Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Al hoop ik stiekem wel dat tegen dan al een passend setje DS2500 is aangekomen daar...

Topmateriaal is dat !!!
    Ik heb die ferrodo DS2500 samen met stalen remleidingen en dot5.1 remolie, remt echt hard

Comment

• Heb ook eens prijs gevraagd bij Frits voor Performance remsysteem maar ga er nog even mee wachten. Performance velgen met PS2 banden zijn wel besteld!

Comment

• Dikken bal, Trixx !! Dat gaat zo pokkevet staan op jouw zwarte eend!

Performance remsysteem zal ik hoogst waarschijnlijk nooit steken. Als je leest/hoort hoe goed 'n upgrade van 't standaard remsysteem marcheert... en er is toch nog altijd 'n behoorlijk prijsverschil.

Comment

Dikken bal, Trixx !! Dat gaat zo pokkevet staan op jouw zwarte eend!

Performance remsysteem zal ik hoogst waarschijnlijk nooit steken. Als je leest/hoort hoe goed 'n upgrade van 't standaard remsysteem marcheert... en er is toch nog altijd 'n behoorlijk prijsverschil.
          Thx! In de loop van volgende week zou ik ze moeten hebben, ik post dan wel een fotootje...

Performance remsysteem is ook nog nie zeker, kga er nog wat over nadenken en dan zie ik nog wel na de zomer...

Comment

• Trixx...
            Proficiat met de velgen (AFKIJKER )
            Ivm met de remmen, Niet twijfelen en ineens Staal omvlochten leidingen laten steken + ATE racing blue Dot 4 + EBC redstuff... en performance remsysteem is out of the picture... (buiten voor de looks dan...
            Dot 5.1 zou ik persoonlijk niet steken aangezien dit een bijzonder hygroscopish goedje is en na 3 maand al zo bruin kleurt als de pest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              Trixx...
              Proficiat met de velgen (AFKIJKER )
              Ivm met de remmen, Niet twijfelen en ineens Staal omvlochten leidingen laten steken + ATE racing blue Dot 4 + EBC redstuff... en performance remsysteem is out of the picture... (buiten voor de looks dan...
              Dot 5.1 zou ik persoonlijk niet steken aangezien dit een bijzonder hygroscopish goedje is en na 3 maand al zo bruin kleurt als de pest...
              I know, het zijn dezelfde velgen als de uwe maar ik vind ze zo vet...
              Looks van zo'n performance remsysteem zijn inderdaad wel geniaal, maar ik zie nog wel, is inderdaad nie goedkoop

Comment

Ge gaat ze, als ge op de tabel moogt afgaan, gewoon snel verslijten, die schijven. Ge leest op Duitse fora zeer vaak dat die Zimmermanns niet goed tegen hitte kunnen, en erg snel kromtrekken en/of barsten. 't Zijn schijven die blijkbaar enkel goed zijn voor rustig rijden, niet om met agressieve Pagids op te gaan zitten heaten.

Ach, als ze op zijn koop je gewoon andere, right.

Pff damn.

Wist niet dat het zo'n rommel was, die Zimmermans. Het is nochthans OEM benz-spec.

Achja, we zullen zien wat dat geeft op de ardennenrit.
                Veel slechter dan de schijven die ervan komen kan het toch al niet volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                  Topmateriaal is dat !!!
                  Ik heb die ferrodo DS2500 samen met stalen remleidingen en dot5.1 remolie, remt echt hard

Ik heb deze ook ( wel met dot 4 ) maar bij mij is het te doen om de fading

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Pff damn.

Wist niet dat het zo'n rommel was, die Zimmermans. Het is nochthans OEM benz-spec.

Achja, we zullen zien wat dat geeft op de ardennenrit.
                    Veel slechter dan de schijven die ervan komen kan het toch al niet volgens mij.
                    Mjah, Zimmermann maakt veel schijven voor autoconstructeurs, maar ik vermoed dat die dan van betere kwaliteit zijn dan hun eigen spul. 'k Vind het toch frappant dat er zoveel slechte gebruikservaringen te lezen zijn over die dingen.

Ofwel kopen mensen ze met de gedachte dat ze topspul in huis halen dat kan concurreren met 't beste van het beste ... dus gewoon te hoge verwachtingen?

Comment

• Nene gTa ik ga nog geen nieuw schijven steken,
                      Maar ben al is rustig aan het rondkijken

Comment

• Mocht ik nu moeten andere schijven steken, ik kocht Nitrac heat/cold tempered gegroefde schijven in standaardformaat (300x24mm). Je vindt quasi geen gegroefde schijven die ook nog 'es temperatuurbehandeld zijn in standaardformaat, en deze zijn nog betaalbaar qua prijs.

www.nitrac.co.uk

(met dank aan Frekkel voor de link -> trouwens Frekkel hoe zit dat met die groupbuy? al nieuws?)

Comment

• Maar het probleem is dat je nog steeds geen gevoel gaat hebben in je remmen.

Het zal ofwel licht remmen zijn, of héél hard. Maar je kan niet doseren. Wat je ook doet met blokken en schijven.

Dat is de enige reden waarom de mijne nog standaard zijn nu ... ik heb geen zin om alles te gaan veranderen om dan toch te besluiten dat het nog niet helemaal dat is ...

Ik ben nu aan het kijken om het remsysteem van de 135i vooraan te monteren. Dat is ook al de 4 pots van brembo en zou nog een stuk goedkoper moeten zijn dan het performance systeem.

Het 135i systeem is echt héél goed kwa gevoel en uithouding. Gewoon goeie pads erin en je moet al de duurdere ap, movit of brembo set gaan om veel beter te doen !

Comment

• Spreek je uit ervaring? Ik wel. Met de standaard remblokken is dat perfect te doen. En je kan zeer zeker wel doseren, waarom zou dat niet gaan?

Trouwens, de schijven hebben quasi géén invloed op hoe de remprestaties aanvoelen, het zijn de blokken die dat doen (en de leidingen). De hardere blokken monteer ik enkel om te gaan tracken. De zachte BMW-remblokken harmoniëren perfect met aftermarket schijven (gegroefd, gegroefd/geboord, of geboord), ze slijten alleen een pak sneller.

De 135i remmen zijn identiek aan de Performance-remmen, of toch qua specs. De schijven niet, die zijn anders. En inderdaad ze leveren quasi even goed werk. Maar de prijs om je voorkant te veranderen naar OEM 135i remmen is zo goed als even duur als 't steken van de Performance kit vooraan. Reken voor de Performance kit vooraan op ca. 1.150 à 1.200 EUR, en voor de 135i remmen zit je ook voorbij de 1.000 EUR (schijven, klauwen, houders, Kleinteile, montage). Dan zou je stom moeten zijn om niet de Performance remmen te nemen.

Trouwens, waarom zou jij andere remmen steken? De 130i-remmen zijn zeer goed. Mocht je nu nog 'n keiharde tracker zijn, dan zou ik 't begrijpen, maar voor op de openbare weg? Dan heb je dat echt niet nodig, imo. Hetzelfde met je ophanging, dat is echt het nec plus ultra, maar da's zo hard overkill voor daily use op de openbare weg (allez, vind ik toch). Vooral omdat je dan met die zware 17" met hoogstens matige banden blijft rondrijden. Had je nu al een ultralicht setje 18" gestoken met potent non-runflat rubber, 'k zou het al beter begrijpen.
                            Wat jij nodig hebt, eventueel, zijn gewoon potente remblokken en betere remleidingen en -olie. That's all you need, maar dan écht. Oké, 't is jouw geld en je hebt het blijkbaar héél erg hard voor dure hypermods, dus wij hebben daar niks over te zeggen, maar 'k vind het vreemd dat je dan in zo'n dingen investeert als je niet de bedoeling hebt om die kar hard te gaan rijden op snel asfalt. Voor het occasionele boerenbaantje, zelfs één uur aan een stuk, heb je echt geen BBK nodig, de standaardschijven van BMW zijn zeer goed (die van de 120i, 120d, 123d en 130i LCI, en van de 130i prefacelift, zijn trouwens warmte/koude-behandeld), en 't is nog altijd een misverstand dat je een BBK moet hebben om degelijke remmen te hebben. Pertinent onwaar. En prijs/kwaliteit zit je met een slimme upgrade van je standaardsysteem sowieso ook beter.

Trouwens, als je de 135i-remmen steekt, of de Performance-remmen, dan ga je die remblokken ook snel op hebben als je ermee rijdt op een manier die eigenlijk blauwe Pagids of gele EBC's of RC6'en vereist. En dan moet je dergelijke blokken gaan kopen voor je Brembo-set, en je moet daar de prijs 'es van bekijken. 't Gaat dan over minimaal 250 EUR voor een setje voor één as, soms zelfs tot voorbij de 400 EUR, voor 4 remblokjes...

Comment

Spreek je uit ervaring? Ik wel. Met de standaard remblokken is dat perfect te doen. En je kan zeer zeker wel doseren, waarom zou dat niet gaan?

Trouwens, de schijven hebben quasi géén invloed op hoe de remprestaties aanvoelen, het zijn de blokken die dat doen (en de leidingen). De hardere blokken monteer ik enkel om te gaan tracken. De zachte BMW-remblokken harmoniëren perfect met aftermarket schijven (gegroefd, gegroefd/geboord, of geboord), ze slijten alleen een pak sneller.

De 135i remmen zijn identiek aan de Performance-remmen, of toch qua specs. De schijven niet, die zijn anders. En inderdaad ze leveren quasi even goed werk. Maar de prijs om je voorkant te veranderen naar OEM 135i remmen is zo goed als even duur als 't steken van de Performance kit vooraan. Reken voor de Performance kit vooraan op ca. 1.150 à 1.200 EUR, en voor de 135i remmen zit je ook voorbij de 1.000 EUR (schijven, klauwen, houders, Kleinteile, montage). Dan zou je stom moeten zijn om niet de Performance remmen te nemen.

Trouwens, waarom zou jij andere remmen steken? De 130i-remmen zijn zeer goed. Mocht je nu nog 'n keiharde tracker zijn, dan zou ik 't begrijpen, maar voor op de openbare weg? Dan heb je dat echt niet nodig, imo. Hetzelfde met je ophanging, dat is echt het nec plus ultra, maar da's zo hard overkill voor daily use op de openbare weg (allez, vind ik toch). Vooral omdat je dan met die zware 17" met hoogstens matige banden blijft rondrijden. Had je nu al een ultralicht setje 18" gestoken met potent non-runflat rubber, 'k zou het al beter begrijpen.
                              Wat jij nodig hebt, eventueel, zijn gewoon potente remblokken en betere remleidingen en -olie. That's all you need, maar dan écht. Oké, 't is jouw geld en je hebt het blijkbaar héél erg hard voor dure hypermods, dus wij hebben daar niks over te zeggen, maar 'k vind het vreemd dat je dan in zo'n dingen investeert als je niet de bedoeling hebt om die kar hard te gaan rijden op snel asfalt. Voor het occasionele boerenbaantje, zelfs één uur aan een stuk, heb je echt geen BBK nodig, de standaardschijven van BMW zijn zeer goed (die van de 120i, 120d, 123d en 130i LCI, en van de 130i prefacelift, zijn trouwens warmte/koude-behandeld), en 't is nog altijd een misverstand dat je een BBK moet hebben om degelijke remmen te hebben. Pertinent onwaar. En prijs/kwaliteit zit je met een slimme upgrade van je standaardsysteem sowieso ook beter.

Trouwens, als je de 135i-remmen steekt, of de Performance-remmen, dan ga je die remblokken ook snel op hebben als je ermee rijdt op een manier die eigenlijk blauwe Pagids of gele EBC's of RC6'en vereist. En dan moet je dergelijke blokken gaan kopen voor je Brembo-set, en je moet daar de prijs 'es van bekijken. 't Gaat dan over minimaal 250 EUR voor een setje voor één as, soms zelfs tot voorbij de 400 EUR, voor 4 remblokjes...
                              Ervaring van mij is devolgende:

130i standaard
                              130i FL met performance blokken (weet niet meer dewelke, maar denk loraine)
                              135i met standaard blokken

Bij hard remmen => 130i FL heeft voorsprong !

Maar, daar zit dus weinig gevoel in tussenin hé ! Als je al eens met een ap racing of movit set gereden hebt weet je wat ik bedoel.
                              Zo een set is zo moduleerbaar. Je kan daar bijna met honderdsten je remvermogen gaan aanpassen.

Dat is dus gewoon NIET mogelijk met een standaard set.
                              De 135i heeft wel al veel meer die moduleerbaarheid. Nog niet op niveau van die top sets maar het zit erin.

Als je met de std 130i remmen vol komt inremmen en dan zachtjes van de rem wil gaan om mooi je grip op de vooras te regelen dan lukt dat gewoon niet.

Het gaat van 100% bruusk naar 50% remkracht ofzo ...

Met een goeie set kan je zo goed als met 1% gaan doseren.

En dan heb ik het nog niet over het ABS gegeven gehad.
                              Met een goeie set kan je gaan balanceren NET voor de abs. Grijpt ie in kan je héél lichtjes lossen en je hebt hem direct terug.
                              Dit is zo goed als onmogelijk met een std 130i set. Als de abs inkomt mag je vergeten dat je de wagen nog door de bocht krijgt zoals je voorzien had. Want je moet eerst heel wat lossen eer je hem terugkrijgt en in die tijd is je hele rijlijn of balans om zeep.

Over de opmerking dat je het niet nodig hebt voor straat gebruik ...
                              Ik zal het laten bij het feit dat je nog niet met ons hebt meegereden ...

Om je een idee te geven. De movit's hebt ik nooit kunnen doen faden op circuit. Op bepaalde binnenbaantjes zijn we erin geslaagd die op korte tijd zo goed als in de fik te zetten, de rook kwam eruit ... En de rempedaal ging helemaal naar beneden.

Voor korte binnenwegen is een BBK dus misschien wel nog harder nodig dan op circuit
                              Op circuit kan je idd met een goeie set blokken toekomen. Je remmanoeuvers zijn geplaned en zijn nagenoeg elke keer identiek.
                              Mis je toch dan heb je nog veel ruimte om je fout goed te maken.
                              Op binnenwegen kan je je geen fouten veroorloven !
                              Er kan wat vuil of steentjes liggen die niet voorzien waren en dan gaat elke honderste van een seconde tellen.
                              Ook je ballans en grip moet je veel meer gaan regelen met je remmen in de kortere bochten.

Het is gewoon helemaal anders rijden op binnenwegen dan op circuit, en ik heb het nu meer voor de binnenwegen dan op circuit.

Mijn circuit ervaring is ook eerder beperkt al zeg ik het zelf
                              4 keer op franco gereden met duez en redelijk wat ringrondjes maar that's it ...

Op de binnenwegetjes daarintegen ligt mijn ervaring veel hoger en ik heb er meer plezier aan.
                              Ik hou meer van het korte technische werk.
                              Alles aan je wagen moet ook vrij precies zijn, want het is allemaal zo smal en je moet dus het maximaal op je wagen kunnen vertrouwen.
                              Daarom dat ik de zweverigheid in de std ophanging zo erg vond. Nu is het sturen veel directer en kan je zooooveel harder gaan omdat je het vertrouwen hebt.

Miijn Intrax is dus ZEKER niet gekocht om mee op circuit te gaan rijden ! Vooral om mij het precieze gevoel te geven.
                              Datzelfde zoek ik ook in een remmenset. En ik spaar liever even door om het metteen goed te doen, dan van kleine zaken te gaan veranderen die me op de lange duur bijna evenveel gaan kosten en me nog niet hetzelfde resultaat gaat opleveren.

Maar uiteindelijk moet ieder dat voor zich uitmaken hé. Ik denk dat je op op circuit zeker voldoende kan hebben aan een std set met goeie blokken. Maar je zal nog steeds wat toegevingen moeten doen, als zijn ze beperkt.

Voor snel straatgebruik gaat een goeie BBK nog een stuk meer meerwaarde geven bovenop een goeie std setup IMHO ! Hier is het niet zozeer remvermogen die zal spelen, maar wel de finesse waarmee je kan gaan remmen

Comment

• Ha, OK, jij bent dus zo'n raggertje waar de azijnpissertjes van dit forum maar wat graag hun schandliederen over zouden maken. Wist niet dat je zo hard reed op den buiten.

Wat de "moduleerbaarheid" (je bedoelt dosering, moduleren is iets anders) betreft ... vreemd dat die 130i die je reed, dat niet doet, of te weinig. Ik ondervond het tegendeel, en wat het ABS betreft -> als je correct remt komt dat niet tussen. 't ABS van de BMW '1 speelt geen parten, het is gewoonweg pokkegoed afgesteld. Vraag maar aan André, de man waar je (terecht) zo naar opkijkt. Je moet natuurlijk ook degelijke banden leggen, hè, en dat heb jij nog nagelaten tot nu toe. 't Is dat dat ik zo vreemd vind ... superdure ophanging en straks ook massa's kostelijke remmen, maar het belangrijkste van allemaal, je banden, die laat je. Je hebt nu zware velgen zitten met hoogstens matige banden -> doe daar eerst 'es iets aan, daar begint het mee, écht!

Ik heb al AP, Mov'it, Brembo GT en zelfs StopTech gereden, ja. En ik weet dat zo'n kit voor een wegauto zuivere overkill is, tenzij je 1) ofwel verkeerd remt en je remmen véél teveel belast, en dus zo'n kit nodig hebt om je eigen fouten als bestuurder op te vangen (en dat geldt voor iedereen, we moeten 't allemaal leren om correct te remmen en dat is geen kattenpis), en/of 2) wanneer je hyperhard rijdt, echt rallye-stijl, of je auto zeer vaak op circuit zet en daar echt hard doorrijdt en dus ook zeer veel remkracht, -uithouding en -finesse nodig hebt.
                                Ja, ik geef toe dat een echt goeie set inderdaad beter te doseren valt, maar zoals jij 't omschrijft ... daar kan ik niet mee akkoord gaan. Door je wat aan te passen aan je auto, en niet altijd meteen te vergelijken met 'het ideale' (al dan niet realistisch), kan je een héél eind ver komen.

't Is gewoon een misvatting dat je een BBK moét hebben om écht deftig te kunnen remmen. Echt waar, geloof er niet in ... het moét niet. Je kan bijna wonderen doen met een goeie blok, goeie leidingen en goeie olie ... en (maar dat wordt vaak vergeten) een correcte remtechniek. En een paar kleine zaken ook natuurlijk, zoals ... als je op circuit gaat of je gaat raggen op den buiten -> ESP uitzetten, anders worden je remmen quasi continu aangesproken en dat op "zachte" manier (ESP stuurt de voertuigstabiliteit bij door gedoseerd te remmen, wat een continue heropflakkering van de extreme temperaturen van de remmen veroorzaakt). Mijn remblokken achteraan zijn al meer versleten (volgens diagnose nog goed voor 4.400 km) dan die vooraan (nog 7.800 km), gewoon omdat ik vaak op Zolder rijd mét ESP (me bewust zijnd van de gevolgen) voor de veiligheid.

Nu, ge moet gewoon oppassen met uw beweringen/adviezen -> jij denkt misschien vanuit jouw standpunt/wensen/eisen, maar die zijn daarom niet correct voor iedereen. Als je jouw posts leest hier, dan is het één en al BBK wat de klok slaat, en de rest is bagger. Maar dat is dus helemaal niet zo. Hetzelfde met de ophangingen : je schrijft zo vaak dat de standaardophanging niet goed is, maar dat is eigenlijk niet zo. Kleine mods eraan kunnen 't geheel al zeer overtuigend maken, maar dan moet je wel (en ik kom erop terug, sorry) goeie banden leggen. Geen onderstuur meer dan, echt niet. Lichte velgen + banden, en de BMW '1 in standaardtrim is een droom van een auto. 't Is en blijft ook een topchassis, van in den beginne zei men dat al en het is ook zo. Alleen worden de auto's zo zwaar geremd door die kolere-runflats. Als je gewoon rijdt is dat allemaal OK, maar wanneer het hard moet gaan, laten die dingen 't afweten. Er is een reden waarom de M-modellen geen runflats hebben... Ze zijn te zwaar, en hun eigen veerkarakteristiek is niks waard, waardoor de ophanging 't veel moeilijker krijgt. Steek op gelijk welke nieuwe BMW non-runflats (gecombineerd met de M ophanging), en je trekt je ogen open. Gelijk die test tussen de A3 3.2 en de R32 en nog enkele auto's en de 130i (wel prefacelift, test dateert van meer dan 2 jaar terug), waar de BMW nipt werd verslagen door de R32 ... nadien hebben ze die 'es over gedaan met dezelfde auto's, waarbij de BMW dan gewone sportbanden kreeg gemonteerd, en 'ie reed rondjes rond de andere auto's.

