Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • KdF
    replied
    Ben aan het overwegen om zoiets te kopen voor erbij vanaf januari.

    Is me niet helemaal duidelijk of die premie van 3k ook voor een REX zal gelden?

    Sowieso niet de 22kwh variant maar minstens de 33 en indien binnen budget de 42.2kwh

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    erg mooi...met de 22kwh batt van zo'n 2013 versie mag je eigenlijk ervan uitgaan dat het +300k is met een 'normale' 75 kwh batterij

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Accudegradatie - BMW i3 - 2013 - 105.336 km

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    BMW I3 HOUDT HET DIT JAAR VOOR GEZIEN

    MAAR ER KOMT EEN NIEUWE!

    BMW stopt dit jaar met de productie van de i3. Daarmee komt er een einde aan een zeer belangrijk hoofdstuk uit de geschiedenis van het merk. Niet getreurd: de nieuwe i3 laat niet lang op zich wachten, al wordt dat een heel ander verhaal.

    Misschien is het lastig voor te stellen, maar de BMW i3 blaast dit jaar alweer negen kaarsjes uit. In juli 2013 werd de markante elektrische BMW i3 namelijk gepresenteerd. De i3 maakte heel wat los, kunnen we wel zeggen. Niet alleen vanwege zijn aandrijflijn, maar ook zeker vanwege het bijzondere uiterlijk. Hoewel er zeker bekende BMW-elementen in het ontwerp zaten, was de i3 verder eigenlijk met niets van het merk te vergelijken. Ook het bijzondere futuristische interieur zorgde voor een storm aan reacties.


    De BMW i3 zoals-ie in 2013 aan de wereld werd voorgesteld

    Terugkijkend op de jaren die volgden kunnen we wel stellen dat BMW er goed aan heeft gedaan om de i3 op de markt te brengen. In een tijd waarin elektrisch rijden écht nog in de kinderschoenen stond, wist het toch al aardig wat klanten te trekken. In totaal staat de teller nu zo'n beetje op 250.000 stuks en daar gaan geen grote aantallen meer bij komen, meldt Drive. Een woordvoerder van BMW heeft aan dat medium laten weten dat de stekker uit de productie gaat in juli, precies negen jaar na de onthulling dus. Uiteraard betekent dat niet dat de i3 dan ook direct uit de showroom verdwijnt, maar een nieuwe bestellen is dan dus niet meer mogelijk.


    BMW i3 (2022)

    Eind vorig jaar doken we daar de eerste foto's van op. De onthulling van de nieuwe i3 verwachten we dit jaar.

    Bron: Autoweek







    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    edit.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    i3 met 210000km

    Leave a comment:


  • bobo
    replied

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    BMW i3s 120Ah - Review / Test

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    BMW Just Produced Its 200,000th i3

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ok ja 94ah voor de gewone i3 zal niet volstaan. Vind het lastig om dat altijd om te rekenen naar kwh.
    ik vind 40kwh wel ongeveer het minimum, de 120ah i3 is blijkbaar 42 kwh dus da’s al niet slecht (maar duur...)
    94Ah is 33Kw dus idd. "nipt" naar 2020-normen.
    Maar je mag niet vergeten dat een i3 extreem licht is naar EV-normen (goeie 1100kg) en dus ook minder 'verstookt'
    Maar 2de hands zie ik niet in waarom je geen Rex zou nemen. Is nauwelijks duurder en even goed nog 100% aftrekbaar + geen range anxiety meer.

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    Ik had ergens gelezen dat er ook een tussenkabel bestaat waarmee ook niet-Tesla's aan superchargers kunnen laden. Dat gratis laden is denk ik ook enkel maar voor wie kocht tot 2016
    Neen, Tesla superchargers zijn alleen beschikbaar voor Tesla.
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat Musk wel had aangegeven bereid te zijn het supercharger netwerk open te stellen voor andere producenten, onder specifieke voorwaarden, maar dat is al weer een tijdje geleden

    Het is wel zo dat je omgekeerd, met een adapter kan laden met een Model S en X op Chademo laadpalen (en met een andere adapter ook op CCS 2.0 palen, bvb Ionity en Fastned)

    Model 3 kan in Europa sowieso laden aan CCs 2.0 palen en aan de aangepaste Tesla Superchargers (ondertussen bijna allemaal indien ik het geod begrepen heb)
    Last edited by BertVS; 30/12/2019, 22:14.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Ok ja 94ah voor de gewone i3 zal niet volstaan. Vind het lastig om dat altijd om te rekenen naar kwh.
    ik vind 40kwh wel ongeveer het minimum, de 120ah i3 is blijkbaar 42 kwh dus da’s al niet slecht (maar duur...)

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Als je met een tussenstuk zou kunnen laden bij tesla zou iedereen dat al lang doen peis ik. Technisch kan het maar tesla heeft zijn laadwerk nog niet opengesteld.

    Mss is een tweedehands i3 geen slechte keuze. Maar is de 94ah niet-rex dan ook al niet voldoende?
    En de nieuwe zoe met 50kwh en 136 pk, is toch wel een interessant karretje hoor.
    Er is ook nog de hyundai ioniq maar met 38kwh is de range nog ietwat beperkt.

    de kona vind ik niet lelijk maar heb het zelf niet zo voor suv’s in het algemeen (weinig binnenruimte in verhouding tot de ruimte die hij inneemt).

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten


    en dan moet je nog werkende super chargers vinden... (in duitsland blijkbaar veel problemen mee en die van tesla kan je sowieso niet gebruiken, in belgie zijn er amper, in nederland heb je fastned en dat werkt wel goed).
    Ik had ergens gelezen dat er ook een tussenkabel bestaat waarmee ook niet-Tesla's aan superchargers kunnen laden. Dat gratis laden is denk ik ook enkel maar voor wie kocht tot 2016


    Enfin een i3 zal geen slecht wagentje zijn maar ik vind hem te beperkt om er een relatief hoge prijs voor te betalen.
    Tesla model 3 vind ik trouwens ook niet perfect, al een paar keer mee gereden.. rijdt zalig maar heb het niet zo met al die snufjes en de bediening, en is niet vrij van storingen en andere kwaliteitsprobleempjes.

    Zoe heeft ook gebreken maar is goedkoper en praktisch breder inzetbaar dan de i3.
    De kona vind ik eigenlijk de beste voor de prijs, van wat er momenteel op de markt is.
    En dan is er nog de kia e-niro, die feitelijk nog beter is dan de kona maar daar heb ik nog niet mee gereden (al de andere die ik opnoem al wel, alsook de i3 ).
    Kan me grotendeels vinden in jouw conclusie. Als nieuwe wagen prijst de i3 zichzelf uit de markt (al zeker met de Mini Electric nu), dat klopt. Maar een 94Ah Rex onder 20k vind ik als 2de hands en zeker als zelfstandige wel een te overwegen optie voor wie zich kan vinden in +/-200km rijbereik. Grote voordeel is (voor mij) speciaal interieur en exterieur (toegegeven, je moet ervoor zijn) en sterke elektromotor van 170pk, stuk meer dan de veel recentere Zoe, e-208, e-Corsa etc. en dus ook meer rijplezier.

    Kona/Niro inderdaad rationeel aanbod, alleen zijn ze spuuglelijk...

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

    Ik zie ook niet in waarom je meer dan 300 km zou moeten kunnen afleggen. Na +- 250 km even stoppen aan een supercharger.
    i3 laadt aan 49 kwh/h aan een snellader, dwz 270 km/u, dus na 2 uur rijden moet je 1 uur laden. reistijd +50%...
    en dan moet je nog werkende super chargers vinden... (in duitsland blijkbaar veel problemen mee en die van tesla kan je sowieso niet gebruiken, in belgie zijn er amper, in nederland heb je fastned en dat werkt wel goed).
    snelladen bij een kona gaat aan 77 kw, toch al ietskes sneller en door de grotere batterij heb je het minder vaak nodig.
    't is pas met tesla's (100 a 150 kw) dat het begint vooruit te gaan.

