Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gelukkig werken bij de constructeurs minder accountants dan hier op autoforum.
    Een 1.6 is voldoende volledig correct.
    Maar +30k uitgeven om met "voldoende " te rijden? Dan liever 3k meer om wat meer overschot en dus extra comfort te hebben. Het setje dikke velgen, spacers, dubbele uitlaten of verlagingen moet er bij mij dan niet op😆. En zo is het budget identiek☺☺

En ik ben idd wel kilometervreter. ..Elke dag +100km. Ik heb andere prioriteiten dan iemand die vlakbij werkt of in de week openbaar vervoer kan nemen. Voor mij is een beetje "overschot " gelijk aan actieve veiligheid.
    Last edited by berengun; 04/09/2015, 07:20.
    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
      Gelukkig werken bij de constructeurs minder accountants dan hier op autoforum.
      Een 1.6 is voldoende volledig correct.
      Maar +30k uitgeven om met "voldoende " te rijden? Dan liever 3k meer om wat meer overschot en dus extra comfort te hebben. Het setje dikke velgen, spacers, dubbele uitlaten of verlagingen moet er bij mij dan niet op��. En zo is het budget identiek☺☺
      Dat maakt iedereen voor zich uit. Ik heb nu een 320d, niet dat ik er spijt van heb, maar een heel deel van de paarden moeten wel dikwijls noodgedwongen op stal blijven dankzij het zalige verkeer hier.

Comment

En ik ben idd wel kilometervreter. ..Elke dag +100km. Ik heb andere prioriteiten dan iemand die vlakbij werkt of in de week openbaar vervoer kan nemen. Voor mij is een beetje "overschot " gelijk aan actieve veiligheid.
        Ik heb nog een E46 318d gehad met 115 Pk. Persoonlijk nooit het gevoel gehad een gebrek aan actieve veiligheid gehad te hebben.

Comment

Gelukkig werken bij de constructeurs minder accountants dan hier op autoforum.
          Denk net het omgekeerde: de finance guys hebben bij vele merken de strijd gewonnen met de ingenieurs en designers! (Behalve bij Alfa, die leven nog in de nineties...)

Op dit forum zitten vooral mensen die een leuke wagen willen, niet noodzakelijk een rendabele voor de constructeur.

Comment

• Renault Talisman

Maar wat is die Talisman toch een mooie rendabele auto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik heb nog een E46 318d gehad met 115 Pk. Persoonlijk nooit het gevoel gehad een gebrek aan actieve veiligheid gehad te hebben.
              Zoals je zelf juist zei : dat maakt iedereen voor zichzelf uit😊😊

Comment

Neenee het gaat hem hier om de 320d (2.0 met 190pk) die als de grote motor beschouwd wordt,een passat/superb/A4 2.0 190,een 508gt,c220cdi,....
                Ik geef het voor de rest op☺
                Je moet meegaan met de tijdsgeest. een 2.0d vs 3.0d van een paar jaar terug is net hetzelfde als een 1.6d vs een 2.0d van nu.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Je moet meegaan met de tijdsgeest. een 2.0d vs 3.0d van een paar jaar terug is net hetzelfde als een 1.6d vs een 2.0d van nu.
                  Akkoord....maar waar is die 2.0 in de talisman?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Bij Citroen zeggen ze nochtans wel dat ze de verkoop te danken hebben aan de race successen.
                    Zijn er veel mensen in uw omgeving? Vraag eens rond wie 2 jaar terug rallykampioen was. Benieuwd hoeveel het er gaan weten dat Citroën hoegenaamd nog aan rally doet.

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Het laatste jaar verkochten ze nog alleen in Frankrijk , korting 45%. Daar zullen ze nog eens een vetpot mee aangelegd hebben.
                    De C6 is idd nooit een succes geweest. Heeft Citroën handen vol geld gekost, maar ze moesten hem blijven maken. Enerzijds waren ze verplicht om hem te maken, gezien het een traditie is dat Citroën de presidentswagen levert en ze moeten hem dan ook blijven maken zolang de president met zoeentje wil blijven rijden.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Akkoord....maar waar is die 2.0 in de talisman?
                      Die 'zwaardere diesel'-versies zijn trouwens al geschrapt van bij de facelift van de Velsatis. Toen hebben ze ook daar de zwaardere diesel laten vallen en enkel de lichtere nog aangeboden. Ook bij de vorige Espace hebben ze de zwaarste diesel al laten vallen. Het is dus helemaal niets nieuws. En een 1.6 van nu = een 2.0 van paar jaar terug. Een 1.6 is geen lichte motor meer naar huidige normen. Zeker niet met 160-200pk. Nu zijn de 0.9 tot 1.3 motortjes kleine varianten.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Mooie wagen, mooie naam ook,
                        Doet mij een beetje denken aan de Kia Optima, ook zo'n wagen met gedurfd design maar echt heel knap!
                        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Zijn er veel mensen in uw omgeving? Vraag eens rond wie 2 jaar terug rallykampioen was. Benieuwd hoeveel het er gaan weten dat Citroën hoegenaamd nog aan rally doet.

De C6 is idd nooit een succes geweest. Heeft Citroën handen vol geld gekost, maar ze moesten hem blijven maken. Enerzijds waren ze verplicht om hem te maken, gezien het een traditie is dat Citroën de presidentswagen levert en ze moeten hem dan ook blijven maken zolang de president met zoeentje wil blijven rijden.
                          Je moet het niet enkel in uw vriendenkring bekijken maar wereldwijd.
                          Ik citeerde nochtans alleen wat Citroen vorig weekend op TV gezegd heeft.
                          Blijkbaar krijgen ze daar toch meer van terug dan we dachten ook al zijn de gouden jaren voorbij.
                          Je ziet ook terug weer veel Kawa's sinds ze het SBK domineren.
                          Het is geleden van de "stofzuiger" modellen dat ik er nog zo "veel" heb zien rondrijden.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Een 3.0 is een 780 euro taks en een 2.0 460 ongeveer?

Verschil van 320 eurokes.

Voor het verbruik moet je het ook niet laten. Een 3.0 diesel verbruikt minder dan de 1.0 benzine.

In aankoop scheelt het wel wat maar een jahrenswagen met 20.000 km op de teller is goedkoper dan een nieuwe 1.6/2.0..

Ik weet dat mijn pa zijnen 2,5D aan 1600€ zat en hij hem daarom verkocht heeft.
                          Dat is sinds de nieuwe berekening zeker en is dit ook zo voor de aangeprezen benzines?
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Dacht ik eind van het jaar een ESPACE te bestellen als firmawagen tot ik de blauwe TALISMAN estate zag met die vette velgen....
                            Man man, dat ziet er goed uit! Wacht met spanning op de prijzen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Ik weet dat mijn pa zijnen 2,5D aan 1600€ zat en hij hem daarom verkocht heeft.
                              Dat is sinds de nieuwe berekening zeker en is dit ook zo voor de aangeprezen benzines?
                              op zijn duurst was een 2.5d...ergens in 1996, ik had toen het geluk een pajero 2.5td te hebben toen ze besloten te verdubbelen 28000 bef/€700

Comment

• Tja, maar de gedachte alleen da 'k binnenkort terug met een 1600tje zal rijden is toch bizar zulle. Mijnen eerste auto was ne 1600 en nu, 30 jaar later, terug naar af

Comment

• It's all in the mind.
                                  Mijn vrouw rijdt met een beetle 1.2 benzine.
                                  Toen ik dat eerst hoorde, dacht ik, no way.... maar die doet menig 2.0 van pakweg 10 jaar geleden verbleken.

Comment

• en 500 kilo veiligheid erbij,
                                    en ongeveer 100 pk erbij (gokje)
                                    :-)

Ik hoop toch dat het niet zover komt dat ik terugga naar aantal cylinders en cylinderinhoud van m'n eerste wagen : 2 en 602 cc

Comment

• Binnen pakweg 20 jaar rijdt niemand nog met een auto met alleen maar een verbrandingsmotor! Of misschien helemaal geen verbrandingsmotor meer!
                                      Wen er maar al aan!
                                      Het goede nieuws is dan wel dat een elektromotor meer koppel heeft en dit ogenblikkelijk afgeeft.
                                      Geen V6 geluid of V8 gebrul meer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        It's all in the mind.
                                        Mijn vrouw rijdt met een beetle 1.2 benzine.
                                        Toen ik dat eerst hoorde, dacht ik, no way.... maar die doet menig 2.0 van pakweg 10 jaar geleden verbleken.
                                        Ik had een week zo eentje en dat bolde even vlot als mijn 1.6 TDI. En mijn 1.6 TDI bolde even vlot als mijn huidige 2.4d.

Het verschil? De beleving, die is bij alle 3 anders, in mijn ogen hebben ze alle 3 hun charmes. Een beetje het verschil tussen high tech en low tech.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• iemand al iets van prijzen gezien van de Talisman?

Comment

Working...
                                          X