Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het blok / de motor zelf is toch identiek? Wat verschilt zijn voornamelijk de uitlaatlijn en de software, vermoed ik. Deels door die uitlaatlijn, en grotendeels door de software (die dus inderdaad rekening houdt met de hiërarchie binnen de AMG-lineup) wordt de C 63 AMG "benadeeld" tegenover de grotere modellen, lijkt me.
Ik denk dat ze zelfs in Affalterbach de software niet zullen aanpassen, laat staan dat de vermoedelijk minder potente uitlaatlijn van de C hetzelfde vermogen als in de CL zal toelaten. Lijkt me eerder een zaak voor de tuners. AMG zelf is ultra-streng wat dergelijke mods betreft, heb ik altijd geweten.
Het blok in de C is anders.
Om de prijs te kunnen drukken zijn er verschillen met het CL blok.
Het interne van het CL blok is hoogwaardiger.
Als Affalterbach voor de S 65 AMG een upgrade naar 700pk aanbiedt, zullen ze de C ook wel wat opkietelen zeker...
Als Affalterbach voor de S 65 AMG een upgrade naar 700pk aanbiedt, zullen ze de C ook wel wat opkietelen zeker...
Dat is niet hetzelfde eh
Een S is al top of the line, dus die kunnen ze gerust opvoeren, zonder dat 'ie in een ander model zijn vaarwater komt.
Ja oke, dan kan 'ie een SLR bijhouden en een Maybach losrijden.... maar dat is nog iets anders dan een CL die een C niet kan bijhouden.
Dat is niet hetzelfde eh
Een S is al top of the line, dus die kunnen ze gerust opvoeren, zonder dat 'ie in een ander model zijn vaarwater komt.
Ja oke, dan kan 'ie een SLR bijhouden en een Maybach losrijden.... maar dat is nog iets anders dan een CL die een C niet kan bijhouden.
Moet wel vet zijn om met uwe C ne CL los te rijden
Elk 63 blok is hetzelfde, of het nu 525 pk, 467 pk of 510 pk levert. De efficientie waarmee er te AMG blokken worden gebouwd is verbluffend, elke ingenieur bouwt 3 a 4 complete blokken / dag. Dat gebeurt allemaal met dezelfde onderdelen. Dat is een gestandaardiseerd proces, anders haal je een dergelijke efficientie niet. De onderdelen van elk 63 blok zijn dus identiek.
het is logisch, anders haal je dat tempo van 3 a 4 blokken per dag ook niet natuurlijk. Naderhand worden de blokken op de proefstand gezet en van de nodige software voorzien, vervolgens worden ze verscheept.
Het zou me ook niet verbazen als een C AMG eerder tegen de 500 pk zit als op 467. Het zou eerder logisch zijn. Wat wel zo is, is dat er nog krachtreserves zijn op de 63 blokken. Verwacht je maar aan versies met ruim 600 pk.
Comment