Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 21 APRIL hoogstwaarschijnlijk aanwezig trackday Spa, wie komt er nog?

weet je ik heb gewoon meer en meer het gevoel dat rijden in België gewoon niet meer leuk kan zijn met op elke hoek een paal of mobile flitser

Comment

• 200% gelijk!

Fun valt er enkel nog op circuit te rapen of ergens waar er nog niet teveel rommel langs de weg staat en je de ruimte hebt.
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• En iedereen wilt toch maar een snellere wagen, terwijl een ietwat langzamere wagen soms veel plezanter kan zijn. Zo heb ik een jaar lang met een Focus 1.0 rondgereden terwijl mijn collegas 400pk+ wagens kochten en mij zot verklaarden, maar diegene die hem meegemaakt hebben gaven achteraf graag toe dat ook met weinig pks (veel) rijplezier mogelijk is, gewoon dat je een beetje moet werken om vooruit te gaan alleen al maar wel met een leuk geluidje, en dat was (en is nog steeds) een serieuze onderschatte bochtenridder... plezant maar niet snel dus.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
          Ik volg wel een beetje alfa beemer zijn mening, veel pk, maar kan je de wagen pijnigen.....en nog verantwoord deelnemen aan het verkeer ? Ik had dit vroeger met mijn motoren ook, had een gpx600... later een 750 /900 /750 enz, maar die 600 kon in vol open trekken , die snellere daarentegen ...
          Nu ook is het snel optrekken en dan snel in de remmen... vanwege de snelheden die kunnen gehaald worden, we rijden toch nog steeds op de openbare weg en niet op circuit....

correct, meer pk's staan niet garrant voor meer rijplezier.

Toen ik nog met de motor reed ging ik destijds sneller rond op zolder met de 600rr dan met de R1. Ook kon ik constantere tijden aanhouden.
          En ik had er alvast meer plezier in.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
            Dat bedoel ik net: men zegt van efficiënte wagens dat het al te makkelijk gaat. Daar ben ik niet mee akkoord, de limiet van efficiënte sportwagens ligt net nog verder omdat de bestuurder maar zeer laat feedback krijgt van het over de limiet gaan. Stamp je in een bocht te wlld op de gas met een GT3, M135, 1M, dan breekt ie uit en moet je corrigeren. Eer je overstuur creëert met een GTR bijvoorbeeld, dan ben je veel verder aan het pushen dan met een rwd sportwagen. Klein voorbeeld, op mijn testbaantjes ligt een lange brede bocht van 90 graden waar je es zot kunt doen omdat er niets gevaarlijks staat in de omgeving. Met de GTR 2012 550 pk is het ding daar langs achteren uitgebroken aan 90 per uur maar door het gas erop te houden kreeg ik hem mooi weer recht. Had ik die bocht proberen te nemen aan 90 met een GT3, 1M, M135, dan had ik hem nooit meer kunnen terughalen en was ik zeker in een pirouette vertrokken.

Nu ben je toch volledig het slechte voorbeeld aan het geven zenne, sorry......

- als je te wild op het gas stampt, in een bocht, met een GT3 dan zegt dat 1 ding: je kent de wagen (nog) niet of je moet dringend bijleren. Te wild op het gas stampen= te vroeg te hard = fout bestuurder
            - Overstuur of onderstuur creëer je als bestuurder, met zowat elke wagen kan je dat. Ik zie me niet sneller een bocht nemen met een GTR dan met een GT3, ook dat is een foute analyse imo. Als jij die bocht tegen 90 neemt met een GTR kan je die ook ook tegen 90 nemen met een GT3, zoniet sneller. En nemen we een Lotus Exige ben ik vrij zeker dat die met zijn rwd nog sneller zal zijn. Tot daar het hoofdstuk efficiëntie.
            - Bijna elke wagen heeft, af fabriek, een onderstuurd karakter, ook een GT3...... gaan we richting limieten dan zal een GTR (en de meeste 4wd) een meer uitgesproken onderstuur kennen dan een GT3.

Back on topic, de AMG heeft voor ze een "kleine" wagen moeite om in fwd of rwd versie zijn vermogen aan grond te krijgen, vandaar awd, voornamelijk ook de reden van de GTR. Geblazen motoren laten over het algemeen hun koppel ook nogal bruut los waardoor die 4x4 sowieso een beter keuze is daarvoor. Het spijtige van de A is dat itt bv een Porsche Turbo, BMW Xdrive, de wagen fwd biased is, terwijl die anderen rwd biased zijn, waardoor je met esp off toch nog het rwd plezier kan benaderen......

Awd gaat vooral om griptekort op te vangen bij uitaccelereren. Ga je met een A AMG, M135i, GTR of GT3 te snel de bocht in gaan ze alle drie in onderstuur mooi de kant in gaan, maak u daarin geen illusie.

Ik heb idd al met efficiënte wagens als de GTR, Audi R8 V10 op de limiet mogen rijden, maar ook met heel wat andere wagens. En alles hangt af van waar je uw plezier haalt. Alleen uit de wagen en zijn kicks, of ook over het gevoel een wagen min of meer te beheersen en snel te laten gaan. Voor mij persoonlijk: ik hou absoluut niet van dit soort wagens op de limiet gereden. Rally ervaring heb ik niet, maar het is wel duidelijk dat je daar met je grip een grote troef hebt om snel te zijn.

Als autoliefhebber moet je voor beide types respect hebben. Dus zeker alle begrip.

Ga ik naar mijn individuele ervaring dan vond ik de twee voorbeelden die ik aanhaalde helemaal niet leuk. Omdat het schuiven over je voorbanden imo veel te snel optreed en dan kan je alleen maar wachten (en gassen) tot je grip hebt. Gigantisch irritant. Een gebalanceerde auto is het leukst om mee te rijden, mooi in balans kunnen rijden tussen die twee.

Het ontgaat me (voor mij) wat er leuker zou zijn aan een leuke wagen die fouten voor jou oplost dan eentje waar jijzelf het stuur neemt. Ik zou, voorzichtig, durven stellen dat het vooral onwetendheid is, angst om te leren, te ontdekken en dan steek ik mijn hand in eigen boezem.

Ik ben zelf begonnen als de noob 4wd fan met 500pk en kan u vertellen dat dat niet 10% van de fun geeft van de wagen die ik daarna mocht ontdekken. Vandaar dat ik ook durf stellen dat de grote voorstanders misschien wel eens anders kunnen praten als ze meer en meer plezier gaan krijgen in auto rijden.

Maar evengoed vind ik het knap dat er mensen zijn die zo een efficiënte wagen kopen en zeggen, hier kan ik als minder ervaren bestuurder genieten van een snelle wagen zonder dat ik (op circuit want openbare weg mag niet ) een expert moet zijn. Hoed af zeg ik dan.
            Last edited by Jokke_vlo; 18/02/2014, 15:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Ik heb hier precies de indruk alsof een efficiënte wagen automatisch gelijk staat aan niet plezant. De mensen die zeggen dat je geen fun kan beleven met een A45 of een GTR, die hebben er nog niet (hard) mee gereden. Ik ben ooit es mee geweest met forumlid "lancerevoclub" (niet zeker van zijn naam) in zijn 600 pk GTR, wat die mens deed daarmee met alle systemen uitgeschakeld, daar ben ik nog altijd niet goed van... In de rally bv. gaat het om een afstelling vinden waar je zo makkelijk mogelijk de wagen op de limiet kunt besturen om dus zo snel mogelijk te zijn, nochtans kunnen die mannen wel aan een stuur draaien...

Ik heb al met de RS3, de A45 en de M135 gereden. De M135 is zonder twijfel de moeilijkste om snel mee te gaan, maar ik ga daarom niet beweren dat de andere geen rijplezier geven...
              Hier ga ik wel mee akkoord..... al is het ene dus plezanter als het andere en dat gaat bijna altijd mee evalueren met je opschuivende grenzen.....

Comment

• hoewel ik denk dat mijn smart cdi plezieriger rijdt staat het vast dat vlg een 45 wordt

Comment

• en je zal het je zeker niet beklagen

Comment

• moet nog wel wat jaren geduld hebben centen enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      hoewel ik denk dat mijn smart cdi plezieriger rijdt staat het vast dat vlg een 45 wordt
                      je kan als tussenstap die brabus smart for2 al nemen :p
                      lets have some more member berries

Comment

• Mijn verbruik blijft maar zakken... Vandaag Almere en terug 400km... 8,1L/100km.
                        Sta er zelf verbaasd van.

Comment

• En gij niet alleen. Een goeie 8L voor een auto van 1,6 ton met 360pk. Mooi resultaat van uw rechtervoet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            En gij niet alleen. Een goeie 8L voor een auto van 1,6 ton met 360pk. Mooi resultaat van uw rechtervoet.
                            Het is nu niet dat ik speciaal op mijn rijstijl let maar je rijdt in Nederland van de ene trajectcontrole naar de andere...

Comment

• prachtige auto... de komende cla break ziet er ook super uit!

Comment

• vandaag auto laten meten: stock 367pk & 451nm

Comment

• En laten chippen?
                                  Stond op Apec pagina op FB een zwarte die gechipt is.

Comment

• wat is nu het verschil dat een A45 AMG zoveel meer pk's haalt uit hun 2L blok dan 2L turbo concurrenten van mercedes en BMW? Hogere turbodruk, andere pistons,..? Een verschil van 100pk is toch niet min vind ik

naar wat ik vind werkt de bmw N20 op 16psi en de A45 AMG op 26psi..
                                    Last edited by mysticwizard; 11/03/2014, 16:59.

Comment

• @jonasdb

nah module

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                        wat is nu het verschil dat een A45 AMG zoveel meer pk's haalt uit hun 2L blok dan 2L turbo concurrenten van mercedes en BMW? Hogere turbodruk, andere pistons,..? Een verschil van 100pk is toch niet min vind ik
                                        staaltje techniek?

Comment

• ik denk dat je daar niet rond kan

Comment

Working...
                                          X