Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
    Ik lees tot nu toe kritiek dat de renaultbakken niet meer zouden kruipen. Of zit er ook verschil tss edc6 en edc7?
    De mijne kruipt iig... Weet niet meer of de edc6 het ook deed.

Comment

• Volgens mij heeft Renault dit nooit gezegd, enkel stellen ze de Initiale als top van het model maar daar is niet veel mis mee.
      Als je de prijzen ziet van een talisman tov de premiums denk ik niet dat ze zich willen meten

Ben benieuwd naar het onderstel van de Talisman want dan moet het echt verslecht zijn. Dat van de laguna 3 vind ik wel redelijk goed dus kan het moeilijk geloven. Laatst met een mazda 6 gereden van 2014 (zelfs voor de facelift en met de facelift is het nog beter blijkbaar) en dat was gewoon perfect voor mij. Er wodt altijd gerefereerd naar BMW maar dat vind ik op zich niet echt terecht, de E90 was al knalhard zonder sportophanging. Dit is ook wel gewijzigd aangezien de M135i in normal zelfs softer aanvoelt. In sportstand wordt het al aners maar dat is net goed aan die wagen
      Last edited by SteakFriet; 26/11/2015, 11:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ja maar svenio, vroeger was een renault zowat de referentie kwa ophanging voor de pers (en cit en pug), oftewel zijn de perslui te jong om dat nog te weten, of anders is er wat mis met de ophanging
        Ik geef als voorbeeld een Evoque. In de pers beschreven als zijnde een zeer goede ophanging. En dat is wel... maar die is harder. Voor mij te hard. Ik denk dat het echt persoonsgebonden is en dat de testrijders meer houden van harder en sportiever.

Comment

• Qua leeftijd loopt dat altijd uiteen hoor, bij 'de pers'. Zowel jonge snaken als onze man als oudere journalisten die de voorstelling van pakweg de Mercedes 190 nog herinneren alsof het gisteren was. (toen was ik pas geboren). De ophanging is anders geëvolueerd, en zit een nu beetje tussen twee walletjes in volgens mij. En nu ga ik af op wat ik hoorde van onze man (wij rijden hem gisteren en vandaag), want ik heb 'm zelf nog niet gereden.
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Dat is het belangrijkste... testrijden. Ik koop nooit nog een auto zonder er minstens een halve dag mee te rijden. Een auto moet je passen zonder dat je zelf toegevingen moet doen. Hou je niet van een 'vliegend tapijt' maar wil je een bochtenvreter... dan denk ik dat je beter bent bij bvb BMW. Ik hou er bvb niet van als je de dwarsriggels van een betonbaan voelt. Anderen willen dit net wel om de wagen beter aan te voelen... Volgens mij hebben ze allemaal hun bestaansrecht, het is aan de klant om uit te maken welke hij wil. Onthou wel dat de Belgische pers niet mals is voor Renault. Die denken nog altijd aan Vilvoorde.

Comment

Ik lees tot nu toe kritiek dat de renaultbakken niet meer zouden kruipen. Of zit er ook verschil tss edc6 en edc7?
              Waarom is dat eigenlijk goed? Ik vind het net onhandig eigenlijk, zeker als je aan lichten staat te wachten. Wat dat betreft vond ik de hill assist veel handiger in mijn Mercedes. Aan lichten eventjes op rem duwen en auto staat vast zonder bollen.

Verder heel tevreden over de automaat in de Espace.

Comment

• Ik vind het in file wel handig, aan de lichten dan weer niet. Eigenlijk zouden ze een K stand hebben voor de file PRNDK
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Bij het parkeren en filevorming...voor de veiligheid zichtbaarheid houden ook veel mensen hun voet op de rem

