Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hyundai i30
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichtenwaarom dan niet voor de Kia Cee'd gaan? 7 jaar garantie ipv 3
7jaar garantie weegt meer door dan ESP die basis is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenWel ja, ik zou er zeker niets op tegen hebben hoor. Best dat dat mijn vriendin niet zo veel om een auto geeft als ik.
Typisch vrouwen héhet enigste dat je te horen krijgt is....... zolang dat ie maar rijd is het goed.
Nora!
Comment
-
Stukje tekst vanuit HLN:
Europeser dan ooit
Tweede vaststelling: net als de Cee'd is deze i30 een kwalitatief hoogstandje in z'n prijsklasse. Derde vaststelling: deze Koreaan is Europeser dan ooit. Het feit dat Hyundai Thomas Bürke bij BMW ging wegplukken om 'm Europees chief designer te maken, zal daar wel niet vreemd aan zijn. Deze Hyundai kan inzake design en afwerking zonder blozen naast Duitse concurrenten als de Golf of de Astra gaan staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDus een i30 is saai en matig afgewerkt, wil je zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenHij kan misschien naast Europese concurrenten gaan staan maar dat maakt de auto nog geen Europese wagen.
De badge zal altijd fout blijven.
Een Europese auto zal 't nooit worden, maar eens blijkt dat ze de echte europese kunnen evenaren valt daar geen kat meer over. Kijk naar Skoda, Lexus, Ford...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenToyota z'n badge is ook niet Eurpees. Maar windeieren heeft hen dat eigenlijk helemaal niet gelegd. Integendeel, de unie van Europese Automobielconstructeurs is met hangende pootjes komen vragen of ze wilden lid worden
Een Europese auto zal 't nooit worden, maar eens blijkt dat ze de echte europese kunnen evenaren valt daar geen kat meer over. Kijk naar Skoda, Lexus, Ford...
Het biedt simpelweg niet dezelfde look & feel met de nadruk op feel.
Skoda kan men Europees noemen, hetzij Oost-Europees en is volwaardig onderdeel van VW als budget-VW.
Ford is een geval apart. Ford Europe is toch duidelijk al decennia Europees.
Soit, iedereen zijn ding.
Ik wil maar zeggen, men kan auto's zo perfect maken, met als mooi voorbeeld Lexus maar als het niet de juiste gevoelens oproept, zijn ze mijns inziens niks waard.
Als autoliefhebber heb ik het recht emoties te laten doorwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenHoe? Ik val wel degelijk over het feit dat Lexus geen Europees merk is.
Skoda kan men Europees noemen, hetzij Oost-Europees en is volwaardig onderdeel van VW als budget-VW.
Ford is een geval apart. Ford Europe is toch duidelijk al decennia Europees.
Soit, iedereen zijn ding.
Ik wil maar zeggen, men kan auto's zo perfect maken, met als mooi voorbeeld Lexus maar als het niet de juiste gevoelens oproept, zijn ze mijns inziens niks waard.
Als autoliefhebber heb ik het recht emoties te laten doorwegen.
Skoda is 't perfecte voorbeeld. Voor Tsjechië bij de europese unie behoorde zou 't geen europese wagen geweest zijn en toen ze er wel bij zijn gaan horen wordt het van vandaag op morgen plots wel een europese wagen...nochtans was ook de pré-europese felicia al van VW
Ford is eigenlijk ook hetzelfde hoor. Een Mondeo, ontwikkeld in Duitsland, getest en gebouwd in belgië <> een avensis, ontwikkeld in Frankrijk & Belgie, getest en gebouwd in Groot Brittanie.
Voor een autoliefhebber kan het een verschil betekenen. Maar voor die 98% andere europeanen maakt het steeds minder uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenSchrijf ik dat ergens?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenHoe? Ik val wel degelijk over het feit dat Lexus geen Europees merk is.
Is dat zoals de "feel" van een Golf? Want bij mij roept dat enkel de "feel" van een zeepkist op wielen op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenOmschrijf die "feel" eens.
Is dat zoals de "feel" van een Golf? Want bij mij roept dat enkel de "feel" van een zeepkist op wielen op.
