Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 308 II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De 308 R hybrid is wel de moeite denk ik.

    Wat zijn ze verder nog van zin van hybrides, en vooral electrisch?
    Last edited by knight-rider; 06/06/2016, 22:01.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      De 308 R hybrid is wel de moeite denk ik.

      Wat zijn ze verder nog van zin van hybrides, en vooral electrisch?
      Dat denk ik ook wel, maar 500 pk, is dit echt nodig? Dan nog maar te zwijgen over de prijs... Zal ook wel in orde zijn.
      Wsl zullen er ook wel uitkomen met minder pk's.
      Eco wagens blijven toch wel duur, als je volledig elektrisch wil rijden moet je al een aardige som neertellen en dan gaat de keus snel naar iets anders.
      Waarom geen gewone 308 met een elektrische motor. Waarom moet dit altijd superveel geld kosten?
      Last edited by ; 07/06/2016, 12:13.

      Comment


      • hybrides voor dagdagelijks gebruik en electrische modellen met een range van 350 km
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          ge kunt gewoon bovenaan het scherm rechtstreeks de functie oproepen. Daar staan alle symbolen dus ook gewoon tussen. Radiopost wisselen wordt dan pak makkelijker. En natuurlijk de stuurbediening gebruiken.
          Dat had ik al gevonden???? is ook allemaal heel intuïtief vind ik. Onderverdeling onder koffervloer is ook over nagedacht, handig ook dat je daar de kofferafdekking kwijt kan.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Dat denk ik ook wel, maar 500 pk, is dit echt nodig? Dan nog maar te zwijgen over de prijs... Zal ook wel in orde zijn.
            Wsl zullen er ook wel uitkomen met minder pk's.
            Eco wagens blijven toch wel duur, als je volledig elektrisch wil rijden moet je al een aardige som neertellen en dan gaat de keus snel naar iets anders.
            Waarom geen gewone 308 met een elektrische motor. Waarom moet dit altijd superveel geld kosten?
            Voor gewoon gebruik is die 500 pk inderdaad niet nodig, maar zou daar toch wel een mee willen rijden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Voor gewoon gebruik is die 500 pk inderdaad niet nodig, maar zou daar toch wel een mee willen rijden.
              Da zou ik ook wel is willen!

              Comment


              • Wel nog onder voorbehoud,

                Peugeot heeft facelift voor de 308 op stapel staan. Eerder dan door Peugeot gepland is de auto nu op internet verschenen.

                Op het Franse Worlscoop zijn foto's opgedoken wat computertekeningen van de vernieuwde Peugeot 308 lijken te zijn. De huidige 308 werd in 2013 aan de wereld voorgesteld en lijkt spoedig onder het mes te gaan. Eerdere spionagefoto's wisten dat al weg te geven.

                Eerlijk is eerlijk, je moet een getraind oog hebben om de verschillen met de huidige 308 de kunnen zien. De grille is van vorm veranderd en heeft een andere invulling. Het Peugeot-logo op de motorkap is naar de grille verhuisd en de horizontale lamellen hebben plaatsgemaakt voor een grover gaaswerk. Verder lijken de koplampunits opnieuw ingedeeld te zijn. De ledlampjes in de koplampen zijn vervangen door een strakkere led-lijn en ook de voorbumper lijkt vervangen te zijn door een ander exemplaar met nieuwe mistlampen. Aan de achterzijde zijn de achterlichtunits opgefrist, deze hebben een nieuwe indeling.

                In het interieur lijken de wijzigingen kleiner. Opvallend detail is het geven dat Peugeot de vernieuwde i-Cockpit, die we kennen van de 3008 en 5008, niet terugvinden in de aangescherpte C-segmenter. Een officiële onthulling verwachten we later dit jaar.












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • Peugeots tweede generatie 308 werd in 2013 aan de buitenwereld voorgesteld en ondergaat vandaag een kleine facelift.

                  Begin vorige maand doken de eerste foto's van de bijgewerkte 308 al op en vandaag is het Peugeot zelf dat z'n opgefriste model wereldkundig maakt.

                  Je moet goed kijken om de verschillen met de pre-facelift 308 te kunnen zien. De grille is van vorm veranderd en heeft een andere invulling. Het Peugeot-logo op de motorkap is naar de grille verhuisd en de horizontale lamellen hebben plaatsgemaakt voor een grover gaaswerk. Verder lijken de koplampunits opnieuw te zijn ingedeeld. De ledlampjes in de koplampen zijn vervangen door een strakkere led-lijn en ook de voorbumper lijkt vervangen te zijn door een ander exemplaar met nieuwe mistlampen en ook de motorkap is anders van vorm. Eerder zagen we al dat ook de achterlichtunits zijn opgefrist, deze krijgen een nieuwe indeling. Een foto van de achterzijde heeft Peugeot echter nog niet losgelaten.