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Die ophangingen... Men zegt dat die van de Espace ook herzien moet worden achteraan. Ik kom uit het vorige model en heb hoegenaamd geen prob met de ophanging van de nieuwe. Maar ik begrijp de commentaar wel. Een soepel, op comfort afgesteld onderstel heeft men niet graag. Men heeft (de pers iig) liever de stevige, ietwat hardere droge ophanging van de Duitsers.
                    Ikzelf hou daar niet zo van. Maar om nu te zeggen dat het ene slecht is en het andere goed... Ik zou eerder spreken van een Franse ophanging afgesteld op comfort en niet op sportiviteit. De grootste kritiek bij de Espace is het deinen na een verkeersdrempel van de achterkant. Ja dat klopt... maar ge moet er dan verdorie toch hard overgaan vind ik. Snelheden die ik nooit doe over een drempel. Ik denk dat Renault hier bewust voor koos, want ze kunnen ook wel sportieve ophangingen maken zoals de Megane RS.
                    Ik kom van een C-klasse en het is echt een enorm verschil. De Espace is veel meer op comfort afgesteld en deint inderdaad veel meer. Over drempels waar ik met de C makkelijk tegen 70 kon overrijden, voelt 50 nu snel en deint die veel meer dan de C tegen hogere snelheid. Ook in bochten voel ik het verschil merkbaar. Maar aangezien ik bewust voor comfort gekozen heb deze keer is het wat ik wilde en verwachtte. Ik vind het een veel aangenamer interieur, en ik merk dat ik veel relaxter rijdt dan met de C. Terwijl ik die destijds net gekozen heb om relaxed te rijden (vergeleken met een BMW bv. die ik toen ook overwogen heb). Het interieur is aangenaam stil, ook bij hogere snelheden. Dat is zeker vergelijkbaar of beter dan ik gewend ben met de C.

Zoek je comfort en relaxed autorijden, dan ben je met de Espace aan het goeie adres en ik vermoed dat dat ook de insteek is met de Talisman. Voor het snellere bochtenwerk of harde ophanging kies je beter een Duitser. Als ik de prijzen van de Talisman zie, zou ik er in ieder geval er niet aan denken een saaie Passat te kiezen die veel duurder is... geef me dan maar een full option Talisman. Maar aangezien het wat betreft rijgedrag verschillende auto's zijn, zullen er ook wel evenveel verschillende meningen zijn.
                    Last edited by Cabool; 26/11/2015, 12:27.

Comment

• Vele Duitsers hebben tegenwoordig regelbare/instelbare ophangingen hoor
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik heb een 1,6 EDC 200 benzine, dat wil zeggen dat ik een andere bak heb met 7 versnellingen. Heb er geen probs mee tot hiertoe, maar enkel nog rustig gereden. In vergelijking met mijn vorige Espace die een 'oude automaat' had, vind ik dit beter qua reactietijd, de oude is misschien nog iets vloeiender. Maar je merkte dat die bak veel energie opslorpte. Dat heb je nu niet meer. Positief is dat ze de kruipfunctie behielden (weet niet of dat dit bij andere merken met geautomatiseerde bak ook is?)
                        wat stookt die 1.6 met 200pk eigenlijk in de Espace per 100km?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Vele Duitsers hebben tegenwoordig regelbare/instelbare ophangingen hoor
                          Niet enkel de duitsers hoor..

Comment

wat stookt die 1.6 met 200pk eigenlijk in de Espace per 100km?
                            Ik weet het niet juist... Is nog te vroeg omdat ik de auto heel veel stationnair heb laten draaien om de Rlink in te stellen en zo. Kwam dan uit op 9,2 liter. Gisteren van Antwerpen naar Geraardsbergen in vlot verkeer zat ik rond een kleine 7 liter. Ik vermoed dat het uiteindelijk een 8 zal worden met weinig stadsverkeer. Met 8 liter zou ik uitermate tevreden zijn. Maak wel geen gebruik van start en stop functie en eco functie. Rijd altijd in persoonlijke of neutrale modus. Start stop vind ik irritant, eco functie limiteert het vermogen.

Comment

Ik weet het niet juist... Is nog te vroeg omdat ik de auto heel veel stationnair heb laten draaien om de Rlink in te stellen en zo. Kwam dan uit op 9,2 liter. Gisteren van Antwerpen naar Geraardsbergen in vlot verkeer zat ik rond een kleine 7 liter. Ik vermoed dat het uiteindelijk een 8 zal worden met weinig stadsverkeer. Met 8 liter zou ik uitermate tevreden zijn. Maak wel geen gebruik van start en stop functie en eco functie. Rijd altijd in persoonlijke of neutrale modus. Start stop vind ik irritant, eco functie limiteert het vermogen.
                              En de Espace weegt dan nog een pak meer ook... Met wat chance moet een Talisman dus tussen de 7-8 te houden zijn. Aanvaardbaar tov mijn zuipschuit nu

Comment

• espace 200pk volgens spritmonitor: 8,65 liter gemiddeld
                                volgens werkelijkverbruik.nl: 7,8 liter per honderd

Comment

• Ja, kan het geloven. Zal ergens in die orde zijn. Dik tevreden dan. Is niet zoveel duurder rijden dan mijn vorige diesel (7,8l op 100 km met een Espace 4 automaat 175 pk). En dieselprijs zou toch naar de benzineprijs toegroeien. Komt daarbij dat de benzine gewoon veel leuker rijdt.

