze dat mijn egr klep moest vervangen worden.
Heb nu mijn Antara gechipped en ik krijg nu weer deze melding, heb op een ander forum gelezen dat de egr klep wordt dicht gedaan na het tunen.
Kan iemand me helpen of moet ik wederom naar de garage.
Ik heb de indruk dat het probleem zich voordoet na het tunen. Moet wel zeggen dat die 30 extra PK wel enorm veel effect heeft, in zowel vermogen, topsnelheid als verbruik, dus is het mss wel handig om de egr klep dicht te zetten, alleen weet ik niet hoe ik eraan begin.
De goedkoopste oplossing is teruggaan naar de tuner, en een nieuwe klep vragen. Dat zal hij je uiteraard niet geven, maar dan zeg je maar dat hij de EGR functie uit het motormanagement haalt, want je kan moeilijk altijd met het lichtje aan rondrijden met een nieuwe wagen.
Normaal kan je EGR niet afzetten, maar een tuner kan dit er meestal wel uithalen. Dan ben je van je EGR vanaf, en de lichtjes blijven weg. Ideaal. En 't kost niets.
Ik had een probleem met bij het starten, motor niet aanslaan, ofwel heel onregelmatig stationair draaien en totaal geen power. In de garage hebben ze 3 uur! gezocht naar het probleem , moet dat zolang duren aan het diagnosetoestel, of waren ze het niet gewoon om ermee te werken.ze hebben de EGR klep vervangen en probleem is opgelost. mijn sportage is nu 3 jaar oud en heeft 194.000km op de teller.IK rij ongeveer elke werkdag 320km (woon-werkverkeer) waarvan 220 km autosnelweg.
iemand (goede) ervaring met dit product? in het algemeen kan het kwaad om zulke producten te gebruiken voor de motor? ben altijd bang dat de motor zou vastlopen als al die smurrie los gaat komen ...
Ik heb even zitten lezen, je moet eens kijken naar www.abcon-benelux.be
Uitlaatcenter in ekeren heeft me daarmee goed geholpen werkt duidelijk heel goed.
Heb je dat filtertje tussen de injectoren en het luchtfilter al eens bezien (vervangen?), want als dat dichtgeslibd zit kun je alle soorten problemen krijgen. Van olie die via de oliepeilstok naar buiten spuit tot de olie die via de turbo wegvliegt en de turbo zelf naar de vaantjes helpt. (Tenminste dat kan er gebeuren met de BMW M47 motor die in de Freelander steekt, ik veronderstel dat de motor op zich geen onderscheid maakt in welke wagen hij ligt, dus ..... is het geen M47 motor kan het zijn dat het principe veranderd is maar vermits ik de vorm van die filter meen te herkennen....dekseltje rechthoekig met een rond dekseltje ernaast, alles komt er tegelijk af.). Zie bijgevoegde foto's van de oude en nieuwe filter.
een kameraad met een omega 2.5 dti (bmw motor) heeft ook een kapotte turbo gehad doordat men dit filtertje niet vervangen hebben bij opel
kan iemand mij zeggen hoe ik dit geel lampje dat brandt van de emissienorm bij een opel antara 2.0 afzet?
Ik heb mijn Antara zo'n 3 maand, is al een keertje in de garage geweest en toen zeiden ze dat mijn egr klep moest vervangen worden.
Heb nu mijn Antara gechipped en ik krijg nu weer deze melding, heb op een ander forum gelezen dat de egr klep wordt dicht gedaan na het tunen.
Kan iemand me helpen of moet ik wederom naar de garage.
Ik heb de indruk dat het probleem zich voordoet na het tunen. Moet wel zeggen dat die 30 extra PK wel enorm veel effect heeft, in zowel vermogen, topsnelheid als verbruik, dus is het mss wel handig om de egr klep dicht te zetten, alleen weet ik niet hoe ik eraan begin.
ik dank jullie,
groetjes,
sheriff170
lijkt me slecht getuned
de antara is heel gevoelig aan zijn roetfilter bij slechte tuning
volgens mij is het niet je egr maar een verstopte dpf.
Ik heb vandaag vlug de EGR klep eens uitgekuist en wa foto's getrokken. Normaal moet men het spruitstuk ook uitkuisen, maar ik heb dat vandaag niet gedaan, en deze How-To volgt later.
Wat heb je nodig?
Benzine
Materiaal voor demontage & montage.
Waar zit de EGR ?
Hier heb ik de darm al afgehaald en zie je dus ook de EGR.
Hoe zit de EGR vast ?
De EGR heeft 4 boutjes van 10, 2 span binders rechts en aan de grote darm die je kan los krijgen meet een min schroevendraaier, en een klein vacuum darmpje. Deze kunnen zonder probleem gedemonteerd worden.
Het Vuil
Mijn auto is van 2001, 112.000 km en ziet er zo uit:
Het was dus al redelijk vuil een aangekoekt.
Hoe heb ik dit schoongemaakt?
Ik zelf heb het zo'n 10 minuten laten weken in benzine en dan met een platte schroevendraaier wat uit gepeuterd en een verf borsteltje. Constant met benzine schoon gemaakt en als het proper was uitgespoelt en met een blazer op luchtdruk droog geblazen.
Vervolgens weer gemonteerd en je voelt wel wat verschil. Des te meer uw vervuiling, des te meer uw verschil dat je voelt.
Nu weet ik ook dat je het vacuum darmpje kunt af laten waardoor de egr wordt uitgeschakeld, maar ik heb het er voorlopig weer op gezet omdat mijn spruitstuk enzo nog niet gekuist is. Ik denk dat ik deze volgende week eens uitkuis en dan komt er ook een nieuwe How-To.
Ik hoop dat ik alvast wat mensen verder heb geholpen.
Ge kunt zoveel busjes kopen.Het beste is demonteren en kuisen.Dan ben je zeker dat hij gasdicht is.Na 4 maand stotteren en 2 motorsteunen stuk.Er zat een klein korreltje roet tussen.Als die gassen er met 35 kg binnenvliegen dan zit het meteen bij je aanzuiglucht.Goed wat remmenreiniger erop .Testen kan men door te blazen op de exit.
Comment