Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja t is echt verschrikkelijk hee met Talisman. En er komen regelmatig nieuwe leden bij met dezelfde problemen. Renault veranderde de naam van Laguna naar Talisman omdat Laguna door de problemen met Laguna 2 niet meer verkocht. Ze zijn dezelfde fout aan het maken als met Laguna 2... Zeer slecht voor hun imago me dunkt. Is toch hun topberline hee.
Zoals overal primeert omzet en winst. Kwaliteit staat niet meer hoog op het lijstje. De DS5 is ook het topmodel van de DS lijn waarmee PSA de aanval op de premiums wilde inzetten. Qua looks mss wel, maar als ge naar details gaat kijken, zitten ze nog enorm ver van de premiums.
- naden rond motorkap niet gelijk
- naden rond kofferklep niet gelijk
- zoals bij de C5 tourer ook al was de kofferrubbers te zwak waardoor het deksel op de bumper rammelt met lakschade tot gevolg
- net een nieuw infotainmentsysteem dat slechter werkte als dat ervoor en op mijder dan een jaar vervangen werd door opnieuw een ander systeem
- draaiknoppen met een valse klik in
- naden van de lederen zetels die omgeplooid en genaaid zijn (ipv te overlappen) waardoor ge door het stiksel de mousse in de zetels ziet
- binnenspiegel die rammelde zodra ge op een betonbaan kwam
- afdekkappen in de voetruimtes en kofferruimtes die niet mooi aansluiten en in het loze eindigen
- banden die op nat wegdek nauwelijks grip hebben
- projectie HUD die lichtjes scheef staat
- een handschoenkastje waar effectief enkel een paar handschoenen in kunnen. Zelfs het etui met papieren past er niet in en passen per chance onder de passagierszetel. Ze hadden nog kunnen besparen door dat handschoenkastje compleet weg te laten
- hoedeplank waar vanaf dag 1 telkens 1 plastieke bevestiging los kwam telkens ge ze eruit nam
En als ge dan toch de aanval wilt inzetten op de premiums, zorg dan vooral dat ge ook dezelfde tevhonologiën kunt aanbieden, zoals elektrische kofferklep, area view, front assist, ACC,... .
Op dat vlak merkt ge toch wel de de Duitsers er wat meer over nadenken, want ik kan de Tiguan op geen enkel van bovenstaande punten betrappen. En ik dacht dat Renault met de Talisman ook naar dit niveau getild ging worden zoals nu ook Peugeot met de 3008 en 5008.
Nu, nieuwe, brengenn ook nieuwe problemen, maar koetswerken die niet naadloos afgekeverd worden, dat slaat gewoonweg alles. Zelfs trabantjes werden destijds naadloos afgeleverd. Daar werd let de harde hand voor gezorgd
Tis dat wat ik ook niet snap. Heb enkel wel de espace gezien, maar dan verwacht ge voor de talisman ook dezelfde afwerking. En dat er nu nig steeds wagens worden afgeleverd met koetswerkproblemen, is de consument gewoon uitlachen.
Zoals overal primeert omzet en winst. Kwaliteit staat niet meer hoog op het lijstje. De DS5 is ook het topmodel van de DS lijn waarmee PSA de aanval op de premiums wilde inzetten. Qua looks mss wel, maar als ge naar details gaat kijken, zitten ze nog enorm ver van de premiums.
- naden rond motorkap niet gelijk
- naden rond kofferklep niet gelijk
- zoals bij de C5 tourer ook al was de kofferrubbers te zwak waardoor het deksel op de bumper rammelt met lakschade tot gevolg
- net een nieuw infotainmentsysteem dat slechter werkte als dat ervoor en op mijder dan een jaar vervangen werd door opnieuw een ander systeem
- draaiknoppen met een valse klik in
- naden van de lederen zetels die omgeplooid en genaaid zijn (ipv te overlappen) waardoor ge door het stiksel de mousse in de zetels ziet
- binnenspiegel die rammelde zodra ge op een betonbaan kwam
- afdekkappen in de voetruimtes en kofferruimtes die niet mooi aansluiten en in het loze eindigen
- banden die op nat wegdek nauwelijks grip hebben
- projectie HUD die lichtjes scheef staat
- een handschoenkastje waar effectief enkel een paar handschoenen in kunnen. Zelfs het etui met papieren past er niet in en passen per chance onder de passagierszetel. Ze hadden nog kunnen besparen door dat handschoenkastje compleet weg te laten
- hoedeplank waar vanaf dag 1 telkens 1 plastieke bevestiging los kwam telkens ge ze eruit nam
En als ge dan toch de aanval wilt inzetten op de premiums, zorg dan vooral dat ge ook dezelfde tevhonologiën kunt aanbieden, zoals elektrische kofferklep, area view, front assist, ACC,... .
