Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Renault hun pick up ziet er ook veelbelovend uit .
    En komt blijkbaar ook met een nieuwe 2.3 motor.
    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
      En komt blijkbaar ook met een nieuwe 2.3 motor.
      Is niet nieuw, is motor uit de Master.
      Onderstel zal dat van de Navara zijn en de 2.3dCi zal ook naar de Navara gaan. De huidige 2.5dCi in de Navara is ook deze van uit de vorige Masters, maar wel met wat meer vermogen.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik ben fan ! Vooral de break !

Ik blijf trouwens een zwak hebben voor de grote limo's van Renault. Maar dat komt door mijn jeugd. Mijn peter had een donkerbruine R25 met beige leder. Een Baccara.
        En de Safrane biturbo blijft gewoon een dikke kist.

Ergens juich ik het huidige design wel toe van Renault.

Tijd om van deze Talisman eens een sportieve versie te maken, iets met 2 turbo's terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Ik ben vooral benieuwd wat Peugeot gaat doen van de wagens in dit lijstje, want die hun gamma komt ook niet meer boven de 508. Bij BMW en vag positioneren die wagens zich niet aan de top in hun gamma, dus die motoren druppelen bij wijze van spreken door van bovenaf. Want zo een c220 komt bijna uit een s250 en dan ben ik nog heel benieuwd naar het aandeel van de Renault 1.6 in de verkochte c klasse ...
          Volgens wat ik zie Is Mercedes bijna allemaal lease, veel c180 en 200, dus de 1600. Verschil in lease tussen de c200 en de c220 Is vrij groot die zie je dus al minder.

In een passat/talisman zou ik ook tevreden zijn met 150pk (zeker nu de wagens terug lichter worden). De espace zie ik als een grote luxebak en verwacht ik dan passende motorisering (160-190).
          De hoge vermogens (+200pk) vind ik overbodig tenzij misschien in de grote limos en suvs.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Het verschil tussen een 1.6 en een 2.0 is 210 euro. Een 3.0 kost 780 bij benadering.

ik vind dat niet zo gek veel geld. Ook al rij ik zelf met een 1.2 en een 1.3. 18 euro/maand is echt niet zoveel geld...
            Met die 500eu betaal ik mijn jaarlijks onderhoud (privé wagen). Voor dagelijks vervoer vind ik toch de moeite om dan iets te downsizen. Tegenwoordig Is er uit 2.0 diesel voldoende te halen en wat Renault doet met de 1.6 is al helemaal mooi. Benzine Is 1.8 (turbo) al ruim voldoende. Voor die 500eu geef ik graag wat loopcultuur op.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              Een wagen met 400 pk voor evenveel geld verzekeren als een van 190 pk

niet.
              Heb geen motief om daarover te liegen he.

Had offerte van ethias gevraagd voor tesla model S - 500+ pk - en BA was zelfs 380 euro.

Bij ethias offerte Macan van Porsche met 258 pk en offerte was voor BA 540 euro.

Voor mijn ex BMW met 164 pk betaalde ik 400+ BA...
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Heb geen motief om daarover te liegen he.

Had offerte van ethias gevraagd voor tesla model S - 500+ pk - en BA was zelfs 380 euro.

Bij ethias offerte Macan van Porsche met 258 pk en offerte was voor BA 540 euro.

Voor mijn ex BMW met 164 pk betaalde ik 400+ BA...

Die BMW van 164 pk was ondertussen al enkele jaren geleden, hoe oud was je toen en hoeveel jaar reed je toen schadevrij?
                Je kan geen twee premies vergelijken die je op een ander tijdstip hebt betaald.

En die Tesla wordt misschien als elektrisch voertuig anders ingeschat, op basis van ongevallenstatistieken? Maar lijkt me wel eigenaardig. Vraag eens een verzekering op voor een Macan met 395pk, benieuwd of die ook 540 EUR gaat zijn.

