Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• guyugy
    replied
    Ik heb nog een uur geleden een recente i3 van dichtbij gezien, dat is toch niet moeder’s schoonste
    Wel herkenbaar, blijkbaar was dat de bedoeling ?
    Mijn grootste voorbehoud met EV’s is dat al wat nu verkocht wordt instantelijk in waarde zal kelderen de dag dat de solid state batterijen zullen verschijnen.
    Men belooft deze batterijen al meer dan tien jaar voor binnen de 5 jaar, dus zal dat stilaan komen, zeker ?

Leave a comment:

• guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Nou, hij wil toch zsm een fabriek in Europa EN China zetten.
    Volgend model, de Y, wordt een kleine(re) SUV, ideaal dus voor de hele wereld.
    En dat chauvinisme weet ik toch niet. Op bijna geen enkel US forum vind ik dat terug, eerder zeer veel scepticisme.
    ik bedoel dat de Americanen hun eigen kwaliteitsnoveau als voldoende beschouwen.
    mijn vader heeft twee Chevrolet gehad, de afwerking was niet schitterend

Leave a comment:

• sunking
    replied
    De basis versie van de model 3 interesseert je niet, is dat omwille van de range of omwille van de andere specs? En indien het de range is, is dat dan bij de i3 ook geen issue?
    Als ik vandaag zou moeten bestellen zou de vernieuwe i3 me ook wel interesseren want de model 3 duurt idd nog wel een tijdje. Maar ik heb absoluut geen haast, m’n huidige wagen is net ingereden.

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Nou, hij wil toch zsm een fabriek in Europa EN China zetten.
    Volgend model, de Y, wordt een kleine(re) SUV, ideaal dus voor de hele wereld.
    En dat chauvinisme weet ik toch niet. Op bijna geen enkel US forum vind ik dat terug, eerder zeer veel scepticisme.

Leave a comment:

• guyugy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Basis Tesla 3 zal nog heel wat op zich laten wachten, eerst moeten alle duurdere versies verkocht zijn.
    Verwacht ik niet voor 2022 in Europa.

Glazen dak vind ik ook spijtig. Geeft geen voordeel en daardoor spijtig genoeg geen achterklep.
    Musk blijft nog denk ik voor een volumeproductie op de thuis-markt te mikken, dus eerder de sedans (naast de pick-ups )
    Daar mag hij ook meer rekenen op wat chauvinisme...

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Basisversie van de Tesla 3 interesseert mij niet, wel de huidige verkochte. Maar ik denk niet dat tegen de tijd dat ik een nieuwe wagen moet kiezen, de levertermijn van dat voertuig acceptabel gaat zijn

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Basis Tesla 3 zal nog heel wat op zich laten wachten, eerst moeten alle duurdere versies verkocht zijn.
    Verwacht ik niet voor 2022 in Europa.

Glazen dak vind ik ook spijtig. Geeft geen voordeel en daardoor spijtig genoeg geen achterklep.

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    De basisversie van de Tesla 3 interesseert me niet, de long range zou me wel kunnen bekoren. Maar het probleem bij Tesla 3 is dat panoramisch glazen dak dat je niet kan afsluiten. In de zomer dus een hel om de wagen in te kruipen. En dat groot infoscherm lijkt mij ook gewoon ronduit gevaarlijk (te veel afleiding voor de ogen, navigatie door verschillende schermen..., i-Drive lijkt me minder af te leiden. Maar ik moet nog wel even wachten, op dit moment blijft de i3 met stip op 1 staan

Leave a comment:

• sunking
    replied
    Denk ook dat de i4 geen 'democratisch geprijsde' wagen zal zijn. In die zin snap ik de keuze voor de i3 wel, met 120ah wordt hij volwassen.
    Wat is de levertijd van de nieuwe i3?

Mocht de 'basis' tesla model 3 toch enigzins leverbaar worden binnenkort en de info op https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3 geen onzin is, zou ik het wachten nog wel durven trotseren.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    De i4 zal niet goedkoop worden lijkt mijn, is toch iets wat ergen's tussen de Tesla's model 3 en model S in komt.

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    En het is niet omdat iets aangekondigd is, dat het ook leverbaar is.
    Hyundai Kona EV is al een tijd aangekondigd, maar dit jaar niet leverbaar voor particulieren. Waarschijnlijk nog een stuk in volgend jaar hetzelfde probleem...

