Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik rij met een 318d stessie rond, wanneer ik een wagen nodig heb, (170.000km reeds, dus al goed gerodeert ) en ik haal in de winter iets van 5,8-6,4 gemiddeld ... zomer ligt dat iets hoger !
Op Autoweek heb ik trouwens gelezen dat de face-lift 1 hetzelfde systeem heeft als de face-lift 5 met een dynamo die bij het remmen een batterij oplaadt om de elektronica te bevoorraden. Cool!
En blijkbaar heeft BMW nog meer inspanningen gedaan om het verbruik te temperen. Elke manuele 1' (behalve de 130i) komt standaard met een (uitschakelbaar, oef!) stop&go systeem, de aircomotor wordt ontkoppeld wanneer niet in gebruik, kleppen achter de nieren kunnen de nieren nagenoeg afsluiten bij lage belasting voor betere aerodynamica... Indrukwekkend!
Mn broer haalt dat ook uit zn passat 1.9tdi (vorig model)
Ge moet daar toch serieus zot voor doen
De eerste 10.000km was het verbruik van onze 118d 10,2 liter/100km.
Dat is inderdaad veel, maar hou er rekening mee dat we steeds korte afstanden doen, wat te vergelijken is met stadsverkeer. Als je er dan ook nog eens graag een sportieve rijstijl op nahoudt, dan kan je je aan zo'n verbruik verwachten.
Ondertussen heeft de wagen 20000km en is het verbruik gedaald naar 8,5 liter, wat me redelijk lijkt gezien de omstandigheden.
Onze 530d daarentegen verbuikt gemiddeld slechts 8,2liter, maar hiermee worden dan ook veel lange autosnelwegritten gedaan aan legale snelheden...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ondertussen heeft de wagen 20000km en is het verbruik gedaald naar 8,5 liter, wat me redelijk lijkt gezien de omstandigheden.
8,5 vind ik meer dan normaal voor sportieve rijstijl, alles wat erboven is, is gewoon niet nodig imo ... een diesel telkens trekken tot en met (over) 4000 toeren is niet nodig ....
Btw, als je de nieuwe prestaties vergelijkt is die nieuwe 120d is een dan wel een kleine bom, 0-100 in 7,5 sec.. We moeten dat natuurlijk wel wat relatief bekijken en dat kan natuurlijk een paar sec sneller zijn dan het echt in werkelijkheid zal zijn, maar hebben we meer nodig in dat kleine 'bommetje'?
Comment