Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 308 II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 308 II

    De Peugeot 308 gaat met pensioen. Z'n opvolger heet niet 309, maar gewoon weer 308. Peugeot heeft zich flink wat moeite getroost om de nieuweling tot een succesnummer te maken.



    Het belangrijkste nieuws is toch wel dat de 308 een heel stuk lichter wordt: gemiddeld zo'n 140 kilogram. Dat zorgt voor een lichtvoetiger weggedrag, betere prestaties en een lager verbruik. Het effectieve dieet is vooral het gevolg van het gebruik van een nieuw platform, dat de naam EMP2 heeft meegekregen. porno
    Volgens de informatie die we nu hebben, is de nieuwe 308 4,25 meter lang en 1,46 meter hoog. De bagageruimte heeft een inhoud van 470 liter. Het interieur toont onmiskenbaar de familiebanden met de 208, Ook hier het kleine stuurwiel met hoog daarachter de klokken en op de middenconsole een 9,7-inch touchscreen voor het infotainment.
    Peugeot zegt nog weinig over de motoriseringen, maar wij verwachten de bekende drie- en viercilinders onder de kap met vermogens die starten bij 82 pk. Voor de lease zal de 1.6 e-HDi belangrijk zijn. Of er ook weer een 308 GTI komt, is nog maar de vraag.
    Wél wil Peugeot al zeggen dat er een 308 komt met een CO2-uitstoot van 'minder dan 85 g/km'. Daarmee zou de 308 qua uitstoot de maatstaf in z'n klasse worden bij de spaardiesels.
    Peugeot toont de nieuwe 308 op de IAA in Frankfurt voor het eerst aan het grote publiek. In de herfst moet-ie bij de dealers staan.

    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

  • #2




    freude am fahren

    Comment


    • #3




      freude am fahren

      Comment


      • #4

        porno


        freude am fahren

        Comment


        • #5
          Het exterieur vind ik bijzonder geslaagd. Mooie mix met de nieuwste Peugeot-elementen.

          Het interieur vind ik wel weinig homogeen. Die hoger geplaatste klokken zijn op zich wel origineel, maar het matcht niet met het lagergelegen middengedeelte van het dashboard.

          Maar al bij al vind ik het wel een serieuze verbetering in vergelijking met de lompe 308 I.
          Last edited by RUBN; 13/05/2013, 09:38.
          freude am fahren

          Comment


          • #6






            Bron: www.autoweek.nl
            freude am fahren

            Comment


            • #7




              freude am fahren

              Comment


              • #8




                Bron: www.autoweek.nl
                freude am fahren

                Comment


                • #9
                  Zeer geslaagde middenklasser! Een echte Peugeot met een enorm strak interieur. Als de materiaalkeuze ook van hoge standaard is, kan dit een succes worden!
                  Volvo V60 D3 R-design

                  Comment


                  • #10
                    Heel fraai, lekker strak !

                    Comment


                    • #11
                      knap, jammer dat het een franse auto is
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • #12
                        Geslaagd exterieur.

                        Interieur vind ik minder geslaagd.
                        Der zijn bijna geen knoppen meer!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                          knap, jammer dat het een franse auto is
                          Het AW forum ten voeten uit ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Knappe auto met een minimalistisch interieur waar ik wel van hou. Enige wat niet zo geslaagd is is die rare plooi tussen koffer en bumper.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              knap, jammer dat het een franse auto is
                              Dat wilt tegenwoordig echt niets meer zeggen.
                              Maat van mij heeft als firmawagen een Golf, ik een Citroën C4. Allebei ongeveer zelfde moment aangekocht, zelfde rijstijl, ongeveer evenveel kms.
                              Problemen met C4: nuldebotte.
                              Problemen met Golf: Turbo stuk, koppakking stuk, ...

                              Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik véél liever in mijn posh interieur van de C4 zit, dan in het ontzettend saaie Duitse golf interieur.



                              - - - -

                              Over de auto zelf: ik vind hem héél geslaagd. Veel meer "in proportie" dan de 208. Zou zelfs durven zeggen de mooiste Peugeot van het huidige gamma.

                              Alleen dat interieur zie ik qua functionaliteit niet echt goed komen. Uw verwarming e.d. regelen met touchscreen? Daar komen accidenten van.
                              Last edited by Thorens; 13/05/2013, 12:18.
                              2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                              Comment


                              • #16
                                heel knap, echt onder de indruk.
                                mooier dan een A klasse zoals hij hier staat, en ook mooier dan een basis golfje (maar ik veronderstel dat zoals hij hier staat ook een 'dikke versie' is)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                  Dat wilt tegenwoordig echt niets meer zeggen.
                                  Maat van mij heeft als firmawagen een Golf, ik een Citroën C4. Allebei ongeveer zelfde moment aangekocht, zelfde rijstijl, ongeveer evenveel kms.
                                  Problemen met C4: nuldebotte.
                                  Problemen met Golf: Turbo stuk, koppakking stuk, ...

                                  Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik véél liever in mijn posh interieur van de C4 zit, dan in het ontzettend saaie Duitse golf interieur.



                                  - - - -

                                  Over de auto zelf: ik vind hem héél geslaagd. Veel meer "in proportie" dan de 208. Zou zelfs durven zeggen de mooiste Peugeot van het huidige gamma.

                                  Alleen dat interieur zie ik qua functionaliteit niet echt goed komen. Uw verwarming e.d. regelen met touchscreen? Daar komen accidenten van.
                                  een typische reactie van een chauffeur van een frans merk


                                  just kidding, heb zelf een renault bollen
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                    Dat wilt tegenwoordig echt niets meer zeggen.
                                    Maat van mij heeft als firmawagen een Golf, ik een Citroën C4. Allebei ongeveer zelfde moment aangekocht, zelfde rijstijl, ongeveer evenveel kms.
                                    Problemen met C4: nuldebotte.
                                    Problemen met Golf: Turbo stuk, koppakking stuk, ...

                                    Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik véél liever in mijn posh interieur van de C4 zit, dan in het ontzettend saaie Duitse golf interieur.



                                    - - - -

                                    Over de auto zelf: ik vind hem héél geslaagd. Veel meer "in proportie" dan de 208. Zou zelfs durven zeggen de mooiste Peugeot van het huidige gamma.

                                    Alleen dat interieur zie ik qua functionaliteit niet echt goed komen. Uw verwarming e.d. regelen met touchscreen? Daar komen accidenten van.
                                    Das ieder zijn opinie he, ik ga nog liever met de fiets dan met een citroen c4 te rijden

                                    Comment


                                    • #19
                                      Knappe wagen!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Uiterlijk is zeer Mercedes, plaats er een ster op en je kan hem verkopen als nieuwe A klasse. Niet dat dat lelijk is, integendeel.
                                        Interieur is minimalistisch druk. Niet mijn ding, wil men nu digitaal gaan of retro met wijzertjes??? Deze weet het denk ik nog niet. Ook het feit dat men de naam 308 behoud is raar wat gan ze met de volgende generatie doen????

                                        En voor de liefhebbers, aan elke auto kan je stukken hebben of hij nu Frans, Duits of Japans is, een merk dat geen fouten bevat bestaat niet.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X