Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• EDIT dubbel

Comment

• Mij stoort het ook wel soms dat Renault geen deftige motors gaat aanbieden. top is de 200 sterke benzine met de 1.6. Op zich goede motor (al mee gereden in RS) maar ze zouden toch nog iets meer mogen aanbieden. Ze hebben toch een goede 3.0dci gehad dus begrijp niet goed dat deze niet wordt aangeboden in Espace en Talisman. Een 160pk diesel als zwaarste uitvoering is echt veel te mager voor een wagen in die klasse. Nuja niet dat het overgrote deel van de kopers meer wil maar ze zouden het op zijn minst moeten aanbieden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
        Mij stoort het ook wel soms dat Renault geen deftige motors gaat aanbieden. top is de 200 sterke benzine met de 1.6. Op zich goede motor (al mee gereden in RS) maar ze zouden toch nog iets meer mogen aanbieden. Ze hebben toch een goede 3.0dci gehad dus begrijp niet goed dat deze niet wordt aangeboden in Espace en Talisman. Een 160pk diesel als zwaarste uitvoering is echt veel te mager voor een wagen in die klasse. Nuja niet dat het overgrote deel van de kopers meer wil maar ze zouden het op zijn minst moeten aanbieden.
        200pk voor een 1.6... en nog niet tevreden. Ik heb een 1.4 en heb 80pk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
          200pk voor een 1.6... en nog niet tevreden. Ik heb een 1.4 en heb 80pk...
          Niet tevreden is veel gezegd maar andere merken bieden in dat segment wel duidelijk sterkere motoren aan. Dus op zich vind ik dat een gemiste kans voor Renault.

Comment

• 2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
              Mij stoort het ook wel soms dat Renault geen deftige motors gaat aanbieden. top is de 200 sterke benzine met de 1.6. Op zich goede motor (al mee gereden in RS) maar ze zouden toch nog iets meer mogen aanbieden. Ze hebben toch een goede 3.0dci gehad dus begrijp niet goed dat deze niet wordt aangeboden in Espace en Talisman. Een 160pk diesel als zwaarste uitvoering is echt veel te mager voor een wagen in die klasse. Nuja niet dat het overgrote deel van de kopers meer wil maar ze zouden het op zijn minst moeten aanbieden.
              Als ze die niet aanbieden, is dat waarschijnlijk omdat ze ze niet verkocht krijgen. Ik vermoed dat ze vrij makkelijk via Mercedes een krachtigere motor zouden kunnen 'scoren', verkoopt volgens mij voor geen meter bij Renault.
              BMW 420dA : >>>

Comment

• 3liter zou leuk zijn maar die tijden zijn helaas gepasseerd..Maar een 2.0 met pakweg 190/200 pk zou toch mogen, zeker voor de espace. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat daarin niet zou verkopen...
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                  3liter zou leuk zijn maar die tijden zijn helaas gepasseerd..Maar een 2.0 met pakweg 190/200 pk zou toch mogen, zeker voor de espace. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat daarin niet zou verkopen...
                  Even Autoscout24 bekeken. In de selectie 2de hands van 2002-2014 staan er 205 espacen te koop. De vermogens?

- 125 met minder dan 150 pk (voornamelijk 130pk uitvoeringen) (62%)
                  - 73 met 150pk (35%)
                  - 2 met 163 pk (1%)
                  - 5 met 170-177pk. (2%)

Tja, dan lijkt het toch dat er (bijna) geen vraag is naar zware motoren. Met hun 160pk dekken toch vlot 98% van de vraag. Wetende dat de vorige espace dan nog eens 2-300 kilo meer woog en nog een stuk meer frontaal oppervlak had, dan zal die 160pk echt wel meer dan genoeg zijn en zal er meer vraag naar een lichtere motorisatie zijn dan naar een zwaardere.

Dito gedaan voor de Passat (2005-2015 994 voertuigen)

- 438 tot en met 105pk (43%)
                  - 443 110-130pk versies (44%)
                  - 55 met 140-150pk (5%)
                  - 53 met 160-177pk (5%)
                  - 5 met meer dan 190pk of meer (0.5%)

Met hun 160pk diesel dekken ze dus echt wel 94.5% tot 99.5% van de lading.
                  Als autoliefhebbers zien we graag dikke cijfers, maar als je dan naar de verkoop kijkt, dan moet je Renault blijkbaar wel gelijk geven...
                  Last edited by Tjeu; 02/09/2015, 08:55.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• En kijk dan eens verder dan België en je zal zien dat de midsize engine het meest te koop staat,gevolgd door de zwaardere motor. Van de kleinste motorisaties zijn er net het minst.
                    Dus ja....België koopt traditioneel grote auto's met kleine motoren (lease anyone) maar er is (gelukkig) nog leven buiten België ☺
                    Is 160 pk voldoende voor dagelijks gebruik...hell yes waarschijnlijk kom je in de meeste gevallen zelfs met 100 pk toe. Maar luxegevoel en comfort wil voor mij ook zeggen dat je wat overschot hebt,dat je niet volle gas moet geven om een auto in te halen. .dat is voor mij comfort. En dat is dan ook wat een grande routière moet hebben.

Comment

• heb ooit zelfde oefening gedaan op een 3 reeks in nl, fr en de was allemaal gelijklopend

Comment

3liter zou leuk zijn maar die tijden zijn helaas gepasseerd..Maar een 2.0 met pakweg 190/200 pk zou toch mogen, zeker voor de espace. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat daarin niet zou verkopen...
                        Mocht de Espace in 2.0 benzine uitgekomen zijn had ik die gekocht. Dan wel met 240 pk.
                        Maar de 1.6 met 200pk voldoed ruimschoots, vermogen op overschot. Trekt vlot op, motot hoor je niet. Is eigenlijk een perfect homogeen geheel.
                        Het zit voornamelijk in 'ons kopke' dat die motoren te klein zijn.
                        Bij mij ook toen die uitkwam. Nu is het eigenlijk, als ik eerlijk moet zijn, een perfecte motor voor de Espace.

Comment

En kijk dan eens verder dan België en je zal zien dat de midsize engine het meest te koop staat,gevolgd door de zwaardere motor. Van de kleinste motorisaties zijn er net het minst.
                          Dus ja....België koopt traditioneel grote auto's met kleine motoren (lease anyone) maar er is (gelukkig) nog leven buiten België ☺
                          Is 160 pk voldoende voor dagelijks gebruik...hell yes waarschijnlijk kom je in de meeste gevallen zelfs met 100 pk toe. Maar luxegevoel en comfort wil voor mij ook zeggen dat je wat overschot hebt,dat je niet volle gas moet geven om een auto in te halen. .dat is voor mij comfort. En dat is dan ook wat een grande routière moet hebben.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          heb ooit zelfde oefening gedaan op een 3 reeks in nl, fr en de was allemaal gelijklopend
                          Bobo heeft gelijk.
                          In het noorden kom je wel iets meer zwaardere motoren tegen, maar in het zuiden (Spanje, Italië, Frankrijk,...) dan weer een pak minder. Daar is de kleine motor heer en meester. Is daar altijd zo geweest en blijft ook zo.
                          Ook in de Balkan zijn het weer de kleinere motoren die het goed doen. Wat schiet er dan nog over? Duitsland, Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk en de Scandinavische langen. In die landen is het marktaandeel van zware motoren iets groter, maar dat weegt totaal niet op tegen de rest.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

• sorry Tjeu, ik ben niet akkoord wat betreft Espace specifiek:
                            Als er in europa meer met zwaardere motor te koop staan dan met lichte motor, hoe kan je dan zeggen dat de zwaardere motor niet opweegt tegen de rest? Die logica kan er bij mij niet in
                            In het algemeen (de ganse automarkt) kan je wel best gelijk hebben, dat wil ik niet tegen spreken.

MAAR en bovendien, als alle merken enkel die modellen gaan aanbieden die het meest verkopen, zeg dan maar vaarwel aan ALLE leuke motorisaties, alle GTI, GTD, RS, ST, ... , maar ook zakelijke modellen als 325d en hoger, A4 2.0 TFSI of 3.0tdi, .... Je hebt toch ook modellen nodig die misschien niet vaak verkopen, maar die de uitstraling van het ganse gamma omhoog halen ?