Op dat vlak merkt ge toch wel de de Duitsers er wat meer over nadenken, want ik kan de Tiguan op geen enkel van bovenstaande punten betrappen. En ik dacht dat Renault met de Talisman ook naar dit niveau getild ging worden zoals nu ook Peugeot met de 3008 en 5008.
Nu, nieuwe, brengenn ook nieuwe problemen, maar koetswerken die niet naadloos afgekeverd worden, dat slaat gewoonweg alles. Zelfs trabantjes werden destijds naadloos afgeleverd. Daar werd let de harde hand voor gezorgd
.
Mijn 308 is beter dan de VW producten die ik hier voor had. Peugeot is al enige tijd erg sterk bezig
Mijn 308 is beter dan de VW producten die ik hier voor had. Peugeot is al enige tijd erg sterk bezig
Dat kan goed zijn en wss zijn ze nu ook sterk bezig. Zeker met die 3008 en 5008. Jammer dat ze dat dan niet doortrekken naar Citroën en DS.
Thans mijn ervaring met een 308 is wel heel anders, want mijn vrouw had voor hare C4 een 308SW wagen uit de pool. Na mijn eerste rit ermee, ben ik in het onderhoudsboekje gaan kijken of het nu 60000km was, of 1060000km, want die reed alsof die al de klok rond was. Die zal wss door voorgangers misbruikt zijn, maar op 60000km een auto zo slecht krijgen, kan er bij mij niet in. Was een enorm gevaar op de baan. Ik heb ooit tussendoor een 605 gehad met 410000km erop en die reed zelfs nog beter.
Maar dat kunt ge overal en met elk merk hebben. Zelf een aantal fransozen gehad, en geen enkele kon toch tippen aan mijn huidige VW. En dat wil niet zeggen dat ik een VW freak ben, want voor mij maakt het merk niet uit, maar bij voorkeur geen Citroën meer. En als ik zo een dingen lees over Renault, dan denk ik daar ook al 2 x over na.
Maar in geval van de DS5 vind ik het ook helemaal triestig. Overal las ge dat er geschreven werd dat ze met de DS5 wilden mee doen met de Premiums en ze komen zelfs nog niet in de buurt van ne Premium. Zowel niet qua afwerking als technologie.
Ja t is echt verschrikkelijk hee met Talisman. En er komen regelmatig nieuwe leden bij met dezelfde problemen. Renault veranderde de naam van Laguna naar Talisman omdat Laguna door de problemen met Laguna 2 niet meer verkocht. Ze zijn dezelfde fout aan het maken als met Laguna 2... Zeer slecht voor hun imago me dunkt. Is toch hun topberline hee.
Ik hou het wat in de gaten, maar buiten dat topic op dat NL Renaultforum is er niet zo heel veel te vinden op het net over de problemen. Ofwel zijn er daarvoor nog te weinig uitgeleverd.
Ik hou het wat in de gaten, maar buiten dat topic op dat NL Renaultforum is er niet zo heel veel te vinden op het net over de problemen. Ofwel zijn er daarvoor nog te weinig uitgeleverd.
hou er ook rekening mee dat veel meer klagers hun weg naar het internet vinden dan tevreden eigenaars... die hebben andere dingen te doen, zoals genieten van hun kist
Destijds bij de lancering van de Peugeot 508 las ik op het Peugeot forum ook soortgelijke verhalen. Heb daarna met de mijne bijna 200K gedaan zonder één enkel probleem.
Dat is misschien wel een beetje eigen dat Franse merken bij de lancering hun zaakje nog niet zo goed op orde hebben?
Zoiets als die 4 control bv, daar zou ik sowieso afblijven. Ik heb er eens mee gereden op de laguna, en dat gaf mij een zeer kunstmatig baangevoel.
Ik zag zaterdag nog een break in het nertsbruin op de snelweg tussen Antwerpen en Brussel.
Blijft voor mij toch een head turner.
