Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• M3 CSL

Comment

• C63 Black Series maakt er gehak van

Comment

• M3 POWErrrrr. ik vind deze ook echt vet. maar een M3 is toch dat tikkeltje meer

Comment

• M3 is achterhaald, jongens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Haalt dat iets uit, denk je?

Het blok / de motor zelf is toch identiek? Wat verschilt zijn voornamelijk de uitlaatlijn en de software, vermoed ik. Deels door die uitlaatlijn, en grotendeels door de software (die dus inderdaad rekening houdt met de hiërarchie binnen de AMG-lineup) wordt de C 63 AMG "benadeeld" tegenover de grotere modellen, lijkt me.

Ik denk dat ze zelfs in Affalterbach de software niet zullen aanpassen, laat staan dat de vermoedelijk minder potente uitlaatlijn van de C hetzelfde vermogen als in de CL zal toelaten. Lijkt me eerder een zaak voor de tuners. AMG zelf is ultra-streng wat dergelijke mods betreft, heb ik altijd geweten.
            Het blok in de C is anders.

Om de prijs te kunnen drukken zijn er verschillen met het CL blok.
            Het interne van het CL blok is hoogwaardiger.

Als Affalterbach voor de S 65 AMG een upgrade naar 700pk aanbiedt, zullen ze de C ook wel wat opkietelen zeker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              M3 is achterhaald, jongens.

Een M, dat is toch zo'n jeepding niet?
              Maar dat zijn toch ML63's?
              M3 klinkt zo lame, zo weinig lettertjes en al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Als Affalterbach voor de S 65 AMG een upgrade naar 700pk aanbiedt, zullen ze de C ook wel wat opkietelen zeker...
                Dat is niet hetzelfde eh
                Een S is al top of the line, dus die kunnen ze gerust opvoeren, zonder dat 'ie in een ander model zijn vaarwater komt.
                Ja oke, dan kan 'ie een SLR bijhouden en een Maybach losrijden.... maar dat is nog iets anders dan een CL die een C niet kan bijhouden.

Comment

• Als je geld hebt doen ze daar alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                    Dat is niet hetzelfde eh
                    Een S is al top of the line, dus die kunnen ze gerust opvoeren, zonder dat 'ie in een ander model zijn vaarwater komt.
                    Ja oke, dan kan 'ie een SLR bijhouden en een Maybach losrijden.... maar dat is nog iets anders dan een CL die een C niet kan bijhouden.
                    Moet wel vet zijn om met uwe C ne CL los te rijden

Comment

• Easy, als die CL een 500 is toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Het blok in de C is anders.

Om de prijs te kunnen drukken zijn er verschillen met het CL blok.
                        Het interne van het CL blok is hoogwaardiger.

Ah, wizzikni!

Vetjes.

AMG =

Comment

• het zou me verbazen moest het zo zijn

Comment

• Moest wat zo zijn?

Comment

• dat er zo veel verschil zou opzitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                het zou me verbazen moest het zo zijn
                                Idd, mij ook eigenlijk...

Carlito, van wie heb je die informatie?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                2012-...
                                '07 BMW 118d

Comment

• Elk 63 blok is hetzelfde, of het nu 525 pk, 467 pk of 510 pk levert. De efficientie waarmee er te AMG blokken worden gebouwd is verbluffend, elke ingenieur bouwt 3 a 4 complete blokken / dag. Dat gebeurt allemaal met dezelfde onderdelen. Dat is een gestandaardiseerd proces, anders haal je een dergelijke efficientie niet. De onderdelen van elk 63 blok zijn dus identiek.

het is logisch, anders haal je dat tempo van 3 a 4 blokken per dag ook niet natuurlijk. Naderhand worden de blokken op de proefstand gezet en van de nodige software voorzien, vervolgens worden ze verscheept.

Het zou me ook niet verbazen als een C AMG eerder tegen de 500 pk zit als op 467. Het zou eerder logisch zijn. Wat wel zo is, is dat er nog krachtreserves zijn op de 63 blokken. Verwacht je maar aan versies met ruim 600 pk.

Comment

• Lijkt me zeer logisch, vroeger was het alleszins zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                      Idd, mij ook eigenlijk...

Carlito, van wie heb je die informatie?
                                      Dat stond in de MTZ dacht ik...

Automotive news and professional literature in the digital library Springer Professional.

Comment

• Interesting! Zoekt het op!

Comment

• Morgen eens kijken of het er nog ligt.

Comment

Working...
                                          X