                  Een foto van het interieur houdt Peugeot eveneens onder de pet. Uit de gelekte foto's konden we al afleiden dat de vernieuwde i-Cockpit, bekend van de 3008 en 5008, niet in de 308 komt te zitten. Dit kunnen we vandaag helaas dus nog niet bevestigen.

                  Op technisch vlak verandert er meer. De 180 pk sterke 308 GT is voortaan gekoppeld aan een nieuwe achttrapsautomaat, dit was voorheen een exemplaar met zes verzetten. Peugeot zet een nieuwe 130 pk sterke viercilinder diesel op de bestellijst en ook de 130 pk sterke driezilinder benzinemotor blijft niet geheel zichzelf. Deze moet net iets zuiniger zijn. De S&S-versie; van deze PureTech driepitter is gekoppeld aan een nieuwe handgeschakelde zesbak.

                  Verder geeft Peugeot het infotainmentsysteem van de 308 een Mirror Screen-functie en ook het navigatiesysteem wordt opgewaardeerd.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • Die 308 blijft wel een mooie wagen.
                    Jammer dat bij PSA nog atijd geen automaat wordt aangeboden voor de krachtigere benzine versies.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                      Die 308 blijft wel een mooie wagen.
                      Jammer dat bij PSA nog atijd geen automaat wordt aangeboden voor de krachtigere benzine versies.
                      Die nieuwe automaat zal er waarschijnlijk pas komen als eerst de 1.6 THP totaal vernieuwd is, want deze loopt qua rendement, heel erg achter op de 1.2 THP (en zowat de hele concurrentie)
                      bv
                      1.6 (125 pk) had minder vermogen en koppel, bij een hoger toerental, als een 1.2 (130 pk) 3 cilinder….

                      Misschien gaan ze de nieuwste 1.6 of 1.5 bij Opel lenen....

                      Comment


                      • misschien.
                        maar ik refereerde aan de gt versie, met 205pk en 285Nm.
                        Maar de 1.6 thp lijkt inderdaad wel end of life te zijn.
                        Ik weet niet of de 125pk versie nog te verkrijgen is in de 308.
                        Last edited by ; 05/05/2017, 12:12.

                        Comment


                        • End of life? De gti perst er 270 pk uit.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • ik bedoel dat er mogelijks niet veel meer verdere ontwikkelingen op basis van dit blok zullen volgen.

                            Comment


                            • Denk wel dat ze bij elk merk continu aant ontwikkelen zijn om zo zuinig mogelijk zoveel mogelijk pk eruit te rammelen.
                              Dus stilvallen zal dat zeker niet doen.

                              En die automaten komen wel omdat daar de toekomst in zit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                End of life? De gti perst er 270 pk uit.
                                Maar bij welke toerentallen (rendement)…. bij 10.000 tr/m haalde men vroeger uit een 1.5 F1 motor ook + 1000 pk
                                • Peugeot 1.6 Thp 205 pk pas bij 6000 tr/m en 285 Nm /1750 tr/m (zowat idem met Renault trouwens)
                                • Opel 1.6 200 pk vanaf 4700 tr/m tot 6000 tr/m en 300 Nm /1700 tr/m
                                Bv Alfa Giulietta
                                • 1.7 240 pk vanaf 5750 tr/m en 340 Nm /2000 tr/m
                                • 1.4 170 pk vanaf 5500 tr/m en 250 Nm /2350 tr/m (intussen al 7 jaar…)

                                Bij Peugeot zal men dus nog een grote inspanning (1.6) mogen doen of bij zuster merk (Opel) gaan kijken….

                                Via Opel wil men alvast de techniek van elektrische auto’s in huis halen (+ benzine met variabele kleptiming heeft men ook een voorsprong)

                                De Franse merken hebben (te) lang vooral in diesel motoren ingezet... en Peugeot moet al zijn automaten kopen bij Aisin Warner (behalve robot bak met 1 koppeling)
                                Last edited by quovadis; 05/05/2017, 13:29.

                                Comment


                                • ik zie net dat op de 5008 wel de 165pk versie wordt aangeboden, enkel met automaat en enkel op de gt line versie.
                                  Toch raar dat dit enkel op die ene afwerkingsversie beschikbaar is.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten



                                    De Franse merken hebben (te) lang vooral in diesel motoren ingezet... en Peugeot moet al zijn automaten kopen bij Aisin Warner (behalve robot bak met 1 koppeling)
                                    Moeten ze die kopen bij Aisin?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Moeten ze die kopen bij Aisin?
                                      Kan me niet voorstellen dat ze zoiets gratis krijgen…

                                      Franse en ook Italiaanse merken hadden in een ver verleden niet bepaald een traditie van automaten in hun gamma.
                                      De Franse merken kochten toen (samen met VW-Audi) de goedkopere 3 en 4 traps automaten bij het Europese ZF en Getrag (vroeger weinig betrouwbaar, maar veel goedkoper)

                                      De betere merken Mercedes, BMW, Lancia & Alfa kochten deze meestal bij GM (Opel altijd) (was 60 jaar lang de wereld referentie)
                                      • Sinds een 20 jaar heeft het Japanse Aisin Warner, een heel stevige reputatie, vooral voorwiel aangedreven automaten (4v + 6v + 8v), ook voor koppelrijke diesels
                                        • vb BMW 2, X1 en Mini reeks, Opel meestal diesels, Peugeot, Volvo, Fiat (Usa)
                                      • GM en Ford werken nu samen (na een 10 tal jaren in slaap te zijn gevallen) en staan sterk met automaten, vooral benzinemotoren 6V +8V (terug Opel + Ford US + Europa)
                                      • ZF staat heel recent sterk voor achterwiel aangedreven 8 bak (BMW, Alfa)
                                      Gerobotiseerde automaten met 2 koppelingen is vooral een Europese zaak, van: versnellingsbak, koppelingen, sturing
                                      • Getrag (Ford, MB, Renault) (versnellingsbak + Electro mechanische sturing)
                                      • BorgWarner (VW) (versnellingsbak Electro mechanische sturing)
                                      • Magneti Marelli (versnellingsbak Fiat, Alfa) + sinds kort bijna alle Electro Hydraulische sturingen ook voor VW) (nu ook voor de Opel robot bak met 1 koppeling)
                                      • LUK: maken bijna alle types van dubbele koppelingen, voor bijna alle merken
                                      Kortom automaten is een wereldje op zich, met soms heel verrassende types, verschillen en overeenkomsten tussen verschillende auto’s

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        Maar bij welke toerentallen (rendement)…. bij 10.000 tr/m haalde men vroeger uit een 1.5 F1 motor ook + 1000 pk
                                        • Peugeot 1.6 Thp 205 pk pas bij 6000 tr/m en 285 Nm /1750 tr/m (zowat idem met Renault trouwens)
                                        • Opel 1.6 200 pk vanaf 4700 tr/m tot 6000 tr/m en 300 Nm /1700 tr/m
                                        Bv Alfa Giulietta
                                        • 1.7 240 pk vanaf 5750 tr/m en 340 Nm /2000 tr/m
                                        • 1.4 170 pk vanaf 5500 tr/m en 250 Nm /2350 tr/m (intussen al 7 jaar…)

                                        Bij Peugeot zal men dus nog een grote inspanning (1.6) mogen doen of bij zuster merk (Opel) gaan kijken….

                                        Via Opel wil men alvast de techniek van elektrische auto’s in huis halen (+ benzine met variabele kleptiming heeft men ook een voorsprong)

                                        De Franse merken hebben (te) lang vooral in diesel motoren ingezet... en Peugeot moet al zijn automaten kopen bij Aisin Warner (behalve robot bak met 1 koppeling)
                                        gij richt u teveel op nummertjes. Peugeot heeft daar nooit aan meegedaan, eerder gezocht naar manieren waarop ze de pk's aan de grond kregen. Ik heb nu het geluk gehad om met een 308 gti mee te rijden op het circuit van zolder en die ging vlot gerief voorbij dat meer pk's had. En ja, die konden ook allemaal een stukske sturen.
                                        Ik rijd al 26 jaar lang om die reden peugeot. Misschien niet de dikste motoren, maar de baanligging maakt veel goed...heel veel. Laat opel daar nu net al heel wat jaren serieus steken op hebben laten vallen. Enkel de laatste jaren hebben ze hierin verbetering gebracht.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • en trouwens de GTI is 270 pk en 330nm koppel... uit een 1.6
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X