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Da's dan full option? wat ik leuk vind is dat ge vrij hoog zit, maar de koffer is toch echt wel klein.
    Dat is met ongeveer alles erop en eraan. Ik ben nogal verknocht aan uitrusting.
    Zoals het er nu naar uitziet worden er tussen nu een 1-1,5 jaar weinig interessante nieuwe elektrische voertuigen op de markt gebracht. Die e-tron en i-pace zijn te duur en te groot, de Tesla 3 is redelijk hopeloos niet leverbaar, en de meeste andere merken beginnen ook allemaal met SUV's op ellentriek. Zegt me niets .
    Misschien kan ik nog net inpikken op de i4 die in 2020 zou op de markt komen (maar ik denk dat die te duur gaat worden), maar verder zie ik niet veels interessant aangekondigd de eerste jaren.

Leave a comment:

• sunking
    replied
    Da's dan full option? wat ik leuk vind is dat ge vrij hoog zit, maar de koffer is toch echt wel klein.

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    De configurator is online, ik kom op 57 kEUR uit (de gewone i3 Advanced, met 19" velgen). Dat is nog steeds goedkoper dan mijn huidige wagen.
    En zo klein is een i3 echt niet. Maar ja, ik snap al die mensen die van die grote bakken kopen sowieso niet.

Leave a comment:

• sunking
    replied
    Het valt nog mee, 45-50k met iet of wat deftige uitrusting. AC/DC snelladen is standaard nu, moet je niet meer voor bijbetalen. Maja het blijft een vrij kleine wagen.

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    De model 3 in de versie waarin hij nu in amerika te koop is zal idd 60k€ kosten wellicht. Daar krijg je dan wel een breed inzetbare wagen met mooie uitrusting voor. En ik zou liever 60k neerleggen voor een auto die als gezinswagen kan dienstdoen, dan 45k voor een nieuwe i3 die enkel als 2e wagen geschikt is (of 't moest zijn dat je met zo'n compacte wagen toekomt). Een 2e hands i3 met 94ah batterij voor 30k is mss wel geen slechte koop
    Ik ga toch eerder voor een i3, maar ik denk dat die toch ook bijna 60 KEUR gaat kosten.

Leave a comment:

• sunking
    replied
    De model 3 in de versie waarin hij nu in amerika te koop is zal idd 60k€ kosten wellicht. Daar krijg je dan wel een breed inzetbare wagen met mooie uitrusting voor. En ik zou liever 60k neerleggen voor een auto die als gezinswagen kan dienstdoen, dan 45k voor een nieuwe i3 die enkel als 2e wagen geschikt is (of 't moest zijn dat je met zo'n compacte wagen toekomt). Een 2e hands i3 met 94ah batterij voor 30k is mss wel geen slechte koop

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Ook lelijk en ik zoek meer dynamisch rijgedrag.
    Daarbij ook niet overtuigd van de batterij technologie: geen actief temperatuurbeheer

Serieus aan het denken om aanbetaling Tesla Model 3 te doen, maar in 2020 gaat de prijs toch nog boven 50k zitten voor die wagen want enkel de duurdere versies.
    Ik hoop een beetje op de Honda Urban EV, maar waarschijnlijk gaat die in productie nog maar half zo mooi zijn en meer een stadsauto zijn.

Leave a comment:

• guyugy
    replied
    Een Leaf dan ?

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Een paar toch ja, maar het allergrootste deel kan inderdaad thuis opladen.

Ik hoop dat mijn volgende toch een EV kan worden, vooropgesteld dat ik mijn huidige wagen kan blijven houden.
    Mijn Mazda 6 break is dan ideaal voor als ik eens op langere verplaatsing moet naar een klant, of weekend in de Ardennen of op reis.
    EV met een bereik tegen de 300km zou ik dan dagelijks gemakkelijk mee toekomen.
    Mag dan gerust ook wat kleiner zijn om zodoende met kleinere batterij toe te komen.
    Op specs zou de vernieuwde i3 mij heel goed passen, alleen vind ik het een lelijke wagen.
    Last edited by Chris_147; 08/10/2018, 12:31.

Leave a comment:

Working...
X