Ik lees in ieder geval op assuralia : "De premie die u betaalt voor uw BA Autoverzekering zal grotendeels afhangen van het vermogen uw voertuig. Snelle en krachtige wagens vormen grotere risico’s dan kleine stadswagentjes. "
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Klopt toch wel hoor. Verzekeringspremie hangt van verschillende dingen af waarvan vermogen zeker een onderdeel van is, eveneens cilinderinhoud btw. Bm, leeftijd, risicoklasse (sportwagen,cabrio,4x4,..)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

En die Tesla wordt misschien als elektrisch voertuig anders ingeschat, op basis van ongevallenstatistieken? Maar lijkt me wel eigenaardig.
                    Wat Germinal zegt over de Tesla klopt wel hoor.
                    Niet op basis van ongevallenstatistieken maar wel via korting bij Ethias voor elektrische wagens.

Plaatje wordt wel anders als je ook een (halve) omnium neemt.
                    Wegens hoge nieuwprijs van een Tesla is die wel duur.

Comment

• Renault Talisman

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Die BMW van 164 pk was ondertussen al enkele jaren geleden, hoe oud was je toen en hoeveel jaar reed je toen schadevrij?
                      Je kan geen twee premies vergelijken die je op een ander tijdstip hebt betaald.

En die Tesla wordt misschien als elektrisch voertuig anders ingeschat, op basis van ongevallenstatistieken? Maar lijkt me wel eigenaardig. Vraag eens een verzekering op voor een Macan met 395pk, benieuwd of die ook 540 EUR gaat zijn.

Ik lees in ieder geval op assuralia : "De premie die u betaalt voor uw BA Autoverzekering zal grotendeels afhangen van het vermogen uw voertuig. Snelle en krachtige wagens vormen grotere risico’s dan kleine stadswagentjes. "
                      3 jaar geleden ja. Vermogen zal wel een rol spelen maar toch maar een zeer beperkte.

Zullen vast wel formules voor zijn die maatschappijen hanteren.
                      Ik probeer eens te informeren naar de BA van de Turbo Macan
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

Comment

• De stationwagon ziet er toch echt 10x beter uit dan de sedan.

Comment

• Dat is bij zowat alle modellen zo.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                            Dat is bij zowat alle modellen zo.

Niet akkoord. Voor mij blijft berlinevariant knapste. Oervorm van de auto, ik ben echt een sedanman ik ga nooit een break kopen, ook al heb ik een kroost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Niet akkoord. Voor mij blijft berlinevariant knapste. Oervorm van de auto, ik ben echt een sedanman ik ga nooit een break kopen, ook al heb ik een kroost.
                              idem
                              ik vind dat er slechts een paar mooie breaks op de markt zijn. de bmw 5, CLA shooting brake en de C5
                              een break is gewoon een uitgerokken hatchback en dat zie ik ook al niet graag :p
                              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Goede (r)evolutie!

slechte photoshop

Comment

• klei model

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    idem
                                    ik vind dat er slechts een paar mooie breaks op de markt zijn. de bmw 5, CLA shooting brake en de C5
                                    een break is gewoon een uitgerokken hatchback en dat zie ik ook al niet graag :p
                                    Dat is natuurlijk puur een kwestie van smaak. Ik hou eigenlijk niet van sedans met een "kont" en vind van zowat alle sedans, de breakversie mooier. Ik zal niet snel een sedan kopen, of het zou een coupe variant moeten zijn.

Comment

• een coupe heeft toch ook een kont?
                                      maar idd kwestie van smaak al zal gewenning er ook wel mee temaken hebben. in de familie nooit iemand met een break gehad, ook in de vriendenkring zijn ze op 1 hand te tellen
                                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                                        slechte photoshop
                                        De zon kan niet van twee kanten komen of wat? :o
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          De zon kan niet van twee kanten komen of wat? :o
                                          heu? last van vuur onder de schedel?

Comment

Working...
                                          X