Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nah, zal niet gaan, de 120sd/123d. Van één inside-BMW-bron heb ik al dat 'ie pas wordt geproduceerd vanaf september (modeljaar 2008 dus). M'n "vrouwtje" in Duitsland weet nog van niks, ze hebben nog geen gegevens over bestelbaarheid.

't Wordt er dus eentje zoals besteld ! Al ben ik er nog niet uit inzake 't soundsysteem (HiF luidsprekersysteem vs. HiFi-systeem Professional), en evenmin inzake de muziekbron (MP3-CD-wisselaar vs. USB-aansluiting).

Comment

• Weet er iemand hoe breed de banden maximaal mogen zijn op een 1 zonder dat de wielen uit de kas komen en zonder dat de kasten moeten groter gamaakt worden.

Bij BMW zetten ze op een 1 vooraan 205/45/18 maar ik had er graag een iets bredere band vooraan gewild en achteraan had ik hem ook liefst iets breder dan de 225/40/18 maar ik weet nie of het technisch allemaal mogelijk is
      Last edited by WC-eend; 24/03/2007, 14:16.
      Senna, Driven To Perfection

Comment

• De breedte van je banden heeft minder invloed op 't feit of je wielen uit de kassen komen, dan de offset (en breedte) van je velgen.

Als je dus je OEM 18" velgen houdt, mag je bij wijze van spreken zelfs 255-rubbers leggen en ze zullen nog mooi binnen je wielkassen blijven.

Door zo wat rond te lezen, blijkt dat de '1 toch niet makkelijk banden verdraagt die veel breder zijn dan 23,5 cm. Zowel voor- als achteraan.

Maar waarom zou je dat willen doen, eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          De breedte van je banden heeft minder invloed op 't feit of je wielen uit de kassen komen, dan de offset (en breedte) van je velgen.

Als je dus je OEM 18" velgen houdt, mag je bij wijze van spreken zelfs 255-rubbers leggen en ze zullen nog mooi binnen je wielkassen blijven.

Door zo wat rond te lezen, blijkt dat de '1 toch niet makkelijk banden verdraagt die veel breder zijn dan 23,5 cm. Zowel voor- als achteraan.

Maar waarom zou je dat willen doen, eigenlijk?
          Voor het zicht

Ik had vooraan 225/40/18 willen zetten en achteraan 235/40/18.

Comment

• 'k Denk wel dat dat zou kunnen passen, ja.

Maar euhm, eerlijk waar : als je 't puur voor het zicht doet, dan zou ik je ten zeerste aanraden om je die kosten te besparen. Een band die 2 centimetertjes breder is, op dezelfde velg (dus zelfde ofsset), dat zie je écht niet...

Als je een "bredere" look wil, dan zijn er ook andere oplossingen, waaronder een illegale. (ik durf het woord bijna niet uitspreken ) Ikzelf overweeg ook om op mijn lelijke eendje dan ook van die ... euhm ... spacers (lap, daar hebben we 't) te steken, maar dan enkel achteraan, en dunne. Waarschijnlijk de versies van 1,5 cm of 2 cm breed (per spacer), met centreerring, maar zonder de aparte bouten. Die van Eibach, hoogst waarschijnlijk.

Dat van de banden te wisselen vind ik persoonlijk geen goed idee. Als de velgen even diep blijven zitten, dan zal je die 2 cm vooraan, en zéker die 1 cm achteraan, helemaal niet zien.

Comment

• Ik twijfel om ofwel 4x 225/40/18 te zetten en dan achteraan spacers of om vooraan 225/40/18 en achteraan 235/40/18 (en evt mss dan de spacers achteraan). Ik weet het niet. Ik had vooraan graag de 225 gehad en omdat bij een BMW toch de achterste banden breder moeten zijn (persoonlijke mening) vond ik 235 wel goed. Ok het verschil van de uiteindelijke breedte gaat in zicht miniem of niets zijn maar het gaat meer om het gedacht

Ik ga volgende zaterdag eens bij de de condé langsgaan om eens te kijken welk goei prijsje hij voor mij kan maken

Comment

• Ik denk dat je inderdaad makkelijk tot 255 mm breed kan gaan achteraan mits je een goeie velg gekozen hebt. Ikzelf zit nu met velgen van 8,5 inch breed , mn offset waarde is weliswaar echt wel op de limiet voor de 1 serie, met 225/35-R19 rondom. Dit ziet er eigenlijk toch al vrij breed uit op een 1 serie. Op de standaard BMW velgjes voor de 1 reeks zou ik echter geen 255 mm aanraden.

