Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Greg
    replied
    Die kerel lijdt owel zwaar aan schizofrenie, ofwel wil hij ons allemaal in het zak zetten

Leave a comment:

• DenDuvel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Leg me volgende logica eens uit:

Eerst post je dat je een bedrijf wil beginnen dat chiptuning doet, maar je mag niet want het is illegaal. Vervolgens wil je weten hoe je die anderen die dat wel doen kunt doen stoppen wegens oneerlijke concurrentie.

En vervolgens (een week later!) laat je je auto bij zo iemand chippen en word je aan de kant gezet, ben je ineens illegaal bezig (wat je blijkbaar niet wist? Of toch wel?) en wordt je auto in beslag genomen en wil je iedereen verwittigen van toch maar niet te gaan chippen want pas op voor de gevolgen?
    Ik denk dat je al op z'n zwarte lijst staat...

Leave a comment:

• ikbenben
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
    Ik las ook dat het in regio Leuven is gebeurd?
    Toch niet toevallig Bertem?....Intertuning?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    No offense... toen het gebeurde heb ik raad aan die juristen gevraagd om dat ik mij PISSED OFF voel dat ik mijne auto kwijt ben. Ik wil die firma aanklagen omdat ikzelf niet wist dat het nie mocht, vandaar.
    Of denkge soms da ik geld schijt om advocaten te betalen ?
    De zitten daar gratis en voor niets
    Da ik later ne echte advocaat heb moeten pakken later is omdat enkel die mannen u kunnen helpen of een officiêle manier.
    (forums zijn goed voor raad en info, maar ne advocaat werkt per uur hé !)

Leave a comment:

• DenDuvel
    replied
    Hij is op zoek naar een passend antwoord...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
    Brant met een D ja.
    Carstyling was toen het eerste forum wat ik tegenkwam om mijn vraag te posten,
    da leek me de ideale plek om zoiet te vragen

Autoforum heb ik wa later ontdekt, dus wat is het punt eigenlijk ?
    Leg me volgende logica eens uit:

Eerst post je dat je een bedrijf wil beginnen dat chiptuning doet, maar je mag niet want het is illegaal. Vervolgens wil je weten hoe je die anderen die dat wel doen kunt doen stoppen wegens oneerlijke concurrentie.

En vervolgens (een week later!) laat je je auto bij zo iemand chippen en word je aan de kant gezet, ben je ineens illegaal bezig (wat je blijkbaar niet wist? Of toch wel?) en wordt je auto in beslag genomen en wil je iedereen verwittigen van toch maar niet te gaan chippen want pas op voor de gevolgen?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ben je nu het 'slachtoffer' van een gerechterlijk onderzoek?
    als ik da dossier heb zal ik het hier eens de copiekes posten se, dan weet ge meteen hoe laat het KAN worden als ge het zelf aan de hand hebt.
    Of eerder een zielig ventje dat chiptunen wil laten verbieden
    tis al verboden blijkbaar, dus nogal een stomme opmerking

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Kan topicstarter hierbij tekst en uitleg verschaffen aub?
    Ben je nu het 'slachtoffer' van een gerechterlijk onderzoek?
    Of eerder een zielig ventje dat chiptunen wil laten verbieden en hier wat komt liegen?

Je weet wat ze zeggen he: 'Liegen mag niet, dan steken ze u in BRANT'!

Peac out!
    Brant met een D ja.
    Carstyling was toen het eerste forum wat ik tegenkwam om mijn vraag te posten,
    da leek me de ideale plek om zoiet te vragen

Autoforum heb ik wa later ontdekt, dus wat is het punt eigenlijk ?

Leave a comment:

• patje007
    replied

Zoals Mechelen. Tuningwagen bij = Mechelen vermijden. Die hanteren totale nultolerantie en geven zelfs een PV als ge een zwaardere muziekinstallatie hebt steken. Ook al stond uw radio op dat moment af.

.
    man man man , wat verteld gij toch allemaal ...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    BRANT is met een D

Carstyling is nu wel niet echt een referentieforum te noemen. Of tuned belgium, helemaal een grote kindertuin waar de moderators zich God voelen
    Je hebt duidelijk het punt niet gesnapt.

Meerdere malen zelfs

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    BRANT is met een D

Carstyling is nu wel niet echt een referentieforum te noemen. Of tuned belgium, helemaal een grote kindertuin waar de moderators zich God voelen

Citaat van uit carstyling : Het staat duidelijk in de wettekst dat je als EIGENAAR verantwoordelijk bent. Die tuningbedrijven mogen perfect uw wagen chippen op voorwaarde dat JIJ hem nadien niet meer op de openbare weg gebruikt.

