Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai i30

Twee weken voor de officiële onthulling toont de nieuwe Hyundai i30 zijn gezicht op het internet. Met deze i30 hoopt Hyundai potten te kunnen breken in het C-segment.

De i30 is sterk verwant aan de Kia Cee’d, die al enige tijd leverbaar is. Reken dus op een motorenprogramma dat veel overeenkomsten vertoont met dat van de Cee’d.

Vorig jaar stond op de Autosalon van Parijs al de voorbode van de i30: de Arnejs concept. Deze was onder de codenaam FD ontwikkeld in het Duitse Rüsselshem, waar het Hyundai Research and Development Center is gevestigd. Net als de Kia Cee’d overigens, die de codenaam ED droeg.
    Op 6 maart presenteert Hyundai de i30 op de Salon van Genève. Bij de marktintroductie zijn er twee carrosserievarianten, de vijfdeurs hatchback en de stationwagon, later komen een MPV-afgeleide en een coupécabriolet. En volgens Hyundai moeten we ook rekening houden met een sportieve versie met meer dan 200 pk.

bron: autoweek.nl

ik ben aangenaam verrast. Hij ziet er veel sportiever uit dan de Cee'd. Dit lijkt me toch een goede concurrent in het C-segment.

Hyundai is goed bezig!
    1982 BMW E28 528i
    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Origineel? Neen.
      Mooi? Best wel, zeker een vooruitgang voor een Koreaan.
      Toevoeging aan het Hyundai-gamma? Zéér zeker. De megaverkopen van de Tucson & Santa Fe en de goede cijfers voor de Getz bewijzen dat de consument niet vies is van Hyundai. Deze 'i30' is 'n mooie veruiming van 't aanbod.

Comment

Best knap eigenlijk voor zover er wat op de foto's staat...

De achterkant ... het lijkt me toch wel heel duidelijk waar ze er de mosterd voor haalden? Vooral de vorm van die kofferklep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten

De achterkant ... het lijkt me toch wel heel duidelijk waar ze er de mosterd voor haalden? Vooral de vorm van die kofferklep.
          Agree...

Maar voor Huyndai toch best een knap resultaat... Nu nog een goede prijs en goede motoren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
            Nu nog een goede prijs en goede motoren...
            zie dochter Kia.

Comment

Inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                zie dochter Kia.
                Ik ben nog altijd op die 2 liter diesel aan 't wachten om die Cee'd eens te testen...

Comment

Ik ben nog altijd op die 2 liter diesel aan 't wachten om die Cee'd eens te testen...
                  Ze geven 7 jaar garantie op de motor & boite. Dus die zou wél minstens 150.000km moeten meegaan

Comment

Ze geven 7 jaar garantie op de motor & boite. Dus die zou wél minstens 150.000km moeten meegaan

't is toch geen 7 jaar of 100.000km?

Anyway, we zullen binnenkort toch eens gaan testen. Ben eens curieus

Comment

't is toch geen 7 jaar of 100.000km?

Anyway, we zullen binnenkort toch eens gaan testen. Ben eens curieus
                      Nope, 150.000
                      We gaan daarbij een beetje offtopic maar nu 't toch over die motoren gaat. 'k Heb m'n idee op dat gebied wat moeten bijstellen. Toen m'n vader iets meer dan 3j geleden z'n 1.4 diesel kocht zoop dat beestje 4.5liter en moest je moeite doen om die meer dan 5l/100km te laten drinken. Ik dacht: leuk, kleine cilinderinhoud, leuk wat pk's, laag verbruik.
                      Blijkt echter niet helemaal te kloppen: 1.4TDI: tegen de 6l; 1.6CRDI: tegen de 6.5 liter; 1.5CRDI: ook 6 liter; 1.3 CDTI: ook 6.5 liter...

Op die wijze heb je dan weer gelijk Bralo: enkel de goedkopere taksen zijn dan 't voordeel. En dat is spijtig.
                      Last edited by ; 22/02/2007, 13:18.

Comment

Nope, 150.000
                        Spijtig hé, geen enkele constructeur durft blijkbaar onbeperkte kilometers te geven...

Comment

Spijtig hé, geen enkele constructeur durft blijkbaar onbeperkte kilometers te geven...
                          Das waar. Ergens logisch misschien. Ik rij op 7 jaar 175.000km, m'n vader doet het dubbele...
                          Ik wacht nog steeds op de europeanen. 'k Vind het raar dat Alfa 5 jaar geeft en bvb VW niet...

Comment

FUCK de Ceed, dit is het gewoon!

ik zou wel graag de voorkant willen zien ( vorm lichten ) op deze foto's niet zo duidelijk.

deze looks, de goede motoren van de Ceed en de prijs => Kassa kassa

Comment

Das waar. Ergens logisch misschien. Ik rij op 7 jaar 175.000km, m'n vader doet het dubbele...
                              Ik wacht nog steeds op de europeanen. 'k Vind het raar dat Alfa 5 jaar geeft en bvb VW niet...
                              Voor ons tellen de jaren zo niet maar eerder de kilometers... Wat ben je met 7 jaar garantie als je wagen maar 3 jaar meegaat? Voor particulieren ligt dit natuurlijk anders...

Hoewel ik eerlijk moet zijn dat de 2 jaar of 100.000km niet zo nauw genomen wordt... Zelfs met meer kilometers is er bij de meeste constructeurs geen probleem.

Comment

Hoewel ik eerlijk moet zijn dat de 2 jaar of 100.000km niet zo nauw genomen wordt... Zelfs met meer kilometers is er bij de meeste constructeurs geen probleem.
                                Als particulier wordt daar vrij nauw op gekeken. Vooral dan bij motorische schade. Aan jou kunnen ze 'n grote klant verliezen he, aan mij verliezen ze misschien 1 wagen over 10 jaar...

Comment

Als particulier wordt daar vrij nauw op gekeken. Vooral dan bij motorische schade. Aan jou kunnen ze 'n grote klant verliezen he, aan mij verliezen ze misschien 1 wagen over 10 jaar...
                                  Moet ik toegeven...

Tjiens, zou het daarom zijn dat Renault al 3 weken aan een Espace aan het kl*ten is om deze zo goed mogelijk in orde te krijgen? (anderhalf jaar oud, 63k km -> nieuwe motor (2.2dCi, nieuwe koppeling en nu ook een nieuwe versnellingsbak?)

Comment

Dacht ik ook meteen aan.Maar hijis nog wel redelijk mooi vindt ik .

Comment

Is dit model de serieversie van de Arnesj?
                                      achterlichten zijn nogal BMW 1, voor de rest ook goed afgekeken, staat me wel aan eigenlijk
                                      hyundai zal zijn opmars maar blijven verder zetten blijkbaar

Comment

Dik in orde als je het mij vraagt!

Comment

Working...
                                        X