Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• WV.
    replied
    Das idd veel geld voor het soort auto... Maar ik betaal jaarlijks nog altijd liever meer geld aan een goede niet oldtimer dan aan 124 die 25 of ouder is... Waar je meer voor betaald bij aankoop en waar je meer kosten en stukken aan kan hebben.

Puur naar onderhoud , stukken en betaalde belastingen ben ik volgens mij al minder geld kwijt dan jij Ian...

Als je een perfecte +25 jarige tegenkomt zoveelste beter.

Maar ik heb nog geen spijt gehad dat ik al 5 jaar volle pot belasting betaald heb voor mijn 200D waar ik tot nu toe 150.000 probleemloze en goedkope KMS heb mee gemaakt

Leave a comment:

• WV.
    replied
    €403

Leave a comment:

• Ian
    replied
    Mijne ('86) heeft nog geen ABS denk ik (geen sticker). M'n vorige ('89) had wel ABS.

Ik zou ook eentje kopen van voor '91. Tenzij je echt een zeer propere zou vinden en er nog lang mee wilt rijden. Hoeveel taks is dat ook alweer voor een 200D? €430 of zo? Vind ik overdreven veel geld voor 75 pk..

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door il_re_leone Bekijk Berichten
    Dankuwel benzfreak voor de suggestie
    Ziet er inderdaad een toffe bak uit, met hier en daar wat verbeterpunten.
    De enige reden waarom ik denk dat deze minder geschikt is het feit dat hij uit 1993 komt.
    Correct me if I'm wrong, maar is het niet interessanter om een wagen van voor 1990 te kopen, zodat ik ontsnap aan hoge(re) verkeersbelasting/BIV.
    Ik heb ondertussen volgende W124 gezien
    Mercedes-Benz 200 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Aangezien hij al 25 jaar is zou dan de verkeersbelasting €35,09 en BIV +/- €40 bedragen.
    Schrijf ik hem dan in als gewone wagen kan ik toch gewoon woon-werkverkeer doen, niet?
    De recentere W124'ers hebben allemaal standaard ABS, vanaf 1992 ook standaard airbag.
    Wat mij nu opvalt is dat die 200D van 1993 geen airbagstuur heeft zou die ooit al een accident hebben gehad en dat ze er een gewoon stuur hebben ingezet ?

Die van 87 die jij poste ziet er goed uit, maar ik zou die niet kopen omdat ze er uiterlijk een mopf1 hebben van gemaakt. Het interieur klopt wel nog , en begint te lossen aan de ramen .

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    Ir leone, dit is nog een redelijk propere 124 precies, prijs is wel te hoog met die schade.
    Wel niet veel km's, als je de prijs omlaag krijgt en de schade kunt laten maken heb je een mooie auto..
    http://www.kapaza.be/nl/mercedes-ben...--99545841.htm
    Dankuwel benzfreak voor de suggestie
    Ziet er inderdaad een toffe bak uit, met hier en daar wat verbeterpunten.
    De enige reden waarom ik denk dat deze minder geschikt is het feit dat hij uit 1993 komt.
    Correct me if I'm wrong, maar is het niet interessanter om een wagen van voor 1990 te kopen, zodat ik ontsnap aan hoge(re) verkeersbelasting/BIV.
    Ik heb ondertussen volgende W124 gezien
    Mercedes-Benz 200 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Aangezien hij al 25 jaar is zou dan de verkeersbelasting €35,09 en BIV +/- €40 bedragen.
    Schrijf ik hem dan in als gewone wagen kan ik toch gewoon woon-werkverkeer doen, niet?

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    Ir leone, dit is nog een redelijk propere 124 precies, prijs is wel te hoog met die schade.
    Wel niet veel km's, als je de prijs omlaag krijgt en de schade kunt laten maken heb je een mooie auto..
    http://www.kapaza.be/nl/mercedes-ben...--99545841.htm
    Idd deze tegen €2000 a €2250 zou perfect zijn !

Leave a comment:

• benzfreak
    replied
    De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Sowieso zien dat die gekeurd is voor verkoop voor dagelijks gebruik .

Leave a comment:

• krikkie
    replied
    Minder streng

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Een tip die ik zeker zal onthouden!
    Welja, op het 201club-forum had ik enkelingen gevonden die beweren dat ook manuele benzines en automaten soortgelijke problemen kunnen hebben.
    Aangezien dit maar 2-3 personen waren tussen vooral manuele dieselrijders is dit misschien niet echt representatief..

Nog een ander vraagje: ik had het al eens aangehaald, maar zo'n tweedehandskeuring oldtimer, waarin verschilt deze met een standaard tweedehandskeuring? Ik had het graag geweten omdat er voornamelijk oldtimers te koop staan en ik vroeg mij af of dit voor de verkoper veel uitmaakt of hij de wagen laat keuren als 2dehands oldtimer of als 2dehands gewone wagen..
    Vielen Dank !

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Als ik meer ervaringen over het 'Bonanza'-effect op enkele fora lees, lijkt het alsof ook benzines en automaten hier niet van gespaard blijven..
    Of ik dit niet te storend zal vinden, kan ik moeilijk zeggen, maar ik neem aan dat je dit snel ondervindt en mee leert leven.
    Al gelezen dat sommigen het super vinden dat zij als enige hun Bonanza-paard kunnen bedwingen
    Mijn 200D had het vroeg zeer erg, dat ik soms zat te twijfelen dat ik het lang zou volhouden... Maar na het terug opspannen van de gasveer was dit al veel beter, Na al die km's kan ik zeggen dat ik de bonanza perfect onder bedwang heb ... enkel soms nog eens per ongeluk of bij het snel/traag ontkoppelen heb ik het nog eens voor

Benzine en automaten heb ik nooit geen weet gehad, dat die zouden kunnen hebben ? ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als ik meer ervaringen over het 'Bonanza'-effect op enkele fora lees, lijkt het alsof ook benzines en automaten hier niet van gespaard blijven..
    Of ik dit niet te storend zal vinden, kan ik moeilijk zeggen, maar ik neem aan dat je dit snel ondervindt en mee leert leven.
    Al gelezen dat sommigen het super vinden dat zij als enige hun Bonanza-paard kunnen bedwingen

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Mijn 200D met 4 bak herneemt ook beter op de autostrade en gaat sneller de bergen op dan de 190D met 5-bak...daarbij verlies je snelheid door terug te schakelen.

Leave a comment:

• Ian
    replied
    Benzfreak, dikke merci voor de verduidelijking!
    Ondertussen wat aan het rondkijken voor een D en vroeg mij het volgende af: kan een auto die al eens is ingeschreven onder O-platen terug op gewone platen gezet worden? Het zou mij logisch lijken dat dat kan, zolang hij door de keuring voor verkoop kan. En bestaat er zoiets als een keuring voor verkoop voor oldtimers? Op overheidssites krijg ik hier geen duidelijkheid over. In mijn geval geen optie, maar had het toch graag eens geweten

En geven jullie voorkeur aan handgeschakeld of automatisch bij deze wagens? Zou graag terug wat manueel rijden, maar bij zo'n auto past wel een automatiek? Zijn er rationele redenen om voor de een of ander te kiezen?
    190d (2.0) zou ik eerder manueel gaan denk ik. Bij een 2.5 zou ik een automaat overwegen. Mijn S124 250TD was 5 bak manueel, en ik wou oorspronkelijk een manuele, maar achteraf toch wat spijt dat ik geen automaat had (na eens met een 250TD automaat gereden te hebben).

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Even nog vermelden: das puur persoonlijk maar ik vind de 4bak leuker schakelen, ( is zoals is een pot soep roeren alles rustig en perfect) 5-bak is echt klik klak waar de pook al in de versnelling vliegt als je de pook beweegt . Maar zoiets is moeilijk uit te leggen dat moet je zelf voelen als je met zo'n auto rijdt
    Ik moet zeggen dat ik de manuele 4bak in de 230E ook niet zo slecht vind. Ben hem nu al wat gewoon, en 't gaat beter als je tot in 70 in 3de blijft ipv dat je aan 50 al naar 4de gaat bvb. Bij m'n 250TD had ik 't gevoel altijd te veel te moeten schakelen aan lage snelheid (op en neer).