Niet te snappen die wetgeving. Ik las ook dat het in regio Leuven is gebeurd? Daar kun je wel snel gepakt worden voor de minste tuning. Was het Leuven of Herent want daar wordt wel wat gecontroleerd door de politie. Zoals Mechelen. Tuningwagen bij = Mechelen vermijden. Die hanteren totale nultolerantie en geven zelfs een PV als ge een zwaardere muziekinstallatie hebt steken. Ook al stond uw radio op dat moment af. En binnekort geven ze daar in Putte een tuningmeeting

Dat wordt lachen. Hier gaan nog filmkes van op youtube verschijnen.

Leave a comment:

• doddel
    replied
    die firma voert tuningen uit zonder goedkeuring en da mag dus niet, daarom zit ik ertussen als "bewijsmateriaal" voor de rechtbank
    het mag nie, punt uit, einde verhaal.
    in dat geval lijkt het me toch echt wel op zijn plaats om de firma te noemen!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hoi, ik heb een zeer nare ervaring opgelopen enkele weken geleden en zoek wat bijkomende informatie via dit forum.
    Ik wou mijn BMW 320 / 150 pk laten chiptunen. Lang verhaal kort maken....
    Ik rij weg bij die firma en wordt verderop tegengehouden door de flikken
    Nu blijkt dat chiptuning verboden is en hebben ze mijn wagen in beslag genomen (en nog altijd nie terug gehad tot op vandaag) omdat mijne PVG niet meer conform is

Iemand ook zo'n ervaring gehad ????
    Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Voor veel zaken wil ik toch ook geen betalingsbewijs maar voor zoiets als chiptuning zou ik toch zeker wel een betalingsbewijs eisen. Hoeveel heb je voor het chippen betaald?
    Als gij officieel werken uitvoert aan een auto en die auto vervolgens de baan op laat rijden (met niet-geverifieerd attest) dan zijt ge volgens mij toch mede aansprakelijk. Dat hebt ge bij n gerespecteerd garagist toch ook, als die uw auto naziet en er zit iets serieus fout, heb iemand gekend waar ze gewoon tegen zeiden 'tutut die auto blijft hier staan, als gij een accident voorhebt zijn wij mee verantwoordelijk, en anders belt ge de flikke maar'.

Dus als die flikke gaan beginnen met de chiptuning aan te vallen dan denk ik niet dat er nog veel facturen zullen geschreven worden. En waarom zou de klant hierover klagen het kost hem 21 procent minder.
    Last edited by ; 25/09/2010, 04:11.

Leave a comment:

• decat
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Lees deze eens door

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ook ne goeienavond
    djezus, wat een opmerkingen hier
    van die 6% interessante reacties heb ik er ook een paar aan mijnen advocaat gemaild
    voila het antwoord,
    zo worden we tenminste allemaal wa slimmer

inbeslagname op vermoeden van tuning, waar zijn de bewijzen? dacht dat men onschuldig was tot tegendeel was bewezen in belgie.
    ge zijt onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar dat neemt niet weg dat ze in het onderzoek uwen auto mogen in beslag nemen om dat tegendeel te bewijzen

Inzake (inzage bedoeld ge zekers) in dossier vragen. Zien wat er juist inzit.
    dat mag ik pas als het onderzoek is afgesloten, eerder niet !
    In beslag is op basis van Art 42 SWB is ook het art om een voertuig in beslag te nemen na ontdekking van radardectie.
    inderdaad, zeer goed opgemerkt, en blijkbaar ook voor chiptuning

ART. 42
    Bijzondere verbeurdverklaring wordt toegepast:

1° Op de zaken die het voorwerp van het misdrijf uitmaken,
    voila, mijnen auto is een voorwerp van een misdrijf.
    tunen zonder goedkeuring is dus een misdrijf blijkbaar.

- eerste en vooral trek uw verklaring in,
    dat heeft gene zin, dat maakt ge het nog erger
    DE EERSTE VERKLARING IS WA TELT BIJ EEN RECHTER
    hoe meer ge het verdraait achteraf, hoe minder geloofwaardig ge nog overkomt

By the way, er is of was een gerechtelijk onderzoek tegen die firma ( ivm chiptuning)
    dus daar wordt een heel dossier in opgemaakt dat ik dan later pas kan inzien.
    ik ben dus één van de "mede" verdachten in da heel verhaal van die tuning

die firma voert tuningen uit zonder goedkeuring en da mag dus niet, daarom zit ik ertussen als "bewijsmateriaal" voor de rechtbank
    het mag nie, punt uit, einde verhaal.

en zoals de meesten hier nogal wa rondschreeuwen dat het allemaal nie waar zou zijn bij hun, ahwel succes dermee dan als ge het aan de hand hebt
    Flikken mogen ALLES en ze worden der nog voor betaald ook. Beeld u maar niks in want tegen da systeem kunde toch nooit winnen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Lijkt me afdoende als goede raad. Nog een punt: eens met die chiptuner gaan praten of proberen zijn verklaring te lezen (moet normaal mogelijk zijn). Als hij verklaard heeft dat hij de wagen gechipt heeft en BMWke trekt zijn verklaring in dan staat hij nog nergens.
    Inzake in dossier vragen. Zien wat er juist inzit.

Inzake de inbeslagname:

Voertuig getakeld naar depot of niet?

In beslag is op basis van Art 42 SWB is ook het art om een voertuig in beslag te nemen na ontdekking van radardectie.

ART. 42
    Bijzondere verbeurdverklaring wordt toegepast:

1° Op de zaken die het voorwerp van het misdrijf uitmaken, en op die welke gediend hebben of bestemd waren tot het plegen van het misdrijf, wanneer zij eigendom van de veroordeelde zijn;

2° Op de zaken die uit het misdrijf voortkomen;

[ 3° Op de vermogensvoordelen die rechtstreeks uit het misdrijf zijn verkregen, op de goederen en waarden die in de plaats ervan zijn gesteld en op de inkomsten uit de belegde voordelen. ]

(W. 17.7.1990 - art. 1 - B.S. 15.8.1990)
    Last edited by ; 24/09/2010, 20:43.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
    eerste vraag heb je die BMW nieuw gekocht?

indien nee,

- ik zou dan toch nog eens naar de rechtbank willen gaan ze.

- eerste en vooral trek uw verklaring in, met als reden onder de indruk van het machtsvertoon van de politie dat je gewoon ja zij op hetgeen zij zeggen dat je niet anders durfde omdat dit je eerste contact is met de politie.

- daarna, ja ik was daar binnen, ik ben gewoon eens gaan kijken en klapke gaan doen

- als je geen betalingsbewijs hebt, hebben de flikken toch ook geen bewijs dat jij hem daar hebt getuned, of hebben ze foto's?

- aangezien het een tweedehands wagen is kunnen ze toch niet bewijzen dat jij hem hebt getuned, kan al van vorige eigenaar zijn.

- vind reden van inbeslagname incorect,
    inbeslagname op vermoeden van tuning, waar zijn de bewijzen? dacht dat men onschuldig was tot tegendeel was bewezen in belgie.
    dus ik zou voorstellen van een vermogenmeting te laten doen in het bijzijn van hun, past dit binnen 14 dagen voor jullie? ( eerst standaardsoftware terug laden)

denk moest ik daar gestaan hebben bij die flikken ik ofwel in den bak zat, ofwel dat we nog aan het discusieren waren.
    Lijkt me afdoende als goede raad. Nog een punt: eens met die chiptuner gaan praten of proberen zijn verklaring te lezen (moet normaal mogelijk zijn). Als hij verklaard heeft dat hij de wagen gechipt heeft en BMWke trekt zijn verklaring in dan staat hij nog nergens.

Leave a comment:

• BARTVDS
    replied
    Wat kunnen we dan doen om hem te helpen? Hij zou beter helpen door de naam van die chiptuner hier neer te zetten zodat anderen niet in de val lopen. Verder ligt het in handen van het gerecht en kunnen we niet veel meer doen dan ons medeleven betuigen en hopen dat het nog goed komt.

eerste vraag heb je die BMW nieuw gekocht?

indien nee,

- ik zou dan toch nog eens naar de rechtbank willen gaan ze.

- eerste en vooral trek uw verklaring in, met als reden onder de indruk van het machtsvertoon van de politie dat je gewoon ja zij op hetgeen zij zeggen dat je niet anders durfde omdat dit je eerste contact is met de politie.

- daarna, ja ik was daar binnen, ik ben gewoon eens gaan kijken en klapke gaan doen

- als je geen betalingsbewijs hebt, hebben de flikken toch ook geen bewijs dat jij hem daar hebt getuned, of hebben ze foto's?

- aangezien het een tweedehands wagen is kunnen ze toch niet bewijzen dat jij hem hebt getuned, kan al van vorige eigenaar zijn.

- vind reden van inbeslagname incorect,
    dus ik zou voorstellen van een vermogenmeting te laten doen in het bijzijn van hun, past dit binnen 14 dagen voor jullie? ( eerst standaardsoftware terug laden)

denk moest ik daar gestaan hebben bij die flikken ik ofwel in den bak zat, ofwel dat we nog aan het discusieren waren.

Leave a comment:

Working...
X