Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • The Pretender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
    Inmiddels ook via de dealer vernomen dat nog in 2018 de 120Ah geproduceerd zal worden voor de i3.

    Leuke anecdote: de verkoper zei dat hij met de 60Ah batterij er maar eentje had verkocht. Met de upgrade naar 94Ah waren het er al 12, en allemaal met REX...

    Hij reed zelf ook met eentje. Hij zei wel zo eerlijk dat je eigenlijk altijd in comfortstand moet rijden en best ook geen toegevingen mag doen qua rijstijl (bv. trager rijden), anders krijg je er spijt van.
    Ik zou zo'n i3 ten alle tijden met REX kopen, ongeacht of er 60Ah, 94Ah of 120Ah batterijen in zitten.
    Die dingen gaan altijd leeg als het je niet uitkomt, met de REX rij je gewoon door.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Inmiddels ook via de dealer vernomen dat nog in 2018 de 120Ah geproduceerd zal worden voor de i3.

    Leuke anecdote: de verkoper zei dat hij met de 60Ah batterij er maar eentje had verkocht. Met de upgrade naar 94Ah waren het er al 12, en allemaal met REX...

    Hij reed zelf ook met eentje. Hij zei wel zo eerlijk dat je eigenlijk altijd in comfortstand moet rijden en best ook geen toegevingen mag doen qua rijstijl (bv. trager rijden), anders krijg je er spijt van.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    The battery… well, BMW continues to focus on the relatively new 94 Ah cells and 33.2 kWh battery packs (27.2 kWh usable). We believe that the next battery capacity upgrade (120 Ah) is still a full model year away, which might be a letdown for some who were hoping to see it this Fall.
    Graag gedaan...

    BMW has decided to increase the motor output in the i3s from 125 kW to 135 kW, and at the same time increase the maximum torque from 250 Nm to 270 Nm.

    However that doesn’t tell us the whole story, as the motor also has much more torque at higher revs for better acceleration when overtaking at speed.

    0-37 mph: 3.7 s (i3s) vs 3.8 s (i3)

    0-62 mph: 6.9 s (i3s) vs 7.3 s (i3)

    50-75 mph: 4.3 s (i3s) vs 5.1 s (i3)
    Last edited by ; 16/12/2017, 23:04.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Merci voor de info

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied

    Q. When Preconditioning via the iRemote app Remote Control menu is activated, only the cabin is preconditioned, not the battery, correct?

    A. When triggering Preconditioning from the Remote Control menu, the answer is Yes, only the cabin.

    Q. If you want to precondition the battery from the app, you need to set the departure time and then enable “preconditioning for departure," correct?

    A. Yes, provided the departure time programmed is at least 3 hours from the time when it is selected.
    *Important: This is a very important fact that most i3 owners are not aware of. If you don't set the departure time at least three hours in advance the car is not performing battery preconditioning at all, only the cabin will be preconditioned.

    Q. Can you precondition the battery without the vehicle being plugged in?
    A. The HV battery, no. The cabin, yes.

    Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten

    Ik zal het je weten te zeggen, want dat ga ik dus testen binnenkort. Zal vooral afhangen van de snelheid op de autosnelweg. Ik preconditioneer mijn ganse garage eerlijk gezegd

    Over de onboard charger, ik denk dat die is aangepast bij de overgang van 60Ah naar de 94Ah variant: van 7,4 naar 11kW, zodat de laadtijd voor beide varianten gelijk is. Je kan natuurlijk altijd op een publieke 50KW gelijkstroom laden als het echt vooruit moet gaan. Ik zal eens zien of dat lukt (er staat er eentje aan het nieuwe tankstation in houthalen langs de E314).
    Preconditioneren van de batterijen... de batterijen worden verwarmd of gekoeld voor vertrek... tijdens het laden. Zijn maar weinig merken die dit doen. Je moet dit wel het tijdstip van vertrek/gewenste aankomst programmeren met de app.

    rekening houdend met het verkeer geeft hij dan aan wanneer je moet vertrekken en staat hij klaar.

    het interieur dan op temperatuur Brengen is aan te bevelen...
    Last edited by ; 16/12/2017, 19:42.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Denk tot hiertoe enkel de 5 serie die kan inductieladen. Maar of het ook aan zo'n laadpaal kan ? Zou moeten een gelijke manier van inductieladen afgesproken worden tussen de verschillende merken.
    Die Plugless is een 3rd party oplossing (zelfde concept als de 530e) die je thuis installeert, en dus ook perfect past op de huidige i3. Wil dus zeggen dat je thuis gewoon de garage binnenrijdt en nooit meer moet denken aan inpluggen. Voor aan een laadpaal onderweg denk ik dat je vooral een 50KW gelijkstroom wil zodat je zo snel mogelijk terug de weg op kan. 50KW over inductie lijkt me nogal straf...

