Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Er komt een compleet elektrische BMW 1-serie, maar zo als gezegd die zal een pak duurder worden.
    Duurder dan de i3? Dat krijgen ze toch nooit verkocht, ale misschien aan die paar fanboys die zelfs geld zouden geven aan een dril met een BMW logo op, maar toch niet aan het grote publiek.

Leave a comment:

• Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Sorry maar 120aH (42 kwh) is nog altijd weinig, en de bagageruimte is belachelijk klein.
    Voor die prijs kan je gewoon heel wat beter kopen tegenwoordig.
    Ben niet akkoord, 42kwh en reëel rijbereik van 250-300 is voor 95% van de bestuurders meer dan genoeg. De anderen voor wie dit niet genoeg is gaan sowieso al niet in dit segment shoppen.
    Nieuwe e-208 en e-Corsa hebben 50kwh maar slechts 136pk
    Bovendien is een i3 lichter
    Binnenruimte: heb je eigenlijk al eens in een i3 gezeten? Je hebt net heel veel plaats gezien de lengte van maar 4 meter.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
    Denk dat concurrentie vooral uit eigen huis zal komen want in 2020 komt de Mini Electric met zelfde battery pack en elektromotor als de i3 maar wel een pak goedkoper
    De nieuwe opvolger van de i3 zou op het zelfde onderstel komen als de Mini Electric, maar dat plan schijn nu overboord gegooid te zijn.

Leave a comment:

• sunking
    replied
    Sorry maar 120aH (42 kwh) is nog altijd weinig, en de bagageruimte is belachelijk klein.
    Voor die prijs kan je gewoon heel wat beter kopen tegenwoordig.

Leave a comment:

• Rueff
    replied
    Denk dat concurrentie vooral uit eigen huis zal komen want in 2020 komt de Mini Electric met zelfde battery pack en elektromotor als de i3 maar wel een pak goedkoper

Leave a comment:

• Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    Vergeet niet dat die nieuw 40-45k hebben gekost. En sterke elektromotor van 170pk. Ook best veel ruimte, hoog en geen transmissietunnel. Voor 15-20k kun je er al heel wat vinden en in Duitsland is het aanbod nog groter. Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen prijsverschil zit tussen versies met Range Extender en zonder terwijl dit toch een optie was van 4500 euro.

Al veel YT-filmpjes over bekeken en met zo'n 22kwh kun je in feite niet veel doen, Gemiddeld 120km rijbereik, op autostrade aan 130kmpu in de winter houdt het na 90km al op... Da's echt te weinig. Die Rex vind ik in feite wel een goede oplossing, drijft de wielen niet aan maar werkt als generator. Is een must op die 22kw versie.
    33kwh is nog net doenbaar voor de meesten, hier zou ik twijfelen om de Rex-versie te nemen

Nieuwe hebben nu 42kw maar ze gaan hun prijzen toch moeten laten zakken als de ID3 op de markt is
    Maak daar tegenwoordig maar 50-55k nieuwprijs van voor een full-option 120Ah
    Tweedehands kun je zeker koopjes doen bij de 60Ah (22kwh) maar inderdaad dan de REX-versie nemen. Al mee gereden en is echt plezant, ideaal voor wie vooral stad en 70km/u gewestwegen doet en geen of slechts sporadisch autostrade. Wat je zegt over winter en autostrade klopt maar even goed haal je er tussen pakweg april en oktober ook 150km uit als je er wat op let.

Leave a comment:

• jupiter
    replied
    Hoop dat de i3 blijft bestaan en zal evolureren,de voorkant mag zeker aangepast worden.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Ik zou een i3 altijd met Rex nemen, dan kan je tenminste door blijven rijden zolang er benzine in de tank zit.
    Maar die worden nieuw niet meer gemaakt dacht ik?

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
    Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
    BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
    Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.
    Er komt een compleet elektrische BMW 1-serie, maar zo als gezegd die zal een pak duurder worden.

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    BMW To Keep The i3 In Production Until 2024, Most Likely With Upgraded Battery.

https://www.carscoops.com/2019/12/bm...raded-battery/
    Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
    Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
    BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
    Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    Ik zou een i3 altijd met Rex nemen, dan kan je tenminste door blijven rijden zolang er benzine in de tank zit.

Leave a comment:

• FvDm
    replied
    Vergeet niet dat die nieuw 40-45k hebben gekost. En sterke elektromotor van 170pk. Ook best veel ruimte, hoog en geen transmissietunnel. Voor 15-20k kun je er al heel wat vinden en in Duitsland is het aanbod nog groter. Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen prijsverschil zit tussen versies met Range Extender en zonder terwijl dit toch een optie was van 4500 euro.

Al veel YT-filmpjes over bekeken en met zo'n 22kwh kun je in feite niet veel doen, Gemiddeld 120km rijbereik, op autostrade aan 130kmpu in de winter houdt het na 90km al op... Da's echt te weinig. Die Rex vind ik in feite wel een goede oplossing, drijft de wielen niet aan maar werkt als generator. Is een must op die 22kw versie.
    33kwh is nog net doenbaar voor de meesten, hier zou ik twijfelen om de Rex-versie te nemen

Nieuwe hebben nu 42kw maar ze gaan hun prijzen toch moeten laten zakken als de ID3 op de markt is

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Ik was gisteren op autoscout eens aan het kijken naar I3's en het valt mij op dat die wel heel duur blijven.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
    Ik snap echt niet dat BMW van deze wagen geen i3Lwb heeft gemaakt: maak de wagen 30 cm langer, en gebruik dat voor wat extra accu-capaciteit én benenruimte voor de achterste passagiers. Ik denk dat dat wel goed zou kunnen verkopen, er is niet echt een concurrent op de markt voor zoiets.
    Ik heb de wagen altijd erg mooi gevonden, nu nog.
    Er is geen extra lengte nodig voor meer batterijen, daar wordt hij alleen maar zwaarder van, er moeten gewoon veel betere batterijen in.
    Er is al aangetoond dat met een veel beter batterijen pack, 700 Km range mogelijk is met een i3.

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Ik snap echt niet dat BMW van deze wagen geen i3Lwb heeft gemaakt: maak de wagen 30 cm langer, en gebruik dat voor wat extra accu-capaciteit én benenruimte voor de achterste passagiers. Ik denk dat dat wel goed zou kunnen verkopen, er is niet echt een concurrent op de markt voor zoiets.
    Ik heb de wagen altijd erg mooi gevonden, nu nog.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    BMW To Keep The i3 In Production Until 2024, Most Likely With Upgraded Battery.

Leave a comment:

• gpdude
    replied
    Van dag 1 dat ze die gepresenteerd hebben vind ik die superknap!
    De mooiste full electric op de markt voor mij. Anders dan anders, maar dat vind ik goed.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    smaken verschillen,gelukkig,maar in deze volg ik volledig

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten

Vond dat in het begin ook,maar met de tijd ben ik de i3 gaan appreciëren.En ik denk als de opvolger gaat uitkomen ooit,ik die zal nemen.
    Ik wil ook iets elektrisch binnen een jaar of 3 maar deze laat ik toch aan mij voorbijgaan, er zijn mooier alternatieven, maar dat is smaak

Zal net als de rest van BMW wel een goeie auto zijn uiteraard.

Leave a comment:

• jupiter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Spijtig dat die zo lelijk is.
    Vond dat in het begin ook,maar met de tijd ben ik de i3 gaan appreciëren.En ik denk als de opvolger gaat uitkomen ooit,ik die zal nemen.

Leave a comment:

Working...
X