Comment

• 255 achteraan op de '1 wordt zelfs door de velgenfabrikanten niet aangeraden, er zijn geen TÜV-attesten voor. Ik las al vaker dat zelfs 235 achteraan al kan slepen, zeker als je niet de OEM BMW-velgen hebt, maar aftermarket-velgen die qua offset een beetje breder zijn.

225 vooraan is bij verlaagde '1 ook al goed voor geschraap van de banden tegen de kassen, zeker met aftermarket-velgen.

Ik zou - eerlijk waar - de 205/225 niet veranderen. Steek spacertjes, dat geeft de "brede look", niet de banden.

Comment

• Net terug van de garage. Bij deze mag ik u met grote trots meedelen dat mijn 'eend' besteld is De levering gebeurt in de week 25 (18 tot 22 juni)

Hieronder de uiteindelijke configuratie:

BMW 118d

Buitenkleur: Alpineweiss III
                    Binnenbekleding: Stof/Leder Pearlpoint Organge/Schwaez

OPTIES:
                    - Auto Start/Stop Funtie (standaard)
                    - Multifunctioneel stuurwiel
                    - Alu. velgen styling 222 16" met winterbanden
                    - Gespoten aanbouwdelen
                    - Chrome-line buitenuitrusting
                    - Sportzetels vooraan
                    - Decoratieve lijsten Aluminium Akzentschliff
                    - 5 zitplaatsen
                    - Hogedrukreiniging koplampen
                    - Xenon voor grote en dimlichten (incl. LED achterlichten)
                    - Snelheidsregelaar
                    - M sportstuur
                    - Hemelbekleding in anthrazit
                    - Gereduceerd vermogen
                    - Option Line
                    * Centrale armsteun vooraan
                    * Opbergpakket
                    * Elektronisch gestuurde Airconditioning
                    * Bestanddelen Line

Er komen ook nog 18" velgen met zomerbanden onder. Daar ga ik volgende week voor zien...
                    Last edited by WC-eend; 24/03/2007, 18:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                      Net terug van de garage. Bij deze mag ik u met grote trots meedelen dat mijn 'eend' besteld is De levering gebeurt in de week 25 (18 tot 22 juni)

Hieronder de uiteindelijke configuratie:

BMW 118d

Buitenkleur: Alpineweiss III
                      Binnenbekleding: Stof/Leder Pearlpoint/Schwaez
                      Geen orange?
                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                        Geen orange?
                        Oei, ja ben Organge erbij vergeten te typen

Zal het ff aanpassen

Comment

Oei, ja ben Organge erbij vergeten te typen

Zal het ff aanpassen
                          Gelukkig maar

Proficiat met deze zeer knappe eend !

Wit
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• What a beauty!

Net zoals mijn config, mocht ik Mpakket nemen dan zou het met terra zijn.

Comment

• Proficiat met de bestelling, en neem aub de 18" velgen van in je avatar..

Dat zijn dé knapste bij uitstek, mooier als de M-velgen voor het M-pack !

Comment

• Mercikes allemaal!!!

@ SpeedExceed: Ik denk wel dat ik deze velgen zal nemen want ik vind ze zéér knap maar volgende zaterdag kan ik je er definitief uitsluitsel over geven.

Comment

• Morgen hopelijk testrit met de BMW 1 3 deurs

Sinds de facelift /3deurs vind ik hem echt prachtig geworden! Vroeger had ik altijd het gevoel dat er iets ontbrak, zeker bij magere uitgeruste bakken, maar nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                    Morgen hopelijk testrit met de BMW 1 3 deurs
                                    Dat zal toch niks zijn vermits de 3-deurs pas vanaf eind mei bij de dealers zal arriveren

Comment

• De velgen zoals hier op het prototype staan er ook wel zeer mooi onder.

Tgoh, zal nog een moeilijke keuze worden die velgen

Comment

• Op de Duitse BMW site staat aktivlenkung voor de prijs van 1.300€ terug te vinden bij de optielijst.

Wat houdt dat in?
                                        Last edited by ; 26/03/2007, 13:54.

Comment

De velgen zoals hier op het prototype staan er ook wel zeer mooi onder.

Tgoh, zal nog een moeilijke keuze worden die velgen
                                          Zolang het maar OEM velgen zijn ben 'k al blij, toch liefst die van je avatar !

Ik blijf zagen !

Comment

Working...
                                          X