Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hadden die een testbank in hun combi steken misschien?
je kan evengoed gewoon je banden laten oppompen hebben in die garage.
lijkt me heel straf dat ze elke wagen die bij "een tuner" buitenkomt gaan aanslaan.
die verkopen ook gewoon uitlaten, velgen en dergelijke.
Leave a comment:
Guest replied
Zeer merkwaardig verhaal, maar ik vind wel dat sommigen hier nog al fel reageren... Ongeacht het waar is of niet.
Je wenst het toch niemand toe dat zijn auto in beslag wordt genomen na een vitaminekuur??
Er zouden hier nog al wat auto's van het forum verdwijnen dan!
Zever ? ..de ronde.. ? ik geef toch gene naam bij wie of waar ? Ik ga die mensen écht geen problemen bezorgen door hunne naam hier te verkondigen. Ik vraag hier enkel wat uitleg en ervaringen !.
Wat wél zever is dat ge met een "attest" van ne tuner naar de verzekering kunt gaan en dan de auto herinschrijven en dan een nieuw COC moet aanvragen !!
Het omgekeerde is wél waar. Ge moet EERST (en dat weet ik nu pas allemaal) een goedkeuring aanvragen + krijgen, dan de COC krijgen, en DAN PAS TUNEN.
Als die tuner GEEN goedkeuring heeft (van hemzelf of van zijne klant) mag ie der zlefs nie eens aankomen !!!!
Als ge het nie gelooft belt ge maar eens naar Mobilitieit in Brussel.
tja, boontje komt om zijn loontje zeker
chippen is en blijft illegaal tenzij bovenstaande stappen worden doorlopen.
hoe ga je aanpassing van motorvermogen aanvragen aan de verzekering/mobiliteit als je niet weet hoeveel er bijkomt?
Zever ? ..de ronde.. ? ik geef toch gene naam bij wie of waar ? Ik ga die mensen écht geen problemen bezorgen door hunne naam hier te verkondigen. Ik vraag hier enkel wat uitleg en ervaringen !
Wat wél zever is dat ge met een "attest" van ne tuner naar de verzekering kunt gaan en dan de auto herinschrijven en dan een nieuw COC moet aanvragen !!
Het omgekeerde is wél waar. Ge moet EERST (en dat weet ik nu pas allemaal) een goedkeuring aanvragen + krijgen, dan de COC krijgen, en DAN PAS TUNEN.
Als die tuner GEEN goedkeuring heeft (van hemzelf of van zijne klant) mag ie der zlefs nie eens aankomen !!!!
Als ge het nie gelooft belt ge maar eens naar Mobilitieit in Brussel.
Leave a comment:
Guest replied
zever.
juist hetzelfde verhaaltje als enkele jaren geleden de ronde deed over heinz.
Nog nooit zo'n verhaal gehoord en ik heb ook moeite om dit te geloven. Op basis van wat is jou wagen in beslag genomen?
Wat ik toen niet wist (maar nu wel) is dat ze die tent daar al ne tijd in de mot aan het houden waren. Die flikken vroegen wat ik daar was gaan doen. Nu hoor ik je al zeggen van had maar gelogen, maar dan hadden ze op basis van "vermoeden" mijn auto OOK ingehouden tot ik zou bekennen OF zou ik worden geconfronteerd met hun vaststellingen (en da waren dan dus die extra pk's)
Kort gezegd : op basis dat ik zogezegd geen goedkeuring had om mijn wagen te chippen (of te wijzigen zoals ze da zo zeggen) en geen nieuw PVG papier....
Hoi, ik heb een zeer nare ervaring opgelopen enkele weken geleden en zoek wat bijkomende informatie via dit forum.
Ik wou mijn BMW 320 / 150 pk laten chiptunen. Lang verhaal kort maken....
Ik rij weg bij die firma en wordt verderop tegengehouden door de flikken
Nu blijkt dat chiptuning verboden is en hebben ze mijn wagen in beslag genomen (en nog altijd nie terug gehad tot op vandaag) omdat mijne PVG niet meer conform is
Leave a comment: