Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
God miljaar tis echt wel een beetje van den foppenboer die achterlichten.
Ze zijn toch wel erg subtiel aan het worden in hun productdifferentiatie. Als je niet op een forum als deze zit dan zou je je echt laten vangen
Nu doen ze hetzelfde als de A6, maar daar zie je het toch redelijk direct...
Enfin waw, wat een detailstudie, dat wordt stilaan meer en meer nodig zo blijkt... Leuk voor de autofreak, toch wat minder voor de doorsnee consument...
Alleen is het zo dat als een freak zich laat vangen (wat geen schande is klaarblijkelijk) die daar veel meer mee gaat verveeld zitten dan een gewone consument.
ja ik vond de 1 ook véél leuker rijden dan een 320d.Maar toch was een 320d denk ik een verstandigere keuze geweest.Maar soit i love my 120i
Klopt wel, dat ze daar nooit eerder aan gedacht hebben om een hatchback RWD te maken ... De 3 reeks wordt groter en groter (stond naast een oude 5-reeks deze week, even groot als laatste 3-reeks) ... dus er moest wel iets kleiner komen. En de 3-reeks compact was enkel een voorloper, die een beetje met zijn identiteit worstelde. Grappig is wel dat de laatste 3-compact minder rondrijdt dan de vorige ...
Thoh, heb al veel getwijfeld om ze eventueel weer weg te doen om terug wat aan rijprestaties en -comfort te winnen, maar qua looks vind ik het nog altijd enorm geslaagd en zeker exclusief. Als het M pack er komt, had ik ook al gedacht om overschakelen naar M 208 Styling, maar denk meer en meer om het gewoon zo te laten.
Ik vind het raar dat ze zo'n 'oude' motor nog in een nieuw model steken, het blijft natuurlijk een uitstekende motor maar toch, het is niet dat BMW een geldgebrek heeft om een nieuwe krachtbron te ontwikkelen hè...
Gij zou ook gene goeie CEO zijn, peizek.
Stel dan je als begeerd automerk en notoir topmotorenbouwer een sportieve versie wil maken van je kleinste modelletje (dat vooralsnog niét in de States wordt verkocht), die dus niet al teveel zal verkopen en dus zeker geen grote melkkoe zal zijn, maar wel belangrijk is voor je imago (maar de aandeelhouders hebben uiteraard niet graag dat 'ie teveel gaat kosten) ... en je moet er niet zoveel voor doen want de '1 heeft al 'n schitterende balans en is een magnifieke uitgangsbasis voor zo'n kleine racer, én je hebt al één van de beste motoren liggen die er zijn, die er goed in past en ongeveer 't perfecte vermogen levert zodat de auto niet in 't vaarwater komt van 't sportieve model een reeks hoger ... waarom zou je dan in godsnaam nog moeite, tijd (4 jaar !) en vooral geld willen investeren in een nieuwe motor? De S54 is toch geen béétje verouderd?
Wat moeten ze dan wel ontwikkelen?
Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
Wat gaan ze dan met de 3 liter twin-turbo aanvangen???
Een M-model moet een M-motor hebben, zoveel is duidelijk. En hoe goed die twin turbo ook is ... de S54 is toch nog altijd van 'n ander kaliber, en hoort niet in een M.
Ik twijfel er nog altijd aan of er een M komt in de '1-reeks (alhoewel dat zoiets met de '1 coupé en cabrio wel denkbaar is, en dat model zal ook in de States worden verkocht), maar als 'ie komt ... dan kan het gewoon bijna niet anders dan dat 'ie met de S54 komt. De gewoonweg perfécte motor ligt klaar op hen te wachten, ze hebben er gewoon géén werk aan. Mocht BMW nog een nieuwe motor moeten ontwikkelen, dan is het 100% zeker dat een "M1" er niet komt, maar omdat die motor nu klaar ligt (te sméken om de '1), is de kans dat er zo'n "M1" zou komen, nog een beetje denkbaar, en verdedigbaar.
Welke motor zou jij dan in een "M1" willen zien? Een nieuwe 3,2-liter die niet meer vermogen levert dan de oude? Of een nog kleinere motor, met nog minder vermogen zodat 'ie nog dichter op de huid wordt gezeten door de 135i en ja zelfs de 130i?
Trouwens, de 135i is op vandaag ook nog altijd niet officieel bevestigd.
Afwachten dus. Ik *hoop* dat 'ie komt, de E87/E81 met de S54. Zou schitterend zijn...
Deze getoonde Lemon leder zetels lijken qua kleur helemaal niet hoe ze in het echt uitzien hoor
Die foto's zijn inderdaad best wel wat overbelicht, idd. Maar lemon blijft een zeer bleke lederkleur.
Ik vind 't schitterend, hoe dat lemon naar buiten zal stralen en prachtig samen zal passen met dat carbonzwart en de chroom raamomlijsting... Ware terra bleker geweest (en dus natuurbruin, of kastanjebruin o.i.d.) en ook naar buiten zou schijnen, dan had ik dat genomen. Terra is echter te donker om mooi naar buiten uit te stralen, dus daarom nam ik 't niet.
Ik heb beslist om toch maar de radio Professional te nemen. De radio straalt toch meer klasse uit en de MP3 cd's zijn ook veel handiger. Maandag even naar de garage bellen om hem bij te bestellen
Ja bij mij stopt het daar ook. Da's echt m'n budget en daar ga ik echt niemeer bovenuit gaan. Zal wel goed zijn zo zeker.
Je kan natuurlijk blijven opties kiezen maar mijne portefeuille kan da nie blijven trekken
In 't topic van de Z4 M staat 'n linkje naar 'n artikel dat de S54 uit productie zou gaan om wille van emissieredenen.
Alhoewel dat tegenstrijdig is met het bericht dat BMW eind vorig jaar nog op de wereld losliet dat de S54 nog minstens tot 2009 zou verder worden gebouwd, kan dat dus de kans op een "M1" met S54 zeer klein maken...
Comment