Een Golf heeft (voor mij althans) een gans andere feel dan bijvoorbeeld een i30, Corolla, Astra, enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenMja, die feel is moeilijk te omschrijven. Het is eerder subjectief.
Een Golf heeft (voor mij althans) een gans andere feel dan bijvoorbeeld een i30, Corolla, Astra, enz...
Ik denk eerder gewoon omdat je 't ziet. Je bent fan van VW, in dat interieur zie je het VW-logo op 't stuur staan, het dashboard dat je aan VW doet denken, de pook enzoverder. Zet je daar geblinddoekt in en 't zal al een heel pak minder zijn.
't Zelfde met het dichtslaan van een deur. "Dat hoor je dat het een duitser is". Zet die naast een Focus, 307. Ik ben er zeker van dat je hem er geblinddoekt niet uithaalt.
't Is een combinatie van een voorliefde, iets zien en horen en je daarbij een gevoel vormen.
Comment
-
Gereden: Hyundai i30
4 juli 2007 · Tekst Frank Jacobs
Niet eerder stapten we met zo veel vertrouwen in een kakelverse Hyundai als ditmaal in de i30. Natuurlijk, de Pony-tijd ligt ver achter ons, maar toch, in de voorste gelederen van de verkoop-cavalerie zul je de Koreanen nog niet gauw tegenkomen.
Eerder dit jaar maakten we kennis met de Cee’d van Hyundai-dochter Kia. We stonden er versteld van hoe volwassen deze nieuwste Koreaanse middenklasser is geworden en wetend dat de Cee’d zijn techniek deelt met die van de i30, kunnen we alleen maar met hoge verwachtingen aan deze rit in en rond Wenen beginnen.
Wij rijden eerst met de 1.6 diesel met 115 pk, want dat is volgens de importeur de diesel die in ons land het meest verkocht zal gaan worden. En terecht, zo concluderen we al snel. De dag is te kort om alle motoriseringen te kunnen rijden, maar de tweeliter diesel reden we eerder in de Cee’d en bovendien verlang je in de 115 pk eigenlijk geen moment naar meer. Met zijn 225 Nm is de motor krachtig genoeg om de 1.266 kg soepel en vlot over de wegen te trekken. Dat de vijf versnellingen de goede overbrengingsverhoudingen hebben, werkt daar ook aan mee. De bak voelt bovendien erg goed aan; direct en trefzeker. Ook de besturing is erg prettig, je hebt voldoende gevoel met de weg, zonder dat het vermoeiend wordt. Te vaak komen we overenthousiaste stuurbekrachtigingen tegen, zo niet hier. Wel grijpen de remmen erg abrupt aan, wat een goede dosering wat lastig maakt. De motor begint bij een kleine tweeduizend omwentelingen stevig te trekken en blijft daarbij aardig stil. Een zesbak is op deze diesel niet leverbaar, dan moet je voor de tweeliter versie gaan. Maar missen doen we dat zesde verzet niet echt bij deze motor.
Iets wat we wel doen wanneer we de tweeliter benzine bij de lurven hebben. Dat is met zijn 143 pk een redelijk potente motor voor deze Hyundai, maar los van het feit dat het vermogen gevoelsmatig niet helemaal tot zijn recht komt, liggen de versnellingen wat dicht op elkaar, waardoor je na de vijf door wilt. En dat kan dus niet. Een zesbak is er niet, ook niet tegen meerprijs. Dat doet overigens niets af aan het feit dat het onderstel, net als dat van de diesel, erg goed in balans is. Voor wie de Pony nog niet vergeten was; de i30 is een uitstekend paard geworden.
Sinds afgelopen maandag staat de i30 bij de Nederlandse dealers. De eerste jaargangen worden nog en Korea gebouwd, maar vanaf 2009 gebeurt dat in de nieuwe fabriek in Tsjechië. Begin volgend jaar komt er een stationcar. De Nederlandse importeur verwacht per jaar zo’n vijfduizend aan de man te kunnen brengen.
bron:autoweek.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenNatuurlijk, de Pony-tijd ligt ver achter ons
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten'k Vind de Kia mooier. Hyundai is wel op goede weg, de Koreaanse krullen en toeters & bellen van weleer worden stillaan achterwege gelaten.
Comment
Comment