Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Talisman

Om 14:30 uur begint te officiële onthulling van de Renault Talisman pas, maar wij kunnen 'm nu al laten zien!

De site Auto.sapo.pt meldt dat de Talisman 4,85 meter lang is en 1,87 meter breed. De wielbasis is 2,81 meter en de kofferruimte zou een inhoud van 608 liter hebben.
    Het motorenaanbod zou volgens de Portugese site bestaan uit 150 en 200 pk sterke benzinemotoren en diesels met 110, 130 en 160 pk.
    We kunnen je na 15 uur alle details en foto's van hoge kwaliteit laten zien. Uiteraard zijn wij voor je bij de onthulling aanwezig.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ziet er op het eerste zicht echt goed uit !

Comment

blijft voor mij wennen aan die 'verticale' centrale roosters naast centrale schermen die je nu overal ziet opduiken. Doen me altijd denken aan kleine PC speakers naast een monitor.
        Op basis van de bovenstaande foto's ziet ie er een stuk kloeker uit dan de laguna. Ook langer ?

Comment

Bij Peugeot werd indertijd de 607 en de 407 vervangen door de 508. Is dit vergelijkbaar (waarom heeft hij anders een nieuwe naam), en wordt deze iets boven de laguna gepositioneerd zodat hij eigenlijk de laguna en de vel satis vervangt? Of is het echt een nieuwe laguna met een andere naam?

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Comment

Comment

Last edited by Jocar; 07/07/2015, 07:01.

Comment

De Renault Laguna maakt plaats voor een gloednieuwe opvolger, de Talisman. Met deze auto wil het Franse merk frontaal in de aanval op de Passat, Mondeo, 508 en al die andere middenklassers.

De nieuwe Renault is 4,85 meter lang en 1,87 meter breed. De hoogte is 1,46 meter en de wielbasis is 2,81 meter. Het merk belooft veel hoofdruimte en beenruimte voor de achterpassagiers. De bagageruimte heeft een inhoud van maar liefst 608 liter.
                  Het lichtmetaal heeft een diameter van maximaal 19 inch en volledige ledkoplampen zijn standaard op de topversies. De auto is door z'n nieuwe platform maar liefst 200 kg lichter dan de huidige Laguna met vergelijkbare motor.
                  De Renault Talisman wordt leverbaar in tien exterieurkleuren, waarvan slechts één niet-metallic kleur: Blanc Glacier. De overige kleuren zijn Blanc Nacré, Beige Dune, Bleu Cosmos, Brun Vison, Gris Cassiopée, Gris Platine, Noir Etoilé en Rouge Carmin. De speciale kleur Noir Améthyste is voorbehouden aan de Initiale Paris-versie.
                  Voor onder de kap is er keus uit twee benzine- en drie dieselmotoren, allemaal met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Het gaat om TCe-benzinemotoren met 150 en 200 pk en dCi-diesels met 110, 130 en 160 pk. Een EDC-automaat is als optie leverbaar in combinatie met de twee basisdiesels, de benzineversies en de topdiesel hebben standaard een automatische transmissie.

Verwennerij voor voorpassagiers

Het Franse merk doet alles om - met name - de mensen voorin tevreden te stellen. De voorstoelen zijn leverbaar met elektrische stoelbediening (waarbij de voorstoelen bij de instap automatisch 50 mm naar achteren schuiven voor een gemakkelijker instap), meervoudig verstelbare hoofd- en lendensteun, verwarmbare en geventileerde zitvlakken en rugleuningen én een massagefunctie.
                  De Talisman wordt leverbaar met het R Link 2-infotainmentsysteem, een Bose Surround Sounds-audiosysteem en een 4Control-onderstel. Dat biedt vierwielbesturing en een elektronische demperregeling.
                  MultiSense bepaalt ten slotte het karakter van de auto met de rijstanden 'Eco', 'Comfort', 'Neutraal', 'Sport' en het zelf te configureren 'Perso'. Het systeem beïnvloedt onder meer de gasrespons, het schakelgedrag van de automaat, de directheid van de besturing, de onderstelconfiguratie en de demperinstelling.

Begin 2016 bij dealers

Voor de liefhebber van echte luxe is er ook een Initiale Paris-versie die zich onderscheidt met bekleding met nappaleer, Initiale Paris handsfree card, gelaagde zijruiten, exclusieve matten en diverse Initiale Paris-logo's.
                  De Talisman debuteert in september op de IAA en verschijnt begin 2016 bij de Renault-dealers. In het voorjaar volgt ook nog een Estate.
                  De productie vindt plaats in Douai, waar ook de Espace van de band rolt. Renault heeft 420 miljoen euro geïnvesteerd om een hoge kwaliteit van de geproduceerde auto's te garanderen.

Comment

Ik ben misschien bevooroordeeld maar toch: wow! Wat een karakterbak is het geworden.
                    De achterkant is prachtig, net zoals interieur dat er zeer degelijk en overzichtelijk uitziet. Die zetels lijken mij ook dik in orde.
                    Voor mij deze of de mazda 6 uit het segment!
                    Minpuntje vind ik toch de doorlopende dagverlichting uit de overigens mooie voorlichtblokken.
                    Voor mij graag met de 200pk benzineversie. Benieuwd naar de prijzen.

Comment

ik moet ook zeggen dat hij er erg goed uit ziet, zeker ook drie kwart langs achter.
                      Het interieur ben ik iets minder fan van, en ook bij de motoren blijf ik op mijn honger
                      toch benieuwd om in het echt te zien
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hadden ze dat scherm niet kunnen afstoffen alvorens de foto te nemen?

En die gast heeft afgebeten nagels...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Die foto is niet van de talisman lijkt me. Scherm en radiatorroosters zijn helemaal anders vormgegeven

Comment

Comment

Comment

Doet me sterk aan de C5 denken, al helemaal van opzij en driekwart vooraan. Het silhouet is nagenoeg identiek. En de voorstelling van het centrale scherm (stof oa - dat andere wil ik nog geeneens herhalen wegens toch totaal niet kunnen op een officiele presentatie?) zal je bv niet zien bij de duurdere merken, zonder er nu eens een naam op te plakken.
                                Als het even degelijk aandoet als het er uit ziet, de prijzen niet te gek hoog zijn, kan dit wel iets worden. Maar dan enkel toch voor diegenen die nu al frans rijden. Om nog andere potten te breken zal de slagkracht net niet sterk genoeg zijn vrees ik.
                                En dan die naam? Talisman?

Comment

de 'stoffige' foto is afkomstig van de espace, niet van deze nieuwe talisman

Comment

Wauw, prachtig!
                                    Exterieur: zeer geslaagd.
                                    Interieur: scherm in landscape vind ik altijd mooier. Verticaal oogt vreemd vind ik. (Met de tesla op kop...)
                                    Ben vooral benieuwd naar de break.
                                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      de 'stoffige' foto is afkomstig van de espace, niet van deze nieuwe talisman
                                      Excuses, zie het nu ook, is inderdaad van de Espace Zal het nooit meer doen

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

Comment

Knappe kar!
                                        En eindelijk een nieuw model zonder tablet!
                                        Benieuwd naar de leaseprijzen en rijtesten.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Working...
                                        X