Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR-klep en inlaatkanaal van een diesel schoonmaken : hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Kan de EGR klep bij een VW Bora 1.9TDI met 100 (105 ?) pk zonder problemen afgekoppeld worden ?

    Auto is nu iets van een 2,5 jaar oud.
    Vermoedelijk zal hij dan een foutmelding geven (die naar het schijnt niet te wissen is). Via VAGCOM is de EGR 90% dicht te zetten bij deze motoren.

    Comment


    • Iemand onderstaande producten al geprobeerd ? Zou heel wat demontagewerk uitsparen in vergelijking met handmatig ontdoen v roet- en kool-afzetting en andere smurrie :












      Wynn's additieven zijn chemische behandelingen die verontreiniging van alle belangrijke voertuigvloeistoffen voorkomen en oplossen.







      Last edited by ; 02/01/2008, 22:44.

      Comment


      • kheb bij mijn 320D (bj 2000) de EGR klep volledig uitgekuisd want deze was smerig,
        nu had ik ook graag mijn inlaatcollector gereinigd maar hoe doe ik dat best?? kheb al gelezen om dit op deze manier te doen:

        je demonteert je inlaatspruitstuk en
        je laat het binnenin zandstralen met een zachte korrel
        of je laat het supersonisch reinigen.

        maar ik wil het zelf doen!
        kheb volgende producten aangekocht van Wynn's:

        EGR3 en Air intake & carburettor cleaner. (voor de grootste vetsakerij los te weken)
        maar dan hoe haal ik alles eruit mag ik met een compressor erin zitten om het vuil naar buiten te blazen??
        Of hoe ga je juist te werk???

        tis mss een domme vraag maar zitten er kleppen in de inlaatcollector??
        Last edited by ; 18/03/2008, 18:46.

        Comment


        • In de collector niet gok ik. Kan zijn dat er voor de collector wervelkleppen zitten. Die zou je dan ook moeten zuivermaken.
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • en de fotokes









            Comment


            • Properkes gewerkt!

              Comment


              • Zalig gedaan! Voel je verschil in rijden?

                Comment


                • Echt rotzooi die EGR.

                  Benieuwd op hoeveel kilometer die van ons lastig begint te doen...

                  Comment


                  • Die velgen zijn toch naais op een E90 hè.



                    Properkes voor de rest
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • good job!

                      egr = rommel.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                        Zalig gedaan! Voel je verschil in rijden?

                        EGR klep is momenteel afgesloten door het vacuumdarmpje af te koppelen
                        hij heeft meer koppel in lagere toeren, dus niks positiefs hierover

                        heeft iemand hier al de inlaatcollector gereinigd??
                        Last edited by ; 18/03/2008, 19:18.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Die velgen zijn toch naais op een E90 hè.
                          tis een E46 hé

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten
                            tis een E46 hé
                            *FAK*

                            Ik was verblind door de schoonheid van de velgen zullen we maar zeggen...
                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten

                              heeft iemand hier al de inlaatcollector gereinigd??

                              Ja, bij onze E320CDI.

                              Gewoon het spul demonteren en in een grote bak uitspoelen met benzine en erin koteren met flessenborstels.

                              In mijn geval zaten er wervelklepjes in het spruitstuk ja, maar daar kan je gemakkelijk omheen werken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Ja, bij onze E320CDI.

                                Gewoon het spul demonteren en in een grote bak uitspoelen met benzine en erin koteren met flessenborstels.

                                In mijn geval zaten er wervelklepjes in het spruitstuk ja, maar daar kan je gemakkelijk omheen werken.
                                mag er met de compressor in gespoten worden om het vuil eruit te blazen?? of doe je dit best niet??

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten
                                  mag er met de compressor in gespoten worden om het vuil eruit te blazen?? of doe je dit best niet??
                                  dit geeft geen problemen maar heeft ook geen effect .
                                  aangezien dat tijdens het rijden de lucht al tamelijk snel door de inlaatcollector gaat .

                                  Comment


                                  • Inderdaad, dat heeft weinig nut.

                                    het aangekoekte roet zal tamelijk vastzitten hoor.

                                    Maar uiteraard, vlak voor je het spul terug monteert, eens doorblazen met perslucht, om zeker te zijn dat er geen rotzooi achterblijft.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      Hier een EGR-map van een VP TDI

                                      dit + diepsneeuw..... mmmm zalig

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, dat heeft weinig nut.

                                        het aangekoekte roet zal tamelijk vastzitten hoor.

                                        Maar uiteraard, vlak voor je het spul terug monteert, eens doorblazen met perslucht, om zeker te zijn dat er geen rotzooi achterblijft.
                                        het is wel de bedoeling dat ik, eerst het product erin spuit zodat alles kan loskomen en achteraf alles gemakelijk eruit kan spuiten onder druk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten
                                          het is wel de bedoeling dat ik, eerst het product erin spuit zodat alles kan loskomen en achteraf alles gemakelijk eruit kan spuiten onder druk

                                          Ja.
                                          Ik dacht dat ook zo te doen. Maar zo blijkt het dus niet te werken.

                                          Die smurrie kan niet 'losweken', omdat het een te dichte vettige smurrie is. Een ontvetter/oplosser kan niet genoeg inwerken of eronder kruipen om het los te maken.

                                          Zoals ik al zei: je moet het ding manueel uitschrobben, wil je enig deftig resultaat hebben.


                                          Tip: doe kleren aan die om weg te smijten zijn, en ga daarna maar een keer of 3 douchen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X