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    180km, zou moeten lukken op 1 lading... zeker als je hem preconditioneert, voor vertrek. Zowel thuis als op de verplaatsing.
    Ik zal het je weten te zeggen, want dat ga ik dus testen binnenkort. Zal vooral afhangen van de snelheid op de autosnelweg. Ik preconditioneer mijn ganse garage eerlijk gezegd

    Over de onboard charger, ik denk dat die is aangepast bij de overgang van 60Ah naar de 94Ah variant: van 7,4 naar 11kW, zodat de laadtijd voor beide varianten gelijk is. Je kan natuurlijk altijd op een publieke 50KW gelijkstroom laden als het echt vooruit moet gaan. Ik zal eens zien of dat lukt (er staat er eentje aan het nieuwe tankstation in houthalen langs de E314).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Denk tot hiertoe enkel de 5 serie die kan inductieladen. Maar of het ook aan zo'n laadpaal kan ? Zou moeten een gelijke manier van inductieladen afgesproken worden tussen de verschillende merken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Op de nieuwe i3 in 2020, zal het standaard moeten zitten. Ook op de andere toekomstige, modellen zal dit nog komen.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Hopelijk is deze binnenkort verkrijgbaar in Europa: inductiekaden voor de i3, dus nooit meer de stekker insteken. https://www.pluglesspower.com/

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik vind er niets meer over terug, maar de facelift zou beter laden op 230v... zal het ook nog eens opzoeken.

    En inderdaad voor de korte verplaatsingen , veel minder slijtage en milieuvervuiling tov en kleine benzine.

    180km, zou moeten lukken op 1 lading... zeker als je hem preconditioneert, voor vertrek. Zowel thuis als op de verplaatsing.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

    Voor welke soort verplaatsingen zou je hem gebruiken? Toch eens gaan kijken naar de face lift.
    Wel, we hebben momenteel een F11 520d en een Yaris. Beiden ongeveer 200k km, maar de Yaris is al 13 jaar en dus aan vervanging toe. Die doet de laatste paar jaar nog geen 10k km per jaar, ook omdat we bij de minste gelegenheid de F11 nemen. Ik hoop eigenlijk de F11 meer thuis te laten staan en alles wat binnen range ligt, zoveel mogelijk elektrisch te rijden. En de F11 voor vooral voor lange afstanden in te schakelen (of indien we veel kofferruimte nodig hebben). Nu zitten we daar ook vaak mee in de stad en korte afstanden, en dat is alles behalve aangenaam (log, parkeren, etc.). In de praktijk zou dat dus zijn voor woon-werkverkeer, winkelen, vrijetijdsverplaatsingen allerhande, etc.

    Verder is het de bedoeling om de wagen lang te houden (minstens 8-10 jaar als alles goed gaat), waardoor de kwaliteit van de accu ook iets is waar ik naar kijk. Daar heeft BMW toch wel een streepje voor op de concurrentie. Ook staan de wagens altijd binnen, maar door de vorm van de garage moet de kleinste minder dan 4m lang zijn...

    Alternatief is terug een grote bijkopen (die F11 gaat immers ook aan vervanging toe zijn over een jaar of 2-3max), maar dan moet de F11 buiten slapen (aaaw mijn autoliefhebbershart), en dat is totaal ongeschikt voor stadsverkeer, en dan zit je bv. in een G31 terug met een dieselstoof (wat binnen 2 jaar fiscaal ook niet meer interessant is).

    Het enige scenario wat nogal ver is, is het bezoeken van mijn schoonouders (Leuven-Maaseik, 180km heen en terug, waarvan toch wel 130km autosnelweg). In noodgevallen (niet uit te sluiten) gaat het ook met de i3, maar dan zal het ofwel bijladen zijn (snellader in houthalen), of moet ik toch een REX overwegen (maar dat vind ik eigenlijk maar niks). De 120Ah is eigenlijk perfect voor alle noden, maar maar dat is helaas nog een klein jaar wachten (en tja dat overweeg ik dus ook nog te doen)...

    ​​​​​​​Dus eigenlijk weten we het nog niet goed :-)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Heb al foto's gezien van I3 die binnenin zeer mooi waren. Het uiterlijke.. tja voer voor discussie. Maar zou me er zeker niet in schamen.
    DHL, jij moet dan ook niets compenseren.

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Ik wel.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Heb al foto's gezien van I3 die binnenin zeer mooi waren. Het uiterlijke.. tja voer voor discussie. Maar zou me er zeker niet in schamen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
    Vwala eens naar de garage geweest. Ze stelden voor om tijdens het kerstweekend zo’n i3 Rex enkele dagen te testen (wel nog het pre-facelifte model). Kan ik voelen hoe het is om met een electrokar te leven. Er stond ook een facelift model klaar in de garage voor levering. Ondanks het feit dat het een redelijk kaal basismodel was (wit, advanced, verder zonder opties), zag die er toch een heel pak beter uit door de zwarte dakstijlen.
    Voor welke soort verplaatsingen zou je hem gebruiken? Toch eens gaan kijken naar de face lift.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Vwala eens naar de garage geweest. Ze stelden voor om tijdens het kerstweekend zo’n i3 Rex enkele dagen te testen (wel nog het pre-facelifte model). Kan ik voelen hoe het is om met een electrokar te leven. Er stond ook een facelift model klaar in de garage voor levering. Ondanks het feit dat het een redelijk kaal basismodel was (wit, advanced, verder zonder opties), zag die er toch een heel pak beter uit door de zwarte dakstijlen.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Vooruit gaat het anders wel in die i3S: 80-120 in 4,3 seconden. Dat is 530d territorium.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Of voor wie op zijn verzekering tegen diefstal wenst te besparen...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied


    Last edited by ; 11/12/2017, 18:16.

    Leave a comment:

Working...
X