Ik ben zeer benieuwd!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A8 D4
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hoe zit het hiermee? Eind dit jaar zou de A8 toch voorgesteld worden, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenHoe zit het hiermee? Eind dit jaar zou de A8 toch voorgesteld worden, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenHoe zit het hiermee? Eind dit jaar zou de A8 toch voorgesteld worden, niet?
Comment
-
Ik verwacht de voorstelling van de nieuwe A8 gelijk met de nieuwe BMW 5. Dat wil dus zeggen dat de officiele foto's er zullen zijn eind dit jaar en dat de wagen in de showroom zal staan maart 2010.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik ben zeer benieuwd, want deze A8 maakt ook kans voor mij als volgende wagen. Ik heb gelezen dat er weer veel alu gaat gebruikt worden waardoor deze A8 een paar honderd kg minder zal gaan wegen dan zijn naaste concurrenten.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben zeer benieuwd, want deze A8 maakt ook kans voor mij als volgende wagen. Ik heb gelezen dat er weer veel alu gaat gebruikt worden waardoor deze A8 een paar honderd kg minder zal gaan wegen dan zijn naaste concurrenten.
Comment
-
Ondanks alle bezuinigingen en tegen alle meldingen in wordt de nieuwe A8 gewoon weer met W12 motor leverbaar.
De motor krijgt wel een update om aan de emissie eisen te voldoen.
Vooral landen als China en Saoedi-Arabië vragen om een W12 motor.
Verder heeft Audi tot doel om de nieuwe A8 10% lichter te maken ten aanzien van een
vergelijkbaar huidig model.
Zo moet de basis A8 onder de 1700 Kg blijven wat met gebruik van onder meer magnesium, hoogwaardig staal en een nieuwe generatie isolatiematerialen moet lukken.
Als basis wordt de nieuwe 3.0TFSI V6 Supercharged motor toegepast.
Comment
-
nieuwe zescilinder diesel begint wel nodig te worden bij Audi want ze gaan achterlopen anders (op Jaguar en zeker op BMW). Mercedes is ook nog stil op dat gebied vind ikBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ik heb het gedacht dat de biturbo diesel volgend jaar in de A8 geïntroduceerd gaat worden. Bij de A5 sportback spreken ze ook over 2 nieuwe diesels die in 2010 erin worden gelepeld.
Ik denk dat de nieuwe A8 ferm gaat worden. Zo te zien gaat de neus in dezelfde stijl zijn als de rest, SFG en LEDs (hoewel deze mooier lijken, LED strip ipv verschillende LEDs of zo) en volgens mij ook de LED voorlichten ipv bixenon. Ik denk dat we voor stijlkenmerken kunnen kijken naar de nieuwe A7 (het concept) voor de nieuwe generatie.
Het gewicht van 1700kg voor de 3.0 TFSI is best wel indrukwekkend.
Ben ook wel benieuwd wat ze uit die W12 gaan persen. Als ze mee willen kunnen met de BMW 760I, reken ik op een 550pk. Rekening houdend met de Bentley GT Speed valt dat eruit te halen.
Ik hoop ook op het sportdifferentieel voor de quattro in de nieuwe A8.
Comment
-
Audi heeft de eerste plaagafbeeldingen van de volgende Audi A8 vrijgegeven. Nou ja, vrijgegeven... ze zaten verstopt in het promotiemateriaal dat we ter ere van de honderdste verjaardag van het merk kregen.
We moeten dit stukje helaas beginnen met een dooddoener: veel is er nog niet te zien op de twee afbeeldingen van de nieuwe A8. De toplimo wordt in de late herfst van dit jaar voorgesteld, pas na de IAA, waar Audi de A5 Sportback brengt.
De A8 krijgt de nieuwe Audi-grille met de afgeknotte hoeken, zo is op de schets te zien. Hij is uiteraard voorzien van Audi’s LED-dagrijverlichting en een kleine, enkele pit voor dim- en grootlicht, dat wellicht ook uit LED’s bestaat. Op de schets is eveneens te zien dat de lamellen in de grille naar buiten toe wijder uitlopen, net zoals op de Sportback concept die Audi eerder dit jaar voorstelde.
Op de andere foto is de nieuwe A8 verstopt onder een doek, met een poserende productbaas Michael Dick. Veel meer dan dat de A8 een grote, relatief rechtopstaande grille krijgt, is er niet op te zien.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Comment
Comment