Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Eender welke electrische wagen is nu nog te duur. Er is ook nog geen infrastructuur. Tevens zullen deze wagens in de toekomst nog enorm verbeteren qua laadtijd, actieradius,...
    Voor mezelf is het besluit dat ik de eerste jaren geen electrisch voertuig zal kopen, alhoewel sommige wellicht plezant om te rijden zijn.
    Misschien mijnen diesel houden tot 2025 (doe 17.000 km per jaar, dus tegen dan zal dienen auto nog geen 140.000 plezante kms gereden hebben... ideaal dus voor de export zodat ik er nog één of andere persoon in een buitenland plezier kan mee doen )
    En wat met alle diesels die vandaag tot 2025 nog nieuw verkocht worden... Als de soep zo heet gegeten zal worden, richten ze een economisch bloedbad aan. Na de verkiezingen kan alles draaien... we hebben het allemaal al eens meegemaakt...

    Paniek is de slechtste raadgever... We leven vandaag...
    Last edited by ; 03/01/2018, 01:25.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Lijkt me ook een beter concept om motor en aandrijving dichter bij elkaar te houden.
    Er is ook geen grote/zware versnellingsbak nodig zoals bij ICE.
    Minder onderdelen, en minder gewicht.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Eender welke electrische wagen is nu nog te duur. Er is ook nog geen infrastructuur. Tevens zullen deze wagens in de toekomst nog enorm verbeteren qua laadtijd, actieradius,...
    Voor mezelf is het besluit dat ik de eerste jaren geen electrisch voertuig zal kopen, alhoewel sommige wellicht plezant om te rijden zijn.
    Misschien mijnen diesel houden tot 2025 (doe 17.000 km per jaar, dus tegen dan zal dienen auto nog geen 140.000 plezante kms gereden hebben... ideaal dus voor de export zodat ik er nog één of andere persoon in een buitenland plezier kan mee doen )

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Ik heb ook nooit het motor achterin verhaal begrepen, had die motor gewoon voorin gehangen en je had een veel grotere kofferbak gehad.
    Neen, want met of zonder motor; de koffer blijft dezelfde. Nu heb je ook een koffer vooraan. Ideaal voor de laadkabel.
    De elektrische motor zit daar ook....

    Leave a comment:


  • The Pretender
    replied
    Ik heb ook nooit het motor achterin verhaal begrepen, had die motor gewoon voorin gehangen en je had een veel grotere kofferbak gehad.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Je koopt een
    - 100% recycleerbare wagen
    - Auto uit carbon (hoge stijfheid)
    - Relatieve kleine batterij (latere milieutaksen en verkeersbelasting) Lees: Meer auto dan batterij, wat je ooit dient te vervangen.
    - Achterwielaandrijving voor het instant koppel.
    - Auto met relatief laag gewicht, voor een elektrische auto.

    Het is en blijft een sportieve stadauto.
    Welke goedkoper is in tco tov eender welke gti of s of jcw ea.

    Leg de zetels plat, en je hebt genoeg kofferruimte... zeker als je maar met 2 de auto gebruikt.

    Ik heb berekend dat hij voor mij tov een diesel € 1300 per jaar goedkoper uitkomt in brandstof en verkeersbelasting.
    Ik zal het anders stellen, een 2de hands diesel zal mij even veel kosten als een nieuwe i3.
    Als ik plaats nodig heb, neem ik wel een andere auto.

    De i3 is vooral bedoeld als aanvulling...

    De volgende 3 reek zal ook volledig elektrisch zijn.... ook de x3 enz...
    Last edited by ; 02/01/2018, 17:20.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Ja het zal wel plezant rijden, heb eens met een gewone gereden en dat was wel plezant.
    Maar de koffer is kleiner dan die van een mini (+/- 20k euro), en de prijs (+/- 40k) ligt eerder in lijn met die van de 4-reeks, waarbij die mini dan ook nog eens beter geschikt is om langere afstanden te rijden.

    eigenlijk is mijn grootste kritiek, dezelfde dan dat velen op tesla hebben: hij is te duur voor wat het is.
    Last edited by sunking; 02/01/2018, 14:12.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nochtans lees ik wel positieve ervaringen over de I3s. Kan het zelf niet beoordelen, nog nooit een I3 gereden. Maar vind wel dat je hem binnenin leuk kan aankleden.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    De i3 weet mij nog steeds niet te overtuigen. Pas eind 2018 zal er een groter battery pack (120ah / 43 kwh) zijn, tegen dan zullen er al wel veel model 3's geleverd zijn, en ook de nissan leaf II heeft standaard 40 kwh en daar komen wellicht ook nog grotere versies van..
    en ook met zwaardere batterij blijft het een kleine, onpraktische dure stadswagen, de koffer is slechts 5 liter groter dan die van een kia picanto.
    Ook de e-golf komt er beter uit dan de i3, alhoewel ook dat nog steeds niet de ultieme EV is. https://www.whatcar.com/news/bmw-i3-...-golf-verdict/
    BMW heeft deze i3 bewust zodanig ontworpen dat hij niet interessant is voor klanten, hij moest vooral een laag gewicht hebben en als uithangbord dienen voor hun groen imago, dus het verwondert mij ook niet dat er van de originele versie er amper verkocht zijn.

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Tja die REX wordt spijtig genoeg fiscaal vaak als hybride geklasseerd terwijl het eigenlijk een full electric met een noodgenerator is.

    Leave a comment:


  • The Pretender
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten

    Misschien als je privé koopt? Voor een vennootschap maakt het niet uit of het REX is of niet: allebei 100%. De BEV is in 2018 en 2019 nog 120%, maar die extra 20% was altijd al fake - gewoon een uitstel van betaling en moet je in the end toch ophoesten.
    In Nederland wel.
    Alleen "The Full" elektrische versie heeft 4% bijtelling, met REX heb je de zelfde bijtelling als elke andere auto, dus zakelijk is de REX versie een "No Go".

    Leave a comment:


  • The Pretender
    replied

    Leave a comment:


  • The Pretender
    replied

    Leave a comment:


  • The Pretender
    replied

    Leave a comment:


  • lexe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    En fiscaal is het plaatje ook anders met en zonder REX.
    Misschien als je privé koopt? Voor een vennootschap maakt het niet uit of het REX is of niet: allebei 100%. De BEV is in 2018 en 2019 nog 120%, maar die extra 20% was altijd al fake - gewoon een uitstel van betaling en moet je in the end toch ophoesten.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Het blijft dus zo dat je als je electrisch rijdt steeds met de range in je achterhoofd zit
    Niet leuk voor de mensen als ik die al bijtanken als hun dieselbak half leeg is.
    Dat is ook iets wat ik nooit begrepen heb, ik tank nooit als er nog meer dan 1/4de in de tank zit, meestal zelfs pas als er minder dan 1/8ste in zit.
    ​​​​​​
    Ook van die mensen die altijd slechts voor 5 of 10 euro tanken
    Ik doe de tank altijd gewoon vol.

    Leave a comment:


  • The Pretender
    replied
    Het zal pas wat worden als de "Solid State" accu's gemeengoed zijn.

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    En fiscaal is het plaatje ook anders met en zonder REX.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Het blijft dus zo dat je als je electrisch rijdt steeds met de range in je achterhoofd zit
    Niet leuk voor de mensen als ik die al bijtanken als hun dieselbak half leeg is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het gewicht van de Rex is een nadeel voor het verbruik. En 250km stadsverkeer op een dag met de 120ah is voldoende. Het blijft een stadswagen. Al zie je dat niet aan de prijs...

    Leave a comment:

Working...
X