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Ondertussen wat aan het rondkijken voor een D en vroeg mij het volgende af: kan een auto die al eens is ingeschreven onder O-platen terug op gewone platen gezet worden? Het zou mij logisch lijken dat dat kan, zolang hij door de keuring voor verkoop kan. En bestaat er zoiets als een keuring voor verkoop voor oldtimers? Op overheidssites krijg ik hier geen duidelijkheid over. In mijn geval geen optie, maar had het toch graag eens geweten
    Omswitchen van oldtimer naar gewoon gebruik kan altijd.

Keuring voor verkoop oldtimer , dat bestaat ook ja

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Wij hebben hier een 190D waar jaarlijks 30.000km en een 200D waar jaarlijks 42.000km mee gereden wordt...

Die auto's zijn een zaligheid ! Tip zoek een goede waar je de geschiedenis van weet of zeker bewezen is. Let op voor roest, dat is de grootste boosdoener.

Automaat of handbak is eender zijn beide bulletproof, let wel op bij een handbak heb je veel kans dat de diesel motoren het bekende bonanza-effect hebben. Dit kan technisch geen kwaad en er kan niets van kapot gaan, maar is gewoon niet aangenaam tijdens het rijden... er zijn oplossingen voor maar helemaal weg krijg je dat meestal niet. Je moet er mee kunnen leven en MEE kunnen rijden !

Voor de rest zijn het zalige bakken om mee te rijden en reizen, zonder problemen.

Gewoon op het juiste tijdstip een onderhoud geven en blijven bollen !
    Even nog vermelden: das puur persoonlijk maar ik vind de 4bak leuker schakelen, ( is zoals is een pot soep roeren alles rustig en perfect) 5-bak is echt klik klak waar de pook al in de versnelling vliegt als je de pook beweegt . Maar zoiets is moeilijk uit te leggen dat moet je zelf voelen als je met zo'n auto rijdt

Leave a comment:

• WV.
    replied
    Wij hebben hier een 190D waar jaarlijks 30.000km en een 200D waar jaarlijks 42.000km mee gereden wordt...

Die auto's zijn een zaligheid ! Tip zoek een goede waar je de geschiedenis van weet of zeker bewezen is. Let op voor roest, dat is de grootste boosdoener.

Automaat of handbak is eender zijn beide bulletproof, let wel op bij een handbak heb je veel kans dat de diesel motoren het bekende bonanza-effect hebben. Dit kan technisch geen kwaad en er kan niets van kapot gaan, maar is gewoon niet aangenaam tijdens het rijden... er zijn oplossingen voor maar helemaal weg krijg je dat meestal niet. Je moet er mee kunnen leven en MEE kunnen rijden !

Voor de rest zijn het zalige bakken om mee te rijden en reizen, zonder problemen.

Gewoon op het juiste tijdstip een onderhoud geven en blijven bollen !

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Benzfreak, dikke merci voor de verduidelijking!

En geven jullie voorkeur aan handgeschakeld of automatisch bij deze wagens? Zou graag terug wat manueel rijden, maar bij zo'n auto past wel een automatiek? Zijn er rationele redenen om voor de een of ander te kiezen?

Leave a comment:

• Ian
    replied
    Wat benzfreak zegt.

Leave a comment:

• benzfreak
    replied
    il_re_leone,

Wijze keuze om voor een 190 te gaan! Ideaal als je voor niet al te veel geld veel km's wil doen.

Als je 75km/dag gaat rijden, raad ik je aan om een 190D te kopen, een diesel dus. Deze zijn in 3 motorisaties uitgebracht, 4cil diesel, 5cil diesel en 5 cil turbodiesel.

Zo'n turbodiesel vind je niet vaak, en deze zijn meestal ook duurder. Ik raad je dus aan om voor een 4 met 75pk of 5 cil 92pk diesel te gaan.
    Deze motoren zijn oer, maar dan ook oersterk! Bij lange afstanden zal je aan een verbruik van +- 6 liter zitten. Je moet er enkel mee kunnen leven
    dat ze een beetje traag zijn.

Wat je ook nog steeds kan doen is voor zijn grotere broer de W124 kiezen, hierin ligt dezelfde motor! Maar hier kan je ook voor een 6 cil diesel gaan!
    Bij deze auto's moet je vooral letten op roest. Onderkant van de deuren, spatbordranden,rond het antennegat, krikpunten enz.

Op O platen mag je niet rijden voor woon werkverkeer, niet doen dus.

Leave a comment:

Working...
X