Comment

• Vergeet de Laguna, want deze Talisman moet Renault stevig verankeren in het felbevochten D-segment. Niet alleen met z'n looks, maar eveneens met overtuigende kwaliteit. Of hij de Fransen ook geluk zal brengen? We deden de test.

Oorspronkelijk geplaatst door autofans.be
                                    Vergeet de Laguna, want deze Talisman moet Renault stevig verankeren in het felbevochten D-segment. Niet alleen met z'n looks, maar eveneens met overtuigende kwaliteit. Of hij de Fransen ook geluk zal brengen? We deden de test.

Na drie generaties is het adieu voor de Laguna. Want na de eerste zoutloze generatie, de door elektronische gremlins geplaagde gen2 en de – zacht uitgedrukt – apart vormgegeven derde generatie voelt het Franse merk dat het tijd is voor nieuw spul. Volgens hen mag je de Talisman dan ook niet zien als een opvolger van de Laguna en Latitude. Want de Talisman is vanaf de grond af helemaal nieuw.

Echter moeten we niemand iets wijs maken; de Laguna was een D-segmenter, deze Talisman is dat evenzeer. Waardoor de opvolger van de Laguna het moet opnemen tegen de Peugeot 508, Skoda Octavia en consorten.

Tussen haakjes
                                    Visueel laten we inderdaad de laatste generatie Laguna ver achter ons. Want de, door de Nederlandse designer Laurens van den Acker, ten berde gebrachte designlijn op de Captur bereikt zijn hoogtepunt op deze Talisman. Laat de Espace nog twijfel bestaan over z’n alternatieve looks, dan doet deze sedan dat helemaal niet. De Talisman is met zelfzekerheid vorm gegeven. Een moeilijke taak, want het designteam begon het Talisman-avontuur zonder al te veel zelfvertrouwen (wegens de tegenvallende cijfers in het D-segment). Het resultaat mag er uiteindelijk zijn. De Talisman is fraai vormgegeven, als een statement, zonder helemaal 'over the top' te gaan.

Toch schoot de pen vooraan wat uit waardoor er een ietwat rare vormgeving voor de dagrijverlichting ontstaat. Die ’C-vormige strepen’ hebben wel een achterliggende functie, want ze duwen je focus naar het Renault-logo in de grille dat door die verlichting [tussen haakjes] wordt geaccentueerd. Helemaal geslaagd vinden we het niet, maar de designers geven zelf toe dat het een nieuw stuk van het familiegezicht is dat nog wat moet evolueren (lees: beter worden weggewerkt).

De grootste hebben
                                    Pochen met ruimte doen ze bij Renault. Meer zelfs, volgens de Fransen is de Talisman de ruimste sedan in z'n segment. Logisch ook, als je weet dat 'ie gewoonweg de grootse afmetingen neerzet op papier. Met zijn lengte van 4.848 mm, wielbasis van 2.808 mm en kofferruimte van 608 liter overklast hij de - leasingruimtewonder - Opel Insignia. Dat merk je zeker binnenin, want ongeacht waar je gaat zitten is er plaats te over. Grote knapen gaan desalniettemin beter vooraan zitten, want qua hoofdruimte durft het op het achterste zitmeubilair wat nipt worden door de dalende daklijn.

Geen straf, dat vooraan zitten. Want ook de Talisman profiteert van de dashboard-opstelling die we al in de Espace zagen (beide wagens zijn tegelijkertijd ontwikkeld). Dat kenmerkt zich door de centrale opstaande tablet (standaard vanaf het Intens-uitrustingsniveau) dat alle infotainmentzaken herbergt en kwalitatieve materiaalkeuzes. Oké, tuur je richting je voeten, dan merk je wat 'goedkopere' plastics op, maar daar zondigt de concurrentie ook aan.

MULTI-SENSE zonder gevoelens
                                    Gelijkenissen met de Espace gaan trouwens verder dan enkel die rechtopstaande tablet in het interieur. De Talisman staat namelijk ook op het CMF CD-platform. Een modulair platform van de Renault-Nissan Alliantie dat dienst doet onder automobielen van Nissan Qashqai tot de zopas aangekondigde nieuwe Renault Mégane. Voor de Talisman kiest Renault evenwel voor een vrij Duitse set-up van de ophanging in combinatie met het chassis.

Enerzijds begrijpbaar, want Duitsers domineren nu eenmaal de sedanmarkt in Europa (Insignia en Passat iemand?), anderzijds zorgt dit ervoor dat ongeacht in welke modi je de multi-sense schakelaar zet, het geheel te hard over de weg hobbelt. Aangenaam voor cliënteel met lichte SM-trekjes, niet meteen onze meug.

