Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

nog 3 weken

Heb al iets op het oog maar zou wel zeker willen zijn van die 3k premie...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    We kijken verder...
    nog 3 weken

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Bon ik had dus ene gezien die mij aanstond, een i3s van 2019 met de 42kw batterij, open dakje, warmtepomp etc. leuke spec.
    Met 3k premie van vadertje staat leek me dat een goede deal.
    Ik vraag dus aan die pee of hij die kan vasthouden tot begin januari
    Ha neen, dat zal niet gaan, want blablabla (een hoop irrelevante argumenten)
    Ik zeg tegen die gast 'denk jij nu werkelijk dat je die in november en december nog verkocht krijgt als je daar vanaf 1/1 3k premie op krijgt'?
    'Misschien niet maar volgend jaar sla ik mijn prijs dan op' zegt hij doodleuk
    We kijken verder...

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    dan moet je er eentje kopen he, je zal het je niet beklagen
    Dat is het plan, heb er al een aantal als favoriet gezet, ben eens benieuwd hoe de prijzen zullen evolueren in aanloop naar de 3k premie

Leave a comment:

• sunking
    replied
    dan moet je er eentje kopen he, je zal het je niet beklagen

Leave a comment:

• KdF
    replied

toch gek hoe de tijden veranderen. in 2013 vond iedereen de i3 een gedrocht en gingen we nog wel af en toe ne keer langs bij meneer pastoor .

Vond hem ook wel goed rijden (1 dag meegehad van de bmw dealer destijds), maar toen was ik nog niet klaar voor elektrisch (nergens laadpalen te vinden)

Die REX zou ik toch van wegblijven... https://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw

Ja, sowieso niet van plan om een REX te nemen.
    In de tijd een halve dag meegekregen en toen dacht ik (los van de prijs) 'waauw, als dat elektrisch rijden is, laat maar komen.'

Sindsdien nog met verschillende andere EV's gereden maar nooit meer hetzelfde gooi- en smijt gevoel gehad
    Het is een karretje met beperkingen, dat zeker, maar het zou toch voor korte afstanden en geen autostrade zijn en dan kom je met 42kwh en zelfs met 33 kwh al ergens.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    Ik heb het altijd een geinig karretje gevonden, veel mensen vinden hem lelijk.

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

17 km gereden 6 i3's gepasseerd, slechts 2 pics want krijg madamme ni snel genoeg in gang

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    16 dagen van huis en 1 electrische auto gezien, een i3 ?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

Leave a comment:

• bobo
    replied

17 km gereden 6 i3's gepasseerd, slechts 2 pics want krijg madamme ni snel genoeg in gang

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Leave a comment:

• sunking
    replied

Nog nooit mee gereden eigenlijk, zou ik idd. misschien eens moeten doen.
    Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld

i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
    Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
    Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...)
    toch gek hoe de tijden veranderen. in 2013 vond iedereen de i3 een gedrocht en gingen we nog wel af en toe ne keer langs bij meneer pastoor .

Vond hem ook wel goed rijden (1 dag meegehad van de bmw dealer destijds), maar toen was ik nog niet klaar voor elektrisch (nergens laadpalen te vinden)

Die REX zou ik toch van wegblijven... https://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw

Leave a comment:

• josenjef
    replied

Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld

i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
    Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
    Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...)
    I3 is voor mij ook de betere keuze is ook wendbaarder. De reden dat ik er niet voor gegaan ben is de achterdeuren, vond ik onhandig als je de achterbank geregeld nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

Leave a comment:

• KdF
    replied

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Wel opletten mocht je batterij leeg geraken rond de kerktoren: NOOIT aan meneer pastoor vragen of je je stekker eens mag inpluggen.
    Bedankt voor de tip

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    ... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren
    Wel opletten mocht je batterij leeg geraken rond de kerktoren: NOOIT aan meneer pastoor vragen of je je stekker eens mag inpluggen.

Leave a comment:

• sunking
    replied
    vergeet ook de e-golf niet in overweging te nemen, laatste bouwjaren 35.8 kwh... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-e-golf-35-8kwh-light-winter-navi-carplay-led-acc-elektrisch-zwart-a4685c43-3283-4781-b774-0d0beda23550?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPres ent=false&cldtidx=1&position=1&search_id=13egwwms0 5g&source_otp=t30&source=listpage_search-results&order_bucket=4

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Een REX boeit me minder eerlijk gezegd, zelfs los van die subsidie. Je zit dan nog steeds met een verbrandingsmotor, oliewissels, filtertjes, mogelijke betrouwbaarheid issues etc.
    Tweedehands is het aanbod zowat 50-50 en het prijsverschil is intussen grotendeels uitgevlakt (nieuw was REX 4k duurder)
    Die laatste bouwjaren met 42kwh en zelfs de 33kwh zouden als puur EV eigenlijk al ruim volstaan voor rond de kerktoren.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    De rex vind ik wel een betere keuze, zolang er brandstof in de tank zit blijft hij rijden.
    Zolang er jus in de batterij zit, blijft de I3 ook rijden.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied

Je kunt gelijk hebben.

Ik vind het een twijfelgeval, heb ooit eens een roze inschrijvingskaart gezien van een REX en daar stond bij brandstof 'elektrisch' maar wel 13g co2
    De motor dient alleen als generator voor de batterij en niet als aandrijving. In die zin kun je het ook geen PHEV noemen.
    Full elektrisch heeft geen uitstoot, vandaar de 3K premie, door de rex heeft hij uitstoot, dus vermoedelijk geen of een veel lagere premie.
    De rex vind ik wel een betere keuze, zolang er brandstof in de tank zit blijft hij rijden.

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Ik vermoed "geen" premie bij een Rex, is "geen" 100% elektrisch.
    Je kunt gelijk hebben.

Ik vind het een twijfelgeval, heb ooit eens een roze inschrijvingskaart gezien van een REX en daar stond bij brandstof 'elektrisch' maar wel 13g co2
    De motor dient alleen als generator voor de batterij en niet als aandrijving. In die zin kun je het ook geen PHEV noemen.

Leave a comment:

• The Pretender
    replied
    Ik vermoed "geen" premie bij een Rex, is "geen" 100% elektrisch.

Leave a comment:

Working...
X