Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Feit is wel dat de 3.0TDI de meest voorkomende motor is in de A8, net zoals de 320CDI in de S-klasse en de 30d in de 7-reeks.
Er blijven toch wel grenzen vind ik, en de uitspraak "wie geld heeft moet dat er maar voor over hebben" vind ik nogal kortzichtig ook al weet ik dat je ergens wel een punt hebt.
Feit is wel dat de 3.0TDI de meest voorkomende motor is in de A8, net zoals de 320CDI in de S-klasse en de 30d in de 7-reeks.
Er blijven toch wel grenzen vind ik, en de uitspraak "wie geld heeft moet dat er maar voor over hebben" vind ik nogal kortzichtig ook al weet ik dat je ergens wel een punt hebt.
Het is idd kortzichtig En er zullen wel redenen genoeg zijn om toch de keuze voor diesel in zo'n dure bak te rechtvaardigen, maar in dergelijk vlaggenschip hoort een dikke benzine. Vind ik.
Het is idd kortzichtig En er zullen wel redenen genoeg zijn om toch de keuze voor diesel in zo'n dure bak te rechtvaardigen, maar in dergelijk vlaggenschip hoort een dikke benzine. Vind ik.
Klopt, maar zou je het er zelf aan geven?
Stel je de volgende situatie voor. Je hebt een budget van €75.000 en geen eurocent meer om aan een 3.0 TDI te besteden. Dan heb je €10.000 over voor opties en is je A8 rijkelijk uitgerust. Koop je waar voor je geld of blijf je maar op die dikke W12 wachten die je toch niet kan betalen?
Als ik een budget heb van 75k om aan een auto te geven, dan zal ik wss wel centjes genoeg hebben om de bijhorende benzine kosten te betalen ook. Anders koop ik mij geen auto van 75k. Allé ja.
Feit is wel dat de 3.0TDI de meest voorkomende motor is in de A8, net zoals de 320CDI in de S-klasse en de 30d in de 7-reeks.
Er blijven toch wel grenzen vind ik, en de uitspraak "wie geld heeft moet dat er maar voor over hebben" vind ik nogal kortzichtig ook al weet ik dat je ergens wel een punt hebt.
Het is idd kortzichtig En er zullen wel redenen genoeg zijn om toch de keuze voor diesel in zo'n dure bak te rechtvaardigen, maar in dergelijk vlaggenschip hoort een dikke benzine. Vind ik.
Stel je de volgende situatie voor. Je hebt een budget van €75.000 en geen eurocent meer om aan een 3.0 TDI te besteden. Dan heb je €10.000 over voor opties en is je A8 rijkelijk uitgerust. Koop je waar voor je geld of blijf je maar op die dikke W12 wachten die je toch niet kan betalen?
Als ik een budget heb van 75k om aan een auto te geven, dan zal ik wss wel centjes genoeg hebben om de bijhorende benzine kosten te betalen ook. Anders koop ik mij geen auto van 75k. Allé ja.
Wat ne zever allemaal. Caoimhin, al ervaring met dit soort wagens en motoren? Feit is dat de meeste mensen in zo'n wagen een potente diesel kiezen. Waarom? Zelfs een A8 die vrij sportief (kan) rijden, is het meer een wagen om te cruisen en dan is het fijner om koppel te rijden.
En vele mensen met zo'n wagen, dat is een bedrijfswagen en daar is het niet van te kiezen en gewoon naft rijden zoveel het maar kan, maar daar bestaat een car policy waar je tot een bepaalde categorie van motor mag gaan en zo, dus...
Maar ik ga hier niet veel van zeggen. Dit is weer zo een onderwerp voor een oneindige discussie van voor- en tegenstanders.
België is een dieselland, en België niet alleen. In Amerika is het nu ook serieus aan het opkomen en zijn ze vanalles aan het overwegen.
En Caoimhin, een A3 2.0 tdi 163 rijdt u ook van uw "zokken" af als ie wil. En altijd benzine... Pfff, een 1400 naft heeft het geluid van een opgefokte stofzuiger. Vanaf 2.0- motoren valt het te overwegen. Maar het geluid van een diesel gaat er niet op achteruit tegenwoordig, zal weliswaar nooit aan benzine tippen.
Maar in mijn ogen kan je benzine en diesel gewoon NIET vergelijken.
Wat heeft dat er nu mee te maken dat een 2.0 TDI 163pk mij van mijn sokken rijdt (ik wil dat wel nog eens zien eerlijk gezegd)? Ik koop geen benzine om sneller te zijn dan een dieselboot, ik koop een benzine omdat een echte wagen benzine hoort te hebben (IMO). Ik vind diesel afschuwelijk, bah, weet-ik-veel-wat, en moet er dus niet van weten. Jij vindt dat zever, dat is uw goed recht. Maar ik vind dat geen gezever Een A8 met een diesel vind ik echt jammer, net zoals een dikke 7 met een diesel. Ik vind diesel sowieso jammer, maar soit
Ohja, volgens de cijfertjes (ok, het zijn maar cijfertjes), is m'n 1.8 TFSI sneller aan 100 dan een 2.0 TDI 163pk (7.8 tegenover 8.1). Niet dat het er veel toe doet.
Wat heeft dat er nu mee te maken dat een 2.0 TDI 163pk mij van mijn sokken rijdt (ik wil dat wel nog eens zien eerlijk gezegd)? Ik koop geen benzine om sneller te zijn dan een dieselboot, ik koop een benzine omdat een echte wagen benzine hoort te hebben (IMO). Ik vind diesel afschuwelijk, bah, weet-ik-veel-wat, en moet er dus niet van weten. Jij vindt dat zever, dat is uw goed recht. Maar ik vind dat geen gezever Een A8 met een diesel vind ik echt jammer, net zoals een dikke 7 met een diesel. Ik vind diesel sowieso jammer, maar soit
Ohja, volgens de cijfertjes (ok, het zijn maar cijfertjes), is m'n 1.8 TFSI sneller aan 100 dan een 2.0 TDI 163pk (7.8 tegenover 8.1). Niet dat het er veel toe doet.
En wat zeg je dan van een dikke benzine, laat ons zeggen de W12, op LPG?
Comment