    Enfin een i3 zal geen slecht wagentje zijn maar ik vind hem te beperkt om er een relatief hoge prijs voor te betalen.
    Tesla model 3 vind ik trouwens ook niet perfect, al een paar keer mee gereden.. rijdt zalig maar heb het niet zo met al die snufjes en de bediening, en is niet vrij van storingen en andere kwaliteitsprobleempjes.
    Zoe heeft ook gebreken maar is goedkoper en praktisch breder inzetbaar dan de i3.
    De kona vind ik eigenlijk de beste voor de prijs, van wat er momenteel op de markt is.
    En dan is er nog de kia e-niro, die feitelijk nog beter is dan de kona maar daar heb ik nog niet mee gereden (al de andere die ik opnoem al wel, alsook de i3 ).

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    Ik zie dit niet echt als een argument tegen de i3. Is ook niet gemaakt als snelweg-EV, daarvoor is er ander en beter (en vooral duurder) Trouwens, mijn overbuur zijn P90D geraakt ook niet verder dan 300 autostrade km
    Ik zie ook niet in waarom je meer dan 300 km zou moeten kunnen afleggen. Na +- 250 km even stoppen aan een supercharger.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    Ik zie dit niet echt als een argument tegen de i3. Is ook niet gemaakt als snelweg-EV, daarvoor is er ander en beter (en vooral duurder) Trouwens, mijn overbuur zijn P90D geraakt ook niet verder dan 300 autostrade km
    Dan blijft het toch veel geld voor een stadswagen. Een Kona is echt wel prima geschikt voor de snelweg, zelf al vaak gedaan. Dan haalt die nog 350 km in de praktijk.
    Nieuwe Zoe haalt ook wel tegen de 300 op snelweg en is dus beter geschikt voor lange afstanden.
    Tesla 3 standard range, ook voor minder dan 50k en je hebt dan wel superchargers waardoor ge niet beperkt zijt voor langere afstanden.
    Dus als je die 4 wagens vergelijkt, vind ik de i3 de minst interessante, misschien wel kwalitatief beter dan de zoe maar de prijs is dan toch wel weer en nadeel (de zoe is een vrij dure stadswagen en de i3 een nog duurdere stadswagen).

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    en op de snelweg verbruikt ge tegen de 20 kwh dus veel verder dan de 200 km geraakt ge niet.
    Ik zie dit niet echt als een argument tegen de i3. Is ook niet gemaakt als snelweg-EV, daarvoor is er ander en beter (en vooral duurder) Trouwens, mijn overbuur zijn P90D geraakt ook niet verder dan 300 autostrade km

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    Ben niet akkoord, 42kwh en reëel rijbereik van 250-300 is voor 95% van de bestuurders meer dan genoeg. De anderen voor wie dit niet genoeg is gaan sowieso al niet in dit segment shoppen.
    Nieuwe e-208 en e-Corsa hebben 50kwh maar slechts 136pk
    Bovendien is een i3 lichter
    Binnenruimte: heb je eigenlijk al eens in een i3 gezeten? Je hebt net heel veel plaats gezien de lengte van maar 4 meter.
    uw goed recht om niet akkoord te zijn maar de koffer is toch echt wel klein en op de snelweg verbruikt ge tegen de 20 kwh dus veel verder dan de 200 km geraakt ge niet.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

    Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
    Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
    BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
    Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.
    11 jaar geleden was het een vreemde eend.
    Nu past die nog steeds in het auto landschap.
    Misschien heeft het daar iets mee te maken.

    Leave a comment:

Working...
X