Afin, ik kan er over blijven doorgaan, ik vind het, als echte Renault liefhebber (4 clios, een megane, een safrane, een scenic en nu een laguna coupe) echt spijtig. Nu het budget wat meer toelaat dan vroeger, nu wordt er niks meer leuk aangeboden...zelfs de clio RS is foutu. Waar is de tijd van de clio V6, de spider, de clio williams, in een ander segment de laguna coupé 3.5 V6 of 3.0dci, de safrane biturbo, de R21 turbo, .. In hun tijd, in hun segment allemaal topperties (voor mij persoonlijk)
                            Met enkel het design gaan ze me niet meer kunnen overtuigen in de toekomst...
                            Last edited by berengun; 02/09/2015, 17:37.

Comment

sorry Tjeu, ik ben niet akkoord wat betreft Espace specifiek:
                              Als er in europa meer met zwaardere motor te koop staan dan met lichte motor, hoe kan je dan zeggen dat de zwaardere motor niet opweegt tegen de rest? Die logica kan er bij mij niet in
                              In het algemeen (de ganse automarkt) kan je wel best gelijk hebben, dat wil ik niet tegen spreken.

MAAR en bovendien, als alle merken enkel die modellen gaan aanbieden die het meest verkopen, zeg dan maar vaarwel aan ALLE leuke motorisaties, alle GTI, GTD, RS, ST, ... , maar ook zakelijke modellen als 325d en hoger, A4 2.0 TFSI of 3.0tdi, .... Je hebt toch ook modellen nodig die misschien niet vaak verkopen, maar die de uitstraling van het ganse gamma omhoog halen ?

Afin, ik kan er over blijven doorgaan, ik vind het, als echte Renault liefhebber (4 clios, een megane, een safrane, een scenic en nu een laguna coupe) echt spijtig. Nu het budget wat meer toelaat dan vroeger, nu wordt er niks meer leuk aangeboden...zelfs de clio RS is foutu. Waar is de tijd van de clio V6, de spider, de clio williams, in een ander segment de laguna coupé 3.5 V6 of 3.0dci, de safrane biturbo, de R21 turbo, .. In hun tijd, in hun segment allemaal topperties (voor mij persoonlijk)
                              Met enkel het design gaan ze me niet meer kunnen overtuigen in de toekomst...
                              Ik begrijp niet goed wat je met de eerste paragraaf bedoelt... Bedoel je dat het allemaal 2.0 dCi's zijn die te koop staan en het nu een 1.6 is? Dat is correct, maar een 1.6 was toen nog niet beschikbaar. Wel valt het op dat het aantal wagens met meer dan 160pk wel heel beperkt zijn, dus dat er zéér weinig vraag is naar een zware motorisatie. Van de 3.0dCi staan er zelf maar 2 te koop. Niemand wil dat. Niet alleen vanwege de taksen, maar het is gewoon niet nodig.

Betreffende de uitstraling die zwaardere motorisaties meebrengen. Als liefhebbers dromen we graag van zulke modellen. onze hobby zou een stuk saaier zijn moest ieder model enkel met 1 benzine en 1 diesel op de markt komen. Maar anderzijds zou het alles véél goedkoper maken. Alle toppertjes die jij aanhaalt,zijn stuk voor stuk modellen die hun eigen investering niet opbrengen. Daardoor dienen de standaard modellen duurder te worden.
                              Voor liefhebbers zorge de speciale reeksen nog steeds voor aantrekking. Maar kijk naar het succes van Dacia, Hyundai, kia, de SUV'tjes,... Geen enkele van die versies heeft hun succes te danken aan een zware sportversie. De meesten daarvan zijn enkel leverbaar met beperkt en enkel functioneel motoren aanbod. En daardoor zijn ze vaak gunstig geprijsd, wat meer helpt in de verkoop dan een sportieve afgeleide te hebben.

Ik ben ervan overtuigd dat ze jou met zo een gedoe niet gaan overtuigen in de toekomst. Maar jij ben niet de doorsnee klant. Jij bent slechts een aantekening in de kantlijn. En zelf hier binnen het forum, hoeveel rijden er hier met een sportieve variant? Ik denk dat je er verbaasd van zou zijn hoe modaal er zelf hier op een liefhebbers forum gekocht wordt. Zelf jij had een 2.0 dCi Laguna en geen 3.0. Waarom moeten ze dan nog moeite doen om zo een blok te maken, constant bij te schaven, gans de wagen aan te passen om dat blok erin te passen, de volledige homologatie en euro-cyclus shizzle doorlopen, crashtesten ondergaan,.... En waarom? Omdat zelf een liefhebber ze toch wss niet koopt?
                              Tja, dan zijn ze beter af met af en toe een speciale versie uit te brengen of zoals audi/BMW, zich toeleggen op M-packs en S-lines. Die verkopen zeer goed, roepen de helft van de emotie op van een echte M of RS, maar kosten geen hol.

