Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
EGR-klep en inlaatkanaal van een diesel schoonmaken : hoe?
Collapse
X
-
Comment
-
kheb bij mijn 320D (bj 2000) de EGR klep volledig uitgekuisd want deze was smerig,
nu had ik ook graag mijn inlaatcollector gereinigd maar hoe doe ik dat best?? kheb al gelezen om dit op deze manier te doen:
je demonteert je inlaatspruitstuk en
je laat het binnenin zandstralen met een zachte korrel
of je laat het supersonisch reinigen.
maar ik wil het zelf doen!
kheb volgende producten aangekocht van Wynn's:
EGR3 en Air intake & carburettor cleaner. (voor de grootste vetsakerij los te weken)
maar dan hoe haal ik alles eruit mag ik met een compressor erin zitten om het vuil naar buiten te blazen??
Of hoe ga je juist te werk???
tis mss een domme vraag maar zitten er kleppen in de inlaatcollector??
Comment
-
In de collector niet gok ik. Kan zijn dat er voor de collector wervelkleppen zitten. Die zou je dan ook moeten zuivermaken.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Die velgen zijn toch naais op een E90 hè.
Properkes voor de rest2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenZalig gedaan! Voel je verschil in rijden?
EGR klep is momenteel afgesloten door het vacuumdarmpje af te koppelen
hij heeft meer koppel in lagere toeren, dus niks positiefs hierover
heeft iemand hier al de inlaatcollector gereinigd??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDie velgen zijn toch naais op een E90 hè.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichtentis een E46 hé
Ik was verblind door de schoonheid van de velgen zullen we maar zeggen...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichten
heeft iemand hier al de inlaatcollector gereinigd??
Ja, bij onze E320CDI.
Gewoon het spul demonteren en in een grote bak uitspoelen met benzine en erin koteren met flessenborstels.
In mijn geval zaten er wervelklepjes in het spruitstuk ja, maar daar kan je gemakkelijk omheen werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, bij onze E320CDI.
Gewoon het spul demonteren en in een grote bak uitspoelen met benzine en erin koteren met flessenborstels.
In mijn geval zaten er wervelklepjes in het spruitstuk ja, maar daar kan je gemakkelijk omheen werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichtenmag er met de compressor in gespoten worden om het vuil eruit te blazen?? of doe je dit best niet??
aangezien dat tijdens het rijden de lucht al tamelijk snel door de inlaatcollector gaat .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenHier een EGR-map van een VP TDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenInderdaad, dat heeft weinig nut.
het aangekoekte roet zal tamelijk vastzitten hoor.
Maar uiteraard, vlak voor je het spul terug monteert, eens doorblazen met perslucht, om zeker te zijn dat er geen rotzooi achterblijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk Berichtenhet is wel de bedoeling dat ik, eerst het product erin spuit zodat alles kan loskomen en achteraf alles gemakelijk eruit kan spuiten onder druk
Ja.
Ik dacht dat ook zo te doen. Maar zo blijkt het dus niet te werken.
Die smurrie kan niet 'losweken', omdat het een te dichte vettige smurrie is. Een ontvetter/oplosser kan niet genoeg inwerken of eronder kruipen om het los te maken.
Zoals ik al zei: je moet het ding manueel uitschrobben, wil je enig deftig resultaat hebben.
Tip: doe kleren aan die om weg te smijten zijn, en ga daarna maar een keer of 3 douchen.
Comment
Comment