Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
't Is niet omdat de wagen de snelste is in alle boven vermelde criteria dat het daarom de leukste is. Dat is 't punt dat ik wil maken.
Hé Beemer, wat bedoel je hier mee? doel je dan dat je met de 1M bv kan driften en met de A45 niet? of hoe zien jullie dit? ik vind het bv enorm leuk om met de paddle shifts te rijden...die cracks zijn verslavend IMO
geen ervaring met andere wagens, dit is mn eerste laat ons zeggen sport auto
The Mercedes A45 AMG is the first AMG to be powered by a four-cylinder engine. But with 355bhp any doubts as to its performance evaporate. Could this be the ...
Ik heb hier precies de indruk alsof een efficiënte wagen automatisch gelijk staat aan niet plezant. De mensen die zeggen dat je geen fun kan beleven met een A45 of een GTR, die hebben er nog niet (hard) mee gereden. Ik ben ooit es mee geweest met forumlid "lancerevoclub" (niet zeker van zijn naam) in zijn 600 pk GTR, wat die mens deed daarmee met alle systemen uitgeschakeld, daar ben ik nog altijd niet goed van... In de rally bv. gaat het om een afstelling vinden waar je zo makkelijk mogelijk de wagen op de limiet kunt besturen om dus zo snel mogelijk te zijn, nochtans kunnen die mannen wel aan een stuur draaien...
Ik heb al met de RS3, de A45 en de M135 gereden. De M135 is zonder twijfel de moeilijkste om snel mee te gaan, maar ik ga daarom niet beweren dat de andere geen rijplezier geven...
Zeg ik ook niet. Ik uit alleen maar mijn persoonlijke smaak/mening.
Nu ik vind het wel leuk dat je zegt 600 PK GT-R. Ik heb het idee dat een GT-R moet opgekieteld worden om leuk te kunnen zijn. Iedere eigenaar van een GT-R die ik persoonlijk ken heeft em laten tunen van een kleine 600 tot dik 1200pk. Dan is er precies toch iets aan de hand met het basis product... mijn gedacht. Ik zelf heb tot nu toe enkel met een aangepaste GT-R eens rond geknald en je voelt dat het beest massa's potentieel heeft maar tegelijkertijd hetzelfde probleem als een 911 Turbo. 't Gaat allemaal veel te gemakkelijk. Dat is wat nu net bijvb. een GT3 zo leuk maakt. Dat ding kan ook hard gaan maar je moet er wel hard voor werken.
't Is net dat dat zoveel voldoening geeft naar mijn bescheiden mening.
Naar mijn mening is het doel van een discussie forum om uw persoonlijke mening uit te wisselen. Je hoeft daarom niet akkoord te zijn met een ander zijn visie maar je kan er wel iets van opsteken. Het mag naar mijn mening nooit het doel zijn van een discussieforum om tot een algemene consensus te komen. Want anders is 't onmogelijk om nog een goede constructieve/leuke discussie te voeren.
idd, vandaar vroeg ik mij ook af wat is nu een plezante auto.
in de A45 kan je eveneens rustig rondtoeren zoals je bomma zou rijden, wil je plots een sprintje trekken druk je een knopje in en heb je van die verslavende cracles IMO vind ik dit heel leuk (sound)
ik denk dat het eerder bij sommigen een merkgevoel is... daarom kan ik niet zeggen wat de A45 wel of niet heeft dat bv een M1 of RS3 wel of niet heeft ?
ps: al lees ik wel op forums van de A45 amg dat het een must is om deze blijkbaar nog wat kietelen... nuja
Ik heb misschien wel een hoop BMW's staan maar dat wil niet zeggen dat ik alleen naar BMW kijk integendeel. De merken die mij echt boeien zijn onder andere:
Alfa-Romeo (Alles van voor 1990 en 4C & 8C - na 1990 enkel de beestjes waar de dikke ALFA V6 in terug te vinden is. De rest zijn maar slappe Fiats in een dito jasje)
Alpina (De completere BMW met een ziel en passie)
Aston Martin (Passie.)
BMW (De laatste generatie begint me wel minder en minder aan te spreken ze zijn teveel van hun ziel aan 't verliezen) -> doe mij maar een Alpina.
Caterham (Basics )
Ferrari (Jammer genoeg wel beetje duur)
Jaguar (V6 Supercharged, R6, V8 & V12)
Lotus (Back to Basics )
Maserati (Looks, sound, Legacy, karakter)
Morgan (Legacy + BMW of een Harley twin en een wiel minder = )
Porsche (Perfectie) - (in mijn wereld zijn Cayenne's & Macan's veredelde Audi's)
Renault Sport (Hun sportieve versies zijn gewoonweg af.)
Ik hou van auto's die om ervaring vragen. Auto's waar je echt voelt dat je aan 't rijden bent.
Zeg ik ook niet. Ik uit alleen maar mijn persoonlijke smaak/mening.
Nu ik vind het wel leuk dat je zegt 600 PK GT-R. Ik heb het idee dat een GT-R moet opgekieteld worden om leuk te kunnen zijn. Iedere eigenaar van een GT-R die ik persoonlijk ken heeft em laten tunen van een kleine 600 tot dik 1200pk. Dan is er precies toch iets aan de hand met het basis product... mijn gedacht. Ik zelf heb tot nu toe enkel met een aangepaste GT-R eens rond geknald en je voelt dat het beest massa's potentieel heeft maar tegelijkertijd hetzelfde probleem als een 911 Turbo. 't Gaat allemaal veel te gemakkelijk. Dat is wat nu net bijvb. een GT3 zo leuk maakt. Dat ding kan ook hard gaan maar je moet er wel hard voor werken.
't Is net dat dat zoveel voldoening geeft naar mijn bescheiden mening.
Naar mijn mening is het doel van een discussie forum om uw persoonlijke mening uit te wisselen. Je hoeft daarom niet akkoord te zijn met een ander zijn visie maar je kan er wel iets van opsteken. Het mag naar mijn mening nooit het doel zijn van een discussieforum om tot een algemene consensus te komen. Want anders is 't onmogelijk om nog een goede constructieve/leuke discussie te voeren.
Dat bedoel ik net: men zegt van efficiënte wagens dat het al te makkelijk gaat. Daar ben ik niet mee akkoord, de limiet van efficiënte sportwagens ligt net nog verder omdat de bestuurder maar zeer laat feedback krijgt van het over de limiet gaan. Stamp je in een bocht te wlld op de gas met een GT3, M135, 1M, dan breekt ie uit en moet je corrigeren. Eer je overstuur creëert met een GTR bijvoorbeeld, dan ben je veel verder aan het pushen dan met een rwd sportwagen. Klein voorbeeld, op mijn testbaantjes ligt een lange brede bocht van 90 graden waar je es zot kunt doen omdat er niets gevaarlijks staat in de omgeving. Met de GTR 2012 550 pk is het ding daar langs achteren uitgebroken aan 90 per uur maar door het gas erop te houden kreeg ik hem mooi weer recht. Had ik die bocht proberen te nemen aan 90 met een GT3, 1M, M135, dan had ik hem nooit meer kunnen terughalen en was ik zeker in een pirouette vertrokken.
Dat ligt aan uw rij-capaciteiten (no-offence). Bij de GT-R zijn het de differentiëlen die al het werk uit je handen nemen. Zolang je die met vermogen voedt doen zij het werk voor jou. Bij een 1M, M3, GT3, ... moet je het zelf doen en met een RWD neem je een bocht op een andere manier dan een FWD of AWD wagen. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de gewichtsverdeling, inertie van waar het motorblok ligt, onafgeveerd gewicht en etc... . Allemaal factoren die het karakter en rijgedrag van een voertuig bepalen. De GT-R zal die bocht sneller kunnen nemen dat een GT3 zeker als er een doorsnee bestuurder achter het stuur zit. Want de doorsnee bestuurder zal sneller zijn met de GT-R maar mij persoonlijk draait het niet om sneller te zijn.
Laat het me zo schetsen. Voor mij is een trackday op de EERSTE plaats een krachtmeting tussen mezelf en mijn voertuig. Inplaats van de sneller te zijn dan de andere. Ik wil op een trackday mijn limieten verkennen en misschien kom ik in de buurt van de limieten van mijn voertuig of ga ik erover waardoor ik iets bij leer en het op een andere manier tracht aan te pakken om zodoende na veel oefening en plezier het maximale er te kunnen uithalen. Daar zit voor mij persoonlijk de fun en net daarom vind ik een GT-R oersaai want die neemt het grootste deel van de "fun" uit je handen.
Het is uiteraard veel moeilijker om die grens te bewandelen met een GT3 dan bijvb. een GT-R. Een GT3 Cup is nog helemaal wat anders dan een confectie GT3 / GT3 RS.
De beste en snelste racewagen staat zo neutraal mogelijk afgesteld om zodoende zo min mogelijk slip te hebben terwijl hij zoveel mogelijk vermogen kwijt kan. want slip = verlies en Racewagen ≠ Sportwagen.
Dat is ook beetje probleem van de Supercars van de laatste 8 jaar. Die dingen hebben zoveel vermogen dat de elektronica moet aanstaan om er nog hard mee te kunnen gaan. Wat ben je met een shitload aan paarden die je eigenlijk continue moet intomen om er nog iets mee te kunnen doen. Dan liever wat minder paarden om echt los te kunnen gaan.
Je kunt het ook omkeren. Die race-cars die geprepareerd zijn voor een race of rally doen het alléén in die specifieke omstandigheden goed. Op de openbare weg valt daar door de extreme afstellingen gewoon niet mee te rijden (mocht het al mogen trouwens).
Met de recente supercars kun je gaan knallen op de Nordschleife en nadien al fluitend terug naar huis rijden. Dat vind ik zo knap aan een 911 Turbo bijvoorbeeld (hoeft daarom zelfs geen turbo te zijn, geldt ook de mindere goden in het gamma)
De manier hoe dat compromis tot stand komt bepaald dat het voertuig voor een bepaalde doelgroep interessanter is of niet.
Ik hou van compromisloze wagens voor mijn plezier en comfortabele wagens die op bepaalde vlakken geen compromissen maken waar de gemene deler dat wel doet.
Vb:
Doe mij maar een E32 7 reeks met 25% LSD waarmee je eindeloos lang kunt driften boven een Audi A8 die je in alle comfort en veiligheid van A naar B brengt.
Ik volg wel een beetje alfa beemer zijn mening, veel pk, maar kan je de wagen pijnigen.....en nog verantwoord deelnemen aan het verkeer ? Ik had dit vroeger met mijn motoren ook, had een gpx600... later een 750 /900 /750 enz, maar die 600 kon in vol open trekken , die snellere daarentegen ...
Nu ook is het snel optrekken en dan snel in de remmen... vanwege de snelheden die kunnen gehaald worden, we rijden toch nog steeds op de openbare weg en niet op circuit....
Comment