Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 308 II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenKlinkt misschien heel stom, maar zo'n toerenteller die de andere kant opdraait zou me dusdanig irriteren dat ik hiervoor alleen al de wagen niet zou kopen.
Bij mijn Astra kan de snelheid analoog en digitaal komen, en nu kijk ik gewoon niet meer naar de analoge meter...
Alles went gewoon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk BerichtenDus je zou nooit een Aston Martin kopen omdat den toerenteller omgekeerd draait ? lekker
Comment
-
die weergave van vermogen en koppel vind ik wel vet2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Verleden maand een proefritje gedaan met de nieuwe 308 SW bij de Peugeot dealer. Reed best goed en comfortabel , alleen de beenruimte achterin viel me tegen. Heb een offerte gevraagd maar de prijs viel me tegen. Ik heb de dealer , tevens plaatselijk NV-A bestuurslid , gezegd dat zijn loonkost te hoog ligt en dat ik gezien de komende indexsprong noodgedwongen moet besparen en de wagen zelf wel uit een goedkoper EU land zou invoeren.
Comment
-
hey hey,
mijn vrouwtje zou een firma wagen kunnen krijgen en deze 308 is een kanshebber (naast oa. een volvo V40, Opel Astra, Ford Focus). Dit uiteraard ( 't is een firma wagen hé...) in een zuinige dieselversie.
Een "very nice to have" op de wagen zou een trekhaak zijn... Is dit een mogelijkheid op de 308 1.6 bluehdi? 't is enkel voor fietsenrek/lichte aanhangwagen, dus zeker geen zware lasten.
'k vind dit precies nergens terug...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenVerleden maand een proefritje gedaan met de nieuwe 308 SW bij de Peugeot dealer. Reed best goed en comfortabel , alleen de beenruimte achterin viel me tegen. Heb een offerte gevraagd maar de prijs viel me tegen. Ik heb de dealer , tevens plaatselijk NV-A bestuurslid , gezegd dat zijn loonkost te hoog ligt en dat ik gezien de komende indexsprong noodgedwongen moet besparen en de wagen zelf wel uit een goedkoper EU land zou invoeren.
Good one!
Comment
-
Gereden: Peugeot 308 GT
Als het om rappe hatchbacks gaat, heeft Peugeot een naam hoog te houden. Niet verwonderlijk dus dat aan de nieuwe 308-reeks nu een GT-versie toegevoegd wordt.
Peugeot heeft de 308-serie uitgebreid met een GT-versie. Deze is er behalve als hatchback ook als stationwagon, en naast een bij 205 pk piekende 1,6-liter benzinemotor is-ie tevens verkrijgbaar met een 180 pk sterke 2,0-literdiesel.
Voor een eerste kennismaking gaan we op pad met een hatchback, voorzien van de benzinemotor. Het is een lekker vlotte, maar nog altijd beschaafde middenklasser die stabiel op de weg ligt zonder oncomfortabel te worden. Wanneer we op de sportknop drukken, wordt de leeuw bijteriger. Het instrumentarium kleurt nu rood, de motor reageert net iets feller op het gaspedaal en de stuurbekrachtiging verleent minder ondersteuning. Alleen levert dat laatste niet het gehoopte extra stuurgevoel op. De auto wordt er niet communicatiever van. Het indrukken van de sportknop zorgt er ook voor dat de leeuw veel harder brult. Alleen is het niet de dappere vierpitter die we horen, maar iets kunstmatigs via de geluidinstallatie. In eerste instantie wekt het een glimlach op, maar na verloop van tijd begint het te irriteren. Deze auto is van zichzelf al leuk genoeg en heeft dit soort grappenmakerij helemaal niet nodig. Het jammere is dat het synthetische geluid alleen ophoudt wanneer je de sportknop opnieuw indrukt en daardoor ook de gretiger reactie op het gaspedaal kwijt bent. Alsof ze de klant niet serieus nemen.
De GT is in elk geval onmiskenbaar sportiever dan de andere 308's, zonder daarbij oncomfortabel te worden. Om de Focussen ST van deze wereld partij te kunnen bieden komt-ie echter tekort. Maar niet getreurd; Peugeot heeft voor later dit jaar meer geweld in de pijplijn zitten: een echte GTI-waardige versie met de 270 pk sterke motor uit de RCZ R.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Spijtig dat de uitlaten nep zijn en dat de achterlichten niet volledig led zijn.Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
-
Peugeot heeft de opper-308 onthuld: de 308 R Hybrid, met vierwielaandrijving en een vermogen van 500 pk!
De aandrijflijn van de 308 R Hybrid bestaat uit een 1,6-liter THP-motor van 270 pk en een motor/generator van 115 pk, die is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Bij de achteras zit eenzelfde motor/generator, waardoor het een vierwielaandrijver wordt en het totale vermogen van de plug-in hybride aandrijflijn uitkomt op 500 pk.
Het maximale koppel bedraagt 730 Nm. De voorste generator (aangedreven door de benzinemotor) dient ook als dynamo. De tractiebatterij kan bij een snellader in 45 minuten worden volgeladen.
De sprint naar 100 km/h duurt 4,0 seconden, vanuit stilstand 1.000 meter sprinten kost 22 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Volgens Peugeot bedraagt de gemiddelde uitstoot – wanneer je het rustig aan doet – 70 g/km. De gewichtsverdeling voor-achter is 60-40. De lithium-ion batterij van 3 kW/h is onder de achterstoelen geplaatst, op de plek waar normaal de benzinetank zit. Die ligt nu boven op de achterste motor.
De 308 R Hybrid heeft een 80 mm grotere spoorbreedte dan de normale 308 en in de wielkasten huizen banden met de maat 235/35R19. Remmen gaat met schijven van 380 mm (voor) en 290 mm (achter), maar de generatoren helpen ook een handje door te regenereren bij gas los.
De bestuurder kan kiezen uit vier verschillende rijmodi: ‘Hot Lap’, waarbij alles op standje maximaal staat, ‘Track’ (400 pk en 530 Nm), ‘Road’ (300 pk en 400 Nm) en ‘ZEV’ waarbij zo veel mogelijk van de achterste motor/generator gebruik wordt gemaakt.
Wat Peugeot precies van plan is met deze 308 R Hybrid, is nog niet helemaal duidelijk. Vooralsnog lijkt het vooral op een 'showcase' van de technische mogelijkheden. De blauwe cross-over die op de achtergrond ziet staan op foto 3 is overigens een overgespoten Quartz concept-car, die we eerder in Parijs zagen staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment