Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
-
Bon ik had dus ene gezien die mij aanstond, een i3s van 2019 met de 42kw batterij, open dakje, warmtepomp etc. leuke spec.
Met 3k premie van vadertje staat leek me dat een goede deal.
Ik vraag dus aan die pee of hij die kan vasthouden tot begin januari
Ha neen, dat zal niet gaan, want blablabla (een hoop irrelevante argumenten)
Ik zeg tegen die gast 'denk jij nu werkelijk dat je die in november en december nog verkocht krijgt als je daar vanaf 1/1 3k premie op krijgt'?
'Misschien niet maar volgend jaar sla ik mijn prijs dan op' zegt hij doodleuk
We kijken verder...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtendan moet je er eentje kopen he, je zal het je niet beklagen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
toch gek hoe de tijden veranderen. in 2013 vond iedereen de i3 een gedrocht en gingen we nog wel af en toe ne keer langs bij meneer pastoor.
Vond hem ook wel goed rijden (1 dag meegehad van de bmw dealer destijds), maar toen was ik nog niet klaar voor elektrisch (nergens laadpalen te vinden)
Die REX zou ik toch van wegblijven... https://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw
In de tijd een halve dag meegekregen en toen dacht ik (los van de prijs) 'waauw, als dat elektrisch rijden is, laat maar komen.'
Sindsdien nog met verschillende andere EV's gereden maar nooit meer hetzelfde gooi- en smijt gevoel gehad
Het is een karretje met beperkingen, dat zeker, maar het zou toch voor korte afstanden en geen autostrade zijn en dan kom je met 42kwh en zelfs met 33 kwh al ergens.
Leave a comment:
-
Ik heb het altijd een geinig karretje gevonden, veel mensen vinden hem lelijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
17 km gereden 6 i3's gepasseerd, slechts 2 pics want krijg madamme ni snel genoeg in gang
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Leave a comment:
-
17 km gereden 6 i3's gepasseerd, slechts 2 pics want krijg madamme ni snel genoeg in gang
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Nog nooit mee gereden eigenlijk, zou ik idd. misschien eens moeten doen.
Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld
i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...).
Vond hem ook wel goed rijden (1 dag meegehad van de bmw dealer destijds), maar toen was ik nog niet klaar voor elektrisch (nergens laadpalen te vinden)
Die REX zou ik toch van wegblijven... https://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Nog nooit mee gereden eigenlijk, zou ik idd. misschien eens moeten doen.
Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld
i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...)
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenvergeet ook de e-golf niet in overweging te nemen, laatste bouwjaren 35.8 kwh... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-e-golf-35-8kwh-light-winter-navi-carplay-led-acc-elektrisch-zwart-a4685c43-3283-4781-b774-0d0beda23550?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPres ent=false&cldtidx=1&position=1&search_id=13egwwms0 5g&source_otp=t30&source=listpage_search-results&order_bucket=4
Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld
i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Wel opletten mocht je batterij leeg geraken rond de kerktoren: NOOIT aan meneer pastoor vragen of je je stekker eens mag inpluggen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren
Leave a comment:
-
vergeet ook de e-golf niet in overweging te nemen, laatste bouwjaren 35.8 kwh... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-e-golf-35-8kwh-light-winter-navi-carplay-led-acc-elektrisch-zwart-a4685c43-3283-4781-b774-0d0beda23550?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPres ent=false&cldtidx=1&position=1&search_id=13egwwms0 5g&source_otp=t30&source=listpage_search-results&order_bucket=4
Leave a comment:
-
Een REX boeit me minder eerlijk gezegd, zelfs los van die subsidie. Je zit dan nog steeds met een verbrandingsmotor, oliewissels, filtertjes, mogelijke betrouwbaarheid issues etc.
Tweedehands is het aanbod zowat 50-50 en het prijsverschil is intussen grotendeels uitgevlakt (nieuw was REX 4k duurder)
Die laatste bouwjaren met 42kwh en zelfs de 33kwh zouden als puur EV eigenlijk al ruim volstaan voor rond de kerktoren.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenDe rex vind ik wel een betere keuze, zolang er brandstof in de tank zit blijft hij rijden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Je kunt gelijk hebben.
Ik vind het een twijfelgeval, heb ooit eens een roze inschrijvingskaart gezien van een REX en daar stond bij brandstof 'elektrisch' maar wel 13g co2
De motor dient alleen als generator voor de batterij en niet als aandrijving. In die zin kun je het ook geen PHEV noemen.
De rex vind ik wel een betere keuze, zolang er brandstof in de tank zit blijft hij rijden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenIk vermoed "geen" premie bij een Rex, is "geen" 100% elektrisch.
Ik vind het een twijfelgeval, heb ooit eens een roze inschrijvingskaart gezien van een REX en daar stond bij brandstof 'elektrisch' maar wel 13g co2
De motor dient alleen als generator voor de batterij en niet als aandrijving. In die zin kun je het ook geen PHEV noemen.
Leave a comment:
-
Ik vermoed "geen" premie bij een Rex, is "geen" 100% elektrisch.
Leave a comment:
Leave a comment: