Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Ben jij toevallig Prospeed? Of een broer van Prospeed?

Ik denk dat je je doel wel behoorlijk voorbij schiet hier, het enige waar je nu nog mee bezig bent is jezelf in mijn ogen belachelijk maken.

Je had beter vooraf eens zitten forummen om te kijken of het wel mocht, in plaats van nu wat hoog van je toren te komen blazen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    'software aanpassing motorsturing BMW E46 320d'
    en zet ge ook de chassisnr van de wagen op de factuur ?

...Aanpassing navigatiesoftware..
    ? een navigatie met turbo en injectoren ? Pure schriftvervalsing het ultiem bewijs
    dat die tuningfirma haar illegale activiteiten verdoezeld.

..We lezen wel weinig over de pogingen die hij doet om z'n auto terug te krijgen..
    Pogingen ? Gij denkt dat dat gerecht een cafeeke is waar ge elken dag kunt aanbellen ?
    De laatste "poging" was het beroep wat werd aangetekend tegen de afwijzing van
    het verzoekschrift om mijn wagen terug te eisen. (had ik reeds gepost hier)
    Ik wacht nog op antwoord. Zodra dit binnen is zal ook dit worden gepost hier.

...te gaan verkondigen dat CHIPPEN VERBODEN is...
    ...mag de medemens toch waarschuwen vooraleer ze hun kostbare bezit verliezen...
    of verheerlijkt ge misschien die illegaal praktijkskes ?

..mag een tuningbedrijf dat nu doen of niet?..
    zonder COC : NEEN

Tuurlijk mag een bedrijf auto's chippen. Het is aan de eigenaar om dit aan te geven en in orde te zijn, niet aan het bedrijf zelf. Of moet een verkoper van keukenmessen de koper ook op voorhand aangeven omdat hij er ooit misschien iemand mee kan vermoorden?
    Pffff, wanneer gaat ge het eens snappen...

Er is een verschil tussen GOEDEREN en DIENSTEN in het handelsverkeer
    *Mes of wapen is een GOED, iets wat ge verkoopt (mogen verkopen is nog iets anders)
    wat de klant ermee doet is inderdaad niet de zorg van de handelaar
    *Chiptuning is een DIENST wat de TUNER plaatst en uitvoert (niet de klant)
    Vandaar dat zijn "hulp" de "overtreding" heeft mogelijk gemaakt.

snapt ge het nu beter ??

De flikken houden zo'n tent heus niet zomaar in de mot om dan gechipte wagens van de straat te gaan plukken,
    Oh neen ? Da zijn flikskes die moeten luisteren naar iemand wa boven hun staat.
    En die iemanden zijn procureurs. Da zijn die enge mannekes of vrouwkes die u vervolgen
    als ze daar goesting voor hebben. dat zijn de machtigste personen in gans België
    (buiten de onderzoeksrechter)

Iemand die onder invloed is kan geen juiste keuzes meer maken, iemand die een 'tuningbedrijf' binnenstapt zou dat in principe wel moeten kunnen.
    da heeft hier niets mee te maken
    Tuning zonder COC ? allemaal strafbaar (klant + tuner)
    Da's zoals ne dief die iemand vraagt om ne auto te helpen stelen die hem zelf nie kan starten. Beide zijn de klos.

Geen factuur of kwitantie meekrijgen wil niet per se zeggen dat het in het zwart is he. Immers ben jij als particulier, op BTW en belastingsvlak, weinig met een factuur.
    Werken aan wagens moeten (boven de 100 euro excl) ALTIJD gefactureerd worden, maakt
    nie uit of het handelaars of particulieren zijn.
    Maak je maar geen illusies..
    Der zijn der al voor veel minder dicht gegaan. Hangt gewoon af van wat type ambtenaarke ge te maken krijgt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
    Ik ben daarom voorstander van een duidelijke wetgeving op het gebied van tuning.
    Hier geef ik je volledig gelijk mee!! Ook een beter keuringsorgaan zou geen kwaad kunnen.

Een tuningbedrijf mag dat allemaal doen, mag dat factureren maar de klant mag het niet hebben of toch niet op de openbare weg gebruiken? Zoals ze hier al gezegd hebben een cafébaas mag een dronken persoon ook geen alcohol meer schenken of hij is aansprakelijk. Waarom zijn tuningbedrijven dan beter dan de gewone bedrijven?
    Iemand die onder invloed is kan geen juiste keuzes meer maken, iemand die een 'tuningbedrijf' binnenstapt zou dat in principe wel moeten kunnen.

En dat er veel in het zwart gebeurd is mij wel duidelijk. Ik heb het zelf ondervonden dat er bij een onwettellijke verandering van mijn wagen geen werkuren op factuur stonden. Geen bewijs dat het door hun geplaatst was = geen aansprakelijkheid. Want ge moogt het kopen bij hun maar niet gebruiken. Maar hij zal het geen tweede keer meer doen. De bevoegde instanties zullen hem wel op zijn vingers gaan tikken. Daarom zal ik ook nooit meer cash betalen maar met Bancontact. Dan moet alles officieel en moeten ze iets van ondertekend papier meegeven.
    Geen factuur of kwitantie meekrijgen wil niet per se zeggen dat het in het zwart is he. Immers ben jij als particulier, op BTW en belastingsvlak, weinig met een factuur. Een kwitantie zou ik altijd aanraden te vragen, dat is immers het bewijs van betaling. Of inderdaad met bancontact betalen. Zolang het in de boekhouding van het bedrijf terug te vinden is dat er een verkoop heeft plaatsgevonden is dat boekhoudkundig en fiscaal in orde. En sinds die firma het goed ook moet aankopen denk ik dat dat wel ok zal zijn.

Trouwens, zelfs al heeft 'hij' geen factuur gemaakt kan dat nog altijd op een later tijdstip. De wet voorziet alleen dat die factuur binnen een redelijk termijn moet opgesteld worden en dat is ten eerste een zeer ruim begrip en, ten tweede, doelt dat meer op facturen die nog niet voldaan werden. Ik denk niet dat je zomaar zonder betaling met een verlaging (of wat dan ook) onder je auto gaat mogen vertrekken bij een 'tuningbedrijf'.

Op die instanties zou ik ook niet te hard hopen, het enige wat zij gaan doen is het bedrijf bezoeken om hun kant van het verhaal in kaart te brengen. BTW en belastingcontrole gaat ie nu niet krijgen omdat er 1 iemand een briefje heeft gestuurd.

@ blue darkness : tof dat gij dat mooi verteld. Alleen is dat niet de vos in het kippenhok zetten wat ge nu doet? Morgen leest dat hier een overijverige agent en wil wat promotie maken. Dag bedrijfje.
    Maak je maar geen illusies.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    efkes off topic, maar dat puntlassen enig nut? lijkt mij toch dat het water er tussen kan en dat de boel dan verder roest.
    Iedere wagen zit grotendeels in elkaar door middel van puntlassen. Wat Timmie zegt is geen puntlassen, maar proplassen.

Leave a comment:

• Timmie
    replied
    tuurlijk heeft da nut, hoe sneller ne nieuwen auto aansmeren en u oude gebakje weggooien

Leave a comment:

• PT Cruiser
    replied
    efkes off topic, maar dat puntlassen enig nut? lijkt mij toch dat het water er tussen kan en dat de boel dan verder roest.

Leave a comment:

• Timmie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten

Motortuning is wel illegaal, en ermee op de openbare weg komen ook, dus 2 x illegaal !

Wetgever schuld ? Ook weer zo'n statement....

Ik ben mijn zuur verdiende auto kwijt door zo'n kwakzalver

peut, fout
    motortuning, auto tegen de grond smijten, xenons, spoilers, andere motor enz zijn volledig legaal.
    spijtig genoeg mag je er alleen niet mee op de openbare weg komen.

ik had u ookgewoon die tuning gegeven, hel ik had u zelfs ee NOS kit verkocht + twin turbo systeem en al de rest.
    wat gij er mee doet is u zaak.

ik verwacht alleen als gij binnenkomt in de winkel en gij vraagt iets, da ge ook weet wa gij vraagt.

ik heb ook al ook al dingen aan mijn auto gedaan die niet koosjer zijn volgens de wet. maar ik weet wel waar ik aan begin, en de garage is niet in fout bij mij. ik vraag, zij draaien.

de garage zei me gisteren dat als zei iets oplassen dat volgens de methode van de keuring is, lasje, opening, lasje , opening enz en dat ze dat in het rood spuiten zodat de keuring dit kan controleren.
    heb hen gezegd dat ze het gewoon moesten lassen zodat de keuring het niet ziet. zwart spuiten ( wat camouflage erover ) en dat ik er wel eens mee in een wei ging crossen.

als ik morgen niet door de keuring geraak is dit mijn probleem, niet die van de garage. ik vraag zij draaien.

Leave a comment:

• Streamline
    replied
    blijft de grote vraag : mag een tuningbedrijf dat nu doen of niet? .
    Tuurlijk mag een bedrijf auto's chippen. Het is aan de eigenaar om dit aan te geven en in orde te zijn, niet aan het bedrijf zelf. Of moet een verkoper van keukenmessen de koper ook op voorhand aangeven omdat hij er ooit misschien iemand mee kan vermoorden?