Trouwens, de tijd dat verkoop samen hing met race successen en super sportieve versies die te koop waren, dat is allemaal allang gepasseerd. Speciale versies zorgen er enkel nog voor dat je niet vergeten wordt door liefhebbers. Die modellen zorgen dat je verleden gemarkeerd wordt, maar doet niets aan het huidige.
                              Je komt met overwinningen in de boeken terecht en met de sportieve modellen in het collectieve geheugen. Zowat iedere autoliefhebber kan alle modellen van de M3 of M5 opsommen, de meesten zelf met type benaming en vermogen. Maar vraag hetzelfde te doen van de toyota corola en het zal niet lukken. Maar hoeveel corola's zijn er verkocht? En hoeveel 3 en 5 series?

In deze tijden van gigantische overproductie moeten merken goed nadenken en kiezen voor het nu, met aantrekkelijk geprijsde modellen en enkel modellen/motorisaties die opbrengen en geen kost opslorpende modellen, dat is een goede keuze van Renault.

Is het 'saai'? Ja. Maar het is wel goed gezien. En er is geen enkele reden om het anders te doen, binnen de het huidige klimaat en binnen de huidige markt vraag.
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Op je persoonlijke vraag : toen ik mijn Laguna kocht bestond er geen 3.0 meer.

Op de rest van je tirade ... een hoop zever!
                                - Een m pack of s line refereert qua uiterlijk naar die sportmodellen: neem die weg en ze refereren naar niets op lange termijn
                                - ik vraag ook geen talisman 5.0 v8 hè. Ik vraag een simpele 2.0dci met pakweg 190 pk zoals zowat alle andere merken ook aanbieden. Ja bijna allemaal! Dus enkel renault en Tjeu hebben het bij het rechte eind?

Bedankt ook om me een aantekening in de kantlijn te noemen. Jij bent geïnteresseerd in motos en rijdt een zware pick up en een golf en geeft daar je centjes aan. Zo heeft ieder zijn ding. Mij persopnlijk interesseert dat niet maar ik heb daar ook geen kritiek op. Ik geef dat liever uit aan een mooie Daily maar dat is dan voor jou blijkbaar niet politiek correct? Sterk
                                Last edited by berengun; 03/09/2015, 12:50.

Comment

Op je persoonlijke vraag : toen ik mijn Laguna kocht bestond er geen 3.0 meer.

Op de rest van je tirade ... een hoop zever!
                                  - Een m pack of s line refereert qua uiterlijk naar die sportmodellen: neem die weg en ze refereren naar niets op lange termijn
                                  - ik vraag ook geen talisman 5.0 v8 hè. Ik vraag een simpele 2.0dci met pakweg 190 pk zoals zowat alle andere merken ook aanbieden. Ja bijna allemaal! Dus enkel renault en Tjeu hebben het bij het rechte eind?

Bedankt ook om me een aantekening in de kantlijn te noemen. Jij bent geïnteresseerd in motos en rijdt een pick up en een golf en geeft daar je centjes aan. Zo heeft ieder zijn ding. Ik geef dat liever uit aan een mooie Daily maar dat is dan blijkbaar niet politiek correct? Sterk

Ja, ik weet dat jij dat vraagt, maar als je kijkt wat er te koop staat, dan zijn daar geen kopers voor. Waarom moeten ze het dan maken? Waarom moeten ze het dan ontwikkelen? Voor die paar procent potentiele klanten? En sowieso is de helft daarvan akkoord om toch voor een versie te gaan die dan geen 190pk heeft, maar 'maar' 160pk. Hoe saai je het ook mag vinden, als je kijkt wat er te koop staat, als je kijkt wat de mensen kopen, dan zijn het nu eenmaal de lichtere vermogens die er met kop en schouders bovenuit steken. Dikke motoren verkopen gewoon niet, dus waarom ze maken?
                                  Jij mag er dan van overtuigd zijn dat ze wel zouden verkopen, uit de 2dehands cijfers blijkt dat je mis bent.

Neem er gerust een ander voorbeeld bij, de grote Volvo V70.
                                  42 stuks te koop van 2014-2015.
                                  4 stuks met 180pk, al de rest 115-136pk.

En ja, jij bent maar een aantekening in de kantlijn voor de producenten. Je moet daar niet boos voor zijn Dat geldt voor mij ook hoor Er is helemaal niets mis met anders te zijn dan de doorsnee consument hoor. Verre van zelf! Maar besef wel dat je een ander koop gedrag hebt, dat je een andere kijk hebt op wagens en dat wat jij wil anders is dan wat de markt wil.

Toen Renault aankondigde dat ze met de 2 1.6'jes 99% van de markt konden dekken, toen geloofde ik er ook niets van en vond dat ook waanzin. Maar ondertussen blijkt het wel te kloppen. Tot mijn eigenste grote verbazing.

En wil je heden ten dage verkopen, dan moet je vooral zien dat je in het straatbeeld te zien bent. Het succes van de Auris en Yaris hybride is daar een mooi voorbeeld van (dank u solidariteit voor het gezin)
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Bedankt ook om me een aantekening in de kantlijn te noemen. Jij bent geïnteresseerd in motos en rijdt een pick up en een golf en geeft daar je centjes aan. Zo heeft ieder zijn ding. Ik geef dat liever uit aan een mooie Daily maar dat is dan blijkbaar niet politiek correct? Sterk
                                    Is denk ik geen zaak van al dan niet politiek correct te zijn, maar eerder pure economische logica. Indien de vraag naar zwaardere/sportieve motoren te klein wordt, is zoals Tjeu aanhaalt zeer waarschijnlijk dat constructeurs investeren in enkele basismotorblokken (vb 1600 cc) dat in vrijwel hun ganse gamma (omwille van het ontbreken van toplimousines) inzetbaar is. Zelfde logica krijg je trouwens voor de onderstellen van wagens. En idd, daardoor krijg je eenheidsworst die door de echte liefhebber maar matig zal worden gesmaakt... hoe jammer dat ook is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                      Is denk ik geen zaak van al dan niet politiek correct te zijn, maar eerder pure economische logica. Indien de vraag naar zwaardere/sportieve motoren te klein wordt, is zoals Tjeu aanhaalt zeer waarschijnlijk dat constructeurs investeren in enkele basismotorblokken (vb 1600 cc) dat in vrijwel hun ganse gamma (omwille van het ontbreken van toplimousines) inzetbaar is. Zelfde logica krijg je trouwens voor de onderstellen van wagens. En idd, daardoor krijg je eenheidsworst die door de echte liefhebber maar matig zal worden gesmaakt... hoe jammer dat ook is.
                                      Dat is het inderdaad. Ook niet wat ik zelf zou verkiezen, maar wel héél verdedigbare keuzes.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Mocht Renault een zwaardere motor hebben dan de 1,6 benzine, ik had die direct gekocht. 200 pk is voldoenden natuurlijk, maar een 3 liter V6 erin en je hebt een pracht van een machine. Maar die tijden zijn blijkbaar voorbij.
                                        Nu kan ik wel goed geloven dat het merendeel van de wagens slechts tussen de 100 en de 150 pk zit. Merkte dat aan de verkeerslichten waar ik zelden verloor met 175 pk in een logge Espace. Zeker bij de hernemingen. Ik merk dat vele er erg sportief uitzien met dubbele uitlaten en zo, bvb Mercedes A classe, maar die geen bal vooruit gaan. Tegenwoordig legt men blijkbaar meer de nadruk op uiterlijk en opties ipv op de eerste plaats de motor. En da's niet alleen bij Renault zo...
                                        Anderzijds, gelukkig liggen de tijden van een 2000 cc benzine met 90 pk ver achter ons. Dat was indertijd behelpen.

Comment

• Ik denk dat we er ondertussen wel al uit zijn dat de investeringskost voor een grotere motor voor bepaalde merken niet opweegt tegen de meerverkoop hiervan.
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X