Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Nieuwe e-208 en e-Corsa hebben 50kwh maar slechts 136pk
Bovendien is een i3 lichter
Binnenruimte: heb je eigenlijk al eens in een i3 gezeten? Je hebt net heel veel plaats gezien de lengte van maar 4 meter.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenDenk dat concurrentie vooral uit eigen huis zal komen want in 2020 komt de Mini Electric met zelfde battery pack en elektromotor als de i3 maar wel een pak goedkoper
Leave a comment:
-
Denk dat concurrentie vooral uit eigen huis zal komen want in 2020 komt de Mini Electric met zelfde battery pack en elektromotor als de i3 maar wel een pak goedkoper
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenVergeet niet dat die nieuw 40-45k hebben gekost. En sterke elektromotor van 170pk. Ook best veel ruimte, hoog en geen transmissietunnel. Voor 15-20k kun je er al heel wat vinden en in Duitsland is het aanbod nog groter. Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen prijsverschil zit tussen versies met Range Extender en zonder terwijl dit toch een optie was van 4500 euro.
Al veel YT-filmpjes over bekeken en met zo'n 22kwh kun je in feite niet veel doen, Gemiddeld 120km rijbereik, op autostrade aan 130kmpu in de winter houdt het na 90km al op... Da's echt te weinig. Die Rex vind ik in feite wel een goede oplossing, drijft de wielen niet aan maar werkt als generator. Is een must op die 22kw versie.
33kwh is nog net doenbaar voor de meesten, hier zou ik twijfelen om de Rex-versie te nemen
Nieuwe hebben nu 42kw maar ze gaan hun prijzen toch moeten laten zakken als de ID3 op de markt is
Tweedehands kun je zeker koopjes doen bij de 60Ah (22kwh) maar inderdaad dan de REX-versie nemen. Al mee gereden en is echt plezant, ideaal voor wie vooral stad en 70km/u gewestwegen doet en geen of slechts sporadisch autostrade. Wat je zegt over winter en autostrade klopt maar even goed haal je er tussen pakweg april en oktober ook 150km uit als je er wat op let.
Leave a comment:
-
Hoop dat de i3 blijft bestaan en zal evolureren,de voorkant mag zeker aangepast worden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenIk zou een i3 altijd met Rex nemen, dan kan je tenminste door blijven rijden zolang er benzine in de tank zit.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenBMW To Keep The i3 In Production Until 2024, Most Likely With Upgraded Battery.
https://www.carscoops.com/2019/12/bm...raded-battery/
Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.
Leave a comment:
-
Ik zou een i3 altijd met Rex nemen, dan kan je tenminste door blijven rijden zolang er benzine in de tank zit.
Leave a comment:
-
Vergeet niet dat die nieuw 40-45k hebben gekost. En sterke elektromotor van 170pk. Ook best veel ruimte, hoog en geen transmissietunnel. Voor 15-20k kun je er al heel wat vinden en in Duitsland is het aanbod nog groter. Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen prijsverschil zit tussen versies met Range Extender en zonder terwijl dit toch een optie was van 4500 euro.
Al veel YT-filmpjes over bekeken en met zo'n 22kwh kun je in feite niet veel doen, Gemiddeld 120km rijbereik, op autostrade aan 130kmpu in de winter houdt het na 90km al op... Da's echt te weinig. Die Rex vind ik in feite wel een goede oplossing, drijft de wielen niet aan maar werkt als generator. Is een must op die 22kw versie.
33kwh is nog net doenbaar voor de meesten, hier zou ik twijfelen om de Rex-versie te nemen
Nieuwe hebben nu 42kw maar ze gaan hun prijzen toch moeten laten zakken als de ID3 op de markt is
Leave a comment:
-
Ik was gisteren op autoscout eens aan het kijken naar I3's en het valt mij op dat die wel heel duur blijven.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenIk snap echt niet dat BMW van deze wagen geen i3Lwb heeft gemaakt: maak de wagen 30 cm langer, en gebruik dat voor wat extra accu-capaciteit én benenruimte voor de achterste passagiers. Ik denk dat dat wel goed zou kunnen verkopen, er is niet echt een concurrent op de markt voor zoiets.
Ik heb de wagen altijd erg mooi gevonden, nu nog.
Er is al aangetoond dat met een veel beter batterijen pack, 700 Km range mogelijk is met een i3.
Leave a comment:
-
Ik snap echt niet dat BMW van deze wagen geen i3Lwb heeft gemaakt: maak de wagen 30 cm langer, en gebruik dat voor wat extra accu-capaciteit én benenruimte voor de achterste passagiers. Ik denk dat dat wel goed zou kunnen verkopen, er is niet echt een concurrent op de markt voor zoiets.
Ik heb de wagen altijd erg mooi gevonden, nu nog.
Leave a comment:
-
Van dag 1 dat ze die gepresenteerd hebben vind ik die superknap!
De mooiste full electric op de markt voor mij. Anders dan anders, maar dat vind ik goed.
Leave a comment:
-
Guest repliedsmaken verschillen,gelukkig,maar in deze volg ik volledig
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
Vond dat in het begin ook,maar met de tijd ben ik de i3 gaan appreciëren.En ik denk als de opvolger gaat uitkomen ooit,ik die zal nemen.
Zal net als de rest van BMW wel een goeie auto zijn uiteraard.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenSpijtig dat die zo lelijk is.
Leave a comment:
Leave a comment: