
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijziging oldtimer statuut naar 30 jaar
Collapse
X
-
Een vierbak schakelt veel beter en leuker dan een 5bak ... Een 4 bak is ook beter in hernemen op de autosnelweg en beter in de bergen. Ik ben Ergens blij dat mijn 200D een 4bak is.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenMoet jij persé een automaat hebben ??
Leave a comment:
-
Mijn 4 bak is bijna een automaatik kan zonder problemen in 3de rijden vanaf 30 tot 110kmh
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenMijn 124 is bijna 31.
Ik heb nog 3 maanden om te zoeken.
Leave a comment:
-
Ik hoop het zo hard dat de regeling die Cedra zegt blijft bestaan ! Heb juist de eerste 36€ betaald voor mijn 200D van december 1991.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie
Ik hoop het niet want dan gaan mijn plannen om een w124 te kopen (weer) opgeborgen moeten worden..
Leave a comment:
-
Guest repliedBest nu nog een oldie kopen dan hé!
Leave a comment:
-
Ook weer typisch, juist wanneer ik van de zomer (eindelijk) een oldtimer wil kopen doen ze dit weer. Enfin, zat eraan te komen maar hoopte dat het pas zou ingaan op 1 januari 2018.
Leave a comment:
-
Guest repliedJa zo heb ik het toch vernomen van collega. Bij nieuwe wet / regeling toepassing. Indien leeftijd auto tussen 25 en 30 jaar is, betaal je volle pot wegenbelasting. Vanaf 30 jaar voordelig tarief wegenbelasting
Dus oldtimer nog inschrijven voor nieuwe wet ingaat, om zo nog in oud systeem te kunnen genieten
Leave a comment:
-
Wilt dit nu concreet zeggen dat als ik bij wijze van spreke een E34 535i zou aankopen met bouwjaar 1990 en zou inschrijven na 1 juli, ik de volle pot taks betaal?
Leave a comment:
-
dus verkort:
tot en met 31/05 --> 25 jaar
na 01/06 --> 30 jaar
wordt wel moeilijk om op een 2e hands site te zoeken want je kan geen maand selecteren, enkel bouwjaar.
Leave a comment:
-
Ben gisterenavond toch naar de info-avond in Peer kunnen gaan, wat Cedra hierboven schrijft werd daar overigens bevestigd.
Leave a comment:
-
In het ontwerp van decreet staat bij mijn weten nog altijd een overgangregeling, die principiële goedkeuring kreeg van de Vlaamse regering:
1° punt 1° wordt vervangen als volgt:
“ 1° de voertuigen die bij het ontstaan van de belastingplicht sedert meer dan dertig jaar in het verkeer zijn gebracht;
” 2° er wordt een punt 1/1° ingevoegd dat luidt als volgt:
1/1 ° de voertuigen die voldoen aan een van de volgende voorwaarden:
a) in aanslagjaar 2017 sedert meer dan vijfentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
b) in aanslagjaar 2018 sedert meer dan zesentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
c) in aanslagjaar 2019 sedert meer dan zevenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
d) in aanslagjaar 2020 sedert meer dan achtentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
e) in aanslagjaar 2021 sedert meer dan negenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;”;
Dus: auto's die bij de inwerkingtreding van de nieuwe regels (gepland op 1 juli 2017) jonger dan 30 jaar zijn, zullen de normale verkeersbelasting betalen tot aan de leeftijd van 30 jaar.
Met een overgangsmaatregel voor auto's die op het ogenblik van de inwerkingtreding van de nieuwe regels reeds sedert meer dan 25 jaar zijn ingeschreven: die betalen verder het forfait tot ze fiscaal 30 jaar zijn.
O-plaat of niet heeft geen belang, uw auto moet ingeschreven staan op de geplande 1 juli 2017 en moet op dat ogenblik meer dan 25 jaar zijn.
Actueel heb ik nog nergens bevestigd gekregen dat men die overgangsmaatregel zou laten vallen (tenzij dit nog zou veranderen voor het publiceren van de veranderingen)
Leave a comment:
-
Guest repliedMorgen weten we hopelijk meer. Maar ik heb al een aantal mensen gesproken die in de autosector zitten, die me dit vertelden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk BerichtenIk dacht dat de verkeersbelasting gaat moeten betaald worden tot aan de leeftijd van 30j, ook voor reeds ingeschreven oldtimers?
Leave a comment:
Leave a comment: