Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 308 II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben niet anti-308...maar dat hij auto van het jaar geworden is moet ik zeggen dat ik op zijn minst verrast ben! Waar zit het vernieuwende, en dan bedoel ik niet zo een design gimmick als de tellerpartij, wat maakt hem dan zo verrassend beter dan de andere nieuwkomers?
    ik heb er mee gereden, en hoewel dat het zeker een fijne wagen is.......auto van het jaar ???
    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• als dat de beste auto van het jaar is ben ik koning van mars.
      lets have some more member berries

Comment

• hecht er ook maar iemand belang aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          als dat de beste auto van het jaar is ben ik koning van mars.
          Hoe is het weer op mars Hoogheid?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Doe mij dan maar de Volvo.
            Qua badge en design mss wel....qua ride zou ik het zo nog niet durven zeggen.
            Ik heb nog niet met een 308 gereden, maar de V40 is ronduit hard te noemen, zonder daarom strak sportief te zijn.

Comment

• Met zijn neus al in de prijzen beleefde de 308 SW haar wereldpremière op de Autosalon van Genève.

Deze grote broer van de 308 hatchback koop je om een aantal redenen, maar vooral vanwege de 14% bijtelling in combinatie met een aardige 610 liter bagageruimte. Plus het feit dat de achterbank makkelijk is neer te klappen en zorgt voor een (waterpas) vlakke vloer. YAY.
              Hij is te bestellen met Euro 6 diesel- en benzinemotoren en wil je echt voor de laagst mogelijke bijtelling gaan dan kies je de BlueHDi met een uitstoot van slechts 85 g/km.
              Geef je minder om getallen en praktische waarde: dit is geen heel lelijke station om te zien. Ook niet vergeleken met concurrenten Toyota Auris TS, Seat Léon ST en Skoda Octavia Combi.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

• Met al dat wit vind ik dat interieur toch wel héél erg tof.
                            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Ik ben geen fan van die tellerpartij. Op het autosalon was ik even in een 208 gaan zitten en als je alle tellers goed wilt aflezen, dan ligt dat stuurtje bijna op je schoot. Stuurt echt niet leuk vind ik op die manier. De rest van het dashboard van de 308 vind ik wel dik in orde en zeker het design aan de buitenkant, wat toch wel een revolutie genoemd mag worden ten opzichte van die afgrijselijke voorganger. Ik denk dat hier toch wel meer mensen voor in de rij zullen staan.

Comment

Comment

• De eerste snelle versie van de Peugeot 308 is af. Een jaar nadat het model zijn debuut heeft gemaakt, is er nu de 308 GT. De GT 205 heeft onder de kap een 205 pk sterke versie van de bekende 1,6-liter THP, een benzineturbomotor dus. De GT 180 heeft een 2,0-liter BlueHDI-diesel. Je kunt de GT meteen in de stationwagonvariant SW krijgen.

Al lange tijd kwamen er licht gecamoufleerde 308’s voorbij op deze site. Dat was dus deze GT. Aanvankelijk leek het erop dat de auto GTI gedoopt zou worden, maar Peugeot houdt het dus op het meer bescheiden GT. De auto staat op 18-inchwielen, is aan de voorkant 7 mm verlaagd en achter 10 mm. Vanbinnen heeft de GT een speciaal kleurtje voor de klokken en de bekleding bestaat voor een groot deel uit alcantara met heel veel rode stiksels. Overigens kun je de alcantara ook laten upgraden naar leer.
                                  De GT 205 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, waarmee de auto in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/h gaat. Over een topsnelheid meldt Peugeot niets, bij de 308 GT 180, de diesel dus, reppen ze juist alleen over een 80-120-tijd. En die bedraagt 5,5 tellen. Dat doet de BlueHDI altijd in combinatie met een zestrapsautomaat, die je ook met flippers aan het stuur kunt bedienen. Voor de diesel geeft Peugeot een CO2-uitstoot van 103 gram per kilometer op, voor de benzine bedraagt die 130 gram.
                                  Standaard staat de 308 GT op Michelin Pilot Sport 3-banden, voor hebben de remschijven een diameter van 330 mm, achter van 268 mm. De SW wordt voorzien van grotere schijven achter: 290 mm.
                                  Alle details geeft Peugeot natuurlijk vrij op de Salon van Parijs. En deze GT moeten we natuurlijk beschouwen als een heel klein opwarmertje naar een heel veel brutere 308 R!

Comment

Comment

Comment

• De 308SW staat in mijn lijstje als mogelijke nieuwe wagen.

Grootste vraagteken is de touchconsole vs. knoppen? Werkt dit goed?
                                        Is de 1.2 een goede keuze (meestal rond de kerktoren, 1*/jaar op vakantie)? 130pk nodig vs. 110pk?
                                        Wat is het effectief verbruik in de stad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rune Bekijk Berichten
                                          De 308SW staat in mijn lijstje als mogelijke nieuwe wagen.

Grootste vraagteken is de touchconsole vs. knoppen? Werkt dit goed?
                                          Is de 1.2 een goede keuze (meestal rond de kerktoren, 1*/jaar op vakantie)? 130pk nodig vs. 110pk?
                                          Wat is het effectief verbruik in de stad?
                                          Ikzelf rij nu ongeveer een half jaar met een 308HB allure-versie. En moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van het touchscreen. Is niet het snelste systeem dat er is. Maar je moet ook kijken waarvoor je het gaat gebruiken natuurlijk.

Ikzelf kom nauwelijks aan het scherm tijdens het rijden.
                                          De Airco heb ik steeds op automatisch staan en altijd op dezelfde temperatuur. Tenzij het extreem warm is ofzo, dan smijt ik de airco ook de hoogte in. Maar dat doe ik meestal al voordat ik vertrek.
                                          Radio besturen doe ik via de besturing aan het stuur
                                          GPS bedienen is sowieso onmogelijk tijdens het rijden(als je toch veilig wilt rijden), tenzij je snel een POI wilt ofzo. Maar dat is met een GPS ook via touchscreen.

Heb er dus totaal geen problemen mee. Maar dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken natuurlijk.

Over die 1.2 : denk dat je gewoon best eens een test-rit gaat maken met zo'n motor. Want dat is ook zoiets wat voor iedereen verschilt. Voor de ene is dat te weinig trekkracht, voor de andere niet.

Comment

Working...
                                          X