Je hebt wel gelijk dat je in zekere zin beter kan gaan raggen op den buiten (al mag het uiteraard niet, ik voel de priemende ogen van onze forumpissers al in m'n nek ) dan op circuit, want daar ben je, als je iets voor hebt, nog altijd verzekerd. Op circuit is dat niet zo, ik weet niet hoe jouw GTI-ongeval is geregeld (hopelijk teruggekregen van de maatschappij, ik heb dat ook zo gehad, maar Jupke b.v. niet), maar sowieso ga je door zo'n dingen wel twee keer nadenken, da's waar.

Als ik je zo bezig hoor -> ga een rallye-cursus volgen. Correct remmen op rallyegebied is nog moeilijker (en zo goed als NIET op jezelf aan te leren) dan op circuit (over 't algemeen is rallyesport moeilijker dan circuitrijden, plus de gevaren zijn hoger want de foutmarge is zo goed als onbestaande), en gelijk je 't hier neerschrijft lijkt het wel alsof je Sainz Junior wil worden ... dan denk ik dat 't een betere investering is om degelijke opleiding te volgen, veeleer dan meteen dure remmen te steken maar dan een beetje later toch een inschattingsfout te maken en ...
                                Alhoewel, ik moet niet veel zeggen, ik ben ook een beetje in 'tzelfde bedje ziek. Buiten twee stages bij Peugeot en eentje met BMW heb ik eigenlijk ook geen lessen/trainingen gevolgd. Zou eigenlijk moeten, hè.

Allez, veel succes met 't sparen.
                                Last edited by ; 27/06/2008, 12:43.

Comment

• FYI

-> de 130i is geleverd met NRFT banden. Op mijn vraag

-> heb al rally en circuit cursus gevolgd. En heb ook mijn "privé instructuur" bijna elk weekend
                                  Dus kwa remtechniek zit het al niet slecht
                                  Maar echt goed remmen is natuurlijk wel een kunst. Als ik zie hoe mijn "privé instructeur" nog een stuk verder staat dan ik ... damn

Edit: Waarmee ik zeker nog niet wil beweren dat ik een goeie chauffeur ben hé !!! Maar ik heb toch al een zekere basis al zeg ik het zelf
                                  Last edited by ; 27/06/2008, 13:59.

Comment

• 130i is in standaardtrim voor mietjes, ben je echt niks mee, ik volg bert.
                                    Een standaard auto in gemaakt voor jan en alleman, en er zijn nu éénmaal 2 idioten op 1000 die dat niet afdoende vinden.. ieder zijn mening en gedacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
                                      130i is in standaardtrim voor mietjes, ben je echt niks mee, ik volg bert.
                                      Een standaard auto in gemaakt voor jan en alleman, en er zijn nu éénmaal 2 idioten op 1000 die dat niet afdoende vinden.. ieder zijn mening en gedacht.

Ook wel wat extreem, maar dat neemt niet weg dat je de 130i (of elke andere 1 serie) zoveel beter kan maken door enkele mods ...

GTA, je zou echt eens moeten rijden met een eend die wat is aangepast. Ik ben er ZEKER van dat je overtuigd zal zijn over alles wat ik schrijf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Ook wel wat extreem, maar dat neemt niet weg dat je de 130i (of elke andere 1 serie) zoveel beter kan maken door enkele mods ...

GTA, je zou echt eens moeten rijden met een eend die wat is aangepast. Ik ben er ZEKER van dat je overtuigd zal zijn over alles wat ik schrijf
                                        Heb ik gedaan, waarom denk je anders dat ik reageer? Ik houd m'n waffel als ik van iets niks afweet. 130i met PSS9, 135i met Performance remmen. En ik ben er ZEKER van dat ik je op 'n aantal punten niet volg.

Maar dat wil niet zeggen dat een 130i basic zo slecht zou zijn als b.v. Lancer-Evo beweert (uiteraard een reactie tegen mij, om jouw mening te ondersteunen, wat verzwaard om voldoende nadruk te leggen).

En bovenal ... ik wil duidelijk stellen dat ik enkel wou reageren op het feit dat je volgens sommigen echt superdure mods moet doorvoeren om een '1 écht beregoed te krijgen ... dat is pertinent onwaar. Hallo, effe een ophanging van 4.000 EUR, een remsysteem van 4.000 EUR (v+a incl. montage), een sperdifferentieel van 1.500 EUR, en nog wat spullen ... dan zit je aan de prijs van een BMW Z4 M Coupé, om maar iets te zeggen. Vind ik wat gek.
                                        Ik ben akkoord dat enkele mods 'm duidelijk beter maken, maar ik ben niet akkoord dat er zoveel geld moet tegenaan gesmeten worden. Voor de meesten (de zelfverklaarde pro's niet meegerekend) is een iets strakkere ophanging, goeie banden, een remsysteem met wat meer uithouding al hemel en aarde verschil.

Dat wil ik zeggen, niks meer, niks minder. En gelijk heb ik.

Comment

• Na men rem-mod ( Red-stuff- staalomvlochten leidingen en Racing blue olie), is men remmenwinkel het toonbeeld van doseerbaarheid...
                                          Bij aanremmen u dikke teen 5 mm naar beneden duwen resulteert al direct in een reactie...

Ik zie ook niet in waar schijven een betere dosering zouden kunnen geven...
                                          Het enigste wat belangrijk kan verandere met steken (merk)schijven is de initieel bite...

Eerst wou ik pertinent zeker Die performance kit, nu ben ik daar al lang niet meer zeker van...

OVerigens moet ik gTa bijtreden, investeren in dure mod's, om alleen boerenwegels te doen,... terwijl juist het belangrijkste element en direct contact met de weg vergeten word?
                                          Ik snap de logica niet?
                                          Als je dan toch 4000 euro kan en wil steken in een ophanging, dan kan je toch ook even goed andere velgen leggen en u oude opbergen in de garage, Die 600 of 700 euro die ge van u style 207m velgen krijgt gaan echt de zaak niet maken ?
                                          Daarbij ook nog dat je zelf weet dat een 205/225 combo op niks trekt,
                                          Ik heb geen dure intrax, maar wel een 225 vanvoor en zo goed als geen onderstuur meer... en bergen grip...
                                          Nog een feit dat ik de logica van eerst vering en dan (ooit ?) ander velgen banden niet snap is, dat die intrax prolly volledig is ingesteld nu (ingaande uitgaande demping etc), op u bagger bandjes en loodzware velgen die er nu opliggen...
                                          Dus als je ander velgen (lichter met betere banden) gaat leggen, kan je terug aan het regelen slaan ???
                                          Naar mijn gevoel werk je echt omgekeerd???
                                          Hoe kan ik het zeggen in taal die je begrijpt :
                                          detailen: Bij detailen grijp je toch ook niet direct naar de zwaarste compound en wollen pad?
                                          Je propeert altijd de minst ingrijpende methode.. helpt dat niet, dan ga je een stapje verder...
                                          Zo is dat met het afstellen van een wagen net zo, imho...
                                          Nu ja iedereen doet wat ie wil,
                                          maar ik snap echt de logica niet...
                                          Voor de rest even goede vrienden he... maar ik zeg graag wat ik denk

Overigens als je zo hard rijd als je zegt, dan wil ik daar zeer zeker eens footage van zien

Edit : ik heb nog een goei vergelijking gevonden (denk ik )

Wat jij nu doet is foto's trekken met een canon Eos D1 , met een cheap ass lensje er op...., Je zal wel mooie foto's trekken, maar de echte kracht, het echte kunnen van het toestel haal je er niet uit...omdat het geheel totaal niet opelkaar is afgesteld... En de Eos overkill is...
                                          Je zal op dat ogenblik betere foto's trekken met een goedkoper toestel met materiaal dat op alkaar afgestemd is...
                                          Natuurlijk zal je wel minder kunnen uitpakken zonder het DS1 Logo
                                          Last edited by ; 27/06/2008, 16:21.

Comment

Working...
                                          X