Ja Bud, hier zou je wel gelijk in kunnen hebben. Zeker een phase 2 van een model is stukken beter dan de phase 1. En de eersten evolueren. Zo vertelde men mij dat er slechts weinig testkilometers gedaan worden met nieuwe modellen. Dat het goedkoper is uit te leveren en de klachten nadien op te lossen. Klant wordt eigenlijk testrijder op die manier.
Dat is niet met auto's alleen. Voor de jaren 90 was er geen consumptiemaatschappij zoals we die nu kennen. Modellen van auto's gingen vaak 8 tot 10 jaar mee, nu gaat dat veel rapper om mensen rapper de doen kopen.
Een TV ging destijds 20 jaar mee, en dat komt ge ook nauwelijks tegen.
Dus destijds werd iets uitvoerig getest eer het de markt op ging. Nu laten ze idd die testkosten over aan de klanten.
cijfers spreken dat eigenlijk tegen, de gemiddelde leeftijd van auto's wordt alsmaar langer
de meeste mensen die ik ken hun living staat nog steeds de eerste flatscreen, ondertussen ook al oude beren, hoor jij veel over kapotte tv's ?
ik denk dat wel veel mensen nieuwsgezind zijn en als ze het zich kunnen permiteren ook veel voortijdig vervangen
Euhm, ik heb het niet over mee gaan, maar over van model veranderen.
Auto's gaan langer mee? Denk dat ze ongeveer even lang mee gaan als vroeger, maar meer zorgeloze kms. Vroeger moest er al eens wat vaker wat veranderd worden, of kwam er eens wat rapper roest. Qua motoren waren sommigen vroeger mss nog beter. Ne Mercedes kon destijds makkelijk 500k km aan, dat is tegenwoordig niet meer zo evident . Het gaat hier nu vooral over de 'first adopters' die als proefkonijnen gebruikt worden terwijl ze de volle pot betaalden.
Wat TV's betreft, ben ik er zeker van dat ge zelden nog ergens eentje van 15 jaar oud ziet staan. Mijn grootouders kochten ne splinternieuwe SBR tv in den tijd voor 40000fr (iets meer dan een maandloon toen) en hebben daar effectief 20 jaar mee gedaan en hebben hem dan weggegeven omdat mijn grootmoeder duitse was en een aantal posten op een andere bandbreedte kwam die niet meer te ontvangen was met die SBR. De tv erna kostte maar den helft, maar kon een pak meer, maar gaf na 8 jaar de geest. Die daarop na 6 jaar.
Vroeger werd meer getest, maar nu vliegt het de markt op zonder te testen.
Denk dat Microsoft den eerste was die daarmee uitpakte. Iets maken, de markt op smijten voor veel geld en als er voldoende bugs boven kwamen, brachten ze gewoon een Second Edition uit of kwamen de beruchte Service Packs.
4 control bestaat nu toch ook al een hele tijd?
Zitten daar nu nog bugs op.
Bestaat idd al een hele tijd.
Ik heb het nu ook op de Megane en rijd heel goed.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
cijfers spreken dat eigenlijk tegen, de gemiddelde leeftijd van auto's wordt alsmaar langer
de meeste mensen die ik ken hun living staat nog steeds de eerste flatscreen, ondertussen ook al oude beren, hoor jij veel over kapotte tv's ?
ik denk dat wel veel mensen nieuwsgezind zijn en als ze het zich kunnen permiteren ook veel voortijdig vervangen
Tegenwoordig ben je diegene die met geld smijt als je niet snel genoeg vervangt, het omgekeerde van vroeger.
Vaak door de drogredenen die allemaal onder de noemer "beter voor het milieu" vallen. Alsof iets dat niet stuk is vervangen door iets dat minder verbruikt ecologisch een sterk verhaal is ...
Bij auto's net zo, het is niet omdat er "nieuwe technologie" in zit, dat ze minder betrouwbaar zijn. Dat wantrouwen is er ook altijd geweest, want er zijn altijd evoluties geweest en er zijn altijd mensen geweest die vreesden dat dat een achteruitgang was ...
Vroeger reden er weinig echte kilometervreters met Renault, buiten hun topmodellen en dat is vandaag niet anders. 600 000 km met een A-klasse is er ook weinigen gegeven, maakt een merk dan een foute keuze als ze hun ontwikkeling richten op hun doelpubliek?
Ik denk dat sommigen een iets te romantisch beeld hebben op het verleden
Comment