Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Correctie, vanaf 83
Ik zou een 2.0D kopen als ik u was
Roest is vooral een probleem
Leave a comment:
Guest replied
Beste 190-fanatics!
Als pas afgestudeerde ben ik voor mijn dagelijks woon-werkverkeer op zoek naar een eerste wagen. Na hier wat op het forum rond te kijken om wat inspiratie op te doen, was ik al snel verkocht aan deze mooie mercedes-klassieker! Ik zie mezelf dan ook al elke dag zo'n 75 km met een 190 rondcruisen . Ik ben op zoek naar een wagen die in de eerste plaats te betrouwen is. Hij mag al wat km op zijn/haar (nog later te bepalen) tellertje hebben staan, maar die met de juiste zorg nog een tijdje verder kan.
Aangezien mijn kennis beperkt is in dit type wagens, wordt elke keuzehulp heel hard geapprecieerd! Ik heb al gemerkt dat er (aangezien ze tussen '88 en '93 geproduceerd werden) nogal wat opties zijn ivm verkeersbelasting/BIV en verzekering. Is het bv interessanter om een pre-'90 model te kiezen, waardoor de verkeersbelasting maar 35€ bedraagt? Kan ik hem dan ook op gewone platen laten rijden? O-platen zijn geen optie dacht ik aangezien woon-werkverkeer niet toegelaten is?
Welke motorisatie is aangeraden en opteer ik best voor een benzine of diesel?
Zijn er gevaarlijke valkuilen bij het kiezen van het juiste exemplaar? (roest/vocht/motorische problemen/ophanging/elektrische systemen/...)
Ik neem alvast volgende 'buyers guide' mee: http://mercedes-190.co.uk/pages/buyers-guide/
Op terugweg nog een mopf 0 tegengekomen op O-platen (en ff samen mee in de file gereden ), maar geen foto. Zag vanuit m'n ooghoeken dat de bestuurder m'n S124 aan het checken was.
Leave a comment: