Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A8 D4

Naar mijn mening is de Audi A8 de meest fraaie van de drie Duitse limo's. De mercedes S wilt niet genoeg opvallen en de net nieuwe 7-serie is niet echt moeders schoonste. Die typerende grille voor Audi past ook perfect bij de A8. Het geeft een zeer imposant en dynamisch karakter aan de wagen. Bij de kleinere modellen vind ik die grote grille iets "te", maar op de A8 past hij perfect. Het huidige model (D3) gaat al een tijdje mee. En de facelift was ook niet enorm te noemen. Het is dus wachten op de nieuwe A8 waarvan er eindelijk een degelijke rendering is opgedoken. Deze rendering geeft ons een idee van wat wel eens de volgende A8 kan worden. De nieuwe A8 (D4) zal in 2010 op de markt komen en volgens MotorAuthority is er zelfs al een testmule gespot.

Als basis wordt het chassis van de A5 genomen, dat ook al in de nieuwe A4 gebruikt wordt. Weliswaar wordt dit verlengd en verbreed om er de A8 op te passen. Bij het aanbod van motoren kunnen we de 2.8 V6 benzine verwelkomen die we al kennen van de A6. De 6.0 W12 zou spijtig genoeg geschrapt worden wegens te duur in productie en niet zuinig genoeg. Waarschijnlijk heeft het halen van CO2 normen hier ook iets mee te maken.

Bron: MotorAuthority.com

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

De tekst wat anders geformuleerd in het Engels

The current Audi A8 has been on sale since 2003 and since that time has only received a minor facelift to keep it fresh alongside the Mercedes-Benz S-Class, Lexus LS and soon-to-be superseded BMW 7-series.
    The minor styling changes implemented during the recent facelift will have to soldier on for a few more years as the next-generation ‘D4’ A8 isn’t expected to arrive until 2010.

A prototype for the car has already been spotted undergoing cold weather testing, hidden beneath the current D3 body.
    Tell-tale signs that the prototype was the next-generation model included the extended fender flares, stretched wheelbase and wider track.
    Under the new sheet metal will be an extended version of the modular platform used in the A4, but expect to see more exotic materials such as aluminum and magnesium employed to help save weight and improve dynamics.
    The engine lineup will likely mirror the current range, starting with a 2.8L petrol V6 and topping out 4.2L V8 FSI and possibly the carmaker’s new 6.0L V12 TDI.
    There will also be more supercharged units as well as increased application of Audi’s latest Valve-Lift system.
    The 6.0L W12 engine is reportedly being phased out due to its high costs and emissions.
    The base model will remain FWD but AWD variants will feature the latest quattro torque vectoring systems, which distribute drive individually between each axle and between the rear wheels for improved traction and stability.

Comment

Ie krijgt zo te zien de welbekende Audi-familie-snoet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Ie krijgt zo te zien de welbekende Audi-familie-snoet.
        Een barslecht photoshopke van meneer Schulte.
        Zoiets kan iedereen maken : pomp de A6 wat op en je hebt dit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Een barslecht photoshopke van meneer Schulte.
          Zoiets kan iedereen maken : pomp de A6 wat op en je hebt dit
          Als ze in Ingolstadt de design lijn zullen doortrekken, zal die snuit er toch niet ver van zitten.

Comment

Neeeeee

Weg is de A8.

Dit is gewoon een A5-snuit

Comment

Eindelijk nieuws van de A8 D4, kijk ik al lange tijd naar uit.

Die PS overtuigt niet maar het is nog vroeg.

In navolging van BMW schrapt Audi dus blijkbaar ook z'n 6.0-versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Als ze in Ingolstadt de design lijn zullen doortrekken, zal die snuit er toch niet ver van zitten.
                Zou ook al erg verrassen als hier níet de achterlichten van de A4, A5, A6 gaan op zitten . Triest toch wel.

Comment

Hij gaat de lichtjes low-profile dignity van zijn voorgangers moeten missen vrees ik.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Hans.

Comment

Hans.

Comment

Hans.

Comment

Jammer dat ze bij Audi al de modellen zo fel op elkaar laten lijken. Makkelijk dat wel. Uitdagend, alles behalve.

Binnenkort: oh kijk een A8 ! -wagen rijdt voorbij- ah nee het is een A3

Comment

Voor alle duidelijkheid:
                            De foto's hierboven zijn klakkeloos gescand uit Autobild van deze week (zonder bronvermelding).
                            Het zijn zelfs geen foto's maar photoshops...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten

Hans.
                              Dit zou ik niet leuk vinden. Is gewoon een A4. Maar ik ga ervan uit dat dit het helemaal niet gaat worden. Ik wacht geduldig op foto's...
                              Volvo V60 D3 R-design

Comment

Dit wordt het volgens mij niet, heeft veel weg van een opgepompte C5 A6 Sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                  Ik heb uiteraard sterk mijn twijfels bij die exterieurfoto's maar in hoeverre is dit waarheidsgetrouw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                    Ik heb uiteraard sterk mijn twijfels bij die exterieurfoto's maar in hoeverre is dit waarheidsgetrouw?
                                    Ik hoop van niet, het ziet er erg rommelig uit, er zit totaal geen lijn in.

Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                      Dit wordt het volgens mij niet, heeft veel weg van een opgepompte C5 A6 Sedan.
                                      bwa niet echt

achterkant vind ik wel iets hebben (kleine trekjes van de Merc S). Er zit iets mooi's in, kan nog mooier zijn. Alleen de lichtblokken zijn gekopieerd uit de A4 B7.

Van voren is 't stuk minder. zo'n grote grill en koplampen

interieur blijft gelukkig wat bewaard

Comment

Dit trekt er al beter op, niet slecht vind ik.

Comment

Working...
                                        X