't is ook nooit goed
                                    Kijk, we snappen Renault wel. Maak je een wagen met Franse ophanging, dan zanikt iedereen dat de wagen over de weg zwalpt voor het vaderland. Stel je het geheel ietwat Duits af, dan krijg je onder je voeten dat het niet Frans genoeg is. Desalniettemin kan je niet anders dan besluiten dat de Talisman hard is, zeer hard. Zelfs naar Duitse normen. Want hoewel je via die multi-sense kan kiezen uit Sport, Comfort, Eco, Perso en Neutraal is het buiten het veranderen van kleurtjes in het interieur en het stuurgevoel in de realiteit allemaal één pot nat qua ophanging.

Een serieuze smet op het blazoen van de Talisman. Al bestaat de kans dat Renault hier nog een mouw aan past, want de modellen die van de band rollen voor de Zuid-Koreaanse markt hebben een veel zachtere ophanging. Hopelijk brengen ze die zachtheid ook naar onze contreien.

Telkens beter
                                    Die harde ophanging heeft in samenwerking met de 4Control-vierwielsturing wel het voordeel dat de Talisman erg strak de bocht om hoekt. Waarbij de sedan stukken minder stuurinput verwacht dan je initieel denkt. De meningen zijn verdeeld over 4Control, maar wij zijn alvast fan van het systeem dat ook de achterste wielen tot 3,5 graden laat draaien bij bochtenwerk.

Qua motorisaties zijn het allemaal 1.6'jes die de plak zwaaien, buiten één oudere 1.5 dCi met 110 pk en 95 g/km CO2 (wrijf maar in je handjes leasingmarkt). De 1.6 viercilinders komen zowel in benzine als diesel en gaan van 130 pk (dCi 130) tot 200 pk (TCe 200). Wij reden alvast de 160 pk sterke dCi-diesel en de 200 pk sterke TCe-benzine gekoppeld aan de EDC-automaat met dubbele koppeling (6-traps voor diesel, 7-traps voor benzine).

Twee krachtbronnen die een vleugje rust over de Talisman strooiden. Want in samenwerking met de automaat zijn het pareltjes om te rijden. Het lijkt wel of Renault er in slaagt om bij elk nieuw model dat ze uitbrengen de samenwerking tussen motor en automaat naar een hoger niveau te tillen. Een zeemzoete samenwerking, tot je wakker geschud wordt door de ophanging bij het rijden over een setje hobbels en bobbels in de baan natuurlijk...

Ergens in het midden
                                    26.500 euro leg je neer bij de Renault-dealer voor een Talisman, al heb je dan wel een absolute instapper. Ga je helemaal full-option, dan leg je 39.000 euro neer. Dan krijg je de Initiale Paris-uitvoering die niet alleen ongeveer alle opties gratis monteert, maar ook unieke foefjes zoals gelaagd glas, hoogwaardig leder en zachtere hoofdsteunen op je Talisman schroeft. Veel van die exemplaren zullen er niet besteld worden in de leasing, maar tussen de instap en de full-out Initiale Paris kan je zeker ergens je gading vinden.
                                    renault-talisman-rijtest

Qua technologisch speelgoed pakt de Fransoos uit met het eerder genoemde 4Control, een head-updisplay, achteruitrijcamera, verkeersbordherkenning, rijstrookwaarschuwing en automatisch grootlicht. Zowat de spullen die je verwacht in dit segment. Al blijven we erbij, met de vierwielsturing biedt Renault iets uniek aan en dat kunnen we alleen maar toejuichen, toch?

Conclusie
                                    Een Talisman; een geluksbrenger in de ogen van de gebruiker. Ongelukkig zal je zeker niet worden in de D-segmenter. Knap gestileerd, ruimte zat voor passagiers en een overvloed aan technologisch spul. Als Renault nu nog iets doet aan de teleurstellende ophanging, dan kan deze Talisman zeker de degen opnemen tegen de gevestigde garde.
                                    test ook te vinden op Autofans.be
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Dus de ophangingskritiek blijft aanhouden?
                                      Spijtig. Als aanhanger van het Franse comfort is dit voor mij een afknapper op een voorts meer dan geslaagd model.
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Vele Duitsers hebben tegenwoordig regelbare/instelbare ophangingen hoor
                                        Tegen serieuze meerprijs wel ja

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Grootste in zijn segment? De superb zit toch ook in het D-segment? Lijkt mij nog iets groter?
                                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
                                          X