Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Inderdaad, ik denk dat die al rap 5000 euro meer zal kosten! Hoeveel heeft 'ie nu? 150 of 163 pk?
    Feit is dat je nu een wagen hebt waar je volledig content van bent, binnen budget. Dan zou ik eigelijk niet meer twijfelen.
    de nieuwe 2.0d heeft 177pk

in mei heb ik een testrit met deze motorisatie in de 3deurs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      de nieuwe 2.0d heeft 177pk

in mei heb ik een testrit met deze motorisatie in de 3deurs
      waarom geen 2.0i die heeft 170pk,zalige sound en een laag verbruik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
        waarom geen 2.0i die heeft 170pk,zalige sound en een laag verbruik
        is minder snel en minder explosief

+ het is een atmosferische benzine en als je die wil doen vooruitgaan moet je 'm in toeren jagen en dan stijgt het verbruik meer. De diesel is veel koppelrijker

Comment

+ het is een atmosferische benzine en als je die wil doen vooruitgaan moet je 'm in toeren jagen en dan stijgt het verbruik meer. De diesel is veel koppelrijker
          bij het horen van dat dieselgekletter zou mijn keuze snel gemaakt zijn hoor...

en die 2.0i is nu niet bepaald traag te noemen, toch niet in zijn huidige (opgewaardeerde) vorm. en dat geluid

vraag maar aan tsmetjen
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

minder explosief is die inderdaad,maar qua verbruik ik verbruik zelfs minder dan sommige hier met hun 118/120d's en ik rij echt niet zoals een bompa.Ik heb liever een vette sound ipv tractorsound met véél koppel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten

en die 2.0i is nu niet bepaald traag te noemen, toch niet in zijn huidige (opgewaardeerde) vorm. en dat geluid

vraag maar aan tsmetjen
              is die van tsmetjen geen 150pk versie ?

Comment

vraag maar aan tsmetjen

Tsmetjen heeft toch de oudere versie met 150 pk in zijn Z4 liggen?

Edit:
                Nemo was me voor.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Tsmetjen heeft toch de oudere versie met 150 pk in zijn Z4 liggen?
                  ja, maar ik had het over dat geluid (is idd een beetje ongelukkig geformuleerd in m'n post)

edit: en dan nog, die 150pk-versie is ook niet traag in de Z4...
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

• 120i
                    top 224
                    0-100 in 7,7 sec
                    herneming 80-120 (4/5 versnelling) in 7,4/9,5
                    gemiddeld 6,4 liter per honderd (ok da's zuinig voor een benzine)

maar

120d
                    top 228
                    0-100 in 7,5 sec
                    herneming 80-120 (4/5 versnelling) in 6,4/8,0
                    gemiddeld 4,9 liter per honderd

hij is een pak rapper (hernemingen zijn belangrijk voor mij, sprintjes doe ik amper), nog net iets zuiniger en de brandstof is een derde goedkoper per liter

de rekening is snel gemaakt

Comment

ja, maar ik had het over dat geluid (is idd een beetje ongelukkig geformuleerd in m'n post)

edit: en dan nog, die 150pk-versie is ook niet traag in de Z4...
                      jep geluid is zalig en traag kan je de 150pk versie idd niet noemen,is alleen wel geen explosieve motor

Comment

• en blijkbaar draait de nieuwe 2.0d nog iets zoeter dan de vorige en hoor je 'm amper nog. (van horen zeggen, heb 'm zelf nog niet gehoord)

ik zal het weten te zeggen na de testrit

als ik er een cabriootje bijneem zal het een benzine zijn maar voor m'n daily werkride: diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
                          Je gaat nu toch ni zeggen dat een 120i een 'zo'n' vette sound heeft hè, 6-cilinders hebben een vette sound . Onze 120d klinkt niet slecht boven de 3500 tpm hoor, zeker voor een diesel, als ik het vergelijk met een 1.9 of 2.0 TDI...
                          toch een vriend van mij heeft een TT 3.2 v6 en mijn sound is véél vetter dan zijn 6cilinder

Comment

Je gaat nu toch ni zeggen dat een 120i een 'zo'n' vette sound heeft hè, 6-cilinders hebben een vette sound . Onze 120d klinkt niet slecht boven de 3500 tpm hoor, zeker voor een diesel, als ik het vergelijk met een 1.9 of 2.0 TDI...
                            die 4-cilinder uit de 120i/Z4/320i heeft een geluid dat zeer goed lijkt op de 6-cilinders
                            2015 BMW F11 520dA

Comment

Wow fok 228 km/u voor een dieseltje . Dat verbruik vind ik wel wat optimistisch.
                              dat zal het voor de 2.0i ook wel zijn, denk als je even sportief met een 120d rijdt als met een 120i dat de 120d tussen de 7 & 8 liter zal uitkomen en de 120i die in zijn gat wil kleven aan 10-11 liter zal zitten

Comment

Ja, ok het zal wel goed klinken voor een 4-cilinder maar het geluid van de 120d een tractorgeluid noemen ... auch .
                                ik heb al is met een 320d e90 gereden en die had echt wel een tractor geluid in hoge toeren.Ik weet niet hoe het zit voor een 120d

Comment

• Wat een optimistisch verbruik

Zo'n 120d hoor je toch amper als je er in zit, dus who gives a fuck...

Comment

Mijn moeder die met haar 120d vaak 'rond de kerktoren' rijdt en af en toe eens 160 à 180 rijdt op de autostrade verbruikt 8,3 liter . Beetje overdreven...
                                    ik zit nu op 9.1liter met alleen rond de kerktoren en Brasschaat centrum rond te rijden

Comment

de rekening is snel gemaakt
                                      Idd. Er zijn imo bijna geen redenen om toch voor de benzineversie te kiezen. Jammer genoeg, maar zo is het gewoon. In feite moest het prijsverschil tss beiden groter geweest zijn, zoals bij de 3-reeks. Of zelfs nog groter.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Een paar dagen geleden had mijn vader nog is een 320d als vervangwagen voor de E39 en we hebben effe een ritje gemaakt naar 't stad om is te vergelijken met de 1. Het klinkt hetzelfde maar de 3 is beter geïsoleerd en comfortabeler. Je moet eens met een TDI rijden, dan merk je het verschil in geluid tussen een BMW en een tractor .
                                        jep VW tdi's die zijn zelfs nog rauwer dan tractors

Comment

Zeker in een 40.000 euro dure Audi A6 past dat niet vind ik (heb vorige week eens meegereden met die van m'n nonkel).
                                          ik rij af en toe wel is met een Q7 3.0tdi en ik word echt gek van dat geluid en traag dat die bak is nie normaal.BMW blijft qua motor"s toch wel een paar klasse hoger dan Audi/VW

Comment

Working...
                                          X