Twee weken voor de officiële onthulling toont de nieuwe Hyundai i30 zijn gezicht op het internet. Met deze i30 hoopt Hyundai potten te kunnen breken in het C-segment.
De i30 is sterk verwant aan de Kia Cee’d, die al enige tijd leverbaar is. Reken dus op een motorenprogramma dat veel overeenkomsten vertoont met dat van de Cee’d.
Vorig jaar stond op de Autosalon van Parijs al de voorbode van de i30: de Arnejs concept. Deze was onder de codenaam FD ontwikkeld in het Duitse Rüsselshem, waar het Hyundai Research and Development Center is gevestigd. Net als de Kia Cee’d overigens, die de codenaam ED droeg.
Op 6 maart presenteert Hyundai de i30 op de Salon van Genève. Bij de marktintroductie zijn er twee carrosserievarianten, de vijfdeurs hatchback en de stationwagon, later komen een MPV-afgeleide en een coupécabriolet. En volgens Hyundai moeten we ook rekening houden met een sportieve versie met meer dan 200 pk.



bron: autoweek.nl
ik ben aangenaam verrast. Hij ziet er veel sportiever uit dan de Cee'd. Dit lijkt me toch een goede concurrent in het C-segment.
De i30 is sterk verwant aan de Kia Cee’d, die al enige tijd leverbaar is. Reken dus op een motorenprogramma dat veel overeenkomsten vertoont met dat van de Cee’d.
Vorig jaar stond op de Autosalon van Parijs al de voorbode van de i30: de Arnejs concept. Deze was onder de codenaam FD ontwikkeld in het Duitse Rüsselshem, waar het Hyundai Research and Development Center is gevestigd. Net als de Kia Cee’d overigens, die de codenaam ED droeg.
Op 6 maart presenteert Hyundai de i30 op de Salon van Genève. Bij de marktintroductie zijn er twee carrosserievarianten, de vijfdeurs hatchback en de stationwagon, later komen een MPV-afgeleide en een coupécabriolet. En volgens Hyundai moeten we ook rekening houden met een sportieve versie met meer dan 200 pk.



bron: autoweek.nl
ik ben aangenaam verrast. Hij ziet er veel sportiever uit dan de Cee'd. Dit lijkt me toch een goede concurrent in het C-segment.
Comment