Aan de topicstarter: sorry dude but you got played like a piano. De flikken houden zo'n tent heus niet zomaar in de mot om dan gechipte wagens van de straat te gaan plukken, daar moet meer aan de hand zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    blijft de grote vraag : mag een tuningbedrijf dat nu doen of niet? Logisch neen maar wat is in België logisch? Ik ben daarom voorstander van een duidelijke wetgeving op het gebied van tuning. Een tuningbedrijf mag dat allemaal doen, mag dat factureren maar de klant mag het niet hebben of toch niet op de openbare weg gebruiken? Zoals ze hier al gezegd hebben een cafébaas mag een dronken persoon ook geen alcohol meer schenken of hij is aansprakelijk. Waarom zijn tuningbedrijven dan beter dan de gewone bedrijven? En dat er veel in het zwart gebeurd is mij wel duidelijk. Ik heb het zelf ondervonden dat er bij een onwettellijke verandering van mijn wagen geen werkuren op factuur stonden. Geen bewijs dat het door hun geplaatst was = geen aansprakelijkheid. Want ge moogt het kopen bij hun maar niet gebruiken. Maar hij zal het geen tweede keer meer doen. De bevoegde instanties zullen hem wel op zijn vingers gaan tikken. Daarom zal ik ook nooit meer cash betalen maar met Bancontact. Dan moet alles officieel en moeten ze iets van ondertekend papier meegeven.

@ blue darkness : tof dat gij dat mooi verteld. Alleen is dat niet de vos in het kippenhok zetten wat ge nu doet? Morgen leest dat hier een overijverige agent en wil wat promotie maken. Dag bedrijfje.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    We lezen wel weinig over de pogingen die hij doet om z'n auto terug te krijgen. Moest mij zoiets overkomen, was ik daar nét iets meer mee bezig dan op HEEL HET INTERNET te gaan verkondigen dat CHIPPEN VERBODEN is.
    now reaaaally?

Leave a comment:

• DenDuvel
    replied
    We lezen wel weinig over de pogingen die hij doet om z'n auto terug te krijgen. Moest mij zoiets overkomen, was ik daar nét iets meer mee bezig dan op HEEL HET INTERNET te gaan verkondigen dat CHIPPEN VERBODEN is.

Leave a comment:

• ICM
    replied
    dus dan maar in het zwart hé. Kan het nog crimineler ???
    Niet overdrijven hé. Criminaliteit is nog iets anders.

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat hij in principe de geleverde goederen/handelingen moet omschrijven op zijn factuur.
    bvb: levering powerbox bmw...
    of : aanpassing motormanagement bmw...

Hier zitten toch genoeg mensen die reeds een chiptuning hebben laten uitvoeren? wat stond er op hun factuur ?
    "Aanpassing navigatiesoftware".

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
    Heb je een vergunning voor dat .50 machinegeweer?
    volgegoten loop he.

Leave a comment:

• Blue Darkness
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat hij in principe de geleverde goederen/handelingen moet omschrijven op zijn factuur.

Hier zitten toch genoeg mensen die reeds een chiptuning hebben laten uitvoeren? wat stond er op hun factuur ?
    Als wij een chiptuning laten aanpassen dan staat er bv
    'software aanpassing motorsturing BMW E46 320d'

De klant krijgt bij ons steeds de uitleg mee wat kan en wat niet. Hij beslist.

Leave a comment:

• 911turbo
    replied
    yep, maar wat gaat dienen tuner op die factuur schrijven als hij ze ooit gemaakt zou hebben ?? --> fraude computer (1x) + 21% BTW = zoveel € ???
    Of de verboden chiptuning toch maar factureren ? Kan niet hé
    Of er iets anders opzetten ? Mmm, schriftvervalsing noemen ze dat dan, en dat
    doet ie ook niet... dus dan maar in het zwart hé. Kan het nog crimineler ???

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ....Wel grappig hoe je advies vraagt....
    enkel en alleen ivm de inbeslagname en of er anderen zijn die hier ervaring mee hebben..

de grote fout die de topicstarter heeft gemaakt is onmiddelijk toegeven dat hij is opgevoerd.
    inderdaad, maar dat zou ik niet zo durven beweren
    ik had den indruk dat ze al lang wisten wat ik daar was gaan doen....
    dat was écht geen "toevallige controle" !!!!

Ze kunnen het ne cafebaas wel kwalijk nemen als hij klanten stomdronken de openbare
    weg op laat gaan. Waarom zou men dan een garagist niet kunnen veroordelen als van bij
    hem een klant met een door hem geleverd illegaal voertuig de openbare weg op vertrekt.
    Als gij naar een garagist rijdt en ge zegt hem ja haal mijn remmen er eens uit, en ge vertrekt daar met die auto, denkt ge dat ge gaat mogen vertrekken van hem?
    Hij is dan mee verantwoordelijk, zal u niet lukken.
    Ook niet onder het motto 'het is voor op het circuit'.
    inderdaad djorkaef, zo is dat
    zie ook topic http://213.246.226.58/showthread.php?t=21401 zoals ik al eerder zei

en daarbij, voor de doven en slechtzienden :
    ...Is er geen CoC beschikbaar - met andere woorden : er is geen homologatie of goedkeuring -
    dan mag men deze motortuning niet uitvoeren. Doet men dit toch, dan zijn zowel de eigenaar,
    als diegene die de tuning uitvoert, in overtreding.....

aan de topicstarter, als je de tuning laat verwijderen, heb je dan je auto terug?
    euh neen, had ik ook gevraagd
    Das zoiets als geflitst worden, en dan vragen of ge ne keer moogt terugdraaien om er
    dan langzamer voorbij te rijden.

Ze zouden hier beter een keer de btw-register eens doorkijken of je wagen ingeschreven was, en voor welke werkzaamheden, met al dat zwartwerk.
    yep, maar wat gaat dienen tuner op die factuur schrijven als hij ze ooit gemaakt zou hebben ?? --> fraude computer (1x) + 21% BTW = zoveel € ???
    Of de verboden chiptuning toch maar factureren ? Kan niet hé
    Of er iets anders opzetten ? Mmm, schriftvervalsing noemen ze dat dan, en dat
    doet ie ook niet... dus dan maar in het zwart hé. Kan het nog crimineler ???

Trouwens, leveren Heinz en PPE nieuwe CoC's af na het tunen?
    Indien het écht compleet verboden zou zijn, zouden deze firma's dan kunnen blijven tunen
    en er reclame voor kunnen blijven maken op hun website? Ik denk het niet.
    Ik veronderstel dat die 2 tuningfirma's zijn.
    Klopt, tis écht verboden, die zijn ook illegaal bezig.
    Dan vraag ze maar of ze ooit één tuning MET een nieuw CoC geplaatst hebben. Neen ? Tja.
    Vroeg of laat komen daar gegarandeerd vodden van...

Leave a comment:

• Greg
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
    Kijk,

Ik mag met men auto naar een "garagist" gaan en daar

rupsbanden op laten zetten

een .50 machinegeweer op laten monteren

een andere, grotere motor in laten leggen.

het stuur verwijderen.

Dat is helemaal niet illegaal om te doen.

Ga je drna ermee op de openbare weg, is t wel strafbaar.

Maar zoiets kan je de garagist niet kwalijk nemen.

Cheers

Heb je een vergunning voor dat .50 machinegeweer?

Leave a comment:

• 911turbo
    replied
    Hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>
    Ze zouden hier beter een keer de btw-register eens doorkijken of je wagen ingeschreven was, en voor welke werkzaamheden, met al dat zwartwerk.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Voor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen.
    Inderdaad, na twee weken blaas je je motor op en dan heb je nul komma nul te zeggen tegen die tuner.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    de grote fout die de topicstarter heeft gemaakt is onmiddelijk toegeven dat hij is opgevoerd.
    als hij dit niet had gedaan had de politie geen poot om op te staan en kon hij vrolijk verder rijden. Wat zouden ze doen... op de rollenbank ermee? Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit rechtsgeldig zou zijn, flitsapparatuur bv. moet ook geijkt worden met de nodige rapporten en papierwinkel.

aan de topicstarter, als je de tuning laat verwijderen, heb je dan je auto terug?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
    Kijk,

Ik mag met men auto naar een "garagist" gaan en daar

rupsbanden op laten zetten

een .50 machinegeweer op laten monteren

een andere, grotere motor in laten leggen.

het stuur verwijderen.

Dat is helemaal niet illegaal om te doen.

Ga je drna ermee op de openbare weg, is t wel strafbaar.

Maar zoiets kan je de garagist niet kwalijk nemen.

Cheers
    Ze kunnen het ne cafebaas wel kwalijk nemen als hij klanten stomdronken de openbare weg op laat gaan. Waarom zou men dan een garagist niet kunnen veroordelen als van bij hem een klant met een door hem geleverd illegaal voertuig de openbare weg op vertrekt.

Als gij naar een garagist rijdt en ge zegt hem ja haal mijn remmen er eens uit, en ge vertrekt daar met die auto, denkt ge dat ge gaat mogen vertrekken van hem? Hij is dan mee verantwoordelijk, zal u niet lukken. Ook niet onder het motto 'het is voor op het circuit'.
    Last edited by ; 28/09/2010, 12:43.